כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    לעדכונים על רשימות חדשות בבלוג, נא שלח מייל ל-m.kashrut@gmail.com

        בלוג

        משגיח כשרות - בלוג פרלמנטרי

        מאת Shahar Ilan

        משגיח כשרות - בלוג פרלמנטרי

        בלוג שעוסק בדברים שמעניינים אותי ומעסיקים אותי, שזה אומר חילונים וחרדים, ישראליות, כנסת (הרבה כנסת), זכויות אדם ודמוקרטיה (איור: עמוס בידרמן, הארץ)

        הגימטריה מן השטן

        17

        ניו אייג' ורוחניות  אליישיב   אליעזר יערי   גימטריה   הרבנות הראשית   יום הכיפורים   ישורון   מנחם אליעזר מוזס   מצגר   פסק הלכה   שטן   שמאל

        94 תגובות יום רביעי, 30/9/09, 15:37

         

        היתכן שמצגר בגימטריה שווה ל"אדם כ"כ לא ראוי"? והאם הדרך לגהנום עוברת ברבנות הראשית? אין ספק - בגימטריה הכל אפשרי. וגם בונוס פסק הלכה: אסור להשתמש ברב אלישייב

         

         

        המנכ"ל היוצא של הקרן החדשה לישראל אליעזר יערי בחר ביום כיפורים האחרון להתפלל בבית כנסת ישורון, בית כנסת מתון מאד במרכז ירושלים. גם סבתא שלי התפללה בו. האמת שבילדותי גם אני. בימים הנוראים בחר גם הרב הראשי האשכנזי יונה מצגר להתפלל שם.

         

        מתאר יערי בידיעות אחרונות:

         

        "וכך אמר הרב הראשי לישראל שביקש לאחד את העם היושב לפני: יש רק יום אחד בשנה שבו אין השטן שולט בנו, והוא יום הכיפורים. בגימטריה המילה שטן היא 364, וזה הסימן הראשון. היום החסר במניין ימי השנה הוא יום הכיפורים. אבל הוסיף כבוד הרב מעבר לגימטריה, צריך לזכור שהשטן קרוי גם שמאל (שי"ן בפתח), או אם תרצו שמאל (שי"ן בשווא): השמאל הוא השטן, הוא יצר הרע, אבל ביום הזה, שבו אין לשטן שליטה עלינו, שמאל וימין יכולים להתפלל יחדיו".

         

         

        הרב יונה מצגר. צילום: jonklinger, flickr. http://www.flickr.com/photos/jonklinger/905271035/

         

         

        אכן דרשה מלכדת כראוי בימי סליחות. ואין ספק שגם אנשי ימין ומרכז ולא רק אנשי שמאל יתפעלו מחוכמתו, סובלנתו ובקיאותו של כבוד הרב הראשי. עם פרסום הפרשה מיהר כבוד הראש הראשי להבהיר שמדובר בסילוף וכי הטוא לא התכוון לשמאל פוליטי ולדעות פוליטיות. כמה חבל ששכח לצרף הבהרה דומה גם לדרשה שלו מה שיוצר עכשיו לספקות עקשניים לגבי אמינות ההכחשה.

        גימטראות הן לא יותר ממשחק חביב, ולכן ספק אם אנשי שמאל באמת צריכים לבדוק אם יש להם קרניים. ובכל זאת ספק אם מצופה מהרב הראשי במשחקים כל כך דליקים. כך למשל לא קשה לחשב שמצגר שווה בגימטריה ל-333, מספר יפה מאד. 333 שווה בגימטריה גם ל"אדם כ"כ לא ראוי". גימטריה זה עניין מאד לא רציני ולכן מצגר לא צריך לדאוג שמא גם הגימטריה כמו היועץ המשפטי לממשל עו"ד מני מזוז גרוסת שהוא אינו ראוי לתפקידו.

         

        מעריב פרסם בזמנו כתבה שהעלתה טענות על הטרדות מיניות של מצגר נגד גברים. 333 שווה בגימטריה גם ל"שגל" (חרדים שימו לב: לימודי תוכנית ליבה מאד עוזרים בחישובי גימטריה). הרב מצגר שווה בגימטריה ל-540. גם הרב שגל שווה בגימטריה ל-540, אבל זה כמובן לא אומר שום דבר על כבוד הרב הראשי. סתם משחק עלוב במספרים ואותיות.

         

        L'il Devil. Photo: Darwin Bell

         

        אפשר היה לחשוב שאולי לפחות השטן הוא נושא מיוחד בגימטריה שלא ניתן ללוש אותו כרצון כל אחד. למרות שהעובדה שמצגר הוסיף ה"א כדי שהמילה שטן תתאים למספר ימי השנה מעלה את ההשערה שמדובר במניפולציה מספרית סוג ד. אבל כדי להזכיר לכבוד הרב הראשי כמה גימטראות זה דבר גמיש  אולי כדאי לציין ש"השטן" אכן שווה 364 ו-364 הוא בגימטריה גם הדרך המובילה "אל מצגר". נכון שזה שווה גם ל"לא מצגר", אבל בגימטריה מחשב בוחר באופציה שנוחה לו. אין ספק הדרך לגהנום רצופה חישובי גימטריה

         

        לכן לא נותר אלא לתהות האם יש קשר רק בגימטריה בין "דרשת הרב מצגר" (1444) "לשטויות במיץ עגבניות" (1444)?

         

        בעקבות טענות כי הקטע הזה אינו לוקח את בעיית הרב מצגר ברצינות הראויה, מצורף קישור לרשימה שלי שכן עשתה את זה: הדת כולה הוכתמה.

         

         

        עוד כמה עדכונים:

         

        תמים מן העתונות: פסק הלכה של הרב אליישיב: אסור לנסוע במעליות שבת.

        פסק הלכה של "משגיח כשרות" קובע: אסור להשתמש ברב אליישיב. בין הנימוקים: חוסר רלבנטיות, ניתוק מהמציאות, צרות אופקים ופגיעה ברגשות מעליות השבת והנוסעים בהן. נימוקי הבלוג יפורסמו בהמשך (או שלא).

         

        תמים יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס בהודעה לעתונות: "החינוך החרדי מהווה על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 26.9% מכלל התלמידים - כלומר כשליש מהתלמידים"... אולי כדאי בכל זאת לשקול הנהגת לימודי מתמטיקה בחינוך החרדי?

          

         

        תמים אב בית הדין הרבני בתל אביב הרב אליהו רפאל היישריק מסביר לעיתון החרדי "משפחה" איך מתחמנים את בג"צ: "ברור שהילדים צריכים להתחנך אצל ההורה שומר המצוות. אבל ברגע שכתבת את פסק הדין הזה, למחרת בבוקר הוא ייפול בבג"ץ. אז מה עושים? תגיד שהוא צריך להיות אצל האבא, מבלי להזכיר שבת וכיפה. תמצא הנמקות אחרות, וכאלה אינן חסרות".

         

        לקבלת עדכונים קבועים לבלוג: m.kashrut@gmail.com.

         

        addthis
        דרג את התוכן:
        17
        מומלץלא מומלץ

        תגובות

        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏30/9/09 15:49:

        לא שיש לי חלילה מה לסנגר על מצגר, אבל זה די ידוע ששמאל נחשב ביהדות ל"צד הרע", הסטרא אחרא, מידת הדין וכו'.

        חוץ מזה אני מניח שגם אם דעתו האישית של מצגר כלפי השמאל הפוליטי לא ממש אוהדת, הוא מן הסתם היה נמנע מאמירה כזאת בוטה במעמד ציבורי, לא?

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏30/9/09 16:04:
        דומה שלא. יערי עיתונאי מנוסה ועתיר נסיון. סביר להניח שהוא הבין מה שראוי היה להבין.
        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏30/9/09 16:09:


        אגב לגבי זה:

        "יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס בהודעה לעתונות: "החינוך החרדי מהווה על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 26.9% מכלל התלמידים - כלומר כשליש מהתלמידים"... אולי כדאי בכל זאת לשקול הנהגת לימודי מתמטיקה בחינוך החרדי? "

         

        יכול להיות שהוא פשוט חישב את זה מלגו (מבפנים) ולא מלבר (מבחוץ), כלומר 25% (נעשה לו טובה ונעגל את זה) זה באמת שליש מתוך 75%, וביחד זה יוצא 100%... צוחקצוחקצוחק

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏30/9/09 16:48:

        צטט: .אלי 2009-09-30 16:09:26


        אגב לגבי זה:

        "יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס בהודעה לעתונות: "החינוך החרדי מהווה על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 26.9% מכלל התלמידים - כלומר כשליש מהתלמידים"... אולי כדאי בכל זאת לשקול הנהגת לימודי מתמטיקה בחינוך החרדי? "

         

        יכול להיות שהוא פשוט חישב את זה מלגו (מבפנים) ולא מלבר (מבחוץ), כלומר 25% (נעשה לו טובה ונעגל את זה) זה באמת שליש מתוך 75%, וביחד זה יוצא 100%... צוחקצוחקצוחק

         

        ואללה. אני חושב שאתה צודק. זה הולך ונהיה מביך מרגע לרגע. האם הכנסת מממנת שעורי השלמת ליבה לח"כים?

         

        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏30/9/09 17:34:

        צטט: Shahar Ilan 2009-09-30 16:04:10

        דומה שלא. יערי עיתונאי מנוסה ועתיר נסיון. סביר להניח שהוא הבין מה שראוי היה להבין.

         

         

        הבעיה הגדולה היא שמצד אחד זה תמיד יכול להיות משהו תמים לגמרי, כי הרי באמת "שמאל" ביהדות בדר"כ מזוהה עם הצד הרע. מצד שני זה באמת נהוג להשתמש ברטוריקה הרווחת של הימין הדתי בביטויים מהמקורות לגבי "השמאל" כאשר הכוונה היא במפורש לשמאל הפוליטי (להכניע את השמאל, לבטל את השמאל וכו'). הבעיה היא שבמקרים כאלה "לך תוכיח" שזה באמת נאמר על השמאל הפוליטי.
        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏30/9/09 17:41:

        צטט: .אלי 2009-09-30 17:34:00

        צטט: Shahar Ilan 2009-09-30 16:04:10

        דומה שלא. יערי עיתונאי מנוסה ועתיר נסיון. סביר להניח שהוא הבין מה שראוי היה להבין.

         

         

        הבעיה הגדולה היא שמצד אחד זה תמיד יכול להיות משהו תמים לגמרי, כי הרי באמת "שמאל" ביהדות בדר"כ מזוהה עם הצד הרע. מצד שני זה באמת נהוג להשתמש ברטוריקה הרווחת של הימין הדתי בביטויים מהמקורות לגבי "השמאל" כאשר הכוונה היא במפורש לשמאל הפוליטי (להכניע את השמאל, לבטל את השמאל וכו'). הבעיה היא שבמקרים כאלה "לך תוכיח" שזה באמת נאמר על השמאל הפוליטי.

         ולכן גם אני בשום אופן לא התייחסתי לרב הראשי האשכנזי

         

        FreeBud
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        FreeBud ‏30/9/09 18:08:


        "עובדיה יוסף" בגימטריה: "דברי הבל" (253).

         

        פרטים נוספים:

        http://hofesh.org.il/religion_merchants/religion_merchants.html#gimatria

         

        מגרש החושך
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מגרש החושך ‏30/9/09 18:14:

        צודק הרב אלישיב, שהרי המעלית בפעולתה צורכת חשמל המחייב עבודה. רגע, גם האור ששומרי המצוות משאירים דלוק בשבת, והמקרר, והבויילר הפועל על שעון שבת... גם בכל אלה כנראה אסור להשתמש, לפי אותו הגיון. אין מנוס: על הדתיים לצאת מבתיהם בשבת ולגור באוהלים שהוקמו מראש. כך, תחת כיפת השמיים לא תחולל השבת. הממ... מה עם כדור הארץ הסובב סביב השמש? האם אין כאן גם חילול, בפעולתו וסיבובו של הכדור? כדאי להתייעץ עם אלישיב. אולי נכון להיכנס בשבתות למתקן חסר כוח משיכה כמו מתקני האימונים של נאס"א. כך לא תחולל השבת מעצם העמידה על הקרקע הנעה וסובבת, דווקא בשבת. כנראה גם כדור הארץ ממשיך להסתובב רק כדי "להכעיס "... ומה עם הפעילות החשמלית במוח, חייבים לעצור גם אותה בשבת! אמרו די לנוירוטרנסמיטרים ולרצפטורים הכופרים! טוב, מזל שאצל אליישיב אין פעילות חשמלית במוח, כך הוא לא מחלל את השבת במוחו גופא...וברצינות, אימא שלי גרה בקומה ראשונה, אבל חייבת להשתמש במעלית מאחר שהיא יושבת על כיסא גלגלים. מה לעשות שיש לי דודה שיכולה להתחרות ברב אליישיב בהמצאת איסורים. זאת אוסרת על אימי להשתמש במעלית ביום הכיפורים וגוזרת עליה ישיבה בבית מבלי זוז. הדבר מרתיח את דמי, אך למזלי אימא שלי צלולה ושפויה בדעתה (וגם מקשיבה לי יותר מאשר לדודה האליישיבית). עם זאת לפני כל כיפור אני נאלץ לוודא שאין נסיגה בעמידות החופש והתבונה, ואימי עדיין מתכוונת להשתמש במעלית...  
        אבי - אמיתי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        אבי - אמיתי ‏30/9/09 19:37:
        מישהו צריך לספר לרב מצגר שמספר הימים שהוא ציין - 365 - הוא לפי לוח השנה הנוצרי. בלוח העברי מספר הימים הוא בין 352-356 בשנה פשוטה ו-382-385 בשנה מעוברת. 
         כך שאתם, יהודים, גם מהשמאל, יכולים להיות רגועים. הארכיהגמון לישראל לא התכוון אליכם. הוא דיבר על השמאלנים הנוצרים.....
        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏30/9/09 20:43:

        צטט: FreeBud 2009-09-30 18:08:57


        "עובדיה יוסף" בגימטריה: "דברי הבל" (253).

         

        פרטים נוספים:

        http://hofesh.org.il/religion_merchants/religion_merchants.html#gimatria

         

         אני מתחיל לחשוב שבכל זאת יש בגימטריה משהו. צוחק

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏30/9/09 20:43:

        צטט: אבי - אמיתי 2009-09-30 19:37:14

        מישהו צריך לספר לרב מצגר שמספר הימים שהוא ציין - 365 - הוא לפי לוח השנה הנוצרי. בלוח העברי מספר הימים הוא בין 352-356 בשנה פשוטה ו-382-385 בשנה מעוברת. 
         כך שאתם, יהודים, גם מהשמאל, יכולים להיות רגועים. הארכיהגמון לישראל לא התכוון אליכם. הוא דיבר על השמאלנים הנוצרים.....

         ענק. יכול להיות שהוא לא מכיר את הלוח העיברי?

         

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏30/9/09 20:44:

        צטט: מגרש החושך 2009-09-30 18:14:46


        צודק הרב אלישיב, שהרי המעלית בפעולתה צורכת חשמל המחייב עבודה. רגע, גם האור ששומרי המצוות משאירים דלוק בשבת, והמקרר, והבויילר הפועל על שעון שבת... גם בכל אלה כנראה אסור להשתמש, לפי אותו הגיון. אין מנוס: על הדתיים לצאת מבתיהם בשבת ולגור באוהלים שהוקמו מראש. כך, תחת כיפת השמיים לא תחולל השבת. הממ... מה עם כדור הארץ הסובב סביב השמש? האם אין כאן גם חילול, בפעולתו וסיבובו של הכדור? כדאי להתייעץ עם אלישיב. אולי נכון להיכנס בשבתות למתקן חסר כוח משיכה כמו מתקני האימונים של נאס"א. כך לא תחולל השבת מעצם העמידה על הקרקע הנעה וסובבת, דווקא בשבת. כנראה גם כדור הארץ ממשיך להסתובב רק כדי "להכעיס "... ומה עם הפעילות החשמלית במוח, חייבים לעצור גם אותה בשבת! אמרו די לנוירוטרנסמיטרים ולרצפטורים הכופרים! טוב, מזל שאצל אליישיב אין פעילות חשמלית במוח, כך הוא לא מחלל את השבת במוחו גופא...וברצינות, אימא שלי גרה בקומה ראשונה, אבל חייבת להשתמש במעלית מאחר שהיא יושבת על כיסא גלגלים. מה לעשות שיש לי דודה שיכולה להתחרות ברב אליישיב בהמצאת איסורים. זאת אוסרת על אימי להשתמש במעלית ביום הכיפורים וגוזרת עליה ישיבה בבית מבלי זוז. הדבר מרתיח את דמי, אך למזלי אימא שלי צלולה ושפויה בדעתה (וגם מקשיבה לי יותר מאשר לדודה האליישיבית). עם זאת לפני כל כיפור אני נאלץ לוודא שאין נסיגה בעמידות החופש והתבונה, ואימי עדיין מתכוונת להשתמש במעלית...  

         אתה צודק. אין מנוס מפסק הלכה: אסור להשתמש בכדור הארץ בשבת.

         

        ה.גדול
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        ה.גדול ‏30/9/09 21:29:
        שחר תראה איזה גבר הוא מצגר, גם נוסע לחו"ל בלי חשבון, גם חשוד בקבלת טובות הנאה, שורד דו"ח ציבורי של מזוז בלי כל נזק, לא זכורה כל תרומה שלו לשיח הציבורי בארץ, ובכל זאת, הכלבים נובחים, והשיירה ובה מכונית השרד שלו עוברת. ואחרי כל זה, יש לו זמן לשעשועי גימטריה. אין מה להגיד, האדם חי טוב. לכולנו יש ממה ללמוד ממנו. אני ידוע כאדם שמשיג את שלו ולא מסתכל ימינה ושמאלה, אבל האמת שאפילו אני לא העפלתי לרמת ההשתנה מהמקפצה של כבוד הרב.
        מיא
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מיא ‏30/9/09 22:55:

        איזה שטן ברבאבא חמוד!

         

        יש לי שאלה בהלכה: מותר חפוז במעלית בשבת בין זרים שלא הטילו ביצה ביום חול? וכמה זה בגימטרייה? לתשובתך אודה.

        dr. sela
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        dr. sela ‏30/9/09 23:23:

         

         

         

         

        פסק הלכה של הרב אליישיב: אסור לנסוע במעליות שבת.

         

         

         

         

        הוא צודק!

        גם שעון שבת, פלטה של שבת וכיו"ב פטנטים, שתכליתם לרמות את אלוהים,

        צריכים להיות מוקצים מחמת קילקול עונג השבת.

        שהרי עונג שבת פירושו לשבת בבית, בחושך ולאכול שאריות קרות מסעודות השבוע.  

         

         

         

        מעין ש
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מעין ש ‏30/9/09 23:27:

        צטט: ה.גדול 2009-09-30 21:29:21

        שחר תראה איזה גבר הוא מצגר, גם נוסע לחו"ל בלי חשבון, גם חשוד בקבלת טובות הנאה, שורד דו"ח ציבורי של מזוז בלי כל נזק, לא זכורה כל תרומה שלו לשיח הציבורי בארץ, ובכל זאת, הכלבים נובחים, והשיירה ובה מכונית השרד שלו עוברת. ואחרי כל זה, יש לו זמן לשעשועי גימטריה. אין מה להגיד, האדם חי טוב. לכולנו יש ממה ללמוד ממנו. אני ידוע כאדם שמשיג את שלו ולא מסתכל ימינה ושמאלה, אבל האמת שאפילו אני לא העפלתי לרמת ההשתנה מהמקפצה של כבוד הרב.

         בתיאור זה קלעת לדמותם של רבים בעמדות כוח ושררה. ורק נותר להשלים עם הפתגם: צדיק רע לו ורשע טוב לו. גם מצגר ממחיש את הפתגם הנ"ל.

        אבל יש לו טעם. הוא אוהב אותם חסונים שזופים וצרפתים. 

         

        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏30/9/09 23:39:

        צטט: Shahar Ilan 2009-09-30 20:43:34

        צטט: אבי - אמיתי 2009-09-30 19:37:14

        מישהו צריך לספר לרב מצגר שמספר הימים שהוא ציין - 365 - הוא לפי לוח השנה הנוצרי. בלוח העברי מספר הימים הוא בין 352-356 בשנה פשוטה ו-382-385 בשנה מעוברת. 
         כך שאתם, יהודים, גם מהשמאל, יכולים להיות רגועים. הארכיהגמון לישראל לא התכוון אליכם. הוא דיבר על השמאלנים הנוצרים.....

         ענק. יכול להיות שהוא לא מכיר את הלוח העיברי?

         

         

         

         לא נעים לי לקלקל את המסיבה, אבל מקובל ביהדות להתייחס ל"שנת השמש" של 365 ימים בשנה הרבה לפני הנצרות (הנה למשל פה, ובעוד מקומות). למעשה הלוח העברי הוא סינתזה של לוח השמש ולוח הירח. אנחנו עובדים בעקרון לפי הירח וסופרים חודשים לפי מחזור הירח, אבל משווים את לוח השנה לשמש שהוא הלוח ה"אמיתי" כלומר תואם יותר לטבע.

         

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏1/10/09 10:01:

        צטט: מיא 2009-09-30 22:55:41

        איזה שטן ברבאבא חמוד!

         

        יש לי שאלה בהלכה: מותר חפוז במעלית בשבת בין זרים שלא הטילו ביצה ביום חול? וכמה זה בגימטרייה? לתשובתך אודה.

        פסק הלכה קובע שאת סכנה הלכתית מהלכת, נוכחותך מעוררת את יצר הרע ויש להחזיר את התמונה הקודמת שלך.

         

        אשר לשאלתך - ידוע ששבת היא זמן מבורך לקיום מצוות פרו ורבו. מומלץ לקיים את המצווה בחפזון. אבל אך ורק אם יש יסוד סביר להניח שאחת הזרים הטילה ביצית בסוף השבוע. עניין הזרות מורכב. חשוב לברר האם האישה נשואה כדי למנוע ממזרות.  מומלץ לברר אם אחד הצדדים סובל מתסמונת כשל חיסוני נרכש כדי למנוע איידס. לגבי מעלית השבת כבר השיב רבנו הרב אליישיב שאסור. כיוון שאסור להשתמש במעלית שבת, מומלץ לבצע את החפוז במעלית רגילה.

         

        את כל העניין מחזקת העובדה שחפוז בגימטריה זה 101 כלומר עשי ו"צאי" (בגימטריה 101). למי שיש חיבה לחיילים מומלץ לחשוב תוך כדי מעשה על גיבורי יחידה 101, שגם הם זרים, והמצווה תהיה מושלמת.

         

         

        יצר הרע
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        יצר הרע ‏1/10/09 10:02:

        שטן בגימטריה 359.

        סמאל (ב-'ס' ולא ב-'ש' שמאלית) הוא השטן.

        אני חושש שמישהו התבלבל מתוך בורות (הרב או המאזין, שניהם לא ידועים כבקיאים במיוחד ביהדות). 

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏1/10/09 10:02:

        צטט: .אלי 2009-09-30 23:39:16

        צטט: Shahar Ilan 2009-09-30 20:43:34

        צטט: אבי - אמיתי 2009-09-30 19:37:14

        מישהו צריך לספר לרב מצגר שמספר הימים שהוא ציין - 365 - הוא לפי לוח השנה הנוצרי. בלוח העברי מספר הימים הוא בין 352-356 בשנה פשוטה ו-382-385 בשנה מעוברת. 
         כך שאתם, יהודים, גם מהשמאל, יכולים להיות רגועים. הארכיהגמון לישראל לא התכוון אליכם. הוא דיבר על השמאלנים הנוצרים.....

         ענק. יכול להיות שהוא לא מכיר את הלוח העיברי?

         

         

         

         לא נעים לי לקלקל את המסיבה, אבל מקובל ביהדות להתייחס ל"שנת השמש" של 365 ימים בשנה הרבה לפני הנצרות (הנה למשל פה, ובעוד מקומות). למעשה הלוח העברי הוא סינתזה של לוח השמש ולוח הירח. אנחנו עובדים בעקרון לפי הירח וסופרים חודשים לפי מחזור הירח, אבל משווים את לוח השנה לשמש שהוא הלוח ה"אמיתי" כלומר תואם יותר לטבע.

         

         

         

         באמת, למה לקלקל ת'מסיבה?

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏1/10/09 10:04:

        צטט: dr. sela 2009-09-30 23:23:43

         

         

         

         

        פסק הלכה של הרב אליישיב: אסור לנסוע במעליות שבת.

         

         

         

         

        הוא צודק!

        גם שעון שבת, פלטה של שבת וכיו"ב פטנטים, שתכליתם לרמות את אלוהים,

        צריכים להיות מוקצים מחמת קילקול עונג השבת.

        שהרי עונג שבת פירושו לשבת בבית, בחושך ולאכול שאריות קרות מסעודות השבוע.  

         

         

         

         וכמובן ללכת לבית כנסת ישורון להקשיב לגימטריות של הרב מצגר.

         

        יצר הרע
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        יצר הרע ‏1/10/09 10:05:

        צטט: אבי - אמיתי 2009-09-30 19:37:14

        מישהו צריך לספר לרב מצגר שמספר הימים שהוא ציין - 365 - הוא לפי לוח השנה הנוצרי. בלוח העברי מספר הימים הוא בין 352-356 בשנה פשוטה ו-382-385 בשנה מעוברת. 
         כך שאתם, יהודים, גם מהשמאל, יכולים להיות רגועים. הארכיהגמון לישראל לא התכוון אליכם. הוא דיבר על השמאלנים הנוצרים.....

         

         מי שמתקן אחרים מוטב שלא יפגין בורות בעצמו, מספר הימים בלוח השנה העברי הוא 353-355 בשנה פשוטה ו-383-385 במעוברת.

        השנה היהודית הממוצעת היא 365 יום וזהו גם אורך שנת החמה (כפי שזה קרוי בחז"ל), חז"ל מתייחסים לזה לא פעם כאורך השנה.

        יצר הרע
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        יצר הרע ‏1/10/09 10:08:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 10:03:21

        צטט: יצר הרע 2009-10-01 10:02:12

        שטן בגימטריה 359.

        סמאל (ב-'ס' ולא ב-'ש' שמאלית) הוא השטן.

        אני חושש שמישהו התבלבל מתוך בורות (הרב או המאזין, שניהם לא ידועים כבקיאים במיוחד ביהדות). 

         

         מי שמוסיף לשטן ה"א הידיעה בשביל שהוא יצא שמאל, מה זה בשבילו להחליף סמ"ך בשי"ן?

         

         

        שמאל בגימטריה 371.

        אני מקווה שכל מי שכותב בפוסט הזה יודע את הערך המספרי של האלפבית.

        נעמית
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        נעמית ‏1/10/09 10:28:

        צטט: מיא 2009-09-30 22:55:41

        איזה שטן ברבאבא חמוד!

         

        יש לי שאלה בהלכה: מותר חפוז במעלית בשבת בין זרים שלא הטילו ביצה ביום חול? וכמה זה בגימטרייה? לתשובתך אודה.

         

        אני בכלל הייתי נזהרת במקומך, בתור מי שנקשרת לעבודה זרה, כי זה אמנם לא בגימטריא, אבל תראי מה הפירוש המילוני  למיא:

        מיאר
        המיאר (Maiar) (מיא ביחיד) היו אלים נחותים, בעולמו של ג'ון רונלד רעואל טולקין, אשר מספרם לא נודע, אך ידוע כי קיימים רבים כמותם - שכן, הם איתני טבע ורגש; ורובם הגדול חי באמן. למעשה, ניתן להשוות אותם לאלים ממיתולוגיות שונות, כמו הנימפות, או המוזות. כמו כן, הם יכולים ללבוש צורות שונות, כמו האיסטרי (הקוסמים). המיאר נהגו לשרת את הולאר, 14 האלים העליוניים. דבר זה מצביע כי לכל אחד קשר לממשלה מסוימת. קיימים מספר מיאר המופיעים לאורך סיפורי הארץ התיכונה, מבריאת העולם ושנות העצים ועד סוף העידן השלישי, ואלה הם: מיאר משנות העצים והעידן הראשון אונווה (Eonwe) אדון המיאר, נושא דגלו וכרוזו של מנווה, ובן זוגה של אילמרה. מתואר כאדיר ביותר בנשק מכל אשר בארדה. מופיע בעיקר במלחמת החרון של קץ העידן הראשון, כמפקדם של כוחות המערב.
         
        elchanzw
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        elchanzw ‏1/10/09 10:50:

        בדרך כלל הכתיבה שלך מעניינת, אם כי אני תמה מה תורם לדיון הציבורי, ומפרה את המחשבה כאשר כתב חילוני מותח ביקורת חריפה, גם אם נכונה ברובה, על הציבור החרדי, כאשר קהל הקוראים הוא חילוני.

         

        עם זאת, זו הפעם גם הדברים אינם נכונים. מצגר איננו גדול תורה, והיה הרבה יותר מעניין אם היית עוסק בחבירה של גורמים חרדים לגורמי שמאל חילונים בגוף הבוחר על מנת להביא לבחירתו של מצגר לתפקיד הרב הראשי. בתוך כתב מוכשר, אתה ודאי יודע כי המטרה היתה כפולה: הראשונה היא  למנוע את בחירתו של הרב אריאל בגלל דעותיו הימניות והשניה היא להביא לבחירתו של רב ירוד יכולות לתפקיד הרב הציוני הראשי, החרדים לפי גישתם והחילונים לפי גישתם. יש לי תזה, קונספירטיבית משהו, ולפיה לציבור החילוני יש אינטרס ברבנים ירודים במשרות בכירות, ולכן הם תמכו בכך שרבנים שסבלו מירידה מנטלית מסיבות רפואיות, (הרבצ"ר גד נבון, רבני ירושלים קוליץ ומשאש) ימשיכו בתפקידם עד הליכתם לבית עולמם ואף אחר כך.

         

        במקום שתייצר דיון איכותי על זהות האיש שהציבור החילוני חושב שצריך לעמוד בראש הרבנות הראשית, (מה שאמור להעסיק את מקום עבודתך והציבור החילוני) עשית מניפולציה בגרוש בדברי מצגר.

         

        בכל מקרה, מצגר עסק באופן קצת וולגרי ברעיונות קבליים על שמאל וימין שאינם קשורים כלל לפוליטיקה, ואליעזר יערי אומנם הבין זאת היטב אך נעלב כי הוא רצה להעלב ולכתוב טור בידיעות. למיטב ידיעתי אין שום אינדיקציה לכך שמצגר בדעותיו איש ימין (לך יש?), ואני מעריך שהסוגייה הפוליטית של ימין ושמאל לא מטרידה אותו כלל, והוא עסוק יותר בעשייה לביתו.

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏1/10/09 10:59:

        צטט: נעמית 2009-10-01 10:28:32

        צטט: מיא 2009-09-30 22:55:41

        איזה שטן ברבאבא חמוד!

         

        יש לי שאלה בהלכה: מותר חפוז במעלית בשבת בין זרים שלא הטילו ביצה ביום חול? וכמה זה בגימטרייה? לתשובתך אודה.

         

        אני בכלל הייתי נזהרת במקומך, בתור מי שנקשרת לעבודה זרה, כי זה אמנם לא בגימטריא, אבל תראי מה הפירוש המילוני  למיא:

        מיאר
        המיאר (Maiar) (מיא ביחיד) היו אלים נחותים, בעולמו של ג'ון רונלד רעואל טולקין, אשר מספרם לא נודע, אך ידוע כי קיימים רבים כמותם - שכן, הם איתני טבע ורגש; ורובם הגדול חי באמן. למעשה, ניתן להשוות אותם לאלים ממיתולוגיות שונות, כמו הנימפות, או המוזות. כמו כן, הם יכולים ללבוש צורות שונות, כמו האיסטרי (הקוסמים). המיאר נהגו לשרת את הולאר, 14 האלים העליוניים. דבר זה מצביע כי לכל אחד קשר לממשלה מסוימת. קיימים מספר מיאר המופיעים לאורך סיפורי הארץ התיכונה, מבריאת העולם ושנות העצים ועד סוף העידן השלישי, ואלה הם: מיאר משנות העצים והעידן הראשון אונווה (Eonwe) אדון המיאר, נושא דגלו וכרוזו של מנווה, ובן זוגה של אילמרה. מתואר כאדיר ביותר בנשק מכל אשר בארדה. מופיע בעיקר במלחמת החרון של קץ העידן הראשון, כמפקדם של כוחות המערב.
         

         

        יקירתי, אמנם בראשית הימים היו המיאר נחותים מהולאר, אבל צריך לזכור שהשתנו הזמנים, המיאר השתלטו על הסביבה ואפילו סאורון היה מיא שסרח (סילמריליון, עמ' 259). אגב, מיא יש לך קשר לזה? אחריות שילוחית? טבעות עוצמה?

        וגם אני אקדיש ציטוט: "עתה היה דיור נאה למראה יתר על כל בני העולם, כי משלושה גזעים יצא: מן האדין, ומן האלדר ומן המיאר אשר בממלכה הברוכה".

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏1/10/09 11:13:

        צטט: elchanzw 2009-10-01 10:50:38

        בדרך כלל הכתיבה שלך מעניינת, אם כי אני תמה מה תורם לדיון הציבורי, ומפרה את המחשבה כאשר כתב חילוני מותח ביקורת חריפה, גם אם נכונה ברובה, על הציבור החרדי, כאשר קהל הקוראים הוא חילוני.

         

        עם זאת, זו הפעם גם הדברים אינם נכונים. מצגר איננו גדול תורה, והיה הרבה יותר מעניין אם היית עוסק בחבירה של גורמים חרדים לגורמי שמאל חילונים בגוף הבוחר על מנת להביא לבחירתו של מצגר לתפקיד הרב הראשי. בתוך כתב מוכשר, אתה ודאי יודע כי המטרה היתה כפולה: הראשונה היא  למנוע את בחירתו של הרב אריאל בגלל דעותיו הימניות והשניה היא להביא לבחירתו של רב ירוד יכולות לתפקיד הרב הציוני הראשי, החרדים לפי גישתם והחילונים לפי גישתם. יש לי תזה, קונספירטיבית משהו, ולפיה לציבור החילוני יש אינטרס ברבנים ירודים במשרות בכירות, ולכן הם תמכו בכך שרבנים שסבלו מירידה מנטלית מסיבות רפואיות, (הרבצ"ר גד נבון, רבני ירושלים קוליץ ומשאש) ימשיכו בתפקידם עד הליכתם לבית עולמם ואף אחר כך.

         

        במקום שתייצר דיון איכותי על זהות האיש שהציבור החילוני חושב שצריך לעמוד בראש הרבנות הראשית, (מה שאמור להעסיק את מקום עבודתך והציבור החילוני) עשית מניפולציה בגרוש בדברי מצגר.

         

        בכל מקרה, מצגר עסק באופן קצת וולגרי ברעיונות קבליים על שמאל וימין שאינם קשורים כלל לפוליטיקה, ואליעזר יערי אומנם הבין זאת היטב אך נעלב כי הוא רצה להעלב ולכתוב טור בידיעות. למיטב ידיעתי אין שום אינדיקציה לכך שמצגר בדעותיו איש ימין (לך יש?), ואני מעריך שהסוגייה הפוליטית של ימין ושמאל לא מטרידה אותו כלל, והוא עסוק יותר בעשייה לביתו.

         

        ככל הידוע לי הרב אליישיב רצה לחסום דווקא את הרב דייכובסקי.

        בכל מקרה, צרפתי לפוסט במיוחד בשבילך קישור לרשימה שעןוסקת בבעיית הרב מצגר בכוב ראש גדול בהרבה.

        אשר לכך שמצגר אינו גדול בתורה, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד הרב הראשי ועד כמה התפקיד מיותר.

         

        elchanzw
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        elchanzw ‏1/10/09 11:34:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 11:13:43

        אשר לכך שמצגר אינו גדול בתורה, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד הרב הראשי ועד כמה התפקיד מיותר.

         

         

        אשר לכך שדורית בייניש איננה משפטנית גדולה, ועיקר כוחה בתדרוך עיתונאים ומינוי מקורבים, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד בית המשפט ועד כמה התפקיד מיותר.

         

        אשר לכך שנתניהו בקדנציה הראשונה היה (לשיטתך) ראש ממשלה כושל, זו הוכחה כמה הידרדר תפקיד ראש הממשלה ועד כמה התפקיד מיותר.

        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏1/10/09 12:00:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 11:13:43

         

        ככל הידוע לי הרב אליישיב רצה לחסום דווקא את הרב דייכובסקי.

        בכל מקרה, צרפתי לפוסט במיוחד בשבילך קישור לרשימה שעןוסקת בבעיית הרב מצגר בכוב ראש גדול בהרבה.

        אשר לכך שמצגר אינו גדול בתורה, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד הרב הראשי ועד כמה התפקיד מיותר.

         

         

        תפקיד הרב הראשי מיותר בעיקר, לדעתי לפחות, מפני שבמילא אין לו שום הערכה לא בקרב הציבור החילוני וגם לא ממש בקרב הציבור הדתי (בטח שלא אצל החרדים שמבחינתם "רב מטעם המדינה הציונית" זה בדיחה אחת גדולה). אז איזה תפקיד בדיוק הוא משמש?

         

        רבנים זוכים לכבוד בעולם הדתי בזכות הידע התורני שלהם. אם הם משמשים בתפקיד כלשהו מטעם המדינה לא ממש מוסיף לזה אף פעם, ובדרך כלל רק גורע.

         

        אני מבין שזה תפקיד ייצוגי בסופו של דבר, אבל כמו שאין לנו "סופר ראשי" או "משורר ראשי" או שאר תפקידים ייצוגיים של אנשי רוח חילוניים, ככה אני לא רואה שום צורך בתפקיד כזה ל"רב ראשי". מה עוד שהתפקיד הזה רק עוזר לקבע את החלוקה הגלותית בין "אשכנזים" ל"ספרדים" שלא ממש תורמת לאף אחד.

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏1/10/09 12:54:

        צטט: elchanzw 2009-10-01 11:34:26

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 11:13:43

        אשר לכך שמצגר אינו גדול בתורה, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד הרב הראשי ועד כמה התפקיד מיותר.

         

         

        אשר לכך שדורית בייניש איננה משפטנית גדולה, ועיקר כוחה בתדרוך עיתונאים ומינוי מקורבים, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד בית המשפט ועד כמה התפקיד מיותר.

         

        אשר לכך שנתניהו בקדנציה הראשונה היה (לשיטתך) ראש ממשלה כושל, זו הוכחה כמה הידרדר תפקיד ראש הממשלה ועד כמה התפקיד מיותר.

         

        ההשוואה בין דורית בייניש למצגר פוגעת ומעליבה.הראשונה משפטנית מצויינת ואדם מורם מעם שאולי אינו מבריק כמו שני קודמיו. בחירת מצגר היא בדיחה עצובה.

        תפקיד הרב הראשי היה מיותר מלכתחילה והחזיק מעמד כיוון שמילא פונקציות חשובות, בין היתר ייצוגיות. בחירת אנשים כמו מצגר הופכת את התפקיד ואת הדת לבדיחה.

         

        רביב נאוה
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        רביב נאוה ‏1/10/09 13:32:

        צטט: יצר הרע 2009-10-01 10:02:12

        שטן בגימטריה 359.

        סמאל (ב-'ס' ולא ב-'ש' שמאלית) הוא השטן.

        אני חושש שמישהו התבלבל מתוך בורות (הרב או המאזין, שניהם לא ידועים כבקיאים במיוחד ביהדות). 

         

         שטן הוא אמנם 359. אבל שטנה היא 364 ובה מצגר מבין מצוין.

        ליאור רועי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        ליאור רועי ‏1/10/09 13:37:

        לא יכולתי שלא:

         

        http://www.youtube.com/watch?v=bZmq996xVMI

         

         

        נכון מתבקש? 

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏1/10/09 13:46:

        צטט: רביב נאוה 2009-10-01 13:32:40

        צטט: יצר הרע 2009-10-01 10:02:12

        שטן בגימטריה 359.

        סמאל (ב-'ס' ולא ב-'ש' שמאלית) הוא השטן.

        אני חושש שמישהו התבלבל מתוך בורות (הרב או המאזין, שניהם לא ידועים כבקיאים במיוחד ביהדות). 

         

         שטן הוא אמנם 359. אבל שטנה היא 364 ובה מצגר מבין מצוין.

        הנה מישהו שמבין גימטריה. קבל כוכב סימלי. *

        אגב כוכב בגימטריה שווה למח מה שללא ספק מסמל את האינטיליגנציה העמוקה של הכוכבים ומוכיח את אמינות האסטרולוגיה.

         

         

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏1/10/09 14:13:

        צטט: .אלי 2009-09-30 23:39:16

        צטט: Shahar Ilan 2009-09-30 20:43:34

        צטט: אבי - אמיתי 2009-09-30 19:37:14

        מישהו צריך לספר לרב מצגר שמספר הימים שהוא ציין - 365 - הוא לפי לוח השנה הנוצרי. בלוח העברי מספר הימים הוא בין 352-356 בשנה פשוטה ו-382-385 בשנה מעוברת. 
         כך שאתם, יהודים, גם מהשמאל, יכולים להיות רגועים. הארכיהגמון לישראל לא התכוון אליכם. הוא דיבר על השמאלנים הנוצרים.....

         ענק. יכול להיות שהוא לא מכיר את הלוח העיברי?

         

         

         

         לא נעים לי לקלקל את המסיבה, אבל מקובל ביהדות להתייחס ל"שנת השמש" של 365 ימים בשנה הרבה לפני הנצרות (הנה למשל פה, ובעוד מקומות). למעשה הלוח העברי הוא סינתזה של לוח השמש ולוח הירח. אנחנו עובדים בעקרון לפי הירח וסופרים חודשים לפי מחזור הירח, אבל משווים את לוח השנה לשמש שהוא הלוח ה"אמיתי" כלומר תואם יותר לטבע.

         

         

         

         הנה פוסט שדן בשאלה כמה ימים יש בשנה היהודית.

        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏1/10/09 14:36:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 14:13:08

        צטט: .אלי 2009-09-30 23:39:16

        צטט: Shahar Ilan 2009-09-30 20:43:34

        צטט: אבי - אמיתי 2009-09-30 19:37:14

        מישהו צריך לספר לרב מצגר שמספר הימים שהוא ציין - 365 - הוא לפי לוח השנה הנוצרי. בלוח העברי מספר הימים הוא בין 352-356 בשנה פשוטה ו-382-385 בשנה מעוברת. 
         כך שאתם, יהודים, גם מהשמאל, יכולים להיות רגועים. הארכיהגמון לישראל לא התכוון אליכם. הוא דיבר על השמאלנים הנוצרים.....

         ענק. יכול להיות שהוא לא מכיר את הלוח העיברי?

         

         

         

         לא נעים לי לקלקל את המסיבה, אבל מקובל ביהדות להתייחס ל"שנת השמש" של 365 ימים בשנה הרבה לפני הנצרות (הנה למשל פה, ובעוד מקומות). למעשה הלוח העברי הוא סינתזה של לוח השמש ולוח הירח. אנחנו עובדים בעקרון לפי הירח וסופרים חודשים לפי מחזור הירח, אבל משווים את לוח השנה לשמש שהוא הלוח ה"אמיתי" כלומר תואם יותר לטבע.

         

         

         

         הנה פוסט שדן בשאלה כמה ימים יש בשנה היהודית.

         

         הלינק לא עובד.

        אבל אני די מכיר את התחום של לוח השנה העברי.

        בכל מקרה שנת חמה של שס"ה (365) ימים הוא מושג מקובל במדרשים שלנו, הרבה לפני הנצרות.

        ככה למשל משווים בין שס"ה גידים לשס"ה מצוות לא תעשה לבין שס"ה ימים בשנה (בעצם 365 ורבע)בתלמוד.

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏1/10/09 14:42:

        צטט: .אלי 2009-10-01 14:36:14

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 14:13:08

        צטט: .אלי 2009-09-30 23:39:16

        צטט: Shahar Ilan 2009-09-30 20:43:34

        צטט: אבי - אמיתי 2009-09-30 19:37:14

        מישהו צריך לספר לרב מצגר שמספר הימים שהוא ציין - 365 - הוא לפי לוח השנה הנוצרי. בלוח העברי מספר הימים הוא בין 352-356 בשנה פשוטה ו-382-385 בשנה מעוברת. 
         כך שאתם, יהודים, גם מהשמאל, יכולים להיות רגועים. הארכיהגמון לישראל לא התכוון אליכם. הוא דיבר על השמאלנים הנוצרים.....

         ענק. יכול להיות שהוא לא מכיר את הלוח העיברי?

         

         

         

         לא נעים לי לקלקל את המסיבה, אבל מקובל ביהדות להתייחס ל"שנת השמש" של 365 ימים בשנה הרבה לפני הנצרות (הנה למשל פה, ובעוד מקומות). למעשה הלוח העברי הוא סינתזה של לוח השמש ולוח הירח. אנחנו עובדים בעקרון לפי הירח וסופרים חודשים לפי מחזור הירח, אבל משווים את לוח השנה לשמש שהוא הלוח ה"אמיתי" כלומר תואם יותר לטבע.

         

         

         

         הנה פוסט שדן בשאלה כמה ימים יש בשנה היהודית.

         

         הלינק לא עובד.

        אבל אני די מכיר את התחום של לוח השנה העברי.

        בכל מקרה שנת חמה של שס"ה (365) ימים הוא מושג מקובל במדרשים שלנו, הרבה לפני הנצרות.

        ככה למשל משווים בין שס"ה גידים לשס"ה מצוות לא תעשה לבין שס"ה ימים בשנה (בעצם 365 ורבע)בתלמוד.

         

        http://smiley.blogli.co.il/archives/44

        התזה שלו היא שיש המון מספרים אפשריים בלוח העיברי אבל 365 אינו אחד מהם.

        איפה בניזרי כשצריכים מומחה ללוח העיברי?

        יצר הרע
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        יצר הרע ‏1/10/09 15:12:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 14:42:18

        צטט: .אלי 2009-10-01 14:36:14

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 14:13:08

        צטט: .אלי 2009-09-30 23:39:16

        צטט: Shahar Ilan 2009-09-30 20:43:34

        צטט: אבי - אמיתי 2009-09-30 19:37:14

        מישהו צריך לספר לרב מצגר שמספר הימים שהוא ציין - 365 - הוא לפי לוח השנה הנוצרי. בלוח העברי מספר הימים הוא בין 352-356 בשנה פשוטה ו-382-385 בשנה מעוברת. 
         כך שאתם, יהודים, גם מהשמאל, יכולים להיות רגועים. הארכיהגמון לישראל לא התכוון אליכם. הוא דיבר על השמאלנים הנוצרים.....

         ענק. יכול להיות שהוא לא מכיר את הלוח העיברי?

         

         

         

         לא נעים לי לקלקל את המסיבה, אבל מקובל ביהדות להתייחס ל"שנת השמש" של 365 ימים בשנה הרבה לפני הנצרות (הנה למשל פה, ובעוד מקומות). למעשה הלוח העברי הוא סינתזה של לוח השמש ולוח הירח. אנחנו עובדים בעקרון לפי הירח וסופרים חודשים לפי מחזור הירח, אבל משווים את לוח השנה לשמש שהוא הלוח ה"אמיתי" כלומר תואם יותר לטבע.

         

         

         

         הנה פוסט שדן בשאלה כמה ימים יש בשנה היהודית.

         

         הלינק לא עובד.

        אבל אני די מכיר את התחום של לוח השנה העברי.

        בכל מקרה שנת חמה של שס"ה (365) ימים הוא מושג מקובל במדרשים שלנו, הרבה לפני הנצרות.

        ככה למשל משווים בין שס"ה גידים לשס"ה מצוות לא תעשה לבין שס"ה ימים בשנה (בעצם 365 ורבע)בתלמוד.

         

        http://smiley.blogli.co.il/archives/44

        התזה שלו היא שיש המון מספרים אפשריים בלוח העיברי אבל 365 אינו אחד מהם.

        איפה בניזרי כשצריכים מומחה ללוח העיברי?

         

         חבל להפגין בורות ברבים.

        חודש בלוח העברי הוא הזמן ממולד ירח למולד ירח (ומכאן ירח=חודש בתנ"ך, גם באנגלית אגב month מגיע מ-moon),  שנה היא שנת חמה כלומר 365~ יום, בשנה יש קצת יותר מ12 חודשי ירח ולכן מעברים את השנה מפעם לפעם בשביל שבממוצע אורך השנה יהיה שנת חמה, יש אינספור התייחסויות בחז"ל לאורך שנה של 365 יום (למעשה נראה לי שאין כמעט התייחסות אחרת).

        לוח שנה שמשי בלבד הוא לא המצאה נוצרית הוא היה מקובל במצרים הרבה לפניה.

        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏1/10/09 15:39:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 14:42:18

         

        http://smiley.blogli.co.il/archives/44

        התזה שלו היא שיש המון מספרים אפשריים בלוח העיברי אבל 365 אינו אחד מהם.

        איפה בניזרי כשצריכים מומחה ללוח העיברי?

         

         זה ממש לא חדש.

        כמו שאמרתי, גם לפי התלמוד שנת חמה היא 365 ימים ושש שעות. ככה שלא מדובר במספר מדוייק.

        ובאמת אין בפועל שנה של 365 ימים, אבל זה לא משנה.

        365 ימים, או ליתר דיוק "שנת חמה" זאת אבן הבוחן שעל פיה מסדרים כל פעם את לוח השנה העברי שעקרונית עובד לפי מחזור הירח.

        לפעמים זה יוצא יותר ולפעמים פחות, אבל בגדול משווים את זה תמיד ל"שנת החמה", כלומר סיבוב אחד של כדור הארץ מסביב לשמש.

        ולכן לוח השנה שלנו בגדול די תואם לעונות השנה (בניגוד ללוח השנה המוסלמי למשל).

         

        וכמו שאמרתי, יש התייחסויות מפורשות במדרשים ובתלמודים ל"שנת חמה" של 365 ימים, והרבה דרשניות מסביב לזה, אז ההשוואה לנצרות לא במקום.

         

        וכמו תמיד, לא שיש לי משהו לסנגר על הדת, דווקא יש לי לא מעט ביקורת. אבל לפחות הביקורת הזאת מבוססת על המקורות עצמם. חיוך

        levydor
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        levydor ‏1/10/09 16:31:

        צטט: dr. sela 2009-09-30 23:23:43

         

         

         

         

        פסק הלכה של הרב אליישיב: אסור לנסוע במעליות שבת.

         

         

         

         

        הוא צודק!

        גם שעון שבת, פלטה של שבת וכיו"ב פטנטים, שתכליתם לרמות את אלוהים,

        צריכים להיות מוקצים מחמת קילקול עונג השבת.

        שהרי עונג שבת פירושו לשבת בבית, בחושך ולאכול שאריות קרות מסעודות השבוע.  

         

         

         

         

         

        הקדמת אותי, גם אני לא מבין למה מרמים את אלוהים.

        ועוד מעלית שבת זה כזה בזבזן אנרגיה איום ובלאי אדיר...

         

        מה שכן עונג שבת לא צריך להיות לשבת בחושך ולאכול שאריות קרות,

        אלא להגדיר מחדש שיש דברים שפעם היו עבודה קשה, והיום כבר לא, ולכן מותר לעשותם בשבת.

        רוני.
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        רוני. ‏1/10/09 22:57:


        חבל שאתה כותב על דברים שאתה לא מבין.

        תפתח סידור ותראה שסמא-ל זה ש-טן.

        מה לעשות? לא נעים אבל ככה זה כתוב. תבדוק לפני שאתה כותב שטויות.

         

        הטורים המסיתים שלך הם לא יותר מאנטישמיות לייט.

         

        מיא
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מיא ‏1/10/09 23:14:

        צטט: רוני. 2009-10-01 22:57:31


        חבל שאתה כותב על דברים שאתה לא מבין.

        תפתח סידור ותראה שסמא-ל זה ש-טן.

        מה לעשות? לא נעים אבל ככה זה כתוב. תבדוק לפני שאתה כותב שטויות.

         

        הטורים המסיתים שלך הם לא יותר מאנטישמיות לייט.

         

         

         לייט - כלומר בנוסף לזה שהם מחכימים ומשעשעים, הם גם מרזים? לתשלובת יתרונות כזאת לא פיללתי. אולי הם יכולים גם למרוח לק? 

        מיא
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מיא ‏1/10/09 23:18:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 10:59:15

        צטט: נעמית 2009-10-01 10:28:32

        צטט: מיא 2009-09-30 22:55:41

        איזה שטן ברבאבא חמוד!

         

        יש לי שאלה בהלכה: מותר חפוז במעלית בשבת בין זרים שלא הטילו ביצה ביום חול? וכמה זה בגימטרייה? לתשובתך אודה.

         

        אני בכלל הייתי נזהרת במקומך, בתור מי שנקשרת לעבודה זרה, כי זה אמנם לא בגימטריא, אבל תראי מה הפירוש המילוני  למיא:

        מיאר
        המיאר (Maiar) (מיא ביחיד) היו אלים נחותים, בעולמו של ג'ון רונלד רעואל טולקין, אשר מספרם לא נודע, אך ידוע כי קיימים רבים כמותם - שכן, הם איתני טבע ורגש; ורובם הגדול חי באמן. למעשה, ניתן להשוות אותם לאלים ממיתולוגיות שונות, כמו הנימפות, או המוזות. כמו כן, הם יכולים ללבוש צורות שונות, כמו האיסטרי (הקוסמים). המיאר נהגו לשרת את הולאר, 14 האלים העליוניים. דבר זה מצביע כי לכל אחד קשר לממשלה מסוימת. קיימים מספר מיאר המופיעים לאורך סיפורי הארץ התיכונה, מבריאת העולם ושנות העצים ועד סוף העידן השלישי, ואלה הם: מיאר משנות העצים והעידן הראשון אונווה (Eonwe) אדון המיאר, נושא דגלו וכרוזו של מנווה, ובן זוגה של אילמרה. מתואר כאדיר ביותר בנשק מכל אשר בארדה. מופיע בעיקר במלחמת החרון של קץ העידן הראשון, כמפקדם של כוחות המערב.
         

         

        יקירתי, אמנם בראשית הימים היו המיאר נחותים מהולאר, אבל צריך לזכור שהשתנו הזמנים, המיאר השתלטו על הסביבה ואפילו סאורון היה מיא שסרח (סילמריליון, עמ' 259). אגב, מיא יש לך קשר לזה? אחריות שילוחית? טבעות עוצמה?

        וגם אני אקדיש ציטוט: "עתה היה דיור נאה למראה יתר על כל בני העולם, כי משלושה גזעים יצא: מן האדין, ומן האלדר ומן המיאר אשר בממלכה הברוכה".

         

         

         אני מאוד חלשה בטולקיניות, הרבה יותר חזקה בחפוזים במעליות. ועכשיו כשאני חושבת על זה - מעלית שבת שעוצרת בכל קומה וקומה היא בעצם המצאה שטנית שנועדה למנוע את האפשרות הזאת של ייחוד דיסקרטי ואינטימי במעלית. 

        day trader
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        day trader ‏1/10/09 23:18:


        שחר אילן היקר.... עזוב שטויות... הקהל פה כבר עייף מדברי השנאה כלפי הציבור הדתי/חרדי

        כמות המגיבים פה הולכת ומתמעטת ... אתה גורם לאנשים דווקא ההיפך.. הם מחפשים ומוצאים
        אמת שונה .

        האם אנחנו בעידן חדש ?

        אברי גלעד בתוכנית אירוח מביא אנשים מתחזקים בשידור חי !  שמספרים בגאווה רבה שהם מאושרים

        מבחירתם... אגם רודברג... עמיר בניון ...

        אביתר בנאי חוזר בתשובה... סוחף אחריו מאות להופעות המרגשות שלו ... שלא נדבר על אהוד...

        ביבי נתניהו מצטט באו"ם את המשפט הכי יהודי שיש , " ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום " !

        והרשימה ארוכה... ברוך השם .

         

        שחר ... אתה פול גז בניוטרל , ישראל מתחזקת :)))

         

         

         

        אריאל, חיפה
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        אריאל, חיפה ‏1/10/09 23:32:

        והיום מתפרסם ב"מכתבים להארץ" מכתבו של מהנדס המסביר שההגיון שהנחה את אליישיב לאסור מעליות שבת, הוא ההגיון שצריך לאסור על פתיחת דלת מקרר בשבת (מזרימה חום פנימה, ומחייבת הפעלה מוקדמת של המנוע), ועוד כמה דברים.

        טוב, מה מבין מהנדס?...
        העיקר שנתחזק.

        day trader
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        day trader ‏1/10/09 23:48:

        צטט: מיא 2009-09-30 22:55:41

        איזה שטן ברבאבא חמוד!

         

        יש לי שאלה בהלכה: מותר חפוז במעלית בשבת בין זרים שלא הטילו ביצה ביום חול? וכמה זה בגימטרייה? לתשובתך אודה.

         


        ממא מיא....
        פעם הייתה סדרה בשם "אישה שטן" ,  אני חושב שאת היית ההשראה של יוצר הסידרה.

        ואני חושב שהעונש הגדול ביותר שלך על הפה המלוכלך שלך הוא שתשארי לבדך עד יומך האחרון...

        אבל זיכרי... בורא עולם הוא כ"כ רחמן וסבלני כלפי האדם עד שהוא יאפשר לך גם ביומך האחרון

        לכפר על מעשייך בעולמך הגלמוד והריקני. . . 

         

         

        חץ עין נץ
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        חץ עין נץ ‏2/10/09 01:51:

        אני לא אוהב תמיד את הרדיפה של בעל הבלוג את הציבור הדתי אבל הפעם באמת נחצו כל הגבולות. בכל אופן רב ראשי בישראל! אז הוא לקח השטיקלה מעשר? זה סיבה לרדוף אותו? אתה יודע איזה שליחויות חשובות כבוד הרב מצגר בחו"ל? מי עוד בארץ הזאת מוכן לנסוע לחו"ל בשבת בחג ובמעוד להציל את בני ישראל מהתבוללות? רק הרב מצגר! כל חתן וכל כלה שמבקשים כבוד הרב מתיצב בלאונג' בנתב"ג והופ הוא כבר בדרך (עסקים בטח מחלקת עסקים תדבר עוד פע תצטרך לשלם מחלקה ראשונה, כן מזומן ככה יותר טוב, לא  צריך קבלה מה את חושד בכבוד הרב? ) אז מדי פעם נופל בחיקו איזה חתן בעל שרירים משורגים אז סיבה לפדח אותו? גם הרמיזות בקשר לענינים הללו עם צעירים כאלה ואחרים אז שתדע לך מר שחר  אילן שעל כל בחור צעיר שיתלונן על כבוד הרב מוכנים מקורבי הרב להביא שני צעירים כן שנים! שיעידו בנקיטת חפץ שכבוד הרב לא הניח עליהם אפילו אצבע! ומה תגיד אז? האאא? 

         

        נעמית
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        נעמית ‏2/10/09 02:32:

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-02 01:51:52

        אני לא אוהב תמיד את הרדיפה של בעל הבלוג את הציבור הדתי אבל הפעם באמת נחצו כל הגבולות. בכל אופן רב ראשי בישראל! אז הוא לקח השטיקלה מעשר? זה סיבה לרדוף אותו? אתה יודע איזה שליחויות חשובות כבוד הרב מצגר בחו"ל? מי עוד בארץ הזאת מוכן לנסוע לחו"ל בשבת בחג ובמעוד להציל את בני ישראל מהתבוללות? רק הרב מצגר! כל חתן וכל כלה שמבקשים כבוד הרב מתיצב בלאונג' בנתב"ג והופ הוא כבר בדרך (עסקים בטח מחלקת עסקים תדבר עוד פע תצטרך לשלם מחלקה ראשונה, כן מזומן ככה יותר טוב, לא  צריך קבלה מה את חושד בכבוד הרב? ) אז מדי פעם נופל בחיקו איזה חתן בעל שרירים משורגים אז סיבה לפדח אותו? גם הרמיזות בקשר לענינים הללו עם צעירים כאלה ואחרים אז שתדע לך מר שחר  אילן שעל כל בחור צעיר שיתלונן על כבוד הרב מוכנים מקורבי הרב להביא שני צעירים כן שנים! שיעידו בנקיטת חפץ שכבוד הרב לא הניח עליהם אפילו אצבע! ומה תגיד אז? האאא? 

         

         

        :)))

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏2/10/09 04:53:

        צטט: מיא 2009-10-01 23:18:14


         אני מאוד חלשה בטולקיניות, הרבה יותר חזקה בחפוזים במעליות. ועכשיו כשאני חושבת על זה - מעלית שבת שעוצרת בכל קומה וקומה היא בעצם המצאה שטנית שנועדה למנוע את האפשרות הזאת של ייחוד דיסקרטי ואינטימי במעלית. 

         משמרות הצניעות פתחו לך תיק.

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏2/10/09 04:55:

        צטט: day trader 2009-10-01 23:18:43


        שחר אילן היקר.... עזוב שטויות... הקהל פה כבר עייף מדברי השנאה כלפי הציבור הדתי/חרדי

        כמות המגיבים פה הולכת ומתמעטת ... אתה גורם לאנשים דווקא ההיפך.. הם מחפשים ומוצאים
        אמת שונה .

        האם אנחנו בעידן חדש ?

        אברי גלעד בתוכנית אירוח מביא אנשים מתחזקים בשידור חי !  שמספרים בגאווה רבה שהם מאושרים

        מבחירתם... אגם רודברג... עמיר בניון ...

        אביתר בנאי חוזר בתשובה... סוחף אחריו מאות להופעות המרגשות שלו ... שלא נדבר על אהוד...

        ביבי נתניהו מצטט באו"ם את המשפט הכי יהודי שיש , " ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום " !

        והרשימה ארוכה... ברוך השם .

         

        שחר ... אתה פול גז בניוטרל , ישראל מתחזקת :)))

         

         

         

         אכן תקופה לא קלה, בה האמת נעדרת. אבל האמת נשארת אמת.

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏2/10/09 04:59:

        צטט: רוני. 2009-10-01 22:57:31


        חבל שאתה כותב על דברים שאתה לא מבין.

        תפתח סידור ותראה שסמא-ל זה ש-טן.

        מה לעשות? לא נעים אבל ככה זה כתוב. תבדוק לפני שאתה כותב שטויות.

         

        הטורים המסיתים שלך הם לא יותר מאנטישמיות לייט.

         

        אתה מוזמן להמחיש את דבריך על הסתה בדוגמאות.

        באותה הזדמנות אציע גם שתסביר איך טור שעוסק בביקורת על ארבע דמויות בממסד הדתי יכול להחשב לאנטישמיות?

        נכון שיותר קל לזרוק מילים מאשר להוכיח אותן?

         

        shabat shalom
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        shabat shalom ‏2/10/09 07:01:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 04:55:20

        צטט: day trader 2009-10-01 23:18:43


        שחר אילן היקר.... עזוב שטויות... הקהל פה כבר עייף מדברי השנאה כלפי הציבור הדתי/חרדי

        כמות המגיבים פה הולכת ומתמעטת ... אתה גורם לאנשים דווקא ההיפך.. הם מחפשים ומוצאים
        אמת שונה .

        האם אנחנו בעידן חדש ?

        אברי גלעד בתוכנית אירוח מביא אנשים מתחזקים בשידור חי !  שמספרים בגאווה רבה שהם מאושרים

        מבחירתם... אגם רודברג... עמיר בניון ...

        אביתר בנאי חוזר בתשובה... סוחף אחריו מאות להופעות המרגשות שלו ... שלא נדבר על אהוד...

        ביבי נתניהו מצטט באו"ם את המשפט הכי יהודי שיש , " ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום " !

        והרשימה ארוכה... ברוך השם .

         

        שחר ... אתה פול גז בניוטרל , ישראל מתחזקת :)))

         

         

         

         אכן תקופה לא קלה, בה האמת נעדרת. אבל האמת נשארת אמת.

         

        ישראל מתדרדרת.

        יחשוב כל אחד מה יקרה ברגע ששלטון ההלכה ישלוט בישראל - כפי ששואפות כל המפלגות הדתיות בישראל.

        ה' לא שומר על פתאים שמנמקים תפיסות עולם במספרים. 

         

        shabat shalom
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        shabat shalom ‏2/10/09 07:04:

        צטט: Shahar Ilan 2009-09-30 20:44:41

        צטט: מגרש החושך 2009-09-30 18:14:46


        צודק הרב אלישיב, שהרי המעלית בפעולתה צורכת חשמל המחייב עבודה. רגע, גם האור ששומרי המצוות משאירים דלוק בשבת, והמקרר, והבויילר הפועל על שעון שבת... גם בכל אלה כנראה אסור להשתמש, לפי אותו הגיון. אין מנוס: על הדתיים לצאת מבתיהם בשבת ולגור באוהלים שהוקמו מראש. כך, תחת כיפת השמיים לא תחולל השבת. הממ... מה עם כדור הארץ הסובב סביב השמש? האם אין כאן גם חילול, בפעולתו וסיבובו של הכדור? כדאי להתייעץ עם אלישיב. אולי נכון להיכנס בשבתות למתקן חסר כוח משיכה כמו מתקני האימונים של נאס"א. כך לא תחולל השבת מעצם העמידה על הקרקע הנעה וסובבת, דווקא בשבת. כנראה גם כדור הארץ ממשיך להסתובב רק כדי "להכעיס "... ומה עם הפעילות החשמלית במוח, חייבים לעצור גם אותה בשבת! אמרו די לנוירוטרנסמיטרים ולרצפטורים הכופרים! טוב, מזל שאצל אליישיב אין פעילות חשמלית במוח, כך הוא לא מחלל את השבת במוחו גופא...וברצינות, אימא שלי גרה בקומה ראשונה, אבל חייבת להשתמש במעלית מאחר שהיא יושבת על כיסא גלגלים. מה לעשות שיש לי דודה שיכולה להתחרות ברב אליישיב בהמצאת איסורים. זאת אוסרת על אימי להשתמש במעלית ביום הכיפורים וגוזרת עליה ישיבה בבית מבלי זוז. הדבר מרתיח את דמי, אך למזלי אימא שלי צלולה ושפויה בדעתה (וגם מקשיבה לי יותר מאשר לדודה האליישיבית). עם זאת לפני כל כיפור אני נאלץ לוודא שאין נסיגה בעמידות החופש והתבונה, ואימי עדיין מתכוונת להשתמש במעלית...  

         אתה צודק. אין מנוס מפסק הלכה: אסור להשתמש בכדור הארץ בשבת.

         

         

        מפנה אותכם לעיוות של "כבוד" הרב אלישיב: אסור לבנות שלוש ומעלה לשיר את "מה נשתנה" בסדר הפסח.

        זה נורמלי?

        http://cafe.themarker.com/view.php?t=1172307

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏2/10/09 07:44:

        צטט: shabat shalom 2009-10-02 07:04:16


        מפנה אותכם לעיוות של "כבוד" הרב אלישיב: אסור לבנות שלוש ומעלה לשיר את "מה נשתנה" בסדר הפסח.

        זה נורמלי?

        http://cafe.themarker.com/view.php?t=1172307

         

        ומיא הית שואלת: עד איזה גיל מותר להן לשיר "ואתה מיא וכבה לנורא", והאם מותר לעשות את זה תוך כדי חפוז במעלית שבת.

        shabat shalom
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        shabat shalom ‏2/10/09 08:25:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 07:44:12

        צטט: shabat shalom 2009-10-02 07:04:16


        מפנה אותכם לעיוות של "כבוד" הרב אלישיב: אסור לבנות שלוש ומעלה לשיר את "מה נשתנה" בסדר הפסח.

        זה נורמלי?

        http://cafe.themarker.com/view.php?t=1172307

         

        ומיא הית שואלת: עד איזה גיל מותר להן לשיר "ואתה מיא וכבה לנורא", והאם מותר לעשות את זה תוך כדי חפוז במעלית שבת.

        הייתי מת לראות את מיא והרב אליישיב נפגשים במעלית של 1מטרX1מטרתמים

         

        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏2/10/09 09:24:

        לגבי גימטריה דבר אחד בטוח, אינטרנט=סרטן:

         

        נעמית
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        נעמית ‏2/10/09 09:54:

        צטט: shabat shalom 2009-10-02 07:01:47

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 04:55:20

        צטט: day trader 2009-10-01 23:18:43


        שחר אילן היקר.... עזוב שטויות... הקהל פה כבר עייף מדברי השנאה כלפי הציבור הדתי/חרדי

        כמות המגיבים פה הולכת ומתמעטת ... אתה גורם לאנשים דווקא ההיפך.. הם מחפשים ומוצאים
        אמת שונה .

        האם אנחנו בעידן חדש ?

        אברי גלעד בתוכנית אירוח מביא אנשים מתחזקים בשידור חי !  שמספרים בגאווה רבה שהם מאושרים

        מבחירתם... אגם רודברג... עמיר בניון ...

        אביתר בנאי חוזר בתשובה... סוחף אחריו מאות להופעות המרגשות שלו ... שלא נדבר על אהוד...

        ביבי נתניהו מצטט באו"ם את המשפט הכי יהודי שיש , " ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום " !

        והרשימה ארוכה... ברוך השם .

         

        שחר ... אתה פול גז בניוטרל , ישראל מתחזקת :)))

         

         

         

         אכן תקופה לא קלה, בה האמת נעדרת. אבל האמת נשארת אמת.

         

        ישראל מתדרדרת.

        יחשוב כל אחד מה יקרה ברגע ששלטון ההלכה ישלוט בישראל - כפי ששואפות כל המפלגות הדתיות בישראל.

        ה' לא שומר על פתאים שמנמקים תפיסות עולם במספרים. 

         

         

        הכי נורא זה באמת המתחזקים הברנז'אים, כל כך הרבה ברברת, וכל  אחד כזה שרק הלך לשני שיעורים של "ימימה" או ענד שרוך אדום של KABBALH ממש כמו אסתר ההיא שביקרה פה לא מזמן, כבר מטיף בשער. והכי מדהים שהקלישאות הכי בנאליות נאמרות בלי לעפעף. אז מה אם גילית את האלוהים שלך, אז נעשית מורה רוחני?

        אגב לגבי בעית ההטרדות המיניות של הרבנים, זו בעיה ממשית, כמה מקרים ממש מפורסמים, בראשם חשדות והאשמות שהועלו נגדי אחד מהרבנים שהיה אמור לקבל משרה רמה עוד יותר מרב ראשי, או לפחות שמו הוזכר. ארגון "קולך" של נשים דתיות באוניברסיטת בר אילן מטפל בזה באומץ רב.

        נעמית
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        נעמית ‏2/10/09 09:57:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 07:44:12

        צטט: shabat shalom 2009-10-02 07:04:16


        מפנה אותכם לעיוות של "כבוד" הרב אלישיב: אסור לבנות שלוש ומעלה לשיר את "מה נשתנה" בסדר הפסח.

        זה נורמלי?

        http://cafe.themarker.com/view.php?t=1172307

         

        ומיא הית שואלת: עד איזה גיל מותר להן לשיר "ואתה מיא וכבה לנורא", והאם מותר לעשות את זה תוך כדי חפוז במעלית שבת.

         

        מיא הלכה לעבוד את עשת(רת). עוד מעט תשוב.

        דאם מיא. בכל מקום את חייבת לקחת את כל תשומת הלב!

        day trader
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        day trader ‏2/10/09 12:32:


         

        שחר אילן ? התחלת למחוק תגובות ? באמת נחלשת....

        בסה"כ רשמתי שהתוכנית שהייתה פעם "אישה שטן" נעשה על ממא "מיא" 

        את תגובותיה הגזעניות כלפי אחרים אתה לא מוחק ?  מדוע אתה מסנן ? היא נתנה לך ?

         

        ערן טרבלסי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        ערן טרבלסי ‏2/10/09 14:34:

        צטט: .אלי 2009-10-02 09:24:07

        לגבי גימטריה דבר אחד בטוח, אינטרנט=סרטן:

         

         

         

        ויש הטוענים כנגדם כי חסה = אוטיזם:

        http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/926/671.html

        ערן טרבלסי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        ערן טרבלסי ‏2/10/09 14:35:

        צטט: day trader 2009-10-02 12:32:53


         

        שחר אילן ? התחלת למחוק תגובות ? באמת נחלשת....

        בסה"כ רשמתי שהתוכנית שהייתה פעם "אישה שטן" נעשה על ממא "מיא" 

        את תגובותיה הגזעניות כלפי אחרים אתה לא מוחק ?  מדוע אתה מסנן ? היא נתנה לך ?

         

         

         

        תגיד, זה לא היית אתה שלפני כמה ימים קבל על "לשון הביבים" (כלשונך) של חלק מן המגיבים?
        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏2/10/09 14:35:

        צטט: ערן טרבלסי 2009-10-02 14:34:14

        צטט: .אלי 2009-10-02 09:24:07

        לגבי גימטריה דבר אחד בטוח, אינטרנט=סרטן:

         

         

         

        ויש הטוענים כנגדם כי חסה = אוטיזם:

        http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/926/671.html

         

         כן אבל אם זה חסה בלי תולעים זה יוצא פחות בגימטריה. תמים

        ערן טרבלסי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        ערן טרבלסי ‏2/10/09 14:39:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 12:54:38

        צטט: elchanzw 2009-10-01 11:34:26

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 11:13:43

        אשר לכך שמצגר אינו גדול בתורה, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד הרב הראשי ועד כמה התפקיד מיותר.

         

         

        אשר לכך שדורית בייניש איננה משפטנית גדולה, ועיקר כוחה בתדרוך עיתונאים ומינוי מקורבים, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד בית המשפט ועד כמה התפקיד מיותר.

         

        אשר לכך שנתניהו בקדנציה הראשונה היה (לשיטתך) ראש ממשלה כושל, זו הוכחה כמה הידרדר תפקיד ראש הממשלה ועד כמה התפקיד מיותר.

         

        ההשוואה בין דורית בייניש למצגר פוגעת ומעליבה.הראשונה משפטנית מצויינת ואדם מורם מעם שאולי אינו מבריק כמו שני קודמיו. בחירת מצגר היא בדיחה עצובה.

        תפקיד הרב הראשי היה מיותר מלכתחילה והחזיק מעמד כיוון שמילא פונקציות חשובות, בין היתר ייצוגיות. בחירת אנשים כמו מצגר הופכת את התפקיד ואת הדת לבדיחה.

         

         

         

        שחר, הטענה העיקרית שהועלתה כאן היא שהעובדה שאדם לא ראוי מאייש תפקיד מסויים אינה הופכת את התפקיד למיותר. אם אתה מתעקש על דוגמה דומה יותר, אז היזכר נא במשה קצב כנשיא המדינה (תפקיד שממלא פונקציות חשובות, בין היתר ייצוגיות, לשון שחר אילן).
        ערן טרבלסי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        ערן טרבלסי ‏2/10/09 14:40:

        צטט: .אלי 2009-10-02 14:35:54

        צטט: ערן טרבלסי 2009-10-02 14:34:14

        צטט: .אלי 2009-10-02 09:24:07

        לגבי גימטריה דבר אחד בטוח, אינטרנט=סרטן:

         

         

         

        ויש הטוענים כנגדם כי חסה = אוטיזם:

        http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/926/671.html

         

         כן אבל אם זה חסה בלי תולעים זה יוצא פחות בגימטריה. תמים

         

        ואם זה אינטרנט עם י', זה יוצא "בן זכר וחיוך" (ותודה לאבי סגל).

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏2/10/09 14:47:

        צטט: ערן טרבלסי 2009-10-02 14:39:47

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 12:54:38

        צטט: elchanzw 2009-10-01 11:34:26

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-01 11:13:43

        אשר לכך שמצגר אינו גדול בתורה, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד הרב הראשי ועד כמה התפקיד מיותר.

         

         

        אשר לכך שדורית בייניש איננה משפטנית גדולה, ועיקר כוחה בתדרוך עיתונאים ומינוי מקורבים, זו הוכחה כמה הדרדר תפקיד בית המשפט ועד כמה התפקיד מיותר.

         

        אשר לכך שנתניהו בקדנציה הראשונה היה (לשיטתך) ראש ממשלה כושל, זו הוכחה כמה הידרדר תפקיד ראש הממשלה ועד כמה התפקיד מיותר.

         

        ההשוואה בין דורית בייניש למצגר פוגעת ומעליבה.הראשונה משפטנית מצויינת ואדם מורם מעם שאולי אינו מבריק כמו שני קודמיו. בחירת מצגר היא בדיחה עצובה.

        תפקיד הרב הראשי היה מיותר מלכתחילה והחזיק מעמד כיוון שמילא פונקציות חשובות, בין היתר ייצוגיות. בחירת אנשים כמו מצגר הופכת את התפקיד ואת הדת לבדיחה.

         

         

         

        שחר, הטענה העיקרית שהועלתה כאן היא שהעובדה שאדם לא ראוי מאייש תפקיד מסויים אינה הופכת את התפקיד למיותר. אם אתה מתעקש על דוגמה דומה יותר, אז היזכר נא במשה קצב כנשיא המדינה (תפקיד שממלא פונקציות חשובות, בין היתר ייצוגיות, לשון שחר אילן).

         רבנות ממלכתית היא מיותרת ומזיקה מעצם טיבה. העובדה שלתפקיד נבחרים בקביעות רבנים לא ראויים מוכיחה כמה מזיק החיבור בין רבנות לפוליטיקה.

         

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏2/10/09 14:50:

        צטט: נעמית 2009-10-02 09:54:14


        הכי נורא זה באמת המתחזקים הברנז'אים, כל כך הרבה ברברת, וכל  אחד כזה שרק הלך לשני שיעורים של "ימימה" או ענד שרוך אדום של KABBALH ממש כמו אסתר ההיא שביקרה פה לא מזמן, כבר מטיף בשער. והכי מדהים שהקלישאות הכי בנאליות נאמרות בלי לעפעף. אז מה אם גילית את האלוהים שלך, אז נעשית מורה רוחני?

        אגב לגבי בעית ההטרדות המיניות של הרבנים, זו בעיה ממשית, כמה מקרים ממש מפורסמים, בראשם חשדות והאשמות שהועלו נגדי אחד מהרבנים שהיה אמור לקבל משרה רמה עוד יותר מרב ראשי, או לפחות שמו הוזכר. ארגון "קולך" של נשים דתיות באוניברסיטת בר אילן מטפל בזה באומץ רב.

         

         הבעיה היא שהטרנד הזה מקשה על אנשים להפריד בין הרוחניות לבין ביקורת לגיטימית על התנהגות החרדים. זה מאד מקשה על המאבק.

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏2/10/09 14:52:

        צטט: day trader 2009-10-02 12:32:53


         

        שחר אילן ? התחלת למחוק תגובות ? באמת נחלשת....

        בסה"כ רשמתי שהתוכנית שהייתה פעם "אישה שטן" נעשה על ממא "מיא" 

        את תגובותיה הגזעניות כלפי אחרים אתה לא מוחק ?  מדוע אתה מסנן ? היא נתנה לך ?

         

        אתה נורא מזכיר את משמרות הצניעות. כל מה שיש להם בראש זה מין.

        מיא
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מיא ‏2/10/09 14:52:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 04:53:08

        צטט: מיא 2009-10-01 23:18:14


         אני מאוד חלשה בטולקיניות, הרבה יותר חזקה בחפוזים במעליות. ועכשיו כשאני חושבת על זה - מעלית שבת שעוצרת בכל קומה וקומה היא בעצם המצאה שטנית שנועדה למנוע את האפשרות הזאת של ייחוד דיסקרטי ואינטימי במעלית. 

         משמרות הצניעות פתחו לך תיק.

         

         

        אני מאוד מקווה שתיק יוקרתי של furla -  אחרי הכל, גם לי יש הגבולות שלי! 

         

        מיא
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מיא ‏2/10/09 14:57:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 14:52:26

        צטט: day trader 2009-10-02 12:32:53


         

        שחר אילן ? התחלת למחוק תגובות ? באמת נחלשת....

        בסה"כ רשמתי שהתוכנית שהייתה פעם "אישה שטן" נעשה על ממא "מיא" 

        את תגובותיה הגזעניות כלפי אחרים אתה לא מוחק ?  מדוע אתה מסנן ? היא נתנה לך ?

         

        אתה נורא מזכיר את משמרות הצניעות. כל מה שיש להם בראש זה מין.

         

        טוב, אם כבר העליתם אותי על ראש שמחתכם, אז תרשו לי ודם כל להגיד שאת הספר של פיי וולדון אשה שטן אני נורא אוהבת וגם את הסדרה שנעשתה על פיו - את הסרט עם מריל סטריפ ורוזאן באר פחות. הוא היה פחות שטני ויותר הוליוודי לטעמי. זאת הרי אשה שנוקמת  בבעלה שעזב אותה למען מודל צעיר, רזה, כנוע, חסוד, חנפן-לגברים וברביוני - וזו אחלה נקמה. זה ספר שעשה טוב לנשים רבות. 

         

        ותרשה לי שחר פרומו קטן, בהמשך אעלה פוסט משלי ובו אופיע בדמות אשה שטן. זה באמת רעיון נפלא. 

         

        ערן טרבלסי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        ערן טרבלסי ‏2/10/09 15:09:

         

        תפקיד הרב הראשי היה מיותר מלכתחילה והחזיק מעמד כיוון שמילא פונקציות חשובות, בין היתר ייצוגיות. בחירת אנשים כמו מצגר הופכת את התפקיד ואת הדת לבדיחה.

         

         

         

        שחר, הטענה העיקרית שהועלתה כאן היא שהעובדה שאדם לא ראוי מאייש תפקיד מסויים אינה הופכת את התפקיד למיותר. אם אתה מתעקש על דוגמה דומה יותר, אז היזכר נא במשה קצב כנשיא המדינה (תפקיד שממלא פונקציות חשובות, בין היתר ייצוגיות, לשון שחר אילן).

         רבנות ממלכתית היא מיותרת ומזיקה מעצם טיבה. העובדה שלתפקיד נבחרים בקביעות רבנים לא ראויים מוכיחה כמה מזיק החיבור בין רבנות לפוליטיקה.

         

         

         

        העובדה שלתפקיד נבחרים בקביעות רבנים לא ראויים מוכיחה בעיקר כמה הבחירות שנעשו היו שגויות ונגועות בשיקולים זרים. אולי זה מוכיח שהגוף הבוחר את הרבנים הללו צריך להיות שונה ממה שהוא היום. אולי זה גם מוכיח שהקריטריונים על-פיהם נבחרים הרבנים אינם טובים מספיק. זה לא מוכיח דבר לגבי התפקיד עצמו. אני מחזיר אותך שוב למה שכתבת בעצמך - התפקיד החזיק מעמד "כיוון שמילא פונקציות חשובות, בין היתר ייצוגיות". אם התפקיד אכן מסוגל למלא פונקציות חשובות, אולי הוא, כשלעצמו, בכל זאת לא מיותר?

         

        אגב, אני לא נוקט עמדה לכאן או לכאן (למעשה, אין לי דעה ברורה), אלא מנסה להבין איך העמדות שלך מסתדרות בינן לבין עצמן.

         

        אגב נוסף (שלא קשור לעניין) - על מה ביססת את הקביעה שמסרת ליגאל סרנה, שעל-פיה שהצעירים היחידים שעוברים לירושלים הם דתל"שים? נכון שיש לא מעטים כאלה, אבל היחידים? נראה לי שקצת הגזמת.

         

        .אלי
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        .אלי ‏2/10/09 15:17:

        צטט: ערן טרבלסי 2009-10-02 14:40:55

        צטט: .אלי 2009-10-02 14:35:54

        צטט: ערן טרבלסי 2009-10-02 14:34:14

        צטט: .אלי 2009-10-02 09:24:07

        לגבי גימטריה דבר אחד בטוח, אינטרנט=סרטן:

         

         

         

        ויש הטוענים כנגדם כי חסה = אוטיזם:

        http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/926/671.html

         

         כן אבל אם זה חסה בלי תולעים זה יוצא פחות בגימטריה. תמים

         

        ואם זה אינטרנט עם י', זה יוצא "בן זכר וחיוך" (ותודה לאבי סגל).

         

         

        דווקא את הקטע עם היו"ד אני מבין. כי הרי ידוע שהאות יו"ד מייצגת את אלוהים, אז כוונת המשורר שכתב את הפשקוויל היא שאינטרנט ללא יראת שמים (=אנטרנט) מביא סרטן". והאמת זה מאוד הגיוני. רק עדיין לא הבנתי איך אנשים חלו בסרטן לפני שהאנטרנט הומצא? בלתי החלטי
        חץ עין נץ
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        חץ עין נץ ‏2/10/09 16:10:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 14:47:11

         

         רבנות ממלכתית היא מיותרת ומזיקה מעצם טיבה. העובדה שלתפקיד נבחרים בקביעות רבנים לא ראויים מוכיחה כמה מזיק החיבור בין רבנות לפוליטיקה.

         

         

         

         2000 שנים יהודים בחרו לעצמם דורות של רבנים ללא התערבות הריבון. באו אלה וממנים ככל אשר יעלה המזלג אבל באמת כבוד הרב מצגר אינו דוגמא לכלום. מדובר בג'יפה אנושית לכל עניין ודבר האיש אינו רק בושה למוסד הרבנות באשר היא אלא בושה למין האנושי בכלל. ובאמת לפסול את הרבנות בגללו זה כמו לפסול את הנשיאות בגלל קצב. אין לי בכלל דעה בקשר לרבנים שנבחרים ואני לא יודע כמה הם מתאימים או לא לתפקידם שבכלל אינו ברור. האיש אינו מתאים להיות שוער בבית זונות אז מה זה משנה ? 

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏2/10/09 22:06:

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-02 16:10:00

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 14:47:11

         

         רבנות ממלכתית היא מיותרת ומזיקה מעצם טיבה. העובדה שלתפקיד נבחרים בקביעות רבנים לא ראויים מוכיחה כמה מזיק החיבור בין רבנות לפוליטיקה.

         

         

         

         2000 שנים יהודים בחרו לעצמם דורות של רבנים ללא התערבות הריבון. באו אלה וממנים ככל אשר יעלה המזלג אבל באמת כבוד הרב מצגר אינו דוגמא לכלום. מדובר בג'יפה אנושית לכל עניין ודבר האיש אינו רק בושה למוסד הרבנות באשר היא אלא בושה למין האנושי בכלל. ובאמת לפסול את הרבנות בגללו זה כמו לפסול את הנשיאות בגלל קצב. אין לי בכלל דעה בקשר לרבנים שנבחרים ואני לא יודע כמה הם מתאימים או לא לתפקידם שבכלל אינו ברור. האיש אינו מתאים להיות שוער בבית זונות אז מה זה משנה ? 

        גם הרב לאו כזכור לא היה בדיוק טלית שכולה תכלת. כלומר כבר 16 שנה יש רבנים ראשיים אשכנזיים בעייתיים מאד. הם זוכים לתמיכת החרדים בין היתר מתוך רצון להשפיל את הרבנות.

        אצל הספרדים ברור לגמרי מי הרב הראשי האמיתי - הרב עובדיה יוסף, והוא פשוט ממנה כל פעם רב ראשי מטעם.

        ובמילים אחרות - אין לישראל אף רב ראשי אמיתי. אז למה לשלם לאנשים במקרה הטוב הם צל חיוור של רב ראשי ובמקרה הרע הם פרודיה על רב  ראשי, משכורת ענק?

         

         

        דליה מ.
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        דליה מ. ‏2/10/09 23:26:

        המצחיק הוא שיש רבנים שלא

        למדו בכלל רבנות והם מכהנים

        ומקבלים משכורות עתק.

        חץ עין נץ
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        חץ עין נץ ‏2/10/09 23:27:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 22:06:07

        גם הרב לאו כזכור לא היה בדיוק טלית שכולה תכלת. כלומר כבר 16 שנה יש רבנים ראשיים אשכנזיים בעייתיים מאד. הם זוכים לתמיכת החרדים בין היתר מתוך רצון להשפיל את הרבנות.

        אצל הספרדים ברור לגמרי מי הרב הראשי האמיתי - הרב עובדיה יוסף, והוא פשוט ממנה כל פעם רב ראשי מטעם.

        ובמילים אחרות - אין לישראל אף רב ראשי אמיתי. אז למה לשלם לאנשים במקרה הטוב הם צל חיוור של רב ראשי ובמקרה הרע הם פרודיה על רב  ראשי, משכורת ענק?

         

         

         

         רבנות מטעם המדינה זה איפכא מסתברא וכל מלחמות הרבנים בעניין זה ההוכחה לכך. אין ספק שלא צריך רב ראשי מטעם. זה מישרה שהבריטים המציאו להטיב לשלוט בניטיבס. . הבעיה עם מצגר היא לא שהוא מונה למשרת רב ראשי אלא שהוא בכלל הוסמך לרבנות......

        מיא
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מיא ‏2/10/09 23:35:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 22:06:07

        גם הרב לאו כזכור לא היה בדיוק טלית שכולה תכלת. כלומר כבר 16 שנה יש רבנים ראשיים אשכנזיים בעייתיים מאד. הם זוכים לתמיכת החרדים בין היתר מתוך רצון להשפיל את הרבנות.

        אצל הספרדים ברור לגמרי מי הרב הראשי האמיתי - הרב עובדיה יוסף, והוא פשוט ממנה כל פעם רב ראשי מטעם.

        ובמילים אחרות - אין לישראל אף רב ראשי אמיתי. אז למה לשלם לאנשים במקרה הטוב הם צל חיוור של רב ראשי ובמקרה הרע הם פרודיה על רב  ראשי, משכורת ענק?

         

         

         

        אני לא מבינה למה לא ממנים את מדונה וזהו. היא מאוד התחזקה לאחרונה, יש לה פרופיל בינלאומי גבוה, אוהבת ישראל - מה עוד צריך? 

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏3/10/09 12:04:

        צטט: מיא 2009-10-02 23:35:23

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 22:06:07

        גם הרב לאו כזכור לא היה בדיוק טלית שכולה תכלת. כלומר כבר 16 שנה יש רבנים ראשיים אשכנזיים בעייתיים מאד. הם זוכים לתמיכת החרדים בין היתר מתוך רצון להשפיל את הרבנות.

        אצל הספרדים ברור לגמרי מי הרב הראשי האמיתי - הרב עובדיה יוסף, והוא פשוט ממנה כל פעם רב ראשי מטעם.

        ובמילים אחרות - אין לישראל אף רב ראשי אמיתי. אז למה לשלם לאנשים במקרה הטוב הם צל חיוור של רב ראשי ובמקרה הרע הם פרודיה על רב  ראשי, משכורת ענק?

         

         

         

        אני לא מבינה למה לא ממנים את מדונה וזהו. היא מאוד התחזקה לאחרונה, יש לה פרופיל בינלאומי גבוה, אוהבת ישראל - מה עוד צריך? 

         

        באופן תיאורטי? אינטיליגנציה (שאולי יש למדונה, אולי לא, לך תדע), סמכות רוחנית, הכרות עם עוד כתבים יהודים מלבד הקבלה, ורצוי כמובן שהרב הראשי גם תהיה יהודיה. זו מן דעה קדומה כזו. נדמה לי שזה הופך את שולמית אלוני למועמדת האידאלית.

         

         

         

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏3/10/09 12:06:

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-02 23:27:41

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 22:06:07

        גם הרב לאו כזכור לא היה בדיוק טלית שכולה תכלת. כלומר כבר 16 שנה יש רבנים ראשיים אשכנזיים בעייתיים מאד. הם זוכים לתמיכת החרדים בין היתר מתוך רצון להשפיל את הרבנות.

        אצל הספרדים ברור לגמרי מי הרב הראשי האמיתי - הרב עובדיה יוסף, והוא פשוט ממנה כל פעם רב ראשי מטעם.

        ובמילים אחרות - אין לישראל אף רב ראשי אמיתי. אז למה לשלם לאנשים במקרה הטוב הם צל חיוור של רב ראשי ובמקרה הרע הם פרודיה על רב  ראשי, משכורת ענק?

         

         

         

         רבנות מטעם המדינה זה איפכא מסתברא וכל מלחמות הרבנים בעניין זה ההוכחה לכך. אין ספק שלא צריך רב ראשי מטעם. זה מישרה שהבריטים המציאו להטיב לשלוט בניטיבס. . הבעיה עם מצגר היא לא שהוא מונה למשרת רב ראשי אלא שהוא בכלל הוסמך לרבנות......

        כן, אבל עד לפני שש שנים זו היתה הבעיה של בית כנסת אחד בצפון תל אביב ועכשיו זו נהייתה הבעיה של כולנו.

         

        בחור ..פשוט
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        בחור ..פשוט ‏4/10/09 00:13:

        ******************************************************************************************** 

         

        לא מזמן ..

        יצא לי לאחר הרבה מאוד שנים לנסוע באוטובוס .. קו שעובר דרך בני-ברק ..

        יום חם .. אוטובוס מלא ..

         

        תהיתי על קנקנם של שותפי לנסיעה .. ספסל לפני ישבו שני חרדים .. אולי בגיל -ברמצווה..

         

        כמה דקות אח"כ עלה קשיש בחליפה.. באופן כמעט אוטומטי .. קמו שני השחורים .. 

        על מנת לפנות את הספסל לאוטו קשיש ..

         

        ********************************************************************************************

         

        שחר אילן - רד מהחרדים ... !

        אתה לוקח מקרים חריגים ומנפח אותם כאילו זו היהדות ..

        וכל יפי הנפש פה חוגגים .. 

         

        ואם אתה "אובייקטיבי" נראה אותך כותב פעם אחת בעד החרדים ... 

        כתוב על דבר אחד חיובי .. 

        אחד ..

        1..

        אתה מסוגל ?!

         

         

         

         

        מיא
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מיא ‏4/10/09 00:17:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-03 12:04:48

        צטט: מיא 2009-10-02 23:35:23

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 22:06:07

        גם הרב לאו כזכור לא היה בדיוק טלית שכולה תכלת. כלומר כבר 16 שנה יש רבנים ראשיים אשכנזיים בעייתיים מאד. הם זוכים לתמיכת החרדים בין היתר מתוך רצון להשפיל את הרבנות.

        אצל הספרדים ברור לגמרי מי הרב הראשי האמיתי - הרב עובדיה יוסף, והוא פשוט ממנה כל פעם רב ראשי מטעם.

        ובמילים אחרות - אין לישראל אף רב ראשי אמיתי. אז למה לשלם לאנשים במקרה הטוב הם צל חיוור של רב ראשי ובמקרה הרע הם פרודיה על רב  ראשי, משכורת ענק?

         

         

         

        אני לא מבינה למה לא ממנים את מדונה וזהו. היא מאוד התחזקה לאחרונה, יש לה פרופיל בינלאומי גבוה, אוהבת ישראל - מה עוד צריך? 

         

        באופן תיאורטי? אינטיליגנציה (שאולי יש למדונה, אולי לא, לך תדע), סמכות רוחנית, הכרות עם עוד כתבים יהודים מלבד הקבלה, ורצוי כמובן שהרב הראשי גם תהיה יהודיה. זו מן דעה קדומה כזו. נדמה לי שזה הופך את שולמית אלוני למועמדת האידאלית.

         

         

         

         

         

         ברור. כמורה לתנ"ך...

        חץ עין נץ
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        חץ עין נץ ‏4/10/09 00:31:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-03 12:04:48

        צטט: מיא 2009-10-02 23:35:23

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-02 22:06:07

        גם הרב לאו כזכור לא היה בדיוק טלית שכולה תכלת. כלומר כבר 16 שנה יש רבנים ראשיים אשכנזיים בעייתיים מאד. הם זוכים לתמיכת החרדים בין היתר מתוך רצון להשפיל את הרבנות.

        אצל הספרדים ברור לגמרי מי הרב הראשי האמיתי - הרב עובדיה יוסף, והוא פשוט ממנה כל פעם רב ראשי מטעם.

        ובמילים אחרות - אין לישראל אף רב ראשי אמיתי. אז למה לשלם לאנשים במקרה הטוב הם צל חיוור של רב ראשי ובמקרה הרע הם פרודיה על רב  ראשי, משכורת ענק?

         

         

         

        אני לא מבינה למה לא ממנים את מדונה וזהו. היא מאוד התחזקה לאחרונה, יש לה פרופיל בינלאומי גבוה, אוהבת ישראל - מה עוד צריך? 

         

        באופן תיאורטי? אינטיליגנציה (שאולי יש למדונה, אולי לא, לך תדע), סמכות רוחנית, הכרות עם עוד כתבים יהודים מלבד הקבלה, ורצוי כמובן שהרב הראשי גם תהיה יהודיה. זו מן דעה קדומה כזו. נדמה לי שזה הופך את שולמית אלוני למועמדת האידאלית.

         

         

         

         

         

         

        מפאיניקים קלאסיים.... חשבתי שאתה רוצה לבטל את המשרה הזאת לא חשבתי שאתה רוצה לסדר ג'וב לשולה...בסוף יסתבר שבילין או אורי סביר יבחרו....
        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏4/10/09 06:45:

        צטט: בחור ..פשוט 2009-10-04 00:13:13

        ******************************************************************************************** 

         

        לא מזמן ..

        יצא לי לאחר הרבה מאוד שנים לנסוע באוטובוס .. קו שעובר דרך בני-ברק ..

        יום חם .. אוטובוס מלא ..

         

        תהיתי על קנקנם של שותפי לנסיעה .. ספסל לפני ישבו שני חרדים .. אולי בגיל -ברמצווה..

         

        כמה דקות אח"כ עלה קשיש בחליפה.. באופן כמעט אוטומטי .. קמו שני השחורים .. 

        על מנת לפנות את הספסל לאוטו קשיש ..

         

        ********************************************************************************************

         

        שחר אילן - רד מהחרדים ... !

        אתה לוקח מקרים חריגים ומנפח אותם כאילו זו היהדות ..

        וכל יפי הנפש פה חוגגים .. 

         

        ואם אתה "אובייקטיבי" נראה אותך כותב פעם אחת בעד החרדים ... 

        כתוב על דבר אחד חיובי .. 

        אחד ..

        1..

        אתה מסוגל ?!

         

         

         

         

         

         

        הבלוג הזה לא כותב נגד היהדות, אלא בעדה ונגד הסילוף שלה על ידי החרדים והממסד הדתי.

         

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏4/10/09 06:49:

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-04 00:31:15

        מפאיניקים קלאסיים.... חשבתי שאתה רוצה לבטל את המשרה הזאת לא חשבתי שאתה רוצה לסדר ג'וב לשולה...בסוף יסתבר שבילין או אורי סביר יבחרו....

        לא, לא.

        אנחנו עוסקים בהעדפה מתקנת. אחרי עשרות שנים שבהן גברים הוכיחו שאינם ראויים לתפקיד, עכשיו הגיע הזמן לכמה קדנציות של נשים. המועמדות של שולה לתפקיד הרב הראשי האשכזי כל כך טבעית שאין בכלל צורך לחפש מתחרות.

        הקוראים מוזמנים להציע מועמדות לתפקיד הרב הספרדי המכונה הראשונה לציון.

         

         

        נעמית
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        נעמית ‏4/10/09 06:51:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-04 06:49:54

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-04 00:31:15

        מפאיניקים קלאסיים.... חשבתי שאתה רוצה לבטל את המשרה הזאת לא חשבתי שאתה רוצה לסדר ג'וב לשולה...בסוף יסתבר שבילין או אורי סביר יבחרו....

        לא, לא.

        אנחנו עוסקים בהעדפה מתקנת. אחרי עשרות שנים שבהן גברים הוכיחו שאינם ראויים לתפקיד, עכשיו הגיע הזמן לכמה קדנציות של נשים. המועמדות של שולה לתפקיד הרב הראשי האשכזי כל כך טבעית שאין בכלל צורך לחפש מתחרות.

        הקוראים מוזמנים להציע מועמדות לתפקיד הרב הספרדי המכונה הראשונה לציון.

         

         

         

        חביבה פדיה?

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏4/10/09 09:55:

        צטט: נעמית 2009-10-04 06:51:57

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-04 06:49:54

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-04 00:31:15

        מפאיניקים קלאסיים.... חשבתי שאתה רוצה לבטל את המשרה הזאת לא חשבתי שאתה רוצה לסדר ג'וב לשולה...בסוף יסתבר שבילין או אורי סביר יבחרו....

        לא, לא.

        אנחנו עוסקים בהעדפה מתקנת. אחרי עשרות שנים שבהן גברים הוכיחו שאינם ראויים לתפקיד, עכשיו הגיע הזמן לכמה קדנציות של נשים. המועמדות של שולה לתפקיד הרב הראשי האשכזי כל כך טבעית שאין בכלל צורך לחפש מתחרות.

        הקוראים מוזמנים להציע מועמדות לתפקיד הרב הספרדי המכונה הראשונה לציון.

         

         

         

        חביבה פדיה?

         בכלל לא רעיון רע. לא תזיק לנו ראשונה לציון שגם יודעת לכתוב שירה.

        בחור ..פשוט
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        בחור ..פשוט ‏4/10/09 15:09:

        מר אילן יקר..

         

        אני מציב לך אתגר .. לכתוב משהו חיובי על החרדים .. 

        או ..

        לכתוב משהו חיובי על ה"יהדות"..

         

        אפילו מבקש..

         

        אתה מסוגל ?

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏4/10/09 16:06:

        צטט: בחור ..פשוט 2009-10-04 15:09:09

        מר אילן יקר..

         

        אני מציב לך אתגר .. לכתוב משהו חיובי על החרדים .. 

        או ..

        לכתוב משהו חיובי על ה"יהדות"..

         

        אפילו מבקש..

         

        אתה מסוגל ?

         לא יותר פשוט שתעשה גוגל?

         

        חץ עין נץ
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        חץ עין נץ ‏4/10/09 16:25:

        צטט: נעמית 2009-10-04 06:51:57

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-04 06:49:54

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-04 00:31:15

        מפאיניקים קלאסיים.... חשבתי שאתה רוצה לבטל את המשרה הזאת לא חשבתי שאתה רוצה לסדר ג'וב לשולה...בסוף יסתבר שבילין או אורי סביר יבחרו....

        לא, לא.

        אנחנו עוסקים בהעדפה מתקנת. אחרי עשרות שנים שבהן גברים הוכיחו שאינם ראויים לתפקיד, עכשיו הגיע הזמן לכמה קדנציות של נשים. המועמדות של שולה לתפקיד הרב הראשי האשכזי כל כך טבעית שאין בכלל צורך לחפש מתחרות.

        הקוראים מוזמנים להציע מועמדות לתפקיד הרב הספרדי המכונה הראשונה לציון.

         

         

         

        חביבה פדיה?

         

         

        מפאינקים!  מדברים ככה ועושים ככה. עושה בלוג שלם  נגד הפליה דתית אבל בסוף? מחפש ג'ובים למקורבים  אתה תיראה שאם זה יפתח למכרז? אורי סביר או בילין יקבלו את העבודה. אבל בינתיים בצחוקים? מה עם חוטבלי? גם אתה יודע מה היא עוד לא אתה יודע ככה היא ממש קדושה עוד אתה יודע לא היתה עם גבר ככה שזה אולי נותן לה יתרונות, גם מבינה בכל אופן במטרייה ככה יודעת תפילות והכל. אבל אם טוהר מיני אינו נדרש לתפקיד? אני הולך בכל הכוח על הדוברת היפה מירי רגב היתה טולליה או משהו כזה? בהחלט לא אשכנזיה ימח שמם וגם מלומדה וגם מבינה במסורת . היא בכנסת עכשיו לא? מאיזה מפלגה? ליכוד קדימה  זה מספיק טוב.

         

        אבל אם כבר אפליה מתקנת? למה לא ללכת עד הסוף? נגיד ערביה מה עם נדיה חילו לא פנויה להובלה?  גם בחורה תרבותית גם מסותרית גם לא שכנזית רב ראשי ספרדי משופרא דה שופרא 

        בחור ..פשוט
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        בחור ..פשוט ‏4/10/09 16:33:

        משהו שהגעתי אליו דרך הקפה

         

        לינק ל ..

         

        הוכחה שדווקא ביל גייטס הוא השטן (גם גימטריה)

         

        http://www.grudge-match.com/History/evil.shtml

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏4/10/09 18:21:

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-04 16:25:12

        צטט: נעמית 2009-10-04 06:51:57

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-04 06:49:54

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-04 00:31:15

        מפאיניקים קלאסיים.... חשבתי שאתה רוצה לבטל את המשרה הזאת לא חשבתי שאתה רוצה לסדר ג'וב לשולה...בסוף יסתבר שבילין או אורי סביר יבחרו....

        לא, לא.

        אנחנו עוסקים בהעדפה מתקנת. אחרי עשרות שנים שבהן גברים הוכיחו שאינם ראויים לתפקיד, עכשיו הגיע הזמן לכמה קדנציות של נשים. המועמדות של שולה לתפקיד הרב הראשי האשכזי כל כך טבעית שאין בכלל צורך לחפש מתחרות.

        הקוראים מוזמנים להציע מועמדות לתפקיד הרב הספרדי המכונה הראשונה לציון.

         

         

         

        חביבה פדיה?

         

         

        מפאינקים!  מדברים ככה ועושים ככה. עושה בלוג שלם  נגד הפליה דתית אבל בסוף? מחפש ג'ובים למקורבים  אתה תיראה שאם זה יפתח למכרז? אורי סביר או בילין יקבלו את העבודה. אבל בינתיים בצחוקים? מה עם חוטבלי? גם אתה יודע מה היא עוד לא אתה יודע ככה היא ממש קדושה עוד אתה יודע לא היתה עם גבר ככה שזה אולי נותן לה יתרונות, גם מבינה בכל אופן במטרייה ככה יודעת תפילות והכל. אבל אם טוהר מיני אינו נדרש לתפקיד? אני הולך בכל הכוח על הדוברת היפה מירי רגב היתה טולליה או משהו כזה? בהחלט לא אשכנזיה ימח שמם וגם מלומדה וגם מבינה במסורת . היא בכנסת עכשיו לא? מאיזה מפלגה? ליכוד קדימה  זה מספיק טוב.

         

        אבל אם כבר אפליה מתקנת? למה לא ללכת עד הסוף? נגיד ערביה מה עם נדיה חילו לא פנויה להובלה?  גם בחורה תרבותית גם מסותרית גם לא שכנזית רב ראשי ספרדי משופרא דה שופרא 

         

        על פי קו המחשבה שלך, המועמדת האידאלית כרגע היא מרים טוקאן, גם אשה, גם מזרחי, גם ערביה וגם מכירה שירי ארץ ישראל היפה.

        מעין ש
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        מעין ש ‏9/10/09 08:22:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-04 18:21:52

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-04 16:25:12

        צטט: נעמית 2009-10-04 06:51:57

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-04 06:49:54

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-04 00:31:15

        מפאיניקים קלאסיים.... חשבתי שאתה רוצה לבטל את המשרה הזאת לא חשבתי שאתה רוצה לסדר ג'וב לשולה...בסוף יסתבר שבילין או אורי סביר יבחרו....

        לא, לא.

        אנחנו עוסקים בהעדפה מתקנת. אחרי עשרות שנים שבהן גברים הוכיחו שאינם ראויים לתפקיד, עכשיו הגיע הזמן לכמה קדנציות של נשים. המועמדות של שולה לתפקיד הרב הראשי האשכזי כל כך טבעית שאין בכלל צורך לחפש מתחרות.

        הקוראים מוזמנים להציע מועמדות לתפקיד הרב הספרדי המכונה הראשונה לציון.

         

         

         

        חביבה פדיה?

         

         

        מפאינקים!  מדברים ככה ועושים ככה. עושה בלוג שלם  נגד הפליה דתית אבל בסוף? מחפש ג'ובים למקורבים  אתה תיראה שאם זה יפתח למכרז? אורי סביר או בילין יקבלו את העבודה. אבל בינתיים בצחוקים? מה עם חוטבלי? גם אתה יודע מה היא עוד לא אתה יודע ככה היא ממש קדושה עוד אתה יודע לא היתה עם גבר ככה שזה אולי נותן לה יתרונות, גם מבינה בכל אופן במטרייה ככה יודעת תפילות והכל. אבל אם טוהר מיני אינו נדרש לתפקיד? אני הולך בכל הכוח על הדוברת היפה מירי רגב היתה טולליה או משהו כזה? בהחלט לא אשכנזיה ימח שמם וגם מלומדה וגם מבינה במסורת . היא בכנסת עכשיו לא? מאיזה מפלגה? ליכוד קדימה  זה מספיק טוב.

         

        אבל אם כבר אפליה מתקנת? למה לא ללכת עד הסוף? נגיד ערביה מה עם נדיה חילו לא פנויה להובלה?  גם בחורה תרבותית גם מסותרית גם לא שכנזית רב ראשי ספרדי משופרא דה שופרא 

         

        על פי קו המחשבה שלך, המועמדת האידאלית כרגע היא מרים טוקאן, גם אשה, גם מזרחי, גם ערביה וגם מכירה שירי ארץ ישראל היפה.

         

         וגם שומרת על טוהר מיני עד החתונה. מסתבר שזה נורא חשוב כקריטריון הערכה לאיכותה של אשה.

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏9/10/09 11:46:

        צטט: מעין ש 2009-10-09 08:22:20

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-04 18:21:52


        על פי קו המחשבה שלך, המועמדת האידאלית כרגע היא מרים טוקאן, גם אשה, גם מזרחי, גם ערביה וגם מכירה שירי ארץ ישראל היפה.

         

         וגם שומרת על טוהר מיני עד החתונה. מסתבר שזה נורא חשוב כקריטריון הערכה לאיכותה של אשה.

         אין ספק, מרים טוקאן הולכת ומתקרבת לחפקיד הנכסף של הראשונה לציון.

         

        חץ עין נץ
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        חץ עין נץ ‏9/10/09 13:20:

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-09 11:46:31

        צטט: מעין ש 2009-10-09 08:22:20

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-04 18:21:52


        על פי קו המחשבה שלך, המועמדת האידאלית כרגע היא מרים טוקאן, גם אשה, גם מזרחי, גם ערביה וגם מכירה שירי ארץ ישראל היפה.

         

         וגם שומרת על טוהר מיני עד החתונה. מסתבר שזה נורא חשוב כקריטריון הערכה לאיכותה של אשה.

         אין ספק, מרים טוקאן הולכת ומתקרבת לחפקיד הנכסף של הראשונה לציון.

         

         

         מתי המכרז? אולי נצליח להשחיל את עינת שרוף לג'וב... הטוהר המיני אני לא יודע אבל מזרחית מבית טוב (באמת)  ולמה שלא תעשה להם שמייח וכפים  בבית כנסת הגדול בהיכל שלמה בחגים? היא תביא להם שופר אלקטרוני....

        Shahar Ilan
        דרג את התוכן:
        0
        מומלץלא מומלץ
        Shahar Ilan ‏9/10/09 16:08:

        צטט: חץ עין נץ 2009-10-09 13:20:11

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-09 11:46:31

        צטט: מעין ש 2009-10-09 08:22:20

        צטט: Shahar Ilan 2009-10-04 18:21:52


        על פי קו המחשבה שלך, המועמדת האידאלית כרגע היא מרים טוקאן, גם אשה, גם מזרחי, גם ערביה וגם מכירה שירי ארץ ישראל היפה.

         

         וגם שומרת על טוהר מיני עד החתונה. מסתבר שזה נורא חשוב כקריטריון הערכה לאיכותה של אשה.

         אין ספק, מרים טוקאן הולכת ומתקרבת לחפקיד הנכסף של הראשונה לציון.

         

         

         מתי המכרז? אולי נצליח להשחיל את עינת שרוף לג'וב... הטוהר המיני אני לא יודע אבל מזרחית מבית טוב (באמת)  ולמה שלא תעשה להם שמייח וכפים  בבית כנסת הגדול בהיכל שלמה בחגים? היא תביא להם שופר אלקטרוני....

         ללא ספק מועמדת רצינית שנהנית מפופולאריות בשכבות רחבות

         

        עמותת חדו"ש

          פרופיל

          Shahar Ilan

          Shahar Ilan

          שחר אילן - סמנכ"ל מחקר והסברה של עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון. עיתונאי ופרשן. תחומי התמחות: חרדים, הכנסת, הגירה. תחומי התעניינות: ישראליות דת ומדינה, חילוניות. עורך לשעבר: העיתון הירושלמי כל העיר,...

          פוסט מן העבר

          רסיסי מידע

          תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
          RSS בלוגRSS תגובות