כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    מהחודש הבא- מס בצורת בחשבונות המים !

    21

    אקטואליה  אוצר   בצורת   ד   היטל   כנסת   מאבק   מדינה   מס   ציבור

    33 תגובות יום שני, 2/11/09, 23:52


    היטל ( מס ) הבצורת הוא חוק רע. חוק לא נכון. חוק מיותר. מס הבצורת הוא מראה ברורה ומיידית  של 2 מהבעיות והכשלים המרכזיים בשיטת הממשל ותרבות השילטון הישראלית.

     

     

     

    כוחם הבלתי מוגבל של האוצר ואגף התקציבים, אשר אינם מבינים את מורכבות החיים והשטח ותופסים את המציאות במונחי מקרו כלכלה בלבד.

    סיפורה של הבירוקרטיה הישראלית לדורותיה ומולה חולשת הדרג הפוליטי בישראל.

    ממשלות ישראל החליטו על התפלת מים בישראל המבוססת על טכנולוגיה ישראלית. תהליך ההתפלה היה אמור ,בשנה הבאה, להבא להפסקת השאיבה מהכנרת. כלומר, אספקת מי שתיה לכל משקי הבית בישראל רק מהתפלת מי ים !! הפקידים החליטו לא לבצע. למה ? תשאלו את הפקידים הללו - שהשתלבו אחר כך בתעשיית המים בישראל ובעולם. מי משלם את המחיר הציבורי ?  אנחנו והדרג הפוליטי הנבחר. לא הפקידים הממונים. אבל את מי זה מעניין.

     

    אם היו מים מותפלים כל המשבר הנורא הזה היה נמנע. אם היו מים מותפלים לא הייתה המחשבה להטיל סנקציות על הציבור הרחב יוצאת לדרך. לא היה בה צורך.

     

      

    מסע הפרסום שליווה את יציאת מס הבצורת לאוויר העולם היה מהמוצלחים והאפקטיביים שידענו אי פעם. מסע פרסום מבריק. למעשה, המסע היה כל כך מוצלח שכלל משקי הבית בישראל הקטינו את צריכת המים הפרטית  ב- 15 אחוזים !! אחוז דרמטי וללא תקדים.

     

      

    אז הציבור מבין. הציבור ימשיך להבין שיש משבר מים נורא וצריך לחסוך. אז מדוע להמשיך ולהטיל מס מיותר שכזה שמוציא את הציבור מדעתו. הציבור הרחב חוסך !!

     

      

    מילה על תאגידי המים שהוקמו על בסיס חוק תאגידי מים 2001 ותפקידם הוא לטפל במשק המים והביוב ואחזקת צנרות המים והביוב של הערים בהם הם פועלים. גביית היטל – מס- הבצורת הוטל בפועל עליהם וכמי שמנהל אחד מתאגידים אלו, אני יכול לספר לכם ממקור ראשון, את הקושי העצום ,מכל הבחינות, בהתמודדות עם ההיטל. קיים חשש כבד כי ההתמודדות מול הציבור ומס הבצורת תביא לקריסת תאגידי המים.

     

     

      

    מחאת חברי הכנסת היא במקומה. הדרך בה הם פועלים איננה נכונה. את החוק היה צריך למנוע לפני שיצא לאוויר העולם. את החוק הזה יש להוריד מסדר היום במושב הזה. אבל יש לטפל בו בכלים ציבוריים ופרלמנטאריים. חברי כנסת אינם יכולים לצאת פומבית ולקרוא לא לשלם את המס. זה איננו חוקי. מס הבצורת הוא חוק לכל דבר ,שחוקק על ידי כנסת ישראל ועד שלא יבוטל- יש לשלמו ! ועלי כמנכ"ל תאגיד מוטלת החובה לגבות אותו !! וכך אני פועל.

     

     

     

      

    מחאת חברי הכנסת הינה מחאה ילדותית במקרה הטוב ופופוליסטית במקרה הרע. תילחמו בו בכנסת. הציבור ילך איתכם. גם התקשורת. עד אז יש לקיימו. נקודה.

     

     

     

     

    מחר יהיו חוקים אחרים שכן חשובים לכם ולמפלגתכם- איך תגיבו אם חברי כנסת אחרים ייקראו לא לקיימם ?

     

     

     

    כולי תקווה שגשמי הברכה יביאו לשיפור כלשהו במאזן המים בישראל. ללא התפלה, טיוב בארות ושמירה קפדנית על איכות הסביבה ואיכות המים, כמו גם השקעת משאבי עתק בשיקום תשתית המים והביוב הקורסת של מדינת ישראל- גם הגשמים האחרונים לא יעזרו.    
    addthis
    דרג את התוכן:
    21
    מומלץלא מומלץ

    תגובות

    harry potter
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    harry potter ‏3/11/09 09:29:

    הילדותיות של חברי הכנסת היא רק פועל יוצא מהמגמות החברתיות לתאבת הפופולריות אינסטנט שנוצרו לנגד עינינו.

    זו ילדותיות מסוכנת וכמוה גם הבורות הנפוצה בכל רבדי עמנו.

     

     

    לעניין המים, ראוי לציין לרעה את השר לתשתיות שמנע את הקמת מפעלי ההתפלה בתחילת העשור האחרון בראותו חורף גשום אחד. היה זה השר בנימין בן אליעזר כמדומני ואני מקווה שלא עשיתי לו כאן עוול.

     

    mister farjun
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    mister farjun ‏3/11/09 12:11:

    עדי,

    יופי של פוסט.

    נקוה שימשיכו ויגבירו את היקף

    התפלת המים ואז,ממילא המס יהפוך לכמעט מיותר.

     

    צדקת לגבי תגובת ח"כים לחוק.יש זכות ביטוי אמנם,אבל

    חוק יש לקיים ולאכוף זאת.

    תעזרו לאפריקה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    תעזרו לאפריקה ‏3/11/09 13:52:


    אכן חוק מיותר לחלוטין! החוק הלז רק מגביר את הפערים בין עשירים לעניים. כך שמים יהיו נוחים לעשירים. למה אני וכל אזרח קטן אחר שמקפיד כל חייו לא לבזבז מים, צריך להענש? ואכן כפי שנכתב לעיל, מי שבאמת מבזבז כמויות אדירות של מים הם העיריות למשל.. איך יתכן שעלינו אוסרים שימוש רב במים בעוד שאני משוטטת ברחובות תל אביב ועד לפני מספר ימים כל הממטרות והברזים הציבוריים הופעלו בלי סוף. כל ערב בפארק הירקון כל המדשאות מושקים ללא סוף ויעידו על כך כל הרצים, שנקלעים לשלוליות בוץ זוועתיות!!!!!!!!!!!!!!!!

    זאת ועוד, לפני חודשיים הייתי בטיול בנורבגיה, בכל ההוסטלים שישנתי יש הגבלת מים, כך שצריך לשים מטבע לשלם על המים והם זורמים רק לשתי דקות? הכצעקתההההההההההההההההההההה?????????????נורבגיה המקום אשר בו יש מים לכל כדור הארץ!

    למה שלא יעשו הדבר הלז בבריכות צבוריות ובבתי מלון! ששם באמת באמת יש הבזבוז הרב ביותר?

    ולמה מדינה כמו נורבגיה או ניו זילנד שגם שם נתקלתי בזה, אחראיות למשאביה בעוד שבישראל לא באמת אכפת למחוקקים מלכחי הפנכה לעשות צעד ושנוי אלא רק לקחת מאיתנו עוד ועוד כס...ף

     

    שהרי כולנו יודעים כי שאיבת עוד מס לא תפתור בעייה שמזמן כבר היתה צריכה להעשות.

    עניין זה רק מכאיב לי ומזכיר לי את בעיית האנרגיה בארץ- שאם זה היה ניו זילנד מזמן כבר היו פה תשתיות רק של אנרגיה סולארית..

    יש לי ככ הרבה מה לצעוק פה אבל לא רוצה לעייף הקורא

    תעזרו לאפריקה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    תעזרו לאפריקה ‏3/11/09 13:53:


    אכן חוק מיותר לחלוטין! החוק הלז רק מגביר את הפערים בין עשירים לעניים. כך שמים יהיו נוחים לעשירים. למה אני וכל אזרח קטן אחר שמקפיד כל חייו לא לבזבז מים, צריך להענש? ואכן כפי שנכתב לעיל, מי שבאמת מבזבז כמויות אדירות של מים הם העיריות למשל.. איך יתכן שעלינו אוסרים שימוש רב במים בעוד שאני משוטטת ברחובות תל אביב ועד לפני מספר ימים כל הממטרות והברזים הציבוריים הופעלו בלי סוף. כל ערב בפארק הירקון כל המדשאות מושקים ללא סוף ויעידו על כך כל הרצים, שנקלעים לשלוליות בוץ זוועתיות!!!!!!!!!!!!!!!!

    זאת ועוד, לפני חודשיים הייתי בטיול בנורבגיה, בכל ההוסטלים שישנתי יש הגבלת מים, כך שצריך לשים מטבע לשלם על המים והם זורמים רק לשתי דקות? הכצעקתההההההההההההההההההההה?????????????נורבגיה המקום אשר בו יש מים לכל כדור הארץ!

    למה שלא יעשו הדבר הלז בבריכות צבוריות ובבתי מלון! ששם באמת באמת יש הבזבוז הרב ביותר?

    ולמה מדינה כמו נורבגיה או ניו זילנד שגם שם נתקלתי בזה, אחראיות למשאביה בעוד שבישראל לא באמת אכפת למחוקקים מלכחי הפנכה לעשות צעד ושנוי אלא רק לקחת מאיתנו עוד ועוד כס...ף

     

    שהרי כולנו יודעים כי שאיבת עוד מס לא תפתור בעייה שמזמן כבר היתה צריכה להעשות.

    עניין זה רק מכאיב לי ומזכיר לי את בעיית האנרגיה בארץ- שאם זה היה ניו זילנד מזמן כבר היו פה תשתיות רק של אנרגיה סולארית..

    יש לי ככ הרבה מה לצעוק פה אבל לא רוצה לעייף הקורא

    השם שמור במערכת
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    השם שמור במערכת ‏3/11/09 14:56:

    ראשית : חברי הכנסת הם לא ילדותיים - הם מייצגים אך ורק את בעלי ההון והאינטרסים ולשם כך הם שם מבחינתם .

     

    שנית , פרוייקט ההתפלה לא נועד להוזיל את המים בישראל . חלק מהפרוייקט כבר יצא לדרך ואני יכול לספר

    ממישהו שעובד בגורם שמטפל בפרוייקט - שהוא לא נועד להוזיל את מי השתיה בישראל . נהפוך הוא כאשר הפרוייקט יהיה מוכן הוא ינתן בזיכיון של כמה מיליארדים לאחד מהאוליגרכים והמיליארדים הישראליים . ואז כולנו נשלם כפול במסווה של תחרות קפיטליסטית .

     

     

    שלישית - היטל הבצורת לא קשור כהוא זה לכמות המים בישראל - אלא וא מס נשך עקיף על הוצאות בטחוניות .

     

    בינהן (בלי קשר לדעתי הפוליטית) על המצבע האחרון בעזה .

     

    מי חשבתם שישלם ? בנון ישלם?

     

     

    אחד-העם
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אחד-העם ‏3/11/09 15:05:
    הייתי מעדיף לקרוא משהו אחר ברשימת המומלצים.
    איירבוס-max
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    איירבוס-max ‏3/11/09 15:50:

    מאבקים בדרך של מרי אזרחי בלתי אלים (כמו מרד מיסים),

    כאשר הם מלווים בנכונות המונית לשלם את המחיר הצליחו לאורך ההיסטוריה.

    Mosheshy
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    Mosheshy ‏3/11/09 16:31:

    צטט: תעזרו לאפריקה 2009-11-03 13:52:59


    אכן חוק מיותר לחלוטין! החוק הלז רק מגביר את הפערים בין עשירים לעניים. כך שמים יהיו נוחים לעשירים. למה אני וכל אזרח קטן אחר שמקפיד כל חייו לא לבזבז מים, צריך להענש? ואכן כפי שנכתב לעיל, מי שבאמת מבזבז כמויות אדירות של מים הם העיריות למשל.. איך יתכן שעלינו אוסרים שימוש רב במים בעוד שאני משוטטת ברחובות תל אביב ועד לפני מספר ימים כל הממטרות והברזים הציבוריים הופעלו בלי סוף. כל ערב בפארק הירקון כל המדשאות מושקים ללא סוף ויעידו על כך כל הרצים, שנקלעים לשלוליות בוץ זוועתיות!!!!!!!!!!!!!!!!

    זאת ועוד, לפני חודשיים הייתי בטיול בנורבגיה, בכל ההוסטלים שישנתי יש הגבלת מים, כך שצריך לשים מטבע לשלם על המים והם זורמים רק לשתי דקות? הכצעקתההההההההההההההההההההה?????????????נורבגיה המקום אשר בו יש מים לכל כדור הארץ!

    למה שלא יעשו הדבר הלז בבריכות צבוריות ובבתי מלון! ששם באמת באמת יש הבזבוז הרב ביותר?

    ולמה מדינה כמו נורבגיה או ניו זילנד שגם שם נתקלתי בזה, אחראיות למשאביה בעוד שבישראל לא באמת אכפת למחוקקים מלכחי הפנכה לעשות צעד ושנוי אלא רק לקחת מאיתנו עוד ועוד כס...ף

     

    שהרי כולנו יודעים כי שאיבת עוד מס לא תפתור בעייה שמזמן כבר היתה צריכה להעשות.

    עניין זה רק מכאיב לי ומזכיר לי את בעיית האנרגיה בארץ- שאם זה היה ניו זילנד מזמן כבר היו פה תשתיות רק של אנרגיה סולארית..

    יש לי ככ הרבה מה לצעוק פה אבל לא רוצה לעייף הקורא

     לדוגמא: : המועצות המקומיות של כפר שמריהו, סביון,(סביון נהנתה עד לפני כמה שנים ממים מסובסדים המיועדים לחקלאות,למרות שלא נותרה ביישוב אף לא קרקע אחת לגידול חקלאי )  עומר ורמת השרון נחשבים יישובים חקלאיים,ומקבלים מחיר מים מוזל.


     

     

    Mosheshy
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    Mosheshy ‏3/11/09 17:07:

    צטט: השם שמור במערכת 2009-11-03 14:56:43

    ראשית : חברי הכנסת הם לא ילדותיים - הם מייצגים אך ורק את בעלי ההון והאינטרסים ולשם כך הם שם מבחינתם .

     

    שנית , פרוייקט ההתפלה לא נועד להוזיל את המים בישראל . חלק מהפרוייקט כבר יצא לדרך ואני יכול לספר

    ממישהו שעובד בגורם שמטפל בפרוייקט - שהוא לא נועד להוזיל את מי השתיה בישראל . נהפוך הוא כאשר הפרוייקט יהיה מוכן הוא ינתן בזיכיון של כמה מיליארדים לאחד מהאוליגרכים והמיליארדים הישראליים . ואז כולנו נשלם כפול במסווה של תחרות קפיטליסטית .

    "

     

    שלישית - היטל הבצורת לא קשור כהוא זה לכמות המים בישראל - אלא וא מס נשך עקיף על הוצאות בטחוניות .

     

    בינהן (בלי קשר לדעתי הפוליטית) על המצבע האחרון בעזה .

     

    מי חשבתם שישלם ? בנון ישלם?

     

     

     צודק לחלוטין.היועץ הקלקלי של ראש הממשלה נמצא בראש תאגיד הדוחף ל"רפורמה" (מילה מכובסת ,שמשמעותה: הפרטה)  במשק המים.

    http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3147524,00.html

     

     http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000456148


    "אורי יוגב, יו"ר WhiteWater העריך שבתוך 10-15 שנה יופרט משק המים בישראל, לפחות באופן חלקי. "הרפורמה הכלכלית בישראל בשנים הבאות תהיה במשק המים", אמר. עוד העריך, כי משבר המים  (המדומיין) יביא לפריחה של טכנולוגיות מים בישראל וציין כי הוא תומך במתן תמריצים לגורמים הרלבנטיים כדי לעודד חיסכון במים.

     

    לא להיטל המים.לא להתפלה.מציע לקרוא את הטורים של צור שיזף .

     

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/872/644.html

     

    יש לנו מים

     

     

    http://hasviva.co.il/?p=10282&cpage=1

     

    די להפחדה, די להתפלה

     

     http://shezaf.net/zope/home/he/3/1238089608/

     

     

     "משבר המים" , (כמו שאר ה"משברים" שהביאו להפרטות )  הוא מקרה קלאסי של  P.R.S 

    Problem. Reaction. Solution .


    Problem .לא מטפלים בבעיה ,מזניחים ,ואף  מייבשים כספית את המערכת הציבורית היכולה לטפל בבעיה.

    Reaction .לאחר מכן יש ראקציה  ציבורית לבעיה ,ראקציה הבאה בעקבות הפחדת הציבור שהשמיים עומדים ליפול אם לא יטפלו בבעיה ,ומיד.

    Solution .או אז באים הממשלה ומשרד האוצר,ומציעים את הפיתרון שהיה כבר מוכן מראש.

    ה-פ-ר-ט-ה.

    כך זה היה בהרבה תחומים במשך 20 השנים האחרונות.

     


    עדי שטרנברג
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עדי שטרנברג ‏3/11/09 17:30:
    תודה למגיבים !
    קבלה וסגולות
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    קבלה וסגולות ‏3/11/09 17:38:


    ב"ה

     

    עדי, תודה לך על פוסט חשוב זה.

    נתתה לי חומר למחשבה, בנושא המים... ומי ים..

    תודה.

     

    ישי

    רות גוטפריד
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    רות גוטפריד ‏3/11/09 19:15:

    אכן שוחחתי עם מישהו ממקורות שטוען שיש מים במדינה  וזו פשוט עוד דרך לגבות מהציבור כסף.  אבל, אנחנו רגילים. לא?
    ♥ניתי♥
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    ♥ניתי♥ ‏3/11/09 20:00:

    עדי מסכימה עם כל מילה שלך!
    יולנטה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יולנטה ‏3/11/09 21:28:

    היי עדי

     

    כן עוד התנהלות כושלת של ממשלת ישראל

    שעושקת את תושביה במיסים כבדים

    ועל התפלת מים כבר דובר כמדומני כבר לפני כמה שנים

    כרגיל מקשקשים המון

    ועשייה מועטה

     

    שיהיה יום טוב

    המון גשמים

    למרות שאני נמנית בין חובבי הקיץ המושבעים

    אבל צריך מים והרבה

     

    להית'

    יולי

    עדנה כהן קדוש
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עדנה כהן קדוש ‏3/11/09 22:01:


    אם אין מים

    אז  שיתקלחו עם קולה !!

    (-:

    pigasus
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    pigasus ‏3/11/09 22:19:

    המס הוא אכן מיותר אבל מעבר לזאת הוא הוטל בלי שום קשר למים, פשוט רצו להטיל מס נוסף ומצאו נושא ושם.

    גם אם היו מיים בשפע היו מטילים עם סיבה זאת או אחרת את המס, יתכן שהייה לו שם אחר וחישוב אחר אבל הוא הייה מוטל בכול מקרה.

     

    אורח_פורח1
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורח_פורח1 ‏3/11/09 22:42:


    עדי, זה מתחילת הקיץ: http://cafe.themarker.com/view.php?t=1127177

    מה דעתך, אולי זה הפתרון היחידי.

    רוני פרידמן
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    רוני פרידמן ‏3/11/09 23:14:


    עדי יקירי,

    כחברה מהפלמ"ח, וכמי שאחראית על הכנסתך והדרכה אישית להתנהלות בקפה דה מרקר .באתי להשבית שמחה-

    תסביר לי בבקשה- איך כל שבוע הפוסטים שלך מומטרים בטיפות של קידוש לבנה היישר  לעמוד הראשי בקפה ?

    מי  איש המפתח שלך ומה הוא יודע עליך שאני עוד לא יודעת ?

    אצלי יש בצורת:)לשון בחוץ

    ד"ש ונשיקות למתי ולבנות.

    מ.י.כ.ל.
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מ.י.כ.ל. ‏3/11/09 23:21:

    עדי, פוסט חשוב!

     

     

    ואם תהיה שנה מאוד גשומה, לא יורידו את המיסים?

    לא.

     

     

    ואם תהיה שנה מאוד גשומה, תהיה הפרטה?

    כן.

     

     

    ואם תהיה שנה מאוד גשומה, ימשיכו לפתח מתקני התפלה?

    לא.

     

     

    סיפורי התנ"ך שזורים בקרבות מרים על בארות המים בארצנו.

    נראה לי שאנו חוזרים אט אט לימים אלה.

     

     

    אני, בכל אופן, ממשיכה להתפלל לגשם.

     

    תנצ'ו
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    תנצ'ו ‏4/11/09 00:38:


    ומה אתה אומר על דברי צור שיזף שאין למעשה בעיית מים בישראל אלא עיוות היסטורי שבו הציונים הלכו בעקבות הצורך באגמים (כיוצאי אירופה בעיקרם)ולכן החליטו שהמדינה יבשה וצריך להיתלות בכינרת בלבד. הוא טוען שלא צריך גם להתפיל כיוון שיש חמישה אקוויפרים אשר לא הושקעו בהם כלל מאמצי קידוח משמעותיים .הכינרת היא כוס מים קטנה לעומת מאגרי המים התת קרקעיים. הוא נשמע הגיוני ומשכנע.

    בהתייחס לדברייך על החוק שחייבים לקיימו- מצטער אך חוקים שחוקקו מתוך חוסר מוסר ובורות אינם קודש ,על אזרח המגלה שנעשה משהו לא מוסרי או צודק להחליט האם הוא מוכן לסרב לקיימו (איני מדבר על חוקים השומרים על רכוש וחיים של חברייך לקהילה ) ולשם על כך את המחיר .ראה ערך סרבנות מיסים לחברה המדכאה בעזרתם נתינים אחרים במדינה או סרבנות שירות בגלל נושא המוסר והמצפון .

    אסתיקה מ
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אסתיקה מ ‏4/11/09 06:38:


    היי עדי ,

    אני מזדהה , מסכימה ומוחה בתוקף

    ההיטל מיותר לחלוטין .

    כולי תקווה שיירדו גשמי ברכה על פני האדמה :-))

     

     

    Mosheshy
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    Mosheshy ‏4/11/09 07:09:

    צטט: תנצ'ו 2009-11-04 00:38:50


    ומה אתה אומר על דברי צור שיזף שאין למעשה בעיית מים בישראל אלא עיוות היסטורי שבו הציונים הלכו בעקבות הצורך באגמים (כיוצאי אירופה בעיקרם)ולכן החליטו שהמדינה יבשה וצריך להיתלות בכינרת בלבד. הוא טוען שלא צריך גם להתפיל כיוון שיש חמישה אקוויפרים אשר לא הושקעו בהם כלל מאמצי קידוח משמעותיים .הכינרת היא כוס מים קטנה לעומת מאגרי המים התת קרקעיים. הוא נשמע הגיוני ומשכנע.

    בהתייחס לדברייך על החוק שחייבים לקיימו- מצטער אך חוקים שחוקקו מתוך חוסר מוסר ובורות אינם קודש ,על אזרח המגלה שנעשה משהו לא מוסרי או צודק להחליט האם הוא מוכן לסרב לקיימו (איני מדבר על חוקים השומרים על רכוש וחיים של חברייך לקהילה ) ולשם על כך את המחיר .ראה ערך סרבנות מיסים לחברה המדכאה בעזרתם נתינים אחרים במדינה או סרבנות שירות בגלל נושא המוסר והמצפון .

     יש הסטריה.אין בעיית מים בישראל.

    מסכים איתך בעניין החוק.וכפי שאמר בעבר אדם יקר שהבין קצת במרי אזרחי,

     

    לא רצוי לטפח את כיבוד החוק ,כפי שרצוי לטפח את כיבוד הצדק.

     

    הנרי דיוויד ת'ורו.

     

    דן דן דן
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    דן דן דן ‏4/11/09 10:00:


    הבעייה העיקרית היא שהיטל על המים יכול להקפיץ חשבונות מים לסכומים לא סבירים גם לאנשים שלא השתמשו במים.

    למשל,אדם שאירע פיצוץ בצנרת המים בדירה או על הגג  (דוד השמש ) ולא ראו את הנזילה.או דייר בבית משותף בסעיף צריכה משותפת.

    כמו כן יכול שכן לפגוע בשכנו באמצאות גרימת נזילה במתכוון. התוצאה היא בלתי סבירה מבחינה אזרחית.

     

    שרה המכשפה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    שרה המכשפה ‏4/11/09 10:06:


    הבעיה במובן לא בחוק אלא באזרחים שלנו שמשלמים

    אני מוכנה לעמוד אישית ולהחתים תושבים בקרית חיים כדי לא לשלם את המס

    הלא הגון  ולא הוגן הזה

    ולראיה

    אנחנו קיבלנו מס בצורת בלי שקראו את מונה המים בלי שבדקו את מס הנפשות בביתי

    ובלי שעדכנו את העובדה שאני מקבלת קצבת נכות

    על כל אלה כמובן יש תוספת מים

    כשהיתי בדואר כדי לשלם באופן תמוה ביותר כל התושבים קיבלו אותו קנס

    האם יתכן שחרגנו באופן קולקטיבי באותו סכום ובאותה חריגה?

    משהוא  רקוב בממלכת המים

    ואנחנו הן לא עושים דבר

    שלך שרה המכשפה

    קפה זית
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    קפה זית ‏4/11/09 10:21:

    אין קשר בין המס למים כמו שנאמר. הוא בא להרגיל אותנו לשלם הרבה עבור התפלה שלא צריך, מזהמת, צורכת אנרגיה, תופסת שטח ומייצרת מים לא טובים ויקרים.

     

    אפשר לקרוא את הנימוקים כאן:

     

    מים - עוברים מאדום לשחור - או איך אורי שני משקר ללא בושה ועושק את כולנו לטובת האינטרסנטים 

     

    http://shezaf.net/zope/home/he/3/1238089608/

     

    הדיון יהיה יותר פורה.

    אני מקווה

    לרוויה

    צור שיזף

    הטרמילר
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    הטרמילר ‏5/11/09 20:41:

    יופי של מאמר מדווח. מסכים איתך. *
    אליקצו
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אליקצו ‏6/11/09 10:42:

    היטל בצורת

    בבית בו הסקה מרכזית יפגע ההיטל במשפחה בת 2 דיירים

    כי הצריכה המשותפת עולה על הצריכה הביתית האישיתיוצא מכך ושתשלם קנס בגין שימוש השכנים האחרים במים

    טומבוי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    טומבוי ‏6/11/09 16:49:

    מזדהה

    במיוחד כשבעלי חקלאי

    pigasus
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    pigasus ‏9/11/09 20:48:

    צטט: pigasus 2009-11-03 22:19:28

    המס הוא אכן מיותר אבל מעבר לזאת הוא הוטל בלי שום קשר למים, פשוט רצו להטיל מס נוסף ומצאו נושא ושם.

    גם אם היו מיים בשפע היו מטילים עם סיבה זאת או אחרת את המס, יתכן שהייה לו שם אחר וחישוב אחר אבל הוא הייה מוטל בכול מקרה.

     

     

     

    לצערי כנראה צדקתי, היום קראתי בעיתון כי הועלתה הצעה לבטל את מס הבצורת אבל להגדיל את מחיר המים.

     

    מיכאלה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מיכאלה ‏17/11/09 07:48:

    טוב, כשאני כותבת את התגובה הזו, מס הבצורת בוטל... אבל אין זה גורע ולו מעט מן התהליך הקלוקל, המאפיין לצערנו את ההתנהלות במדינה. מקוממת העובדה שמשבוטל המס הוכרז בו זמנית על עליה גורפת במחירי המים...

     

    הרי לא מדובר על מצב מצוקה שהוא בבחינת גזירת גורל פתאומית, ואז באמת אין בררה אלא להטות שכם. מדובר על קטסטרופה ידועה מראש, על מצב שיש והיו לו פתרונות, אבל כל הגורמים הרלוונטיים לא מיהרו לטפל בדברים כפי שאמור להיות במדינה מתוקנת. ועל המחדלים האלו מי משלם? מי נענש? לא חלילה הגורמים האחראיים, שהתנהגותם היא בבחינת מחדל. הכל עובר פה... הכל הולך... כמו ששר שלום חנוך "הציבור מטומטם הציבור ישלם".

    העלאת מחיר המים באופן גורף היא בבחינת שערוריה. מעבר לזה שהאזרחים משלמים את מחיר מחדלי הממשלה -  לא ייתכן לפגוע כך באזרחים ללא הבחנה. המון משפחות מצוקה מתמודדות עם 'אין חשמל' , עכשיו יתמודדו גם  עם 'אין מים'.

     

    שירלי

     

     

    pigasus
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    pigasus ‏17/11/09 16:03:

    כפי שהבנתי מהעיתונים המצב הוא יותר גרוע ממה שנראה:

    "מס הבצורת" ימשיך עד ינואר, מינואר "יושהה" מס הבצורת ומחיריי המים יעלו.

    קיימת אפשרות ש "מס הבצורת" יוטל שוב בשלב מסויים ואז יהיה לנו "מס בצורת" + מחיריי מים גבוהים ב כ 50% יותר מהיום.

    כפי שכבר כתבתי בעבר "מס הבצורת" הוא רק שיטה לסחוט עוד כסף מהאזרחים כדיי לממן ממשלה מנופחת, איין לזה כול קשר למיים, גם אם הייה כאן מיים בכמויות בלתי נדלות מס זה הייה מוטל בשם אחר וחישוב אחר אבל השורה הסופית הייתה זהה.

     

    עוברת ושבה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עוברת ושבה ‏17/11/09 17:50:

    צטט: איירבוס-max 2009-11-03 15:50:08

    מאבקים בדרך של מרי אזרחי בלתי אלים (כמו מרד מיסים),

    כאשר הם מלווים בנכונות המונית לשלם את המחיר הצליחו לאורך ההיסטוריה.

     

     

    מסכימה!
    shayerel
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    shayerel ‏17/11/09 20:07:


    למה לא לעשות צרות לאזרחים

    אחרת איך ידעו שהפקידים קיימים ?

    איך ידעו שיש להם "נבחרי העם"

    אז מה  אם הבטחנו מים בשפע...

    אז מה אם יכולנו למכור עודפי המים בכל כמות שרק ניתן לייצר

    אז מה אם תאגידי המים לא ערוכים לשנות את כל תורת הגביה

    אז מה אם  מכוני ההתפלה עובדים משמרת בודדת כי הם עונים על הדרישה ביד אחת

    אז מה

    הכי חשוב שאפשר להכנס  לכיס שלנו

    פרופיל

    עדי שטרנברג

    עדי שטרנברג

    נשוי למתי נומרולוגית מדהימה ואב לשתיים.מתמחה בניהול גופים ציבוריים.לשעבר,יו"ר א.הסטודנטים באונ' חיפה,חבר מועצת העיר ק.מוצקין,מנכ"ל הרשות לעסקים קטנים ובינוניים,מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח,מנ...

    רסיסי מידע

    תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
    RSS בלוגRSS תגובות