כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    בלוג

    יום טוב ושאר תוספות

    יום טוב ושאר תוספות

    נסיון אופטימי לרכז את הדברים הטובים שקורים מסביב (עיצוב, מוסיקה, טלויזיה, קולנוע) ולנסות לעניין מישהו במה שאני חושב אותו לכזה.

    המחיר של יחסי ציבור.נוויל ברודי ואתר נענע

    1

    13 תגובות יום שני, 22/10/07, 18:59

     היום קראתי שמטיסים במיוחד את המעצב נוויל ברודי לעצב את פורטל נענע.

    היום גם קראתי שנותנים לו בין 300 ל-400 אלף דולר על עיצוב האתר.

    לא בטוח שזה נכון ומן הסתם הוא יכחיש אבל זה חלק מיחסי הציבור.

    צריך שם גדול ראינו את זה גם בפרוייקטים אחרים והנה זה מצליח אני כותב על זה גם.

     

    העניין הוא שאי אפשר לא להרגיש כעס וסוג של עלבון (אני פולני ורשאי וגם ככה מרגיש שכל הזמן דופקים אותי) וכל בעל חברת אינטראקטיב כמוני יסכים שחלק מהזמן מבוזבז על לשכנע לקוחות למה שווה לשלם לנו על עיצוב ולמה צריך זמן בשביל זה....

    אז מצד אחד יפה שמשלמים כל כך הרבה על עיצוב אבל כנראה רק שהוא בא מחו"ל.

    לרוב החברות בארץ היו משלמים 10 אחוז ונותנים להם חודש להרים את זה....
    והגרוע מזה שאנחנו מסכימים...

     

    אז יש בארץ לא פחות מעצבים טובים מברודי ואפילו בהרבה פחות כסף.

    אני הייתי דוקא מנצל את המומנטום הזה.
    אולי זו הזדמנות להקים קרטל אמיתי של מעצבים ישראלים ששוים את המחיר שלהם. לא עובדים בפחות מידי ולא מקטרים על זה שלא נותנים להם זמן.

    שיפסיקו להגיד לי  ש"משה" עושה אתרים ב-1000 דולר. שילכו למשה. ככה זה נראה.

    אם מטיסים את ברודי והצוות שלו לארץ, למה שאנחנו נסתפק בכסף למונית.... 

     

    דרך אגב, 

    אני מודה שאני מאלו שכשהייתי באוניברסיטה ואינטרנט היה רק לשלושה אנשים בארץ, הייתי רץ לספרייה וגומע את עמודי הספרים של המעצב נוויל ברודי הלונדוני ודיויד קרסון האמריקאי.

    אבל חלאס..

    addthis
    דרג את התוכן:
    1
    מומלץלא מומלץ

    תגובות

    בועז שובל
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    בועז שובל ‏22/10/07 23:34:

    זכי היקר,

    בדרך כלל אני לא נוהג להגיב לפוסטים אבל הפעם מדגדג לי.

    אני חושב שהתשובה עבורך נמצאת בסוף הפוסט שאתה עצמך כתבת.

    בחרנו מעצב מהמובילים בעולם ולא בכדי, אנו בנענע10 בהחלט שואפים למקום הגבוה ביותר.

    אני בטוח שגם אתה יודע שעשינו בחירה מצויינת, האיש עם קבלות.

    אני לא נכנס לסכום שציינת, נכון או לא, זה גם לא רלוונטי אבל את המחירים בארץ, אתם המעצבים קובעים, היצע וביקוש, מאוד פשוט. אני בטוח שגם פיליפ בולקיה ( מקווה שהשם כתוב נכון )לא עובד בעבור פרוטות וטוב שכך, הליך מיתוג הוא הליך יקר שחברות רבות מוציאות עליו סכומים לא קטנים.

    וכן, על מותגים יקרים משלמים יותר.

    אני במקומך הייתי ממשיך להתרכז בעבודה מצויינת ופשוט מעלה מחירים :-), או לפחות מנסה.

    בהצלחה.

    בועז שובל
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    בועז שובל ‏22/10/07 23:38:
    וסליחה שלא כתבתי את שמך נכון...
    liat01
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    liat01 ‏23/10/07 00:04:

    לבועז,

    גם אני בד"כ לא נוהגת להגיב, אבל הפעם ...

    התגובה שלך היא בדיוק ההוכחה למה שצחי ניסה להבהיר.

    לקוחות בארץ (גדולים וקטנים) אינם יודעים להעריך בעצמם מהו עיצוב / מיתוג / תכנון טוב, לכן הם שופטים זאת עפ"י המחיר.

    נתקלתי לא פעם בלקוחות ששילמו מעט ולכן חשבו שזה לא מספיק טוב (ואז ביקשו לשנות פה ושם, עד שזה אכן הפך להיות לא מספיק טוב....) ולעומתם לקוחות ששילמו היטב ואז פשוט סמכו על איש המקצוע שיעשה את עבודתו. כבר מזמן אמרו חכמים ש"אין נביא בעירו" - אז כמו שצחי אמר, יש בארץ מספר (מעטים אמנם, אגב, צחי ביניהם) מעצבים ברמה עולמית, שיעשו עבודה לא פחות טובה אם רק יתנו להם את האפשרות - ויקשיבו להם. אבל לקוחות כמוך מעדיפים לקנות "מותג" שבהרבה מקרים מעסיק במשרדו שמעבר לים מעצבים ישראלים שכירים שעושים את העבודה הזו בהרבה הרבה הרבה פחות כסף.

    שלא תבין אותי לא נכון, אני שמחה מאד שנענע שכרו את נוויל ברודי. אני מקווה שיצא פרוייקט מצויין. 

    בינתיים צחי ושכמותו ימשיכו לעשות פרוייקטים מצויינים במחירים ראויים ללקוחות מחו"ל.

    "אין נביא בעירו" כבר אמרתי? 

    rainbow6
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    rainbow6 ‏23/10/07 09:11:

    רק כדי להרגיע אותך - המחיר שלו לשעה לא כל כך רחוק משלך, צורת העבודה שלו יקרה מכיוון שהוא מעסיק על פרוייקט כזה מספר מעצבים שעובדים רק על זה במשך מספר חודשים.

    הלוואי שגם בארץ נוכל לעבוד ככה ולהגיע לתוצאות נכונות ואיכותיות.

    devinchi
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    devinchi ‏23/10/07 09:53:

     

    צטט: בועז שובל 2007-10-22 23:34:19

    זכי היקר,

    בדרך כלל אני לא נוהג להגיב לפוסטים אבל הפעם מדגדג לי.

    אני חושב שהתשובה עבורך נמצאת בסוף הפוסט שאתה עצמך כתבת.

    בחרנו מעצב מהמובילים בעולם ולא בכדי, אנו בנענע10 בהחלט שואפים למקום הגבוה ביותר.

    אני בטוח שגם אתה יודע שעשינו בחירה מצויינת, האיש עם קבלות.

    אני לא נכנס לסכום שציינת, נכון או לא, זה גם לא רלוונטי אבל את המחירים בארץ, אתם המעצבים קובעים, היצע וביקוש, מאוד פשוט. אני בטוח שגם פיליפ בולקיה ( מקווה שהשם כתוב נכון )לא עובד בעבור פרוטות וטוב שכך, הליך מיתוג הוא הליך יקר שחברות רבות מוציאות עליו סכומים לא קטנים.

    וכן, על מותגים יקרים משלמים יותר.

    אני במקומך הייתי ממשיך להתרכז בעבודה מצויינת ופשוט מעלה מחירים :-), או לפחות מנסה.

    בהצלחה.

     

    קודם כל לגבי השם. ההורים שלי כנראה לא חשבו שאי פעם אצטרך לתרגם אותו לאנגלית...
    אז הם אשמים לא אתה.
    דבר שני, שיהיה ברור אני בעד שהלקוחות ישלמו  כמה שיותר. זה לא מקנאה אלא מעצבות.

    שיהיו עוד לקוחות שיציעו הרבה כסף עבור עיצוב.

    אני רק רוצה להאמין שלפחות חיפשתם מספיק טוב מעצבים בארץ לפני שהגעתם להחלטה שאין כאן מספיק טובים.

    לצערי אני מספיק זמן מסתובב בכפר הקטן שלנו ויודע שיש לקוחות שמבינים מה זה מיתוג וכמה זה אמור להעלות ויש עדיין לקוחות שקוראים לברנינג אייקון קטן בראש העמוד והם הרוב.

    אנחנו מצידינו בעיקר נלחמים מול מעצבים שמוכרים עצמם בזול בארץ אבל זה דיון אחר.

    ולגבי ברודי, מה שהיה טוב לפני 15 שנה, היה טוב לפני  15 שנה.גם אל גאוצ'ו פעם היה לי טעים.
    בסופו של דבר, מי שעושה את העבודה זה מעצב שסיים לפני שנתיים לימודים.

    ברור שזה מהלך של יחסי ציבור ויחסי ציבור עולים כסף.
    ודרך אנחנו מנסים ולמזלי יודעים מה אנחנו שווים.

    devinchi
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    devinchi ‏23/10/07 10:06:

     

    צטט: rainbow6 2007-10-23 09:11:04

    רק כדי להרגיע אותך - המחיר שלו לשעה לא כל כך רחוק משלך, צורת העבודה שלו יקרה מכיוון שהוא מעסיק על פרוייקט כזה מספר מעצבים שעובדים רק על זה במשך מספר חודשים.

    הלוואי שגם בארץ נוכל לעבוד ככה ולהגיע לתוצאות נכונות ואיכותיות.

     

    שמע, אני רגוע .

    שנית גם כשהסטודיו שלי עובד אנחנו צריכים לעשות עבודות במקביל כי אף אחד לא משלם סכומים כאלו על עיצוב בארץ ולא מתקרב לזה.

    גם אצלנו עובדים כמה מעצבים על כל פרוייקט או לפחות אנחנו מאמינים בגישה הזו.
    הטענה היא לא נגד הסכום חס וחלילה. ההיפך. שישלמו יותר מצידי והרבה יותר.

    לדעתי  הגישה הפרובנציאלית היא בעייתית, מביאים דוד מחוץ לארץ שיעשה את העבודה.
    חבל שאי אפשר לעבוד בארץ כי כשיש פרוייקט עם תקציב, אפילו לא סופרים את המעצבים בארץ. ויש כאן הרבה טובים ומוכשרים. (אני עכשיו מדבר בתור מרצה של כמה כאלו ולא בעל חברה..)

     

    lucig
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    lucig ‏10/11/07 20:33:

    devinchi לגמרי מסכימה איתך שיש פה מספיק אנשים (מעצבים, כמובן) שיודעים לעשות את העבודה ולספק את הסחורה.

    וחבל שהשוק לא מודע מספיק לכמות החברות מחו"ל שפונות לבקש פה, בארץ, את העבודה.

    נ.ב

    בועז, אתה באמת ובתמים חושב שבNRG נעשתה עבודה נכונה? עצוב

    321321
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    321321 ‏26/11/07 14:51:
    זה באמת נורא מעצבן
    plastilinit
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    plastilinit ‏7/1/08 12:49:

    מסכימה. אפילו באקדמיות לעיצוב, משדרים ש"בארץ הכל חרא" ובחו"ל, הו, בחו"ל..

    כאילו ששם אין מודעות הארדסייל או גרידים לא מעניינים. זו חשיבה פרובנציאלית ומגוחכת... 

    .סמדרים@
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    .סמדרים@ ‏18/2/08 15:26:

    יקירי, כמו שאמרת בפוסט-

    משלמים את הסכום הזה בעיקר

    בשביל יחסי הציבור שיצאו מזה...

     

    חושבת שנענע שיחקו אותה !!!

     

    לא בגלל העיצוב, אלא בגלל הערך המוסף שיצא להם מזה..

    devinchi
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    devinchi ‏19/2/08 00:28:

    אין מה לעשות כנראה, ההורים שלי קראו לי צחי זה שווה פחות אפס או שניים. לילד שלי אני כבר אדע איך לקרוא.

    וחוץ מזה, אני מתנחם בזה שמגיעים אלינו מחו"ל ומשלמים/מעריכים על זה. הייתי מעדיף לעבוד יותר בארץ ולהרגיש עם זה טוב. מצחיק אותי לגלות כל פעם מחדש שזה נהייה תרבות להציג את עצמך כמסכן גם אם גייסת שלושה מליון דולר. עיצוב ותכנון נכון שווה כסף! לא פחות מטכנולוגיה.

     

    צטט: סמדרים@ 2008-02-18 15:26:03

    יקירי, כמו שאמרת בפוסט-

    משלמים את הסכום הזה בעיקר

    בשביל יחסי הציבור שיצאו מזה...

     

    חושבת שנענע שיחקו אותה !!!

     

    לא בגלל העיצוב, אלא בגלל הערך המוסף שיצא להם מזה..

     

    bigg
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    bigg ‏26/3/08 09:56:

    אני מאד מסכים עם האמירה שלך.

    יש הגיון מעוות מאחורי ההחלטה של נענע ללכת על שם ממותג לעבודת העיצוב. נענע מכוונת את השינוי לשני סקטורים עיקריים - גולשים, שלהם זה בכלל לא מעניין מי עיצב את האתר והגריד והשמות המפוצצים לא אומרים להם כלום, ולמפרסמים ששם זה משחק אחר לגמרי.

    הגולשים רוצים נוחות, Flow, שירותיות, התמצאות... אני מניח שאת זה אפשר היה לקבל, ולא משנה באיזה מחיר, גם אצל כאלה שהם לא נוויל ברודי ולא גרים בארצות מעבר לים.

    המפרסמים רוצים מיצוב ומיתוג. זה הכללים שבהם הם חיים. אתה, זה מה שחושבים עליך. אם את המוצר הפרסומי עיתב נוויל ברודי, זה פשוט יוצא מן הכלל. אם ההשקה היא השקה בשלושה מיליון דולר, זה מהלך שחבל"ז. אם נענע מזמינה את נוויל ברודי היא כנראה באמת לא משחקת משחקים.

     

    חלול - אבל כנראה שזה המרכיב המשמעותי ביותר בהחלטה.

    rafi002
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    rafi002 ‏12/9/08 18:57:

    מעניין מאוד.

     

    יחסי ציבור

     

    פרופיל

    devinchi

    devinchi

    מעצב. צופה. מתעניין. מסתקרן. חושב שהעולם יפה (ומנסה לעזור לו להיות כזה).אינטראקטיבי. מרצה לעיצוב.חובב אנשים.ושמח להכיר כל יום מישהו חדש לפחות.
    שותף ומנהל קריאטיבי בחברת בלורה, סטודיו שמתמחה ב-expe...

    רסיסי מידע

    תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
    RSS בלוגRSS תגובות

    rss טיולי אופניים