כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    בלוג

    המקום של bonbonyetta

    המקום של bonbonyetta

    הדאגה לסביבה, לאיכות הסביבה בעיני לכל הפחות טומנת בחובה גם דאגה ואכפתיות לבעלי החיים שגרים, יחד אתנו, על הכדור הזה.
    כאן אנסה לשים אותם-בעלי החיים-שתמיד בסוף סולם הקדימויות של הרשויות, כלל הציבור, והאינטרסים של האדם לשם שינוי בראש הסולם.
    למה? כי לאף אחד אחר לא אכפת, רק לנו, מי שרואה את מצוקתם, אוהבם, ואכפת לו מהם.

    שירים שאני אוהבת

      rss שחררו קופי מכון ויצמן

      תקלה בקישור ה-RSS. אנא בדוק שנית את קישור זה.

          הטורים הבלתי נשכחים של ענת ב nrg ! תצלום: PETA

            שתיה חריפה, אלכוהול, משקאות משכרים ו....

            27

            אקטואליה  אכיפה   אלכוהול   אקטואליה   בירה   וודקה   משקאות אלכוהוליים   משקאות חריפים   פורעי חוק   שיכור   שיכורים   שכרות   שתוי   שתיה חריפה

            40 תגובות יום שני, 2/11/09, 19:23

             

            * הידיעה הסרוקה כמוזכר ממעריב  27.11.2009, עמ' 16 מאת מיכל גרינברג *

             

            שתיה חריפה, משקאות משכרים

             לאן הגענו,

            "לא רוצה להסתבך"

             

             

             

            שתי ידיעות מהימים אחרונים מספרות על:  

             

             צרכנות שתיה חריפה בקרב הנוער, רצ"ב סרוק

            מעריב "מחקר: מחצית מבני הנוער צורכים אלכוהול" (27.10.009, עמ' 16) מיכל גרינברג  

             

            והצעת חוק לגבי מגבלות מכירת שתיה חריפה ואלכוהול

             

            ידיעות אחרונות "מייבשים את הלילה" (1.11.2009, עמ' 6) צביקה ברוט

             

            על פי הצעת חוק פיצוציות לא יורשו למכור משקאות משכרים בכלל, וסופרמרקטים - רק בשעות היום. החוק נועד להקשות על בני נוער להשתכר מחוץ למועדונים, אבל יקשה גם על מבוגרים לקנות אלכוהול...במדינות נוספות בעולם חלות מגבלות על מכירת אלכוהול

             

             

            *  *  * 

            המון מהבעיות והתופעות שמקצינות בזמן האחרון קשורות קשר ישיר ועקיף ל: בעיית שתיית משקאות חריפים, התמכרות לטיפה המרה, אלכוהוליזם, אלימות, פגיעה בחסרי ישע, תאונות דרכים, הפרות סדר, רצח,  ומה לא.

             

            בשנים  אחרונות במיוחד רואים מראות שהתרגלנו והפסקנו לראות - וזו הבעיה 

            התחלנו לראות זאת כחלק מהחיים, מהמציאות. זה לא אמור להיות כך, ואסור שיהיה כך, אפשר גם אחרת.  

             

            אחד מהמראות הללו ראיתי לפני מספר ימים, ולכמה שניות, גם אני ככולם, עברתי על כך לסדר היום כי רואים זאת הרי כל הזמן, תמיד, ובכל מקום, ורגילים.

            "הם" תמיד שם:   חבורות, צמדים, ובודדים של אנשים שתויים, ערימת בני נוער לפנות בוקר, לאחר או במקום בילוי, בגנים ציבוריים, בכניסות לבתים משותפים, בחצרות אחוריות, ממשיכים את השתיה תוך הפרעת הסדר הציבורי והטרדת אנשים בקולי קולות, ללא שום מורא ובושה, כאילו הכל מותר להם...    

             

            לכמה שניות עברתי  גם אני לסדר היום,  המשכתי הלאה, אך התעשתתי .

            החוצפה הזו שלהם, העובדה שכולם שותקים פשוט כי רגילים, הרגיזה

            מעבר לזה עברתי מולם בטיול בוקר עם זואי-לולי, והם "סתם כזה" התגרו והפריעו, ללא שום חשש ובאופן "טבעי ביותר"....  

             

            התגרות, דיבור לא נעים, קולניות, צחוקים, קללות, והכל בקולי קולות מוקדם מאד בבוקר.

            בודאי שלא רק אני "זוכה" ל"צומי" מכאלה, יש להניח שדיירי הבניינים הסמוכים : מבוגרים, קשישים, או אנשים עובדים שעדיין ישנים בשעות בוקר כה מוקדמות, וסתם אנשים רגילים שנאלצים לקום בבוקר לעבודה ל "קול פעמונים",  או שחוזרים משמרות ו"נהנים מתזמורת" וחברה "איכותית" זו כנראה מדי יום בערך.   

             

            כשקמים ויורדים מהבניין מאוחר יותר פוגשים פעמים רבות בנוסף בתוצאות האירוח העצמי : זבל,שברי בקבוקי  וודקה ובירה, ופעמים רבות  גם שלוליות וחבילות בהתאם, ואם מצאת גם חבלות קלות במכוניות החונות  אז זכית בהגרלה.... ."אושר" גדול, אין מה לומר. .....   

             

            תחשבו על זה :  יום חולין, בוקר צח ואביבי  (לפני כמה ימים כשהיה עוד מזג אויר באמת טוב) וסוף סוף עשו לדיירים בסמוך מקום קטן, גינה עם עצים שהזקנים והילדים יוכלו לשבת קצת....

            מי פילל שפינת החמד הזו תארח קבוע אורחים לא קרואים אלה...?  שבמקום להנות ממנה הם יסבלו ככה?

            טוב, אז ניסיתי  בטון רגוע וענייני לבקשם שיפסיקו להפריע לאנשים, שהשעה מוקדמת מאד, שיתנו לי ולכלבים לעבור בשקט, ושאלתי  פשוט מדוע הם מתנהגים כך.

            מיותר לציין שתשובה מוגדרת לא קיבלתי  אלא איזה המהום לא ברור, מה שכן זכיתי מאחד מהם לסימן צלב נגד עיין הרע....( אולי בזכות זואי  השחרחורת  שלי )...  

             

            השאננות, החוצפה, והמסר שהעבירו בהתנהגותם הבוטה משולחת הרסן, שלא אכפת להם  מכלום, שרפו לי בפנים כמה חוטים שם במערכת בפנוכו.... היות והייתי עם זואי-לולי, אולי זה יצא לטובה, התרחקתי, אך החלטתי, ולו מרחוק בכל זאת לנסות לעשות משהו.  

             

            רציתי להתקשר למשטרה שישימו אותם במקומם ויעשו את תפקידם, וביקשתי מאחד האנשים שעברו רשות בנימוס להשתמש בטלפון שלו  אך בשמי שלי (שלי לא היה עמי ):

            מצטער...לא רוצה להסתבך....

            אבל אני מזדהה בשמי ואומרת שזה טלפון לא שלי, אני רוצה לעזור כאן לפתור את הבעיה...

            לא רוצה להסתבך....תבקשי מישהו אחר....  

             

            הפחדנות, הראש הקטן, תסמונת ה"לא רוצה להסתבך"   והכי פשוט "לא שמתי לב" לגבי כל הרבה תופעות, גם אם חירבנו לך על הראש (סליחה על הביטוי) - תמיד אפשר לומר או לחשוב שזה גשם....  

             

            התופעה הזו שנמשכת ואינה נעצרת של פרחחים שלרוב שיכורים, שעושים כרצונם בראש כל חוצות, מפריעים, מפרים שלווה, מזהמים, מתגרים בתושבים - כזכור לא תמיד נגמרת בתופעות "קלות ושוליות", ובגלל שאינה נעצרת זה עלול להיגמר לפעמים גם בהתעללות ורצח, וראינו זאת .  

             

            אפשר לקנות שוט אחד של וודקה  או בקבוק שלם ויותר בכל מכולת, פיצוציה, וקרן רחוב, בירה ללא הגבלה בכלל, ובכל שעות היום ניתן לראות גברים הולכים עם בקבוק ביד.  

             

            אף אחד אינו יכול לאסור על אדם לשתות את עצמו למוות בביתו שלו, כשהוא אינו מפריע לאף אחד, אך מדוע חייבים לעשות זאת כה זמין וכה קל גם לנוער כל כך צעיר שכל החיים לפניו?  

             

            זה נורא, לראות כך נוער צעיר שאם הוא בגינה ציבורית שתוי כל הלילה  או לפנות בוקר -  יש לשער שאינו צריך לקום מוקדם לעבוד אלא ישן כל היום, לא עובד ולא לומד....שאין לו שום דבר בחיים מלבד לעשות שטויות ולהזיק לעצמו ולאחרים.   

             

            לא רק שאינו תורם דבר, אינו נושא את עצמו בכבוד, אינו בונה את חייו, נופל לנטל על המשפחה ועל האזרח.

            כן, על זה שעובד כמו חמור ורוצה לישון כדי לקום לעבודה, ולא יכול בשל ההפרעות שלהם, זה שהמשטרה אינה עוזרת ואינה מגינה עליו ומפקירה אותו לחסדי פרחחים.   

             

             

             

            אני מקווה שיוזמת הצעת החוק הנ"ל בדבר איסור מכירת משקאות תצליח , כל אחד ואחת מאתנו צריכים לייחל לכך.  

             

            כל אחד כמובן לבד מספקי ויצרני המשקאות.....     

             

             

             

             


            *

            היות והטראקבאק אצלי לא פועל (עוד אחד מהבאגים הבלתי מוסברים של הקפה) אני מבקשת לחלק אתכם את אחת מהיצירות של האמן אורי צור, בדיוק בנושא זה אלכוהול  alcohol

            כמובן שאם תסתכלו על היצירות האחרות שלו לא תפסידו, אני אישית אוהבת את דרך החשיבה שלו והצורה בה הוא נותן לזה ביטוי ביצירותיו

            addthis
            דרג את התוכן:
            27
            מומלץלא מומלץ

            טראקבקים

            המקום של bonbonyetta - דוד שלמה 4/11/09 20:27:
                   דוד שלמה    הפוסט הקודם שלי (שתיה חריפה, אלכוהול, משקאות משכרים ו.... ) דיבר על התמכרות לטיפה המרה, שתייה חריפה, תופעת השכרות כתופעה ונורמה חברתית שגויה ועל תופעות הלוואי שלה, איך אנו נראים כחברה שמקבלת ומתעלמת מתופעה כזו.   לפעמים מקבלים כתגובה לפוסט לא רק כוכבים ותגובות גם מסרים אישיים, חלקם משמעותיים ומרגשים מאד, לפעמים הם הכוכב האולטימטיבי, שנותנים את הכח להמשיך במה שעושים, שגורמים חיוך אמיתי ורחב בלב.  

            תגובות

            *רונן*
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            *רונן* ‏2/11/09 20:01:

            אני כל כך מסכים איתך

            אם הייתי כותב כאן את דעתי במלואה 

            הייתי מעורר מהומה נוראית

            לכן רק אצטרף אליך בקריאה

            לחוקק חוקים ולהפסיק את ההתדרדרות לתהום.

            bimbom
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            bimbom ‏2/11/09 21:23:


            בדיוק כמו שחייבו את יצרני הסגריות לשלם בעבור מניעת עישון

            ככה צריך לחייב את יצרני האלכוהול ואת היבואנים לשלם בעבור מניעת אלכוהוליזם ע"י הסברה וע"י אכיפת החוק

            יעל רפואה משלימה
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            יעל רפואה משלימה ‏2/11/09 21:51:


            קודם יםכל, אני מאד מעריכת את האיכפתיות שלך.

            ואת צודקת, בונבונייטה, זה איום וזה נורא ומפחיד לחשוב על כך, שנוער הזה הינו עתיד המדינה...

            אבל מצד שני, מה בדיוק את רוצה מילדים שגדלים ללא ערכים ובאווירה של מתירנות? הם בכלל ניתן לדרוש מהם משהו?

            ואני לא מאמינה לרגע, שחוקים יכולים לעזור.

            נ.י.ל.י
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            נ.י.ל.י ‏2/11/09 21:56:

            בילדותי ואפילו בימי ילדותם של ילדי

            לא היתה בעיה שכזו

            לא זכור לי שילדים השתכרו.

            הכל החל עם העליה הרוסית.

            הרגלי השתיה שלהם נדבקים לצערי!

            bonbonyetta
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            bonbonyetta ‏2/11/09 22:02:

            צטט: יעל רפואה משלימה 2009-11-02 21:51:27

            קודם יםכל, אני מאד מעריכת את האיכפתיות שלך. ואת צודקת, בונבונייטה, זה איום וזה נורא ומפחיד לחשוב על כך, שנוער הזה הינו עתיד המדינה... אבל מצד שני, מה בדיוק את רוצה מילדים שגדלים ללא ערכים ובאווירה של מתירנות? הם בכלל ניתן לדרוש מהם משהו? ואני לא מאמינה לרגע, שחוקים יכולים לעזור.

             

            תודה על ההערכה יעל

             

            עם כל הכבוד, אוירת חוסר ערכים ומתירנות אינה תירוץ וסיבה להתנהגות כזו, ולא לאחרת.

             

            יש נוער נהדר נפלא, שגדל באותם ערכים ובאותה אוירה ומחליט לקחת את החיים שלו לכיוון אחר, שנוהג אחרת, לוקח אחריות, ובודאי שאינו נוהג כך, כידוע לך. ואלה אותם ערכים אותה אוירה אותה מדינה.

             

            גם אני גדלתי בזמנו באוירה בה לא נעים לומר מי שלא עישן (ולא סיגריות) לא היה לו מקום בחברה. אז מה?

            בזמנו ילדים רבים גדלו באוירה בה לא רק שלא היה אכפת מחסרי ישע בכלל, לא מבוגרים, לא נשים מוכות, לא בעלי חיים - אף אחד לא שם לב, לא היה אכפת, זה לא עלה לכותרות, ובודאי לא הוגשו כתבי אישום.

            אז מה?

            גם אני וגם רבים אחרים גדלו בסדר גמור מבחינות אלה.

             

            צר לי, הגם שאני בטוחה שכוונתך טובה, אינני יכולה לקבל את דברייך.

            bonbonyetta
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            bonbonyetta ‏2/11/09 22:05:

            צטט: *רונן* 2009-11-02 20:01:32

            אני כל כך מסכים איתך אם הייתי כותב כאן את דעתי במלואה  הייתי מעורר מהומה נוראית לכן רק אצטרף אליך בקריאה

            לחוקק חוקים ולהפסיק את ההתדרדרות לתהום.

            רונן כפרע עליך....שוב ראשון

             

            קח את כל ההרגשות שלך בנושא, הדיעות שלך - ושפוך לתוך מסננת, ואז תוכל לכתוב זאת כאן ללא לעורר מהומות.... :-)

             

            bonbonyetta
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            bonbonyetta ‏2/11/09 22:08:

            צטט: bimbom 2009-11-02 21:23:54

            בדיוק כמו שחייבו את יצרני הסגריות לשלם בעבור מניעת עישון ככה צריך לחייב את יצרני האלכוהול ואת היבואנים לשלם בעבור מניעת אלכוהוליזם ע"י הסברה וע"י אכיפת החוק

            בימבום !

            אני קוראת לך ברצינות ליצור קשר איכשהו עם מי שהציע את הצעת החוק הנ"ל, להיות אתו בקשר, לתרום לקידום הנושא, וכמובן להציע לו את מה שכתבת כאן.

            אני בטוחה שיקבלו הצעתך ועזרתך ברצון. הזדמנות,,,,,יאללה, לא רק לכתוב לעורר מודעות, לעשות משהו, וזה רעיון שלך, ורעיון מצוין.....  ;-)

            bonbonyetta
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            bonbonyetta ‏2/11/09 22:13:

            צטט: נ.י.ל.י 2009-11-02 21:56:04

            בילדותי ואפילו בימי ילדותם של ילדי לא היתה בעיה שכזו לא זכור לי שילדים השתכרו. הכל החל עם העליה הרוסית.

            הרגלי השתיה שלהם נדבקים לצערי!

            צר לי שזה כך,

            אך עושה לי רושם שלפחות במקרה החבורה הזו ספציפית, והגן הזה שמשמש מקום לדברים אלה, את צודקת.

            בגן ומקום אחר לעומת זאת אני מכירה מי שיושב שם שתוי לחלוטין יליד הארץ לגמרי....אלא מה? ההבדל גדול ועקרוני:

            הוא עושה זאת בנימוס, לא מפריע לסדר הציבורי, ואינו מטריד או פוגע באף אחד ומעולם לא ראיתי אותו במצב שמסכן או מפריע לסדר הציבורי. במקרה כזה זה אכן עניינו האישי בלבד.

            fridelidm
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            fridelidm ‏2/11/09 22:26:

            אנו עדים לכך שפשעים רבים, החל מגניבה , תקיפה ומעשי בריונות וכלה ברצח, מקורם באלכוהול, ובשכרות המלווה לשתייתו.

            בהתאם לכך, יש לעקור את הנגע מהשורש.

            הבעיה, שאנו חיים בעידן בו "איש איש לנפשו". אנשים אינם מעוניינים להיות מעורבים, כי מנסיון העבר, מי שמנסה להגיב

            לתופעות הפשע בכלל, נתקל באזלת ידה של המשטרה מחד, ומידם הקשה של העבריינים מאידך.

            החוקים שמציעים , הם נסיון כושל מראש , כי הם רק מרככים את הבעיה, אך גורמים לתופעה להמשיך, כי

            כאשר הבעיה נחלשת מעט, שוב אין הדבר יכול לגרום לאנשים להלחם בתופעה באותה עצמה כפי שהיו נאלצים לעשות

            לו  הבעיה היתה ממשיכה להציק ולהזיק.

            יש לאנשים, סף מסוים שכל עוד לא מכאיבים להם ע"י "דריכה על היבלת שלהם" (ומי שהיתה לו יבלת או אפילו צפורן חודרנית, יודע איזה כאבי תופת אלה), הרי שהאנשים מחכים שמישהו אחר יעשה להם את העבודה השחורה, ויהיה הדון קישוט התורן.

            יש להכיר בעובדה שאלכוהול בכמויות, מזיק  באותה מידה לפחות, אם לא יותר כמו העישון.

            אי לכך יש להתייחס אליו בהתאם:  איסור מוחלט לשתיית אלכוהול בכמויות, במקומות ציבוריים, ממש כפי שאסרו על העישון,

            והעלאת מחיר האלכוהול באופן דרסטי במקביל, כך שגם בצריכה ביתית , לא ישתלם.

            ברור שחוקים כאלה יביאו לעולם, תרבות חדשה, מבריחי אלכוהול , ספסרים, שוק שחור ועבריינים מזן חדש, אבל כאן המקום

            בו צריכים להכנס המשטרה וכוחות אכיפת החוק מחד, והקניית חינוך מתאים לדור החדש אשר לא ידע את האלכוהול.

            רומפיפיה
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            רומפיפיה ‏2/11/09 22:37:


            בונבונייטה יקרה,

            זה כל כך נורא..

            נוער טוב שותה את עצמו למוות

            ומסכן את עצמו וכל הסובבים..*

            .רות  המואביה
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            .רות המואביה ‏2/11/09 22:50:
            *
            Neora
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            Neora ‏2/11/09 22:50:

            אומר לך כך יונית..

            דעתי כדעת רונן.

            ואת אל תהיי לי גיבורה ותואילי לשתוק ותעשי עיקוף כשאת עוברת ליד הדרקס הקטנים האלה, טוב?

            offair
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            offair ‏2/11/09 23:00:


            יום שישי בלילה נסענו מבית חרות לת"א והיו המון ניידות משטרה

            אני חושבת שזה מצויין כיוון שנהיגה תחת השפעת אלכוהול זה אסון ורק כשיש הרתעה משהו משתנה,אין ברירה כך סתם אנשים לא יפסיקו לשתות כי זה לא בריא או כי זה מסוכן.

            בארה"ב אין אפשרות להסתובב עם אלכוהול ברחוב,חייב להיות ארוז בשקית אטומה.

            כמובן שעד גיל 21 אין אפשרות לקנות שם אלכוהול.

            בארץ ישנה פחות מודעות ולכן יותר נזק.

             

            מקווה שיעשה שינוי !

             

            תודה שהבאת!!!

            trees
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            trees ‏2/11/09 23:01:

            "כולם שותקים פשוט כי רגילים..."

             

            לא בטוחה שזו הסיבה. 

            מאוד לא סימפטי, בלשון המעטה,

            להקלע לעימות עם חבורת בני נוער שיכורים...

            אנשים מעדיפים שלא להסתבך איתם ולשתוק. 

            שרה 120
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            שרה 120 ‏2/11/09 23:50:

            המשטרה לא תמיד מטפלת במקרים אלה, בייחוד אם לא מדובר בקטינים.

            אם המדובר בקטינים - אז כן.

            אני מתקשרת בד"כ לפיקוח העירוני ולניידות השמירה האזרחית (לא בכל עיר קיימות) אשר בד"כ מפזרות את ההתקהלות.

            לצערי, כל "תרבות השתייה" הזאת מקורה בעיקר בעליה הרוסית שבעקבותיה התופעה מתפשטת גם למגזרים אחרים באוכלוסיה בקרה הצעירים.

            בקרב המבוגרים יותר, מדובר בעיקר בעולי ברית המועצות, אשר פותחים את הבוקר עם בקבוק בירה או וודקה.

            לפני מס' חודשים, מצאתי בפתח הבניין בו אני מתגוררת, אישה רוסיה, יפה ומטופחת, שרועה על הריצפה וחשבתי לתומי שמישהו הרביץ לה, היא היתה כולה היסטרית ומפוחדת.

            הזעקתי שכנים נוספים שדוברים רוסית והתברר לי שהיא פשוט שיכורה לחלוטין. בינתיים גם הזעקתי משטרה שפינתה אותה מהמקום, מאחר ואנשים חששו להיכנס לכניסה עם ההיסטריה שלה והקולות המשונים שהשמיעה.

            לאחר מס' ימים ראיתי אותה ברחוב, אישה גבוהה יפה, בלונדינית, מטופחת, מדברת בטון נעים ושקט עם חברתה, אילו רק היתה יודעת כיצד נראתה באותו יום בו היתה שרועה על הריצפה לאחר שהשתכרה, פשוט לא להאמין מה שהאלכוהול עושה לבן אדם.

            אז אנשים, בפעם הבאה שאתם רואים התקהלויות של שיכורים, בייחוד אם המדובר בקטינים, הזמינו משטרה ואם זה לא מטופל, הזמינו את המוקד העירוני או את השיטור העירוני.

            לדעתי, צריך לחוקק חוק, לפיו אסור לשתות בחוץ בכלל.

            מי שרוצה לשתות, שישתכר בבית.

             

            o historia
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            o historia ‏3/11/09 00:39:


            iafe she at mahala kan et ze

            tipa ba iam aval

            atchala messuiemet

            neshika

            אקובילדינג
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            אקובילדינג ‏3/11/09 06:23:

            זו אחת התופעות הקשות,

            אנחנו עוד נבכה על זה

            אם לא ייעשה מעשה!

             

            גדל כאן דור שלומד להשתכר,

            עם כל המשמעויות הקשות של שוכרה,

            גדל כאן דור שלא יידע לקחת אחריות

            ולא ידע לנהוג באחריות

            כי נדמה שכאן

            הכל הפקרות!

             

            חשוב מאוד שהעלית את הנושא

            שושי פולטין
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            שושי פולטין ‏3/11/09 06:25:

            פוסט מצויין על תופעה עגומה.

            ה'לא רוצה להסתבך' הפך לעניין קיומי לצערנו.

            חוסר העכבות של אותם שיכורים אלימים מפחיד...

            נסים גבאי
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            נסים גבאי ‏3/11/09 07:25:


            שום חוק לא יעזור

            רק חינוך מהבית

            אביחי שמי
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            אביחי שמי ‏3/11/09 07:39:

            מצידי שישמידו את כל מלאי האלכוהול שיש בארץ ובעולם, שלא ימכרו לא לבני נוער ולא למבוגרים, גם מבוגרים הורסים ומחריבים כל חלקה טובה, מידי פעם אנו שומעים על שני חברים שנפגשו באחד הבתים מעצם חברותם ושתו לשוכרה עד לאובדן העשתונות ורציחתו של אחד מהם ע"י "החבר" השני. אלכוהול זה פגע רע ויש לסלק אותו לחלוטין מהציבור בכללותו.

             

            וחוץ מזה עיניי לא הפסיקו לשמוע את זעקת הקופים במכון ויצמן העולה מתוך התמונה בצד ימין בעמוד הזה, אז כדי להזכיר לכולם, ישנו מאבק וצריך לצאת מהאדישות, הרי אם המדינה הייתה מטילה מס כבד ולא הוגן על הציבור מייד היו מתארגנות הפגנות המוניות כנגד העוולה הזו, גם בקופים נעשים מעשי עוולה מצידם של בני עוולה בחוסר הגינות וברשעות בלתי נסבלת, עורו עורו בני עמי:

            ashorer
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            ashorer ‏3/11/09 07:51:


            מסכים עם כל מה שכתבת, פשוט צודקת.

             

            הבעייה המרכזית, יותר מהאפשרות של בני הנוער לקנות, שהרי גם אם יגבילו את קניית האלכוהול החברה הצעירים ימצאו דרכים לספק לעצמם את האלכוהול.

             

            אם כך הבעייה המרכזית היא הראש הקטן והרצון שלא להסתבך של האזרח הקטן.

            אם המשטרה תקבל בזמן אמת עשר תלונות רצופות משכנים, מובטח שיבואו ויעצרו את הנערים. מספר שעות בתא המעצר יבטיח שמאוד יזהרו בפעם הבאה.

             

            לשמחתי בסביבתי אין את התופעה הזאת, אך אני בהחלט מבין את הבעייתיות.

             

            אולי הפוסט הזה יעורר מעט לאזרחות טובה ויותר מכך להיפתר ממטרד המפריע לרבים

             

             

             

            אשוב*

            הדב מהיער
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            הדב מהיער ‏3/11/09 08:15:

            כמעט רציתי להצטרף לקריאה לאסור מכירה של משקאות חריפים,

            אבל פתאום, זקן ציני שכמותי, נזכרתי בתקופת היובש שהוכרזה בארצות הברית, בין 1919 ל- 1933,

            שהייתה בבחינת תרופה הגרועה מן המחלה.

            אז איך פותרים את הבעיה? לא יודע.

            אבל אני בהחלט מזדהה עם האיכפתיות שלך.

             

            עודד השודד
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            עודד השודד ‏3/11/09 10:24:
            עצוב מאוד הסיפור הזה. מסכים עם על מילה שלך!
            Georgi
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            Georgi ‏3/11/09 13:22:

            אין לי הרבה מה להוסיף על מה שכבר נכתב מעליי.

            האדישות היא הדבר הכי גרוע, אך לצערי כולנו כך במידה זו או אחרת.

            מעדיפים לחיות את חיינו בשקט, להתעלם עד כמה שניתן מהסביבה הפוגעת, בתקווה שבנו זה לא יפגע.

            כן ירבו אנשים כמוך!

            softcactus
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            softcactus ‏3/11/09 15:24:


            בעיה מוכרת

            יש גן ציבורי בשרון שכל לילה יש צעירים וצעירות שותים וצורחים עד הבוקר.

            ושכמזמינים את הפיקוח הם בורחים וחוזרים לאחר שהפיקוח נוסעים משם.

            הרס מתקנים והתעללות בבעלי חיים.

             

            כך כל לילה, שנים.

            אירע שם מקרה אלים ביותר וגם לאחר המקרה הפיקוח בא לעיתים רחוקות.

            עד שלא יטפלו בהם ביד חזקה, זה ימשך.

             

             

             

            תמו'ש
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            תמו'ש ‏3/11/09 16:21:

            התופעה בקרב בני הנוער גדולה

            ומתעצמת מיום ליום.

            וכנראה חוקים ושינויים לא כל כך יעזרו.

            כי בני הנוער ברובם מחושבים ויוצאים

            מהבית כאשר הם מתודלקים כיאות.

            ובחוץ זה רק לחיזוק.

            השינויים צריכים לבוא מהבית ראשית..

            anaatti
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            anaatti ‏3/11/09 16:40:


            מקווה מאד שהצעת החוק תעבור,,

             המצב הפך חמור מאד,,

             הנוער מתחיל מגיל צעיר ונראה שאי אפשר לעצור את ההדרדרות,,,,

             

            גדגדים
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            גדגדים ‏3/11/09 17:01:


            חייבים לייקר את האלכהול במיסוי כבד, ולהעביר את הכסף לגמילה וחינוך של מכורים.

            יש לאסור רכישת אלכהול משעה 22 בערב, ולאסור בכלל רכישתו ע"י בני נוער.

            bonbonyetta
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            bonbonyetta ‏3/11/09 19:28:

            צטט: fridelidm 2009-11-02 22:26:45

            אנו עדים לכך שפשעים רבים, החל מגניבה , תקיפה ומעשי בריונות וכלה ברצח, מקורם באלכוהול, ובשכרות המלווה לשתייתו. בהתאם לכך, יש לעקור את הנגע מהשורש. הבעיה, שאנו חיים בעידן בו "איש איש לנפשו". אנשים אינם מעוניינים להיות מעורבים, כי מנסיון העבר, מי שמנסה להגיב לתופעות הפשע בכלל, נתקל באזלת ידה של המשטרה מחד, ומידם הקשה של העבריינים מאידך. החוקים שמציעים , הם נסיון כושל מראש , כי הם רק מרככים את הבעיה, אך גורמים לתופעה להמשיך, כי כאשר הבעיה נחלשת מעט, שוב אין הדבר יכול לגרום לאנשים להלחם בתופעה באותה עצמה כפי שהיו נאלצים לעשות לו  הבעיה היתה ממשיכה להציק ולהזיק. יש לאנשים, סף מסוים שכל עוד לא מכאיבים להם ע"י "דריכה על היבלת שלהם" (ומי שהיתה לו יבלת או אפילו צפורן חודרנית, יודע איזה כאבי תופת אלה), הרי שהאנשים מחכים שמישהו אחר יעשה להם את העבודה השחורה, ויהיה הדון קישוט התורן. יש להכיר בעובדה שאלכוהול בכמויות, מזיק  באותה מידה לפחות, אם לא יותר כמו העישון. אי לכך יש להתייחס אליו בהתאם:  איסור מוחלט לשתיית אלכוהול בכמויות, במקומות ציבוריים, ממש כפי שאסרו על העישון, והעלאת מחיר האלכוהול באופן דרסטי במקביל, כך שגם בצריכה ביתית , לא ישתלם. ברור שחוקים כאלה יביאו לעולם, תרבות חדשה, מבריחי אלכוהול , ספסרים, שוק שחור ועבריינים מזן חדש, אבל כאן המקום בו צריכים להכנס המשטרה וכוחות אכיפת החוק מחד, והקניית חינוך מתאים לדור החדש אשר לא ידע את האלכוהול.

            בהחלט,

             

            מסכימה עם כל מילה, זה שורש הבעיה לבעיות רבות, והפתרון צריך להיות יסודי, ארוך טווח, ומקיף ולא רק נקודתי.

            אני מאד מקווה שהצעת החוק הזו היא רק צעד ראשון, אתם מוזמנים כולם לקרוא עליה, ולחזק ידיו של מי שהציע אותה... :-)

            bonbonyetta
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            bonbonyetta ‏3/11/09 19:29:

            צטט: רומפיפיה 2009-11-02 22:37:18


            בונבונייטה יקרה, זה כל כך נורא.. נוער טוב שותה את עצמו למוות ומסכן את עצמו וכל הסובבים..*

             

            אכן נורא, וזו כבר תופעה רחבת היקף

            bonbonyetta
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            bonbonyetta ‏3/11/09 19:42:

            צטט: אביחי שמי 2009-11-03 07:39:15

            מצידי שישמידו את כל מלאי האלכוהול שיש בארץ ובעולם, שלא ימכרו לא לבני נוער ולא למבוגרים, גם מבוגרים הורסים ומחריבים כל חלקה טובה, מידי פעם אנו שומעים על שני חברים שנפגשו באחד הבתים מעצם חברותם ושתו לשוכרה עד לאובדן העשתונות ורציחתו של אחד מהם ע"י "החבר" השני. אלכוהול זה פגע רע ויש לסלק אותו לחלוטין מהציבור בכללותו. וחוץ מזה עיניי לא הפסיקו לשמוע את זעקת הקופים במכון ויצמן העולה מתוך התמונה בצד ימין בעמוד הזה, אז כדי להזכיר לכולם, ישנו מאבק וצריך לצאת מהאדישות, הרי אם המדינה הייתה מטילה מס כבד ולא הוגן על הציבור מייד היו מתארגנות הפגנות המוניות כנגד העוולה הזו, גם בקופים נעשים מעשי עוולה מצידם של בני עוולה בחוסר הגינות וברשעות בלתי נסבלת, עורו עורו בני עמי:

             

            צודק, ותודה לאכפתיות אביחי שמי.

            האדישות אם כל חטאת.

            מי שמבקש להצטרף לפעילות למען בעלי חיים מוזמן להיות בקשר.

            ואם רוצים לומר מילה לגבי הצעת החוק שהוצעה לגבי מגבלות למכירת שתיה חריפה, אפשר לחזק ידי מציע ההצעה...

            bonbonyetta
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            bonbonyetta ‏3/11/09 19:44:

            צטט: ashorer 2009-11-03 07:51:31

            מסכים עם כל מה שכתבת, פשוט צודקת. הבעייה המרכזית, יותר מהאפשרות של בני הנוער לקנות, שהרי גם אם יגבילו את קניית האלכוהול החברה הצעירים ימצאו דרכים לספק לעצמם את האלכוהול. אם כך הבעייה המרכזית היא הראש הקטן והרצון שלא להסתבך של האזרח הקטן. אם המשטרה תקבל בזמן אמת עשר תלונות רצופות משכנים, מובטח שיבואו ויעצרו את הנערים. מספר שעות בתא המעצר יבטיח שמאוד יזהרו בפעם הבאה. לשמחתי בסביבתי אין את התופעה הזאת, אך אני בהחלט מבין את הבעייתיות. אולי הפוסט הזה יעורר מעט לאזרחות טובה ויותר מכך להיפתר ממטרד המפריע לרבים

            אשוב*

            תודה אשורר.

            מהמשטרה די התייאשתי, היא תמיד עושה מעט מדי ומאוחר מדי, וגם החוקים עצמם בעצם ללא שיניים. עונשים לפעמים פשוט מגוחכים...

             

            פיני יחזקאלי
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            פיני יחזקאלי ‏3/11/09 19:59:

            אני איתך, כמו תמיד

             

            כל אהבתי

             

            פיני

            רעות שירה מורד
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            רעות שירה מורד ‏4/11/09 15:52:


            הלוואי והמחוקקים לא יכנעו הפעם ללחצי בעלי ההון, מייבאי המשקאות ובעלי העסקים העושים רווח כלכלי על חשבונם של צעירים מבולבלים המוצאים מזור באלכוהול.

            אני מסכימה שצריך להשקיע בחינוך ותרבות פנאי לנוער כדי למגר את התופעה, אולם צמצום הנגישות לאלכוהול תקל עשרות מונים על ההווה, ותאפשר לרקום תכניות עתידיות לחינוך ותרבות.

             

            RonArzi
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            RonArzi ‏4/11/09 22:46:

             

             אני שותה = אני שוטה

            כל כך חבל, כל כך חבל

            החלום שנשבר

            והיינו ככל העמים

             

            פתרון מיידי -אין.

            מה יעזור? העלאת מחירים בהכפלות!!

            והפניית הכספים למסעות פרסום מאסיביים.

            באמצעות (אולי) "מועצה למניעת שתיית אלכהול"

            (על משקל "המועצה למניעת עישון").

            מדבקות כמו: אני שותה = אני שוטה במגוון שפות.

            יש לאסור (בקונצנזוס בין עורכי העיתונים) פרסום תמונה של סילברטי עם אלכוהול ביד.

            תשדירים ברדיו, בטלביזיה ובעיתונות.

            לדוגמא: 5% מזמן שידור פרסומות או מנפח פרסום כתוב מופנה למטרה זו.

            5% מהכנסות מועדונים, דיסקוטקים, מופעי רוק וכיוב', מופנה למטרה זו.

            תראו איך היצלנו את פרחי הבר!!!

             

            במקום בו אני נמצא המדינה משותקת בסוף שבוע. הכבישים ריקים,

            כולם בבית שותים = שוטים. (ויסלחו לי הכמה שלא).

            אנשים לא נפגשים, גם לא משפחות. אנשים לא מטיילים.

            נשים מוכות וילדים סובלים מאלימות בבית. הכל סמוי, על הכל לא מדברים.

             

            שלחתי MSM למנהל בחברה בסוף שבוע ולא קיבלתי תשובה.

            ביום שני נזכר ואמר - אה הMSM...תראה היה לי בקבוק ביד אז לא יכולתי לענות.

            גם לא התנצל - כי זאת הנורמה.

            ראיתי שיכור מוטל על הכביש, שמתי למראשותיו משולשי אזהרה שלא ידרס.

            כאן לא לוקחים - אז יותר מאוחר אספתי אותם בחזרה.

             

            כאן רק רשת חנויות אחת, ספציפית למטרה זו, שנקראת ALCO רשאית

            למכור משקאות חריפים. חבל שהבירה פטורה ונמכרת כמו מיים במרכולים.

            מסעות פרסום נגד שתיית אלכוהול אין!!!

            מדהים לראות ביום בחירות שמטות המפלגות ממוקמים בבארים (כנראה -

            מכל מקום יש שם דלפקים כמו בבארים) וכולם מסתובבים עם אלכוהול ביד.

            ארוע יום העצמאות היחידי שמתקיים כאן הוא קבלת פנים שעורך הנשיא ל- 3000 מוזמנים וכל העם רואה בטלוויזיה איך הם שותים (= שוטים) ואיזו שמלה לבשו הנשים.

            השאלה מה ניתן לעשות? מה יכול כל אחד לעשות? ניתן להשפיע על פוליטיקאים כפי שמציעה בונבוניטה. שווה לנסות.

            ניתן בהחלט להתחיל במסע פרסום פרטי של כל אחד ואחד. הצמד בסוף כל אימייל את המשפט אני שותה = אני שוטה.

            וגם את המשפט די לניסויים בחיות.

            תראו זה מדבק, זה יהפוך לז'אנר - הצמדת משפטי פרסום עצמיים בתחתית אימיילים, ובמאסה - זה גם ישפיע.

            למה רק לאנטי וירוס מותר לפרסם בתחתית האימיילים שלנו. גם לנו יש זכות על המיילים שלנו. - (ושרק אהיה נאמן לזה בעצמי...)

            רון

            אני שותה = אני שוטה

            די לניסויים בחיות

            רואים? - לא קרה לי כלום...

             

            RonArzi
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            RonArzi ‏5/11/09 01:03:
            סליחה - צ"ל SMS
            דידיה
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            דידיה ‏5/11/09 13:26:


            ואם היית מתקשרת למשטרה והשוטרים היו מגרשים אותם זה היה מונע מהם לשתות בפעם הבאה?

            הבעיה הרבה יותר עמוקה ולי אישית מפריע גם אם הם "ישתו את עצמם למוות" בבית. הצורך שלהם באלכוהול, ההנאה מכך ומה שזה עושה להם- זה מה שחורה לי. פחות זה שהם מפריעים למנוחת הדיירים ומזהמים....

            ההורים חסרי אונים, המחנכים בכלל לא נחשבים והנוער מתגלגל לו ככה.... אני אישית פועלת באיזור שלי בנסיון להקים כמה שיותר מקומות שיענו על הצרכים שלהם וכן הפצת עלוני הסברה וקריאה לשיתוף פעולה עם ההורים.

            jessielove
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            jessielove ‏5/11/09 14:07:

            צטט: נסים גבאי 2009-11-03 07:25:55


            שום חוק לא יעזור

            רק חינוך מהבית

             

             

            זו התשובה הנכונה היחידה.

            זה נכון לגבי לא רק שתייה אלא כל פן אחר של התנהגות והתייחסות לזולת.

            ברצוני בונבונייטה להתייחס לאלו שמיד האשימו את הרוסים והתרבות הרוסית בהדרדרות לשתייה של הנוער הישראלי.

            אני כבר לא מזועזעת מתגובות גזעניות כאלו או אחרות אלא עצובה מאד שבמקום לכתוב תשובות ענייניות הגזענות מרימה את ראשה המכוער. דעו לכם שהעלייה הרוסית היא עלייה מדהימה של אנשים נפלאים וכל נסיון להאשים אותם בבעיית האלכוהול במדינת ישראל חוטאת לאמת.

            הנוער שלנו לא צריך את הרוסים כדי לשתות, להשתכר ולהתנהג כפי שהם מתנהגים - הם מקבלים גושפנקא מהוריהם, הם רואים את ההתנהגות הזו בתכניות הטלויזיה ובתכנים שהם מורידים מהאינטרנט ללא פיקוח.

            קצת מזה וקצת מזה
            דרג את התוכן:
            0
            מומלץלא מומלץ
            קצת מזה וקצת מזה ‏5/11/09 16:32:


            כאמא לבנים בגיל ההתבגרות

            אין מישהו שמסכים איתך יותר .

            נעמה

            bonbonyetta שפורסם ברשת

              פרופיל

              bonbonyetta

              bonbonyetta

              משנה לפעמים תמונה :-)
              מעניין לי : עתיקות, ארכיטקטורה, בתים, כלי נשק עתיקים, טבע, בעלי חיים, מיסטיקה, אמנות, עבודות יד, על חושי – ועוד. שנים רבות פעילה למען בע"ח.
              גרים אתי שני כלבים...

              רשימת פוסטים

                רסיסי מידע

                תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
                RSS בלוגRSS תגובות

                בע"ח וסביבה-ארגונים, אתרים,עצומות, וחשובים

                  חדשות שבועיות ברצף - בעלי חיים, סביבה, בתקשורת