כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    איך אומרים אריה דרעי בפיליפינית?

    25

    שיווק פרסום ומדיה  זרים   ישי   עובדים

    44 תגובות יום ראשון, 1/11/09, 10:05

    נסעתי לשדה התעופה להביא את וילמה נקאלאבן כדי שתסייע לי לטפל באבי. כדי שנוכל לשמור עליו איתנו ולא להעבירו למוסד מוגן יוקרתי- כאילו. וילמה הגיעה מ-מינדנאו, בפיליפינים. כשחזרנו משדה התעופה היא הניחה בצד את המזוודה הקטנה שלה והתעקשה להתחיל לעבוד עם סירוב מחוייך לבקשה שתנוח מעט אחרי הטיסה.

    אני זוכר היטב את הרגעים הראשונים שלה בבית. את השקט בו ניגשה למלא את משימת הטיפול בקשיש חולה. את העדינות הלא ישראלית שהיתה בכל תנועת יד. את דרך ההגשה של משקה למיטת החולה. את דרך הטבת הכרית. 

    ובעיקר- את החיוך המרוצה הראשון שעלה על פניו של אבי, הפנים שהמחלה עיוותה אך לא גזלה עד תום את ניצוץ השובבות שנותר בעיניים. כשהיא הורידה ממנו את מסכת החמצן הוא ביקש ממנה להביא לו סיגריה ובלי שאף אחד ידע. אני מוכן להמר כי אחר כך- כשהוא התאושש והם היו עושים טיולים שלובי זרוע -  בחצר היא הביאה לו אחת. מפני שכשהם חזרו הביתה היה לו חיוך רחב עוד יותר.

    בימים הראשונים של מלחמת המפרץ הסברתי לוילמה שאין לדעת כיצד יתפתחו הארועים ויתכן שלאוכלוסיה האזרחית בישראל נשקפת סכנת חיים. הצעתי לה לבחור בין כרטיס טיסה הביתה לפיליפינים לבין קבלת מסכת אב"כ והישארות בירושלים כולל הצורך להיכנס מדי פעם למרחב מוגן ואטום עם קשיש שמצבו הבריאותי הלך והתדרדר.

    וילמה הביטה בי כמי שאינה מבינה כיצד אני מעלה על דעתי שאלת ברירה ובחירה  שכזאת והשיבה בנימה שהיתה הקרובה ביותר לנזיפה ששמעתי ממנה לאורך כל השנים שחיה בביתי בחדר אחד עם ילדי.

    היא אמרה בפשטות: אני איתכם.

    כשהיה צורך להיכנס לחדר האטום ולהוציא את החולה ממיטתו ראיתי שוב בפליאה כיצד הצעירה הצנומה וקטנת הקומה שבאה אלינו מצליחה להרים בלחץ של אזעקת חרום - איש כבד ולהושיבו בכסא גלגלים. הכל מבלי לאבד את שלוות רוחה. כל תנועה מחוייבת ומוקפדת עד תום. אני לא הייתי יודע איך לעשות זאת.

    כשהמטופל שלה שמואל ז"ל נפטר, וילמה עזבה אותנו ובבית נפער חלל שלא מולא מעולם. למדתי מעט מילים בפיליפינית ומדי פעם אני מצליח להצחיק  עובדת פיליפינית שיושבת ומתחממת על ספסל בשדרה הסמוכה למקום מגורי לצד הקשיש המטופל שלה כשאני מנסה לברך בקר טוב במבטא פיליפיני מדויק.

    וילמה חזרה לארצה ועם השנים הקשר נותק. היא לא הביאה מחלות וסמים כנטען על ידי שר הפנים אלי ישי כלפי העובדים הזרים שהוא מנסה לעצור. ציטוט: "יבואו מאות אלפי עובדים זרים עם מחלות צהבת, שחפת, חצבת, איידס, סמים ונתונים קשים". היא הביאה אור. היא הפכה לאחותנו הזרה- האהובה. ואחר כך היא לא היתה זרה עוד.

    מי שמעליב את העובדים הזרים בישראל מכל מוצא וצבע - מעליב אותי.

    לא שאני מתפלא מאד על הניסיון של השר אלי ישי להדביק אות קין מרתיע שכזה על מצחם של עובדים זרים. זה בהחלט תואם את המתווה הכללי והמרחב הצר כקיטון של מה שיש לאיש הזה להביא לשיח של החברה הישראלית במגוון של תחומים בין החברתי לבין המדיני.

    אז אלה איחולי הלא זרים והמקומיים מאד לאלי ישי: כבוד השר, אני מאחל לך חגיגית שהרב אריה דרעי יחזור להיות המנהיג המוכר והמוביל של תנועת ספרדים שומרי תורה. נראה לי כי לדרעי אחרי כל הקלון - יש יותר ממה שיש לך להציע.

    איך אומרים יובא דרעי במקום ישי ---בפיליפינית?

     

    בצילום: וילמה


    addthis
    דרג את התוכן:
    25
    מומלץלא מומלץ

    תגובות

    בת יוסף
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    בת יוסף ‏1/11/09 10:17:

    דבריו אכן מעליבים ומקוממים.

    היטב כתבת ומרגש.

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 10:27:

    צטט: בת יוסף 2009-11-01 10:17:48

    דבריו אכן מעליבים ומקוממים.

     היטב כתבת ומרגש. תודה לחברתי.  

     

     

    *עדינה*
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    *עדינה* ‏1/11/09 10:54:


    וילמה, ושכמותה, נהדרים.

    ריגשת אותי בסיפור הזה.

     

    אלי ישי פסיכי לחלוטין (סליחה שאני מתבטאת בעדינות).

     

    אגב, קראת את הדברים של ציקי סלע ב"7 ימים"?

    אני חושבת שהוא הצליח קצת לשכנע אותי.

    עכשיו אני יותר מבולבלת ...

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 11:07:

    צטט: *עדינה* 2009-11-01 10:54:17


      (סליחה שאני מתבטאת בעדינות). 

     

     עדינה כשמך כן את - מתבטאת במה זה עדינות. מה קורה כשאת תופשת עצבים על מישהו..וואלה אני מרחם עליו...חיוכים לירושלמית העסלית מאד.  

     

     

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 12:06:

    והמסר הבא הגיע אלי בדאר אלקטרוני

    שלום, פסטיבל גיטרה במדבר אשר יתקיים בסופש הקרוב נרתם למען ילדי העובדים הזרים. הפקת הפסטיבל תומכת ביוזמה של עלמה זוהר ומזמינה קבוצה של ילדי עובדים זרים לבוא ולהנות מיום כיף מוזיקלי בפסטיבל. היוזמה נעשית בשיתוף עם הארגונים מוקד הסיוע לעובדים זרים ו-The Israeli Children. בפסטיבל עצמו יפעלו עמדות הסברה וגיוס מתנדבים על ידי פעילים של הארגונים. בנוסף ייתרמו מרווחי הפסטיבל לטובת ילדי העובדים הזרים. ברצוני לשלוח אליך קומוניקט מלא אודות היוזמה. אודה לך אם תהיה אפשרות לכתוב על כך בבלוג. אשמח להיות עמכם בקשר בכל מקרה של הערות או שאלות. בברכה, עידו שחם -- 052-5054096 http://www.dicemarketing.co.il 

    עדו טל
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עדו טל ‏1/11/09 13:08:
    גזענות של יהודי - חמורה שבעתיים.
    קנולר
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    קנולר ‏1/11/09 15:20:
    דווקא העובדים הזרים הם אלה שיש להם אישור שהם בריאים, כי לפחות העובדים הסיעודיים עוברים בדיקות רפואיות לפני בואם ארצה. יש שפע של עובדים זרים שכמהים לעבודה אבל לחברות כוח אדם יותר משתלם לייבא כל פעם עובדים חדשים ובכך הם אלה שיוצרים את הבעיה. על זה נאמר: הכל כלכלה. שר הפנים צריך לעשות בדק בית לא אצל זרים כי אם אצל החברות הישראליות שאין עליהן פיקוח נאות.
    רנבו2
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    רנבו2 ‏1/11/09 15:48:
    גרועות יותר מחלות השחיתות, חטא היוהרה והגזענות שהביאו חבר מרעיו. ואיך מנסים לשכנע ? מפחידים אותנו, זה מפחיד ממחלות וזה מפחיד מפצצת אטום וזה מפחיד מהשד יודע מה...
    דני.ל
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    דני.ל ‏1/11/09 15:53:


    אלי ישי בפיליפינית מדויקת וספרותית

    גזען, צבוע, מתועב. 

    אילנה ינובסקי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אילנה ינובסקי ‏1/11/09 20:04:

    חוץ מזעזוע ציקלוני ישי מזכיר לי צדקנות עלובה של פקיד

    שקבל הוראה מהרב, שגם פיו מפיק מרגליות רציניות ביותר

    והוא משמיע דברי הסתה ברמה הכי נמוכה.

    מה שנורא אצל האיש הזה, שהוא מזהה באפרוריות שלו זוהר

    והוא רואה בעצמו בטעות, צדיק. ואולי נקרא לו בכלל נוח

    ונשלח אותו לשוט מאיתנו לחוץ מבטחים. 

    רות.מ
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    רות.מ ‏1/11/09 20:14:

    מה שמאחורייך הוא עדיין חלק מהיום יום שלי

    אייריןהיא הרביעית בבית הורי והיא נמצאת איתנו כבר שמונה שנים

    לא כולן שיות

     

    בארבע השנים האחרונות תופסת תאוצה תופעה של עובדות זרות שנכנסות להריון מכל המוכן

    כיוון שילד שיוולד כאן מהווה ביטוח להשאר כאן שנים רבות.

     

    תאר לך את אביך ז"ל שהתרגל לוילמה  נאלץ להתרגל לאחרת כי וילמה הרתה ויצאה לחופשת לידה,

    ולאחריה היא רוצה להתגורר בביתכם עם התינוק

    אל מי היא תהיה קשובה יותר אל הקשיש, או אל ילדה?

     

    הוסף לזה את מאות האלפים שגונבים את הגבול.

    וכיוון שאין לעשות איפה ואיפה . וכיוון שבעבר נעשו טעיות מגיעה זמן שצריך לעצור ולשנות

     

     

     

    רחל נפרסטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    רחל נפרסטק ‏1/11/09 20:25:


    כשקראתי את תיאוריך המרגשים, חשבתי על רות המואביה שאמרה "עמך עמי ואלוהייך אלוהיי"

    ויחד עם זאת אין בכוחן של מילים נפלאות ככל שיהיו לפתור באופן מערכתי את הנושא מיסודו.

    ממלא תפקיד חייב לחשוב גם על הטווח הרחוק.

    רחל נפרסטק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    רחל נפרסטק ‏1/11/09 20:29:
    אגב, את הכוכב קיבלת, סתם כי אני מחבבת אותך:)
    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 21:07:

    צטט: רחל נפרסטק 2009-11-01 20:29:01

    אגב, את הכוכב קיבלת, סתם כי אני מחבבת אותך:)
    זה הדדי רחלרגוע ובאשר לטווח הרחוק ואפילו הרחוק מאד  - אני לא אזדעזע אם תהיה בישראל קהילה של זרים שיהפכו את הארץ הזאת לביתם. אפילו אם לא יעברו גיור כהלכה. 

     

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 21:09:

    צטט: עדו טל 2009-11-01 13:08:53

    גזענות של יהודי - חמורה שבעתיים. מסכים- וגם באשר לנוסח מרוכך יותר - חרדת זרים. שמא ישארו אחרי תקופת עבודתם. אז ישארו. 

     

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 21:13:

    צטט: קנולר 2009-11-01 15:20:42

     על זה נאמר: הכל כלכלה. שר הפנים צריך לעשות בדק בית לא אצל זרים כי אם אצל החברות הישראליות שאין עליהן פיקוח נאות. מותר להרוויח מחברת כח אדם הפועלת על פי חוק. ובלבד שלא נראה בעובד הזר סחורה. מי שמביא צעירות לבצע מלאכות סיעודיות קשות חייב לקחת בחשבון שיש להן חיים משלהן. לפעמים ילדים. לפעמים ילדים שנולדים כאן. 

     

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 21:15:

    צטט: רנבו2 2009-11-01 15:48:50

    גרועות יותר מחלות השחיתות, חטא היוהרה והגזענות שהביאו חבר מרעיו. ואיך מנסים לשכנע ? מפחידים אותנו, זה מפחיד ממחלות וזה מפחיד מפצצת אטום וזה מפחיד מהשד יודע מה...דמוניזציה של האחר. מסלול עלוב מאד לכל פוליטיקאי.  

     

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 21:16:

    צטט: דני.ל 2009-11-01 15:53:49


    אלי ישי בפיליפינית מדויקת וספרותית

     גזען, צבוע, מתועב. יש שם כמה ניבים. ה- טגאלו הוא זה שאני מכיר... אבדוק...אגב...מה שלומך זה בפיליפינית טאגלו - קמוסטקה. 

     

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 21:17:

    צטט: אילנה ינובסקי 2009-11-01 20:04:32

    חוץ מזעזוע ציקלוני ישי מזכיר ....הוא אשר אמרתי...יובא דרעי. יש לו יכולת להפתיע בעמדותיו. והוא ריצה את עונשו. 

     

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 21:22:

    צטט: רות.מ 2009-11-01 20:14:45

    מה שמאחורייך הוא עדיין חלק מהיום יום שלי

    אייריןהיא הרביעית בבית הורי והיא נמצאת איתנו כבר שמונה שנים

    לא כולן שיות

     

     רות בואי ניקח את התרחיש הגרוע ביותר. הן תישארנה כאן. הן וילדיהן.  אני חוזר וכותב בתגובה שלישית - זה לא נראה לי מצב העומד בראש סולם הדאגות הלאומי. ובאשר להריון ולידה - לכל עובדת כחול לבן יש פרק זכויות בקטע הזה של חייה. אני לא רואה בעובדת זרה עובדת נטולת זכויות - ואותן חברות שעושות רווחים מן התעשיה האנושית הזאת צריכות לשאת גם בנטל חובות מעביד. 

     

     

     

     

    גי'נג'ר
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גי'נג'ר ‏1/11/09 21:26:


    ההצדקה לאמירתו המופרכת (עוד אחת מיני רבות) של "השר" ישי בדבר הקשר בין העובדים הזרים ושפע המחלות ומרעין ובישין שהם נושאים איתם ב Over Weightבמזוודות הקטנות שלהם כשהם מגיעים לכאן, היא בדיוק כמו ההצדקה לרסס בדי די טי את אבותיו את כבוד השר כשירדו מהמטוס שהביא אותם לארץ הקודש ממרוקו - כדי למנוע את כניסתן של מחלות מרוקאיות נוראות שנשאו עימם הסבים והסבתות לבית ישי  מקופלים בתוך מופלטות ומוסלקים היטב בתוך טג'ינים מלאי קוסקוס.

     

     

     כי אני אומרת : אם כבר גזענות , צרות אופקים והשקפת עולם חשוכה - אז בואו נלך על זה עד הסוף !

     

    גי'נג'ר
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גי'נג'ר ‏1/11/09 21:27:

    ואיך אומרים טמטום במרוקאית?
    נ.י.ל.י
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    נ.י.ל.י ‏1/11/09 22:13:

    פגשתי פעמים רבות את העובדים הזרים והמסורים

    צפיתי בהם בעבודתם

    אבל מה שמרגש אותי כל פעם מחדש

    קורה בהלוויות

    שם בני המשפחה המספידים את יקירם

    מדגישים תמיד בפנייתם אל "בן המשפחה" הזר

    ואומרים לו מכל הלב תודה .

    לא אתייחס לשר "הנכבד" 

    הוא אינו שווה את המילים

    sherry refael
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    sherry refael ‏1/11/09 22:21:


    כל כך נוגע,

    אמיתי וגורם לי להזדהות עם כל מילה.

     מכירה  אני עובדת זרה שלשמחתי הרבה נשארה פה בגלל ספור אהבה אמיתי

    וממשיכה להפיץ אור. 

    *ענק גם מליבי

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 22:25:

    צטט: גי'נג'ר 2009-11-01 21:26:48


     ההצדקה לאמירתו המופרכת --גי' לא יפה לדבר ככה על  מייסד ארגון הנשים ”מרגלית אם בישראל”

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 22:29:

    צטט: נ.י.ל.י 2009-11-01 22:13:49

    פגשתי פעמים רבות את העובדים הזרים והמסורים

    צפיתי בהם בעבודתם

    אבל מה שמרגש אותי כל פעם מחדש

    קורה בהלוויות

    שם בני המשפחה המספידים את יקירם

    מדגישים תמיד בפנייתם אל "בן המשפחה" הזר

    ואומרים לו מכל הלב תודה .

     אכן נ. יקרה. כך יאמר למי שמלווה אדם בקטע הקשה של חייו - בזיקנה שיש בה מחלה - ועושה זאת באנושיות מסורה. 


    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏1/11/09 22:30:

    צטט: sherry refael 2009-11-01 22:21:53


    כל כך נוגע,

    אמיתי וגורם לי להזדהות עם כל מילה.

     מכירה  אני עובדת זרה שלשמחתי הרבה נשארה פה בגלל ספור אהבה אמיתי

    וממשיכה להפיץ אור. 

     *ענק גם מליבי.

    תודה ש.

    שלך 

     

     

    שושי פולטין
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    שושי פולטין ‏2/11/09 06:33:

    צטט: רחל נפרסטק 2009-11-01 20:25:11


    כשקראתי את תיאוריך המרגשים, חשבתי על רות המואביה שאמרה "עמך עמי ואלוהייך אלוהיי"

    ויחד עם זאת אין בכוחן של מילים נפלאות ככל שיהיו לפתור באופן מערכתי את הנושא מיסודו.

    ממלא תפקיד חייב לחשוב גם על הטווח הרחוק.

    מסכימה עם דבריה של רחל, גם באשר לתאור, גם  באשר למקומו של ממלא תפקיד (וגם באשר לכוכב...).

     

    מכירה את התאור באופן אישי בזכות המטפלת של חמותי  ובעיקר מסכימה עם הטענה שאין להעליב את העובד הזר. אני מאמינה שדרעי לא היה מגיע לרמה הבזויה הזו.

     

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏2/11/09 07:30:

    צטט: שושי פולטין 2009-11-02 06:33:54

    צטט: רחל נפרסטק 2009-11-01 20:25:11


         

    מסכימה עם דבריה של רחל, גם באשר לתאור, גם  באשר למקומו של ממלא תפקיד (וגם באשר לכוכב...).

     

     מכירה את התאור באופן אישי בזכות המטפלת של חמותי  ובעיקר מסכימה עם הטענה שאין להעליב את העובד הזר. אני מאמינה שדרעי לא היה מגיע לרמה הבזויה הזו. יש פה הסכמה שהיא בסיס לצעד קואליציוני חדש....רגוע 

     

     

     

     

    תמי אדלמן נקב
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    תמי אדלמן נקב ‏2/11/09 11:17:

    אני, לעומתך, חושבת שהגיבור, הצדיק הגדול ישי, ידע להלבין את השרץ שלו, כשהוא יזדקק לעובד זר.
    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏2/11/09 11:28:

    צטט: תמי אדלמן נקב 2009-11-02 11:17:28


    אני, לעומתך, חושבת שהגיבור, הצדיק הגדול ישי, ידע להלבין את השרץ שלו, כשהוא יזדקק לעובד זר. זה לא כל כך לעומתי מול הטכסט שלי....רגוע

     

     

    דני.ל
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    דני.ל ‏2/11/09 12:39:

    צטט: life3 2009-11-01 21:16:39

    צטט: דני.ל 2009-11-01 15:53:49


    אלי ישי בפיליפינית מדויקת וספרותית

     גזען, צבוע, מתועב. יש שם כמה ניבים. ה- טגאלו הוא זה שאני מכיר... אבדוק...אגב...מה שלומך זה בפיליפינית טאגלו - קמוסטקה. 

     

     

     

    במחשבה שניה

     למה לדבר עליו בכלל ולעזור לו ביחצנות שלו

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏2/11/09 12:59:

    צטט: דני.ל 2009-11-02 12:39:03

    צטט: life3 2009-11-01 21:16:39

    צטט: דני.ל 2009-11-01 15:53:49


       

     

    במחשבה שניה

      למה לדבר עליו בכלל ולעזור לו ביחצנות שלו. צריך לדבר עליו מפני שזה מאותת למי שמינה אותו לראשות הועדה שתחרוץ גורלות עובדים זרים וילדיהם - ראש הממשלה בינימין נתניהו - כי הציבור שאינו מצביע ש"ס עוקב אחר מינויים כאלה בעניין רב כולל המחירים שהם גובים מתדמיתנו בעולם כמדינה הומנית שוחרת שלום הזוכרת היטב את עברה. ראה יוני 77 - דיווח מאז

    בהחלטתו הראשונה כראש ממשלה, שלושה ימים אחרי השבעת ממשלתו, הודיע ראש הממשלה מנחם בגין באופן רשמי על קליטתם בישראל של כמה עשרות פליטים וייטנאמים שסירתם נטרפה לא הרחק מחופי וייטנאם. "אתמול בבוקר ירדו 66 הפליטים - 34 גברים, 16 נשים ו-16 ילדים - מסיפונה של האוניה ?יובלי', שבה שהו כשבועיים, העוגנת בנמל טאייפה בטיוואן, ונפרדו מרב החובל ומאנשי האניה הישראלית", דיווח סופר "הארץ" אילן שחורי.

    "עם ישראל, שידע רדיפות ויודע, אולי יותר מכל עם אחר, משמעות המושג פליט, לא יכול היה לראות בסבלם של אומללים אלה", הכריז בגין. הפליטים נאספו על ידי אניה ישראלית לאחר שנמלטו מווייטנאם הקומוניסטית. מאחר שאף מדינה אחרת לא הסכימה לקלוט אותם, החליט בגין שהם ייקלטו בישראל.
     

     

     

     

    מיכאל בלק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מיכאל בלק ‏2/11/09 14:15:


    לא יודע בפיליפינית חיים אבל בהולנדית זה נשמע כך: דרעי אין פלאטס ואן שי. (Deri in plaats van Shai)

    אישית הייתי מעדיף מישהו חדש עם עתיד טוב יותר ולא מישהו עם עבר מפוקפק.

    ~מיכל~
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    ~מיכל~ ‏2/11/09 14:31:

    כל גילוי של בורות וגזענות, בפרט מההנהגה, הוא בבחינת עלבון לחברה כולה.

    סיפור נוגע ללב.

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏2/11/09 15:38:

    צטט: ~מיכל~ 2009-11-02 14:31:28

     כל גילוי של בורות וגזענות, בפרט מההנהגה, הוא בבחינת עלבון לחברה כולה. סיכמת נכון ב-5 מילים.  

     

     

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏2/11/09 15:41:

    צטט: מיכאל בלק 2009-11-02 14:15:13


    לא יודע בפיליפינית חיים אבל בהולנדית זה נשמע כך: דרעי אין פלאטס ואן שי. (Deri in plaats van Shai)

    אישית הייתי מעדיף מישהו חדש עם עתיד טוב יותר ולא מישהו עם עבר מפוקפק. או. קי. כל נבחר ציבור שלא טובע חותם של מסוכנות על ציבור שלם אחר ------ואן שי

     

     

    קנולר
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    קנולר ‏3/11/09 12:46:

    צטט: life3 2009-11-01 21:13:58

    צטט: קנולר 2009-11-01 15:20:42

     על זה נאמר: הכל כלכלה. שר הפנים צריך לעשות בדק בית לא אצל זרים כי אם אצל החברות הישראליות שאין עליהן פיקוח נאות. מותר להרוויח מחברת כח אדם הפועלת על פי חוק. ובלבד שלא נראה בעובד הזר סחורה. מי שמביא צעירות לבצע מלאכות סיעודיות קשות חייב לקחת בחשבון שיש להן חיים משלהן. לפעמים ילדים. לפעמים ילדים שנולדים כאן. 

     

     

     

    חיים, הן לא פןעלות לפי חוק. הן רשומות כיום כתאגיד מעסיק והעובד הזר רשום אצלהם. כלומר, כשעובד זר מתפנה הם יודעים זאת, אבל מעדיפים לטעון שאין להם כוח אדם במלאי, הופכים את העובדים שהתפנו לבלתי מועסקים ובכך לבלתי חוקיים, ומייביאים עובדים חדשים. חיים, נו, בדקתי את העסק, זו תעשייה המגלגלת מיליונים. חוזה ההעסקה עם העובד הזר הוא לתקופה מוגבלת, כלומר את החיים אפשר לחיות אחרי שחוזרים הבייתה. הבעיה היא שהיילדים נולדים לעובדים זרים שהפכו לבתי חוקיים, נמאבס להם לעבוד בסיעוד, הם עובדים כעוזרי בית, שהיא עבודה קלה יותר ומכניסה יותר, ואז אחרי עשר שנים, אתה צודק, הם חיים את החיים שלהם ונולדים להם ילדים. אני בעד להכשיר את המצב, להקפיא אותו וחוזרת על הטענה שלי שיש להקפיד על מיצוי החוק מייד בתחילת ההפרה. אבל זה דורש עבודה של הרשויות.

    אגב לטענתך כי מותר להרוויח מחברות כוח אדם, מי צריך חברות כוח אדם? יש חוק סיעוד יש ביטוח לאומי, יש לשכות תעסוקה ואין הצדקה למסחר בבני אדם בחסות אותן החברות.

    אנחנו משלמים ים של מיסים אבל כאשר יש צורך בשירות אז הוא מופרט או גובים בעבורו היטל מיוחד.

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏3/11/09 13:21:

     

     

     חיים, הן לא פןעלות לפי חוק. הן רשומות כיום כתאגיד. יהודית - את נשמעת כמומחית של ממש בנושא - וטוב ללמוד את דעתך. תודה על תגובה מבהירה שוב כי נושא שניתן היה לפתרון יעיל ואנושי גם יחד - הופך לזירת מקח וממכר - ובצע כסף.  

    elshir
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    elshir ‏5/11/09 00:10:

     

     

    כשאני קוראת פוסט כזה אני לא מפסיקה לחשוב

    איך היינו מסתדרים בלי העזרה הזאת?

    הם מגיעים לארץ בשביל להביא לחם למשפחה שלהם

    ואנחנו מקבלים עזרה אור וחיוך.

    יש מיקרים גם אחרים כמו בכל מצב

    אבל כשאני חושבת על האדם הקשיש והמוגבל ללא עזרה

    מפחיד לחשוב איך היה מסתדר.

    ברגע שהארץ שלנו לא ערוכה לתת מענה לאוכלוסיה הנזקקת לעזרה וסיועה

    לפחות שבארץ שלנו יהיה קבלת פנים והערכת תודה לאחרים שבאים בשביל המטרה הזאת.

    לתת.

    guitarwoman
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    guitarwoman ‏7/11/09 09:28:


    אני מסכימה עם כל מילה שלך, במיוחד כשמדובר בילדים שנולדו וגדלו כאן, מזדהים עם ערכי המדינה ורוצים לתרום לה בכל דרך .

    יש לי הרגשה שהאזרחים לא יישארו אדישים אם וכאשר יגיע רגע אמת שכזה.

    (ואני כבר לא מדברת על ההכללות המבישות, שמזכירות לי, איך לא, משטרים אחרים).

     

     תודה חיים על דבריך המרגשים!

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏7/11/09 17:03:

    צטט: guitarwoman 2009-11-07 09:28:43


    אני מסכימה עם כל מילה שלך, במיוחד כשמדובר בילדים שנולדו וגדלו כאן, מזדהים עם ערכי המדינה ורוצים לתרום לה בכל דרך .

    יש לי הרגשה שהאזרחים לא יישארו אדישים אם וכאשר יגיע רגע אמת שכזה.

    (ואני כבר לא מדברת על ההכללות המבישות, שמזכירות לי, איך לא, משטרים אחרים).

     

      תודה חיים על דבריך המרגשים! תודה אן יקרה. חלק מן האזרחים לא יהיו אדישים וחלק אחר - לצערי - יגידו ברוך שפטרנו. פרצופנו במראה מעלה תמונה מורכבת וצריך לראות אותה - כמות שהיא.  

     

     

    לאבלי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    לאבלי ‏7/11/09 18:03:


    חיים איש יקר,

    ראיתי גם ראיתי את ההופעה שלו בטלוויזיה עם משנת המחלות והסמים. זו אחת מהפעמים הבודדות שצחקתי צחוק גדול.

     בדרך כלל אני מתרגזת אבל טכסט כזה הזוי ו"מפחיד" גרם לי לצחוק. לצחוק כי קשה לי להאמין שאיש משכיל יכול לומר דברים

    כאלה . זה הזכיר לי במיידי את עמיר פרץ והמשקפת  אם יש מבין :))

    ישנה עוד אפשרות,אולי הוא יודע שהבוחרים שלו יאמינו לו ויתחילו לפחד מה"מחלות" והסמים שממש, אבל ממש אין לנו במדינתנו

    הנקיה מכל פגע ...וכך מסע ההפחדות יעבוד לטובתו.

    אין לו ולא יהיה לו שום דבר מבוסס ואנושי כדי להצדיק את ההתנהלות הזו והאטימות, אז הוא ממציא יש מאין.

    אחרי שזה מצחיק זה נהיה עצוב לחשוב שככה מתנהלת מדינה.

    היום קראתי מאמר של יאיר לפיד בשבע ימים - שתי מדינות. הזדהתי לגמרי

     

    שבוע נפלא חיים

     

    life3
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    life3 ‏7/11/09 19:47:

    צטט: לאבלי 2009-11-07 18:03:28

     

     אחרי שזה מצחיק זה נהיה עצוב  ואחר כך זה מתחיל להיות לא המקום שאנחנו רוצים שיהיה. שבוע מעולה לך יקירתי. את היית כל העת מובילה בחזית של הקרב הזה.  

     

     

     

     

    פרופיל

    life3

    life3

    שתי אהבות מקצועיות - עיתונות ומשפטים. הרבה אהבות אחרות - ובראשן - החיים.