כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    בלוג

    זוגיות ועסקים מאהבה

    זוגיות ועסקים מאהבה

    הדחף היצירתי לזוגיות
    כיצד ניתן לנהל זוגיות נכונה
    כמה סוגי אהבות אנו חווים

    הבלבול בין השקר והאמת הוא חוסר מודעות להבדל

    25

    Café  אבטלה   אהבה   אכזבה   זוגיות   זוגיות אהבה יחסים עסקים קשר תק   זוגיות/אהבה/יחסים/קשר/תקשורת   יזמות/עסקים   יחסים   מלחמה/גאווה/אהבה   עסקים   קשר   תקשורת והייטק

    41 תגובות יום שבת, 31/10/09, 23:01

    הבלבול בין השקר והאמת הוא חוסר מודעות להבדל

    השבוע קיבלתי חשבונית על שעות עבודה מנופחות שלא בוצעו, מנותן שרותים בעל חברה מוכרת שאמנע מלהזכיר את שמו. נפגשתי לקבלת הסבר ותשובתו היתה אז מה, אני לא מרוויח מספיק אז תשלם. שילמתי רק על מה שסוכם מראש ובוצע בפועל, גירזנתי אותו על התנהגותו וחתכתי את הקשר העסקי. היכן השיעור שאלתי את עצמי, מדוע איש מכובד כמוהו פספס חשבתי וכך נולד מאמר יפה ומעמיק.

    בפרנסה, בזוגיות ובמצבי התמודדות שונים עם קשיים אנו נתקלים ברמאויות ושקרים מכיוון שקיים לכל אחד מסך פנימי שככל שמתקרבים אליו גובר הלחץ הפנימי וגורם לתגובות שונות של כל אחד. במענה תשובות בעל פה, בכתב או בהקלדה במחשב, המבחן הוא להיות אדם יותר ויותר אמיתי וביחוד להשאר אמיתי ברגעי לחץ ואין צורך למכור את עצמנו בשעת לחץ. כשנשאלת שאלה יש לענות בצורה רגועה מדוייקת ואמיתית.

    עוד כילדים הורגלנו לבלבל בין השקר והאמת כשראינו את המבוגרים משקרים ומהם למדנו שהשקר הוא האמת והאמת היא השקר, אך כל אחד מאיתנו צריך ללמוד לענות תשובות אמיתיות בכל רגע מהמקום האמיתי שלו בין בעל פה, בכתב או במחשב. המקום האמיתי מורגש טוב והשקרי מורגש לא טוב. אדם המתווכח רוצה להשיג משהו והשאלה האם ברצונו להשיג אמת או שקר, וכאן נמצא המבחן. במשא ומתן מול פלוני המספר לי את האמת של גרסתו, אני מקשיב ובוחן אותה וגם מספר לו את האמת של גרסתי, אך אם שנינו נתנהג בנוכלות ונשקר, נקבל שקר + שקר = שני שקרים, אם פלוני שיקר ואני דיברתי אמת, קיבלנו שקר + אמת = מינוס שקר, היינו השקר יתפרק ואם שנינו דיברנו אמת קיבלנו אמת + אמת = אמת.

    תשובה אמיתית היא קצרה וברורה לעומת תשובה שקרית ומזימתית שנמרחת ומתפלספת. אדם שקרן הבוחר להתחיל להיות אמיתי, מוותר על מבחנים לא נעימים ומתוך פחד לוקח סיכון לומר רק את האמת כי מבין שהשקר הוא מחלה והאמת היא בריאות ואז עובר ומדלג על מבחן ענק. בעסקים קשה למצוא אנשים ישרים וקשה למצוא שותפות אמיתית כי האינטרסים השונים מבלבלים בין האמת והשקר. באירוע בו א' נותן הצעה עסקית ל-ב' ו-ב' ל-א' צריך להתבונן כמה אמת יש בהצעות אלו. האם ההצעה מקדמת יושר בריאות והצלחה או שמקדמת שקר ? כל אחד מאיתנו יכול להיות חוקר ומדען לעצמו לזיהוי שקרנים וצריך לזהות את השקרים על פי סימנים כגון טון דיבור מתנדנד בהתרגשות, סגנון כתיבה משתנה, דיבור עם הידים בתנועות משתנות וכו'. עלינו להקפיד לדבר אמת במיוחד מול משפחתנו ובעסקים ובמקום להתעלם מילדים בוכים צריך להקשיב להם כי אם עדיין לא למדו לשקר אז הם בוכים מאמת. צריך להיזהר לא לשקר לבני משפחתנו, לא לקרובים לנו ולא בעסקים, כי אם בני המשפחה למדים מאיתנו לשקר אז, משוואת השקר: שקר + שקר = שקר, יוצרת חוב גדול בגין הצטברות של שקרים בשיחות רבות עימם ומי ירצה לעבוד עם אדם שהתגלה כשקרן.

    לעיתים מגיעים אלי אנשים המבקשים עזרה בעסקיהם, מוכנים בדיבורם לתת את כל נשמתם ומבטיחים לעשות עבודה אמיתית עם עצמם, אך כשהעניינים מתחילים להסתדר להם הם מתחמקים מתשלום בגין עבודה שבוצעה עבורם וזה שקר. בעשרת הדברות נכתב לֹא תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר. מדוע זהו אחד מהלאווים הבסיסיים שנתנה לנו התורה ? כי השקר מוביל רק להרס ופגיעה. אין ספק שהשקר הוא מחלה גדולה והמרפה לה הוא האמת, ההתקרבות לאמת, ובה גם נמצאת וקיימת הברכה.

    כאשר ילדיך עונים לך בשקר, רצונם לקחת משהו בתחמנות. זה לא מספיק לענות ממקום אמיתי שלך, אלא צריך להיות ברור בכל מילה היוצאת מהפה ולא להילחץ מדבריהם. רבים האנשים החיים עם מסכות של שקר ולא באמת, כי הורגלו מילדותם שזה הכיוון, אך זה אינו הכיוון הנכון, השקר הוא מחלה מידרדרת, הוא פגיעה בזולת  ובעצמנו מתוך כאב. שימו לב שבחיי היום יום הינכם נתקלים בהרבה דברים שקריים. המבחן שלנו הוא כמה אמיתיים אנו הופכים להיות בכל שניה ושניה. המאזניים נוטים יותר לכיוון השקר והחושך ככל שמשקרים יותר, או נוטים לכיוון האמת ככל שמדברים יותר אמת ואז נוצר שינוי במפגש של האמת עם החושך.

    השופט בבית המשפט למד לזהות שקרנים די מהר. תפקידו של השופט לזהות גנב שאינו מודה בגניבה ולא רק ע"י העובדות. נאשם היוצר תחושת מסכנות ואומללות בבית המשפט מרמה מתוך אינטרס של גנב. כששופט אומר לנאשם אתה גנבת והנאשם עונה זה לא בדיוק כך, הוא הודה בגניבה. רבים המילים המסגירות את הנאשם באשמה המיוחסת לפשעיו. תחשבו כמה פעמים ביום אתם בבית המשפט של אלוהים ומשקרים לפניו. כמה פעמים התחמקתם מהשופט. כמה פעמים זלזלתם בשופט ואפילו פגעתם בזולת בדבריכם. אדם המדבר מהאמת הפנימית שלו מרגיש טוב עם עצמו ואדם המדבר בשקר מרגיש לא טוב, אז כל הפעמים שדיברתם והרגשתם לא טוב עם עצמכם לא דיברתם אמת ומה לדעתכם המחיר שצריך לשלם בגין השקרים החוזרים על עצמם. אדם המעוניין לפתח את המודעות ליושרו ולעשות עבודה על כך יקבל את כל העזרה שרוצה ואם ימשיך לשקר ולעשות פשעים, דינו ביומו יגיע.

    התורה ציוותה אותנו לכבד, אך כיבוד בחירתו של כל אדם הוא עניין של זמן, כי סופו של השקר תמיד להתגלות גם אם מתבצעת עבודה עצמית ורצון להיות אמיתי, ולכן יש להתייחס למבחני ההתמודדות עם מצבים קשים שאנו עוברים בחיינו בכדי ללמוד לחיות לגמרי באמת ולא להאשים אחרים שמשקרים לך, כי אם משקרים לך, כאן מתחילה העבודה וזה לא סתם ניצב מולך, עליך לבדוק בראש ובראשונה את עצמך אם השקר והאמת אינם מבולבלים אצלך, כי עד שלא שמים לב לכך, לא שמים לב לכך. האמת נמצאת במקום נמוך, לא גבוה, לא מתנשא ולא שחצני וכשמפתחים את המודעות לתגובה מהאמת הפנימית גדל הדיוק האישי, נעלם הבלבול הסמוי בין השקר והאמת ומרגישים נפלא מכל מילה היוצאת מהפה.
    addthis
    דרג את התוכן:
    25
    מומלץלא מומלץ

    תגובות

    שרה קונפורטי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    שרה קונפורטי ‏31/10/09 23:50:

    תודה על הפוסט המעניין,

     

    אכן נגעת בנקודה, או בנושא נכון יותר לומר,

    שאפשר לדבר עליו שנים ולא לסיים.

    אני בעצמי שונאת שמשקרים לי,

    מעדיפה לומר אמת, גם אם היא פוגעת,

    מה לעשות?

    אני חושבת שאדם כנה רואים זאת על פניו,

    ולעומתו מי שאוהב "לתחמן", ולשקר,

    גם כן רואים זאת על פניו....

    השקר לבסוף עולה,

    ומתגלה...

    צירפתי צילום של אריח קרמיקה וזכוכית  עבודת יד שיצרתי, ואשר מזכיר את מראה הגשם..

    שיהיה שבוע נפלא,

    שרה קונפורטי,

    www.sarakonforty.com

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏31/10/09 23:58:

    צטט: שרה קונפורטי 2009-10-31 23:50:28


    תודה על הפוסט המעניין,

     

    אכן נגעת בנקודה, או בנושא נכון יותר לומר,

    שאפשר לדבר עליו שנים ולא לסיים.

    אני בעצמי שונאת שמשקרים לי,

    מעדיפה לומר אמת, גם אם היא פוגעת,

    מה לעשות?

    אני חושבת שאדם כנה רואים זאת על פניו,

    ולעומתו מי שאוהב "לתחמן", ולשקר,

    גם כן רואים זאת על פניו....

    השקר לבסוף עולה,

    ומתגלה...

    צירפתי צילום של אריח קרמיקה וזכוכית  עבודת יד שיצרתי, ואשר מזכיר את מראה הגשם..

    שיהיה שבוע נפלא,

    שרה קונפורטי,

    www.sarakonforty.com

     

    איזה צילום יפה, אמייתי, זחוח ורטוב בטיפות גשם ללא טיפת שקר. מקסים !!!

    מדהימה50
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מדהימה50 ‏1/11/09 00:01:

    תשואות על נושא הפוסט

    נושא האמת והשקר מאוד עקרוני אצלי

    ולכן המצאתי את המושג:

    אם יש שקר אין קשר!

    ואני מיישמת אותו .

    אם פוגשת בשקר מחבר/חברה...

    או כל אדם מלבד משפחה.

    והיה אם קרה במשפחה -

    הבאתי לידיעה כי התאכזבתי

    ומצפה לשמוע בעתיד אפילו

    את האמת - ה''המכוערת''

    מאשר את השקר- ה''יפה''.

    שבוע ישר, אמין וטוב לך.


     

    mottyd1
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    mottyd1 ‏1/11/09 00:15:

    פוסט מעניין

     

    כנותן שירות להרבה חברות - צר לי על ההרגשה שנשארת איתה

     

    כמקבל שירות עם ריבוי ספקים - אני כל מבין על מה אתה כותב

     

    אסכם במילה אחת - א י נ ט ג ר י ט י ............. זה מה שלפעמים חסר...............

     

    מבטיח לך שאם בעתיד יווצר בינינו קשר עסקי....... אצלנו תקבל איטגריטי

    רותאינסוף
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    רותאינסוף ‏1/11/09 00:18:

    העלית נושא שלכאורה הינו פשוט וברור - אין לשקר . ( אפילו לא כתבתי אסור )

    עם זאת אנשים נוטים לשקר מכל מיני סיבות. כדי למצוא חן בעיני חבר, מתוך פחד מהבוס,

    כדי לקצר תהליכים , וכו' .

    אנשים מתפתים לשקר בעיקר כשלדעתם יש סיכוי קטן מאוד שייתפסו או כאשר ההישג אם יושג,

    גדול מהעונש הצפוי.

    כאשר אני מזהה שקרים כאלה , אני מקפידה לתת הזדמנות נוספת מידית בתוך אותה שיחה.

    והמסר הוא, או קיי, זיהיתי , בוא תקן מהר ... הזדמנות שמוציאה את העומד מולך מהפינה

    הבלתי מחושבת שנכנס אליה, מיישרים קו ונזהרים להבא.


     

    עו
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עו"ד יעל גיל ‏1/11/09 00:58:
    תודה על פוסט מעניין מאוד * אני עסקתי רבות בנושא, כי אני מתעבת שקרנים ואוהבת יושר והגינות. עד גיל די מבוגר היה קשה לי לתפוס למה אנשים משקרים, הרי העולם היה כה פשוט אם כולם היו אומרים אמת. אבל הנושא הרבה יותר סבוך. אני עדין מצפה שאנשים סביבי יהיו הגונים והוגנים, אבל אנשים רבים חיים די בנוחות חיים שלמים של שקרים.
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    "ורדית ‏1/11/09 01:02:

    הכל עניין של ערכים וחינוך מהבית

    ובהתאם לזה מיישמים כללים של ערכים אמת ויושר

    בכל דבר בחיים

    אם זה בעסקים בבי"ס ,בחברה

    לצערי כמנהח"ש גם אני נתקלת במצבים כאלו

    ולהבא יודעת כצד לנהוג עם אותו הלקוח
    ישנם כללים שלא עוברים עליהם לסדר היום

    ואחד מהם זה אי אמירת אמת

    זהו מסר שחונכתי לפיו

    וכך אני מחנכת את ילדיי

    ליושר ואמת

     

    anat.a
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    anat.a ‏1/11/09 01:56:

    אכן , כל מילה !

    חשוב מאוד, גם בימים אילו, בחיינו האישיים וכמובן שגם בעולם העסקים 

    מאמינה שאין תחליף ליושר ולערכים  :-)

     

    וגם, קבל כוכב  

    ענת

    taltal11
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    taltal11 ‏1/11/09 02:13:

     

     

    מאמר נפלא דורון!

    באמת יש עצמה, חופש, אנושיות, טבעיות

    בחירה באמת - תמיד מובילה לצמיחה והתפתחות

    סטונס
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    סטונס ‏1/11/09 06:40:


    אהבתי.  אישית, כשמשקרים לי, אני מרגישה את זה בבטן.

    ולא רק כשמשקרים, גם "כשמייפים" דברים.   יש הבדל עצום, לדעתי, בין לנסח דברים בנועם לבין להעלים פרטים כדי ליפות את התמונה.

    ריבוי השקרים בין אנשים אינו נובע רק מאי ידיעת ההבדל ביניהם, לדעתי, אלא גם ממקום של השרדות מאוד גדולה שאנשים רבים מצויים בה. ואז, אם אני צריך "לשרוד", אז בעצם הכל מותר לי.

    ron294
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    ron294 ‏1/11/09 07:08:

    "הבלבול בין השקר והאמת הוא חוסר מודעות להבדל"

    ההבחנה הזאת מדוייקת ומסבירה את מקור רוב הטעויות הפטאליות שלנו .

     

     

    עמותת כמוך
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עמותת כמוך ‏1/11/09 07:37:

    *

    אמת לעולם נשארת

    שקר הוא כמו בלון תמיד מתפוצץ

     

    האמת של המשמיע ,לפעמים כואבת לשומע אך עדיפה על תסמונת בת היענה.

    איש אמת = אדם כלבבי

    שבוע טוב עם הרבה בשורות אמת משמחות

    3celine
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    3celine ‏1/11/09 07:51:

    אני לא מוכנה לוותר על היושר הפנימי שלי ונלחמת יום יום בזיוף ובשקר וזה מותיר אותי לבדזאת מלחמה קשה מאוד כי מדובר במגיפה ובמשהו מושרש עמוק בחברה אמרו חכמים : כסף מעוור אפילו עיני צדיקים , ובעולם של היום לצערי הכול מתחיל ומסתיים בכסף עבור רובםאם אין לך כסף אתה לא קיים או לא נחשבישנה הפקרות בכל מקום ובמיוחד במה שקורה היום בתחום הנדל"ןנפרצו כל הגבולות ואף אחד לא נותן את הדעת וזו שאלה של זמן עד שכולם "יגורזנו" תודה דורון על הפוסט החשוב הזה שחייב להעיר ולהאיר  
    יהודית  מליק-שירן
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יהודית מליק-שירן ‏1/11/09 07:54:

    פוסט מרתק יזם הייטק,

    אולי תוכל להסביר לי מה פירוש המילה" גירזנתי "? אני מזמינה אותך לפוסט שיבהיר , שיחזק את דבריך מנקודת מבט אחרת. בוא לקרוא את "איש ואישה",התייחבות נוגעת אל החיים ביומיום שלנו. שבוע נהדר. אשוב

    בטי 2000
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    בטי 2000 ‏1/11/09 08:45:


    דברי אמת כתבת...

    כשאנשים כבר נכנסים למעגל של בלבול בין השניים אז המצב מחמיר

    עד כדי שהם מתחילים לשכנע את עצמם שהשקר הוא אמת..ולהיפך....ואז כבר מאוד קשה לצאת ממציאות כזו....

    בטי

    הרוחנית
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    הרוחנית ‏1/11/09 08:55:

    דורון היקר.אתה צודק , שקר זה דבר מכוער.

    אדם שמשקר באופן קבוע בדרך כלל מאמין לשקריו.

    אדם כזה כבר לא מבחין בין אמת לשקר.לצערי הייה

    לי בוס כזה,הוא גרם סבל לכולם.

    בקבלה בפרק על רפואה כתוב שיש קשר בין שקר

     למערכת הדם.כמו כן כתוב שמי שמשקר נפגעת לו

     מערכת הדם.כלומר שהוא יחלה, כמו למשל פגיע

     בכלי הדם , לחץ דם גבוה וסתימת עורקים ועוד ועוד.

    ידידי, אני בהחלט מסכימה ך ששקר הוא דבר מכוער

     ומזיק,אך לעתים אי אפשר לומר את האמת.

    אנחנו חייבים לשקר כדי לא לפגוע בזולת או באנשים

    אהובים עלינו.שהרי אנחנו אמורים לקיים את הפסוק

     ואהבת את רעתך כמוך.

    למשל,אם חבר או קרוב משפחה טוען שהוא מכוער

     ולא יוצלח ,מה אנחנו אמורים לומר לו?כן אתה מכוער

     ולא יוצלח.ברור שלא .אנחנו חייבים לחזק אותו ולומר לו

    שזו רק  התחושה  שלו ואנחנו לא רואים אותו כך.יש לשקר ולומר לו

    שיש בו הרבה דברים טובים , ושהוא אדם מקסים.במקרה הזה

     אנחנו  נאלצים לשקר מתוך כוונה טובה וזה נקרא שקר לבן.

    ידידי אתה רואה שלא תמיד ניתן לומר רק אמת ,ויש לשקר למטרה טובה.

    דורון ידידי, כתבת פוסט נפלא.אפשר לדון בנושא,עוד הרבה זמן.

    אני אסתפק בזה.אני מאחלת לך שבוע נפלא.שושנה

    tofybat
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    tofybat ‏1/11/09 09:06:


    פוסט של אמת

    בדיוק כמו שאני  מעדיפה

    רק באמת יש חיים

    השקר עכור כמו מיים עומדים

    קראלה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    קראלה ‏1/11/09 09:20:

    באופן עקרוני זה מאוד ברור שקר זה רע,אמת זה טוב.וגם אני כמו כולם מצדדת רק באמת.

    אבל בחיים הכלל הזה לא פשוט .

    לא הכול שחור ולבן יש גם אפור.

    ושאף אחד (כולל כל המגיבים שמצדדים רק באמת הצרופה ....)לא יגיד לי שלא נאלץ מידי פעם בפעם לשקר....

    לדעתי אין חייה כזו.....אם להיות אמיתיים וכנים.לכל אחדת יש את השקר שלו כלפי עצמו....כלפי הרשויות,בעסקים,וגם ביחסים.

    אז בבקשה .....בלי התחסדות.

    שבוע נפלא.

    הילי_בר
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    הילי_בר ‏1/11/09 09:43:
    האמת.....! זה אחד הפוסטים שהכי נהניתי לקרוא  !  מיזדהה איתו מילה במילה!!!
    ΩmegosAC
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    ΩmegosAC ‏1/11/09 11:06:

    כל עוד נחיה על גבול מעגל החיים

    מחוץ להוויה, שקרים ימשיכו לרדוף אותנו

    רעבים בעלי אמצעים ימשיכו לשקר

    כדי להביא את רעבונם על סיפוקו

    אבל ככל שמקבלים יותר אמצעים

    כך מתרחקים ממעגל החיים ונשארים

    עם הרעב

    ברגע שהאדם שבע ללא קשר לאמצעים

    שיש לו

    הוא יחיה באמת של ההוויה

    פוסט מעניין ומפרה

    חג חיים שמח יום יום ידידי

    ממני באהבה

     

    ליאתון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    ליאתון ‏1/11/09 12:51:
    יפה מאוד
    מרוית באהבה...
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מרוית באהבה... ‏1/11/09 13:07:

    כתבת כל כך אמיתי ונכון.

    כשאני חשה שלמה עם עצמי,אני כבר יודעת שזה מה שאני רוצה זה בשבילי.
    כשאני חשה מתח,חרדה או  תחושת אי נוחות,אני כבר יודעת שזה לא מה שאני רוצה.

    סבל,פחד או חרדה לא נמצאים באמת עצמה.
    כשאתה חשה שלווה,שקטה את כבר בדרך נכונה.

    המשך יום נפלא וקסום יקירי...(-:

    Hanan Cohen
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    Hanan Cohen ‏1/11/09 14:58:

    נקודה בהחלט מעניינת ולצערנו הרב היא גם נכונה

    חבל שרבים מאנשי העסקים מעדיפים להסתתר מאחורי חצאי אמיתות

    אני מקווה שמי שיקרא את מאמרך יפנים ויישם בשטח

    חנן

    גלור ניקה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גלור ניקה ‏1/11/09 15:34:

    מעניין

    לאחרונה יצא לי להתוודע לרמי  צור

    העוסק בין השאר בתכניקות של איך לזהות אנשים שמשקרים לך דרך שפת גוף

    הנה לך לינק אליו

     http://video.google.com/videosearch?q=רמי+צור&oe=utf-8&rls=com.ubuntu:he-IL:unofficial&client=firefox

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏1/11/09 17:46:

    כתבת יפה מאוד.

    מדובר פה בשני נושאים הקשורים זה לזה, האחד הוא שקר/אמת ואילו השני קשור באמון.

    בעניין אמת, כתבתי פעם מאמר על הנושא שאולי יהיה מעניין לך לקרוא.

    בנושא האמון, אני חושב שהחברה שלנו, עם כל המגרעות שלה, ביסודו של דבר מושתתת על אמון.  אדם שמרמה, מבטיח ולא מקיים, או באופן כללי פוגם באמינות שלו מאבד הרבה יותר מאשר לקוחות.

     

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 01:11:

    צטט: מדהימה50 2009-11-01 00:01:04

    תשואות על נושא הפוסט

    נושא האמת והשקר מאוד עקרוני אצלי

    ולכן המצאתי את המושג:

    אם יש שקר אין קשר!

    ואני מיישמת אותו .

    אם פוגשת בשקר מחבר/חברה...

    או כל אדם מלבד משפחה.

    והיה אם קרה במשפחה -

    הבאתי לידיעה כי התאכזבתי

    ומצפה לשמוע בעתיד אפילו

    את האמת - ה''המכוערת''

    מאשר את השקר- ה''יפה''.

    שבוע ישר, אמין וטוב לך.


     

    אמת יפה, אמת מכוערת

    שקר יפה, שקר מכוער

    נכון, דרוש דיוק באבחנה

     

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 01:12:

    צטט: mottyd1 2009-11-01 00:15:53

    פוסט מעניין

     

    כנותן שירות להרבה חברות - צר לי על ההרגשה שנשארת איתה

     

    כמקבל שירות עם ריבוי ספקים - אני כל מבין על מה אתה כותב

     

    אסכם במילה אחת - א י נ ט ג ר י ט י ............. זה מה שלפעמים חסר...............

     

    מבטיח לך שאם בעתיד יווצר בינינו קשר עסקי....... אצלנו תקבל איטגריטי

     

    יפה ואשמח ללמוד מה זה אינטגריטי במושגים שלך ולא במילה אחת

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 01:15:

    צטט: רותאינסוף 2009-11-01 00:18:54

    העלית נושא שלכאורה הינו פשוט וברור - אין לשקר . ( אפילו לא כתבתי אסור )

    עם זאת אנשים נוטים לשקר מכל מיני סיבות. כדי למצוא חן בעיני חבר, מתוך פחד מהבוס,

    כדי לקצר תהליכים , וכו' .

    אנשים מתפתים לשקר בעיקר כשלדעתם יש סיכוי קטן מאוד שייתפסו או כאשר ההישג אם יושג,

    גדול מהעונש הצפוי.

    כאשר אני מזהה שקרים כאלה , אני מקפידה לתת הזדמנות נוספת מידית בתוך אותה שיחה.

    והמסר הוא, או קיי, זיהיתי , בוא תקן מהר ... הזדמנות שמוציאה את העומד מולך מהפינה

    הבלתי מחושבת שנכנס אליה, מיישרים קו ונזהרים להבא.


     

    אהבתי, הצבת מראה של אמת לזולת

     

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 01:16:

    צטט: עו"ד יעל גיל 2009-11-01 00:58:30

    תודה על פוסט מעניין מאוד * אני עסקתי רבות בנושא, כי אני מתעבת שקרנים ואוהבת יושר והגינות. עד גיל די מבוגר היה קשה לי לתפוס למה אנשים משקרים, הרי העולם היה כה פשוט אם כולם היו אומרים אמת. אבל הנושא הרבה יותר סבוך. אני עדין מצפה שאנשים סביבי יהיו הגונים והוגנים, אבל אנשים רבים חיים די בנוחות חיים שלמים של שקרים.

     

    סופו של השקר תמיד להתגלות ורק האמת חייה לנצח

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 01:18:

    צטט: "ורדית 2009-11-01 01:02:47

    הכל עניין של ערכים וחינוך מהבית

    ובהתאם לזה מיישמים כללים של ערכים אמת ויושר

    בכל דבר בחיים

    אם זה בעסקים בבי"ס ,בחברה

    לצערי כמנהח"ש גם אני נתקלת במצבים כאלו

    ולהבא יודעת כצד לנהוג עם אותו הלקוח
    ישנם כללים שלא עוברים עליהם לסדר היום

    ואחד מהם זה אי אמירת אמת

    זהו מסר שחונכתי לפיו

    וכך אני מחנכת את ילדיי

    ליושר ואמת

     

    אשרייך שקיבלת ערכים חשובים אלו מהבית

     

    kobi345
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    kobi345 ‏2/11/09 11:48:

    כ"כ צודק
    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 23:15:

    צטט: anat.a 2009-11-01 01:56:30

    אכן , כל מילה !

    חשוב מאוד, גם בימים אילו, בחיינו האישיים וכמובן שגם בעולם העסקים 

    מאמינה שאין תחליף ליושר ולערכים  :-)

     

    וגם, קבל כוכב  

    ענת

    תודה רבה

     

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 23:20:

    צטט: יהודית מליק-שירן 2009-11-01 07:54:15

    פוסט מרתק יזם הייטק,

    אולי תוכל להסביר לי מה פירוש המילה" גירזנתי "? אני מזמינה אותך לפוסט שיבהיר , שיחזק את דבריך מנקודת מבט אחרת. בוא לקרוא את "איש ואישה",התייחבות נוגעת אל החיים ביומיום שלנו. שבוע נהדר. אשוב

    גירזנתי, פרושו שאמרתי לו את האמת על התנהגותו השקרית בצורה יפה חותכת וחודרת כמו גרזן של מילים שמהממות אדם. אלך לעיין בסטימצקי ב "איש ואישה"

     

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 23:22:

    צטט: בטי 2000 2009-11-01 08:45:05


    דברי אמת כתבת...

    כשאנשים כבר נכנסים למעגל של בלבול בין השניים אז המצב מחמיר

    עד כדי שהם מתחילים לשכנע את עצמם שהשקר הוא אמת..ולהיפך....ואז כבר מאוד קשה לצאת ממציאות כזו....

    בטי

    קשה לצאת לבד אבל אפשר להוציא אותם מהמערבולת הזו ע"י הצבת האמת המכוערת שלהם בפניהם. ההלם מעורר !!!

     

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 23:25:

    צטט: הרוחנית 2009-11-01 08:55:32

    דורון היקר.אתה צודק , שקר זה דבר מכוער.

    אדם שמשקר באופן קבוע בדרך כלל מאמין לשקריו.

    אדם כזה כבר לא מבחין בין אמת לשקר.לצערי הייה

    לי בוס כזה,הוא גרם סבל לכולם.

    בקבלה בפרק על רפואה כתוב שיש קשר בין שקר

     למערכת הדם.כמו כן כתוב שמי שמשקר נפגעת לו

     מערכת הדם.כלומר שהוא יחלה, כמו למשל פגיע

     בכלי הדם , לחץ דם גבוה וסתימת עורקים ועוד ועוד.

    ידידי, אני בהחלט מסכימה ך ששקר הוא דבר מכוער

     ומזיק,אך לעתים אי אפשר לומר את האמת.

    אנחנו חייבים לשקר כדי לא לפגוע בזולת או באנשים

    אהובים עלינו.שהרי אנחנו אמורים לקיים את הפסוק

     ואהבת את רעתך כמוך.

    למשל,אם חבר או קרוב משפחה טוען שהוא מכוער

     ולא יוצלח ,מה אנחנו אמורים לומר לו?כן אתה מכוער

     ולא יוצלח.ברור שלא .אנחנו חייבים לחזק אותו ולומר לו

    שזו רק  התחושה  שלו ואנחנו לא רואים אותו כך.יש לשקר ולומר לו

    שיש בו הרבה דברים טובים , ושהוא אדם מקסים.במקרה הזה

     אנחנו  נאלצים לשקר מתוך כוונה טובה וזה נקרא שקר לבן.

    ידידי אתה רואה שלא תמיד ניתן לומר רק אמת ,ויש לשקר למטרה טובה.

    דורון ידידי, כתבת פוסט נפלא.אפשר לדון בנושא,עוד הרבה זמן.

    אני אסתפק בזה.אני מאחלת לך שבוע נפלא.שושנה

    אינני מסכים עימך. צריך לומר את האמת שאנו מרגישים תמיד ובכל מצב. האמת אינה פוגעת אלא מעוררת והשקר פוגע.

     

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏2/11/09 23:28:

    צטט: קראלה 2009-11-01 09:20:49

    באופן עקרוני זה מאוד ברור שקר זה רע,אמת זה טוב.וגם אני כמו כולם מצדדת רק באמת.

    אבל בחיים הכלל הזה לא פשוט .

    לא הכול שחור ולבן יש גם אפור.

    ושאף אחד (כולל כל המגיבים שמצדדים רק באמת הצרופה ....)לא יגיד לי שלא נאלץ מידי פעם בפעם לשקר....

    לדעתי אין חייה כזו.....אם להיות אמיתיים וכנים.לכל אחדת יש את השקר שלו כלפי עצמו....כלפי הרשויות,בעסקים,וגם ביחסים.

    אז בבקשה .....בלי התחסדות.

    שבוע נפלא.

    זו בדיוק הבעיה שתארתי בפוסט. יש אמת ושקר והצבעים האפורים הם אלו שיוצרים את הבלבול בין השניים, כי האמת ברורה, חדה, יפה ועושה לנו ולזולת רק טוב.

     

    taltal11
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    taltal11 ‏3/11/09 23:54:
    אינטגרטי - להיות המילה שלי. לעשות את מה שאמרתי לעשות ובאופן שלם
    guitarwoman
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    guitarwoman ‏4/11/09 17:39:

    המרצה בקורס הגישור בו למדתי לפני שנים מספר לימד אותנו שהישראלי - בראש ובראשונה - לא מסוגל לצאת פרייר, אולי זה מה שהניע את נותן השירותים שלך לרמות.

    חוץ מזה, חברתנו לקפה אלומית ישי כתבה מאמר מרתק על הנושא הזה ב ynet

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3797679,00.html

    מיכל כרמי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מיכל כרמי ‏5/11/09 10:23:


    אכן תובנות נכונות,

    תודה על מאמר מרתק.

    אילנה ינובסקי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אילנה ינובסקי ‏16/11/09 22:00:

    השאלה הבלתי פתורה היא למה אנחנו תחמנים. למה אנחנו הופכים להיות רמאים קטנים

    או גדולים בלי בושה. מקסימום "ניסינו" . לטעמי הרמאויות והתחמנות הן חלק מתרבות  

    ואולי אפילו בונות תרבות כזאת. אנחנו חברה שמעמידה על נס את הקומבינה, 

    את ההתחכמות לחחוק ולתשלום.

     

    לפני זמן לא רב החנוונית (בנווה  צדק יש חנות מכולת) שגתה לטובתי ונתנה לי כמה עשרות שקלים

    מעבר למה שהיתה אמורה להחזיר לי. היא לא שמה לב, וכששאלתי אותה אם היא אוהבת אותי באופן מיוחד

    היא ענתה שלא, החזרתי לה את הכסף והיא לא אמרה תודה.

     

    רשמתי לעצמי שהתגובה זהה גם במקרה שמחזירים כסף וגם במקרה שגונבים אותו.

    מהרמורה, נדלג עליה לקראת העיסקה הבאה 

    יזם הייטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יזם הייטק ‏17/11/09 19:07:

    צטט: אילנה ינובסקי 2009-11-16 22:00:43

    השאלה הבלתי פתורה היא למה אנחנו תחמנים. למה אנחנו הופכים להיות רמאים קטנים

    או גדולים בלי בושה. מקסימום "ניסינו" . לטעמי הרמאויות והתחמנות הן חלק מתרבות  

    ואולי אפילו בונות תרבות כזאת. אנחנו חברה שמעמידה על נס את הקומבינה, 

    את ההתחכמות לחחוק ולתשלום.

     

    לפני זמן לא רב החנוונית (בנווה  צדק יש חנות מכולת) שגתה לטובתי ונתנה לי כמה עשרות שקלים

    מעבר למה שהיתה אמורה להחזיר לי. היא לא שמה לב, וכששאלתי אותה אם היא אוהבת אותי באופן מיוחד

    היא ענתה שלא, החזרתי לה את הכסף והיא לא אמרה תודה.

     

    רשמתי לעצמי שהתגובה זהה גם במקרה שמחזירים כסף וגם במקרה שגונבים אותו.

    מהרמורה, נדלג עליה לקראת העיסקה הבאה 

    מה שחשוב זה שפעלת מתוך האמת שלך והחזרת לה את כספה. לא נכון גם לשפוט את החנוונית כי היא בוודאי היתה בהלם מטעותה. לשקר תמיד יש סוף כואב והאמת חיה לנצח

     

    פרופיל

    יזם הייטק

    יזם הייטק

    איש עסקים בשוק ההיטק, מרצה בקורסים ליזמות עסקית, בעל מודעות עצמית גבוהה ויכולת העצמה, מעשי אך גם רוחני מאוד המשלב את שניהם יחד, אוהב את ההתמודדות הרגשית עם החיים, אוהב לעזור לזולת, פועל מתוך ש...

    רסיסי מידע

    תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
    RSS בלוגRSS תגובות