כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    בלוג

    "תוכן העניינים", גרסת הקפה

    פעם זה היה בלוג רק על ניהול תוכן, עריכת תוכן ותוכן שיווקי באינטרנט. עכשיו זה רק בלוג

    די לשרלטנים באינטרנט!

    5

    אינטרנט והייטק  אדוורדס   אינטרנט   גוגל   שרלטנות

    14 תגובות יום שלישי, 26/5/09, 23:03

    הימים הלא פשוטים מבחינה כלכלית גורמים לחלק מהחברות הפעילות בשוק האינטרנט הישראלי לעבור לפסים מפוקפקים ומקוממים. חברות אלו מנצלות את חוסר הידע של לקוחות ופונים אליהם בהצעות שאי אפשר לסרב להן - בעיקר אם האינטרנט הוא לא כוס הקפה שלכם. מדובר בשרלטנות לשמה.

     

    אחת הדוגמאות השכיחות לשרלטנות של חברות אינטרנט ישראליות היא הבטחת מקום ראשון ב"גוגל". כך, לדוגמה, פנתה לאחרונה אחת החברות הללו לבעל מקצוע תמים באמצעות נציגת טלמרקטינג. הנציגה סיפרה לו כי ממש כרגע "התפנה" לה המקום הראשון ב"גוגל" לאחד המושגים שהוא בוודאי ישמח להיות מקודם בהם. בעל המקצוע סבר  שהנה סוף סוף חלומו מתגשם - מישהו פינה את המקום הראשון והוא - תמורת תשלום לא צנוע - יוכל לזכות בו.

     

    אותו בעל מקצוע לא ידע כמובן כי נפל לתרמית מהסוג הנחות ביותר. ראשית, הנציגה הטלפונית התייחסה אמנם למקום הראשון ב"גוגל" - אך לא ציינה כי לא מדובר במקום הראשון החשוב באמת - כלומר האורגני, מצד שמאל- אלא קישור בתשלום. החמור ביותר היא התרמית שבדבריה - המקום הראשון ב"גוגל" - גם לא ב"גוגל" אדוורדס - לא שייך לאף חברה. הכל עניין של תשלום. מי שמשלם יותר, מדורג גבוה יותר.

     

    זוהי תרמית מכוערת ומקוממת. עצוב לגלות שיש לא מעט תמימים שנופלים בפח - ומשלמים עבור המקום הראשון ב"גוגל", שיכלו להשיג בעצמם בהרבה פחות, לו רק היו יודעים זאת. מה שעצוב יותר הוא שהחברה השרלטנית לא לבד. השוק מוצף כיום בחברות שמוציאות שם רע לכל מי שמחשיב את עצמו לאיש מקצוע רציני באינטרנט.

    addthis
    דרג את התוכן:
    5
    מומלץלא מומלץ

    טראקבקים

    די לשרלטנות באינטרנט! « הבלוג של 3points: ניהול תוכן – שיווק באינטרנט 26/5/09 23:09:
    לא כוס הקפה שלכם. מדובר בשרלטנות לשמה. המאמר המלא בקפה דה מרקר Entry Filed under:...

    תגובות

    מירב שביט
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מירב שביט ‏27/5/09 08:49:


    דוגמה מצוינת.

    אני מעצבת הרבה אתרים היום שהם כבר אחרי ה"מכה" שחטפו, זה מאוד לא נעים. ושם לעיתים אנשי מקצע טובים בעין בוחנת.

     

    ויש עוד...

    למשל, פגשתי מישהי שבנו לה אתר, וכל הקידום שהיה אמור להיות שלה מבחינת קוד האתר, היה קידום לחברה שייצרה את האתר ולא לאתר עצמו ולנישה שלו.

     

    לא זאת רק והם הוסיפו בטקסט הגלוי, בקונטרסט נמוך, אינפורמציה על האתר שלהם.

     

    זו רמאות.

     

    בכלל ישנה התנשאות מבחינת אנשי המקצוע של הקידום וגם בנייה. אלוהי השטיקים הקטנים.

     

    אורלוט
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורלוט ‏27/5/09 09:48:


    תודה על אינפורמציה חשובה. אני בימים אלו בודקת אפשרויות של קידום האתר שלי ברשת, וגם אני קיבלתי הצעה דומה שנראתה חשודה מעט בעיני למרות שאינני מבינה גדולה בשיווק ברשת. אכן, אנשים  לא בוחלים באמצעים ציניים כדי לנצל את תמימותם של אחרים וחבל מאוד שכך.

    נקווה שבזכות המידע שלך יותר אנשים יבדקו את ההצעות שהם מקבלים בציציות.

    יום נפלא

    אמן סודי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אמן סודי ‏27/5/09 10:25:
    חשיפה ופרסום בגוגל זאת אמנות לשמה וצריך קצת ידע ועבודה לא מעטה בכדי "לכבוש" את המקום הראשון בגוגל.
    PowerSlave
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    PowerSlave ‏27/5/09 13:21:

    תסלחו לי חברים , מי שלא בקיא בנושא שלא יתפלא אם "עוקצים" אותו , זה קיים מאז ומעולם בכול התחומים

    ובוודאי שלא יפסח על תחום האינטרנט. האשם היחידי במקרים שכאלה הוא הלקוח עצמו . 

    המשך יום נפלא לכם ... 

     

    Naomkfir21
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    Naomkfir21 ‏27/5/09 13:51:

    אין לאף אחד סיכוי מוגל הרובוט של גוגל.

    ובמיוחד שכל איזה שטיק או שיטה נחשבת ממש כמו פירצה.

    ומה שעושים עם פירצות פשוט סוגרים אותם.

    הכי חשוב זה להשאר רלוונטי ועם תוכן איכותי כי כמו כל שיטה 

    עקומה שנהפכת לטיפ בקידום אתרים בסוף מקבלת את שלה והאתרים שהשתמשו בה.

    צחר רותם
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    צחר רותם ‏27/5/09 14:19:

    צטט: PowerSlave 2009-05-27 13:21:11

    תסלחו לי חברים , מי שלא בקיא בנושא שלא יתפלא אם "עוקצים" אותו , זה קיים מאז ומעולם בכול התחומים

    ובוודאי שלא יפסח על תחום האינטרנט. האשם היחידי במקרים שכאלה הוא הלקוח עצמו . 

    המשך יום נפלא לכם ... 

     

     

    אי אפשר להאשים את הלקוח בחוסר בקיאותו. בדיוק משום כך הוא נזקק לאנשי מקצוע. האשם היחיד הוא בעל המקצוע שמבצע הונאה לשמה. לא חייבים לנקוט בשיטות פסולות כדי להצליח, גם לא היום....

    PowerSlave
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    PowerSlave ‏27/5/09 16:16:

    אתה טועה ידידי , אני לא אומר שהלקוח צריך להבכן הכול מהכול אך כפי שאתה בטח יודע

    ואני בטח לא מחדש לך כלום כרגע , כמעט ולא קיים לקוח שיבצע מחקר קצר לפני שהוא פועל

    על פי אמוציות רגעיות שקסמו לו בשנייה הזו בה הוא קיבל את הטלפון ה "מיוחל" . 

    אם הלקוח היה לוקח מעט זמן לעצמו לבחון את הדברים האמן לי שתרגילי עוקץ שכאלו היו פוחתים משמעותית. 

    הרי לא היה קורה כלום אם אותו לקוח היה מבקש שיחזרו אליו בעוד יומיים , לא ככה ? אז כן, 

    מבחינתי זו אכן אשמת הלקוח . 

     

    צחר רותם
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    צחר רותם ‏27/5/09 16:37:

    צטט: PowerSlave 2009-05-27 16:16:56

    אתה טועה ידידי , אני לא אומר שהלקוח צריך להבכן הכול מהכול אך כפי שאתה בטח יודע

    ואני בטח לא מחדש לך כלום כרגע , כמעט ולא קיים לקוח שיבצע מחקר קצר לפני שהוא פועל

    על פי אמוציות רגעיות שקסמו לו בשנייה הזו בה הוא קיבל את הטלפון ה "מיוחל" . 

    אם הלקוח היה לוקח מעט זמן לעצמו לבחון את הדברים האמן לי שתרגילי עוקץ שכאלו היו פוחתים משמעותית. 

    הרי לא היה קורה כלום אם אותו לקוח היה מבקש שיחזרו אליו בעוד יומיים , לא ככה ? אז כן, 

    מבחינתי זו אכן אשמת הלקוח . 

     

     

    בקיצור, בניגוד לדעה הרווחת שהלקוח תמיד צודק, אצלך הוא תמיד אשם :)...

    cthulhu
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    cthulhu ‏27/5/09 17:45:

    צטט: צחר רותם 2009-05-27 16:37:09

     

     

    בקיצור, בניגוד לדעה הרווחת שהלקוח תמיד צודק, אצלך הוא תמיד אשם :)...

     זה קטע של ביקוש והיצע, אתה יודע. 

    אם לא היו טפשים בארץ, אורן זריף היה מובטל, וכו'.

     

    david casirer
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    david casirer ‏27/5/09 18:24:

    צטט: צחר רותם 2009-05-27 16:37:09

    צטט: PowerSlave 2009-05-27 16:16:56

    אתה טועה ידידי , אני לא אומר שהלקוח צריך להבכן הכול מהכול אך כפי שאתה בטח יודע

    ואני בטח לא מחדש לך כלום כרגע , כמעט ולא קיים לקוח שיבצע מחקר קצר לפני שהוא פועל

    על פי אמוציות רגעיות שקסמו לו בשנייה הזו בה הוא קיבל את הטלפון ה "מיוחל" . 

    אם הלקוח היה לוקח מעט זמן לעצמו לבחון את הדברים האמן לי שתרגילי עוקץ שכאלו היו פוחתים משמעותית. 

    הרי לא היה קורה כלום אם אותו לקוח היה מבקש שיחזרו אליו בעוד יומיים , לא ככה ? אז כן, 

    מבחינתי זו אכן אשמת הלקוח . 

    בקיצור, בניגוד לדעה הרווחת שהלקוח תמיד צודק, אצלך הוא תמיד אשם :)...

     

    קודם כל בהחלט קורה שגם הלקוח טועה. התפקיד שלנו הוא להנחות אותו.

    שנית, אני מניח שהכוונה הייתה שאם משהו נראה טוב מכדי להיות אמיתי, שווה לקבל דעה נוספת ואולי אפילו עוד אחת.

    לקוח שיעשה זאת, גם אם אין לו תואר בקידום אתרים, יקבל מידע מוצק יותר לפיו יוכל לבסס החלטה.

    ezwep
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    ezwep ‏27/5/09 18:58:

    צטט: PowerSlave 2009-05-27 13:21:11

    תסלחו לי חברים , מי שלא בקיא בנושא שלא יתפלא אם "עוקצים" אותו , זה קיים מאז ומעולם בכול התחומים

    ובוודאי שלא יפסח על תחום האינטרנט. האשם היחידי במקרים שכאלה הוא הלקוח עצמו . 

    המשך יום נפלא לכם ... 

     

     

     

    בבקשה תגיד לי שאתה רק צוחק, תאר לך סיטואציה שאתה נכנס לחנות וקונה מוצר מקולקל אחרי שהמוכר הראה לך אחד תקין...

    מה תעשה? תגיד לעצמך נדפקתי? הייתי צריך לפתוח קופסאות באמצע החנות? 

    תהיה מציאותי בנאדם.

     

    מזל שיש חברות בשוק שמסבירות ללקוח ועוזרות לו ובכך מחזירות קצת את האמון שהעוקצים מפירים...

    בהצלחה בעסקים :)

    מחשב(ה)יוצר(ת)הצלחה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מחשב(ה)יוצר(ת)הצלחה ‏27/5/09 19:10:

    האמת שזה קרה אפילו לי

    תוך כדי רישום באינדקסים קיבלתי טלפון

    "אישרנו את הרשמתך ורצינו להציע לך קידום בגוגל"

    מה מאד הגענו לזה שהקידום הוא בתשלום PPC

    ולשאלתי " ובמה תעשו זאת יותר טוב ממני? " ( בלי קשר לזה ש AFFILATE הוא חלק ניכר מהתעסקותי קריצה)

    לא ממש היו לה תשובות

    בקיצור כן הארת את עיננו ועיני הציבור

     

    אבל "מיתוג" זה הטרנד הכי יעיל בימינו ( אמונתי היא)

     

    חג שמח לכל הקוראים

     

    עידו עדי ונחמה

    מחשב(ה) יוצר(ת) הצלחה

     

     PR: wait...  I: wait...  L: wait...  LD: wait...  I: wait... wait...  Rank: wait...  Traffic: wait...  Price: wait...  C: wait...
    PowerSlave
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    PowerSlave ‏31/5/09 12:27:

    צטט: ezwep 2009-05-27 18:58:04

    צטט: PowerSlave 2009-05-27 13:21:11

    תסלחו לי חברים , מי שלא בקיא בנושא שלא יתפלא אם "עוקצים" אותו , זה קיים מאז ומעולם בכול התחומים

    ובוודאי שלא יפסח על תחום האינטרנט. האשם היחידי במקרים שכאלה הוא הלקוח עצמו . 

    המשך יום נפלא לכם ... 

     

     

     

    בבקשה תגיד לי שאתה רק צוחק, תאר לך סיטואציה שאתה נכנס לחנות וקונה מוצר מקולקל אחרי שהמוכר הראה לך אחד תקין...

    מה תעשה? תגיד לעצמך נדפקתי? הייתי צריך לפתוח קופסאות באמצע החנות? 

    תהיה מציאותי בנאדם.

     

    מזל שיש חברות בשוק שמסבירות ללקוח ועוזרות לו ובכך מחזירות קצת את האמון שהעוקצים מפירים...

    בהצלחה בעסקים :)

     

     אז רק בכדי לרצות אותך אני לא צוחק . יש הבדל מהותי בין קניה שהיא "ווירטואלית" לחלוטין , הווה אומר 

    אין לך מוצר "מוצק" ביד ולרוב גם אין לך למי לפנות וויזואלית , לבין מקרר שקנית ויש בו פגם ... 

    אם הלכת לקנות מקרר מסוג XXX כי כולם המליצו עליו ויש בו פאק טכני כזה או אחר זה עדיין לא אומר שהמוצר "לא טוב" . 

    אם רצת ושילמת על סמך איממל או שיחה טלפונית הזויה כזו או אחרת אל תתפלא שייחיבו אותך יותר או ברוב המקרים 

    פשוט לא תקבל את המוצר עליו שילמת . מה שאני טוען ידידי , גם אתה הולך לקנות טלוויזיה לסלון שלך אתה עושה

    בדק קצר לפני במספר חנויות או המלצות מחברים לא ככה ? 

    ולשאלתך , בעסקים לא רע לי :-) 

     

    פרופיל

    צחר רותם

    צחר רותם

    מקים ומנכ"ל חברת התוכן 3points - המציעה פתרונות תוכן ושיווק אתרים באינטרנט

    www.3points.co.il

    http://contentman.wordpress.com

    רסיסי מידע

    תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
    RSS בלוגRSS תגובות