כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    איך עושים כסף מאפליקציות חברתיות?

    2

    opensocial   פייסבוק

    13 תגובות יום שבת, 1/12/07, 16:31

    אפשר לעשות כסף מאפליקציות חברתיות? כן. אמרתי את זה כאן וכאן ואני ממשיך להישאל בנושא. לפעמים, כשאני מרגיש שהשואל תוהה על מצב העו"ש האישי שלי, אני אומר שפייסבוק מממן לי את הוצאות הדלק של היגואר שקניתי מהכסף שעשיתי בישרא.

    רן יניב הרטשטיין חושב שמדובר בשטויות. על התשובה החיובית שלי הוא כותב "התשובה המרעננת שלו, שאף פעם לא נשמעה בעבר בהקשר של יזמות ברשת וניצול של פיתוחים חדשים בתחום: כן, אולי, לפעמים." גל מור מזהיר מפני פיתוח ישומים לפייסבוק כי הכסף שעושים שם הוא מכיסם של מפתחים אחרים ובגלל שפייסבוק מחקים אפליקציות שמוצאות חן בעיניהם.

    אם אתם רוצים לענות על השאלה איך עושים כסף מאפליקציות חברתיות, תענו קודם על השאלה איך עושים כסף מאתרים באינטרנט? קחו את כל המודלים העסקיים שאתם מכירים, כולם עובדים באפליקציות חברתיות. יש שעושים באינטרנט כסף גדול ויש שמפסידים. אותם חוקים תופסים גם באפליקציות חברתיות, למה שזה יעבוד אחרת?

    מתחרים? כן, יש מתחרים בתחום האפליקציות החברתיות. גם באינטרנט בחוץ יש מתחרים. על כל רעיון שאתם חושבים עליו עכשיו, מישהו חשב קודם. אז מה? האינטרנט בסטגנציה בגלל זה? אין אתרים חדשים?

    אבל זה רק הבסיס. יש כסף ומתחרים באפליקציות חברתיות כמו שיש באינטרנט מסביב, אבל אני טוען שהאפליקציות החברתיות נותנות כרגע הזדמנויות חדשות. 10,000 אפליקציות בפייסבוק זה עוד כלום. זה נותן מקום לעוד הרבה מאוד רעיונות. ותפסיקו לחשוב רק על פייסבוק, תחשבו על MySpace ו-LiveJournal ועל כל מי שהצטרף ל-OpenSocial. ברור שהכסף העיקרי שעושים היום מתכנתים בפייסבוק הוא ממתכנתים אחרים. ככה גם היה ברשת בתחילתה, כשכל הבאנרים היו מסוג Banner Exchange, המפרסמים לא היו שם עדיין.

    כשהמפרסמים יגיעו, אני מאמין שהם כבר יידעו מה לעשות עם כל המידע שיש שם. כש"חבר'ה" הביא לארץ את האינטרנט המזוהה, מאגר מידע של משתמשים אמיתיים לראשונה במקומותינו, הם הפכו את זה לכר פורה לדיוור ישיר שהציק והרחיק את המשתמשים. אבל אני מאמין שאפשר לעשות עם המידע הזה דברים אחרים. כדאי לעקוב אחרי ה-Social Ads של פייסבוק ואחרי הרשתות החברתיות האחרות. את המודלים העסקיים שיצוצו סביב המידע הזה אין באינטרנט שם בחוץ.

    הפיסקה האחרונה עוסקת בחזון, אבל השורה התחתונה היא זו: התנאים העסקיים באפליקציות החברתיות דומים לאינטרנט שבחוץ. אם אתם עושים כסף מהאינטרנט ויודעים להתמודד עם המתחרים באמצעות רעיונות חדשים, אל תפסלו את האפליקציות החברתיות. להיפך: שימו לב אליהם, יש שם עוד הרבה שטחים פנויים לבנות עליהם.
    addthis
    דרג את התוכן:
    2
    מומלץלא מומלץ

    טראקבקים

    החמץ טור - יריב חבוט והעולם החדש 1/12/07 23:37:
    יכול להיות שזה בגלל שעכשיו בדיוק סיימתי לראות תוכנית על אריק שרון, ויכול להיות שזה בגלל שהבן הקטן שלי הבריא סוף סוף והלילות חזרו להיות שיכים לבעליהם החוקיים ואני יכול סוף לרבוץ קצת ברשת, שמחתי מאוד לראות דיון בנושא ווב 2.0 שמתגלגל כאן ברשת שלנו ולשם שינוי בבשפת הקודש, אז תרשו לי לזנק למים ולתרום את חמש האגורות שלי לדיון.   ירב חבוט, מי שמסתמן כמפתח האפליקציות הבולט כרגע בישראל, כותב כבר הרבה זמן על ההזדמנות האדירה שיש ברשת החדשה. בכל פעם שהוא כותב משהוא כזה אני שם לב שיש מישה

    תגובות

    בנימין שהם
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    בנימין שהם ‏1/12/07 22:39:

    אני מסכים שברשתות חברתיות אפשר להשתמש במודלים עסקיים שתקפים בכל אתר, סך הכל גם פייסבוק הוא אתר.

    המעניין כמובן הוא מה אפשר לעשות ברשתות חברתיות שאי אפשר לעשות באתרים רגילים, ומה החידוש העסקי בהתרוממות הרשתות החברתיות.

    לדעתי אחד העקרונות הבסיסיים הוא העובדה שהמשתמשים מזוהים ברשתות האלה, ויש עוד כמה.

    כתבתי על זה כאן

    www.oogiot.co.il

    שני פוסטים,

    ואני אשמח לשמוע את דעתך וגם לשמוע אם אתה חושב על עוד כמה מודלים בהקשר הזה.

    שבוע טוב.

    בנימין. 

    שגיא חמץ
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    שגיא חמץ ‏1/12/07 22:39:

    יגואר? זה כל מה שיצא לך מישראבלוג

    בכל זאת הבית של זרובבלה :)

     

    ככה זה בישראל כל אחד אוהב להתעסק לך באפליקציות ובחשבון בנק.

    ולעניין עצמו, אפליקציות יהיו ומפתחים חכמים יעשו כסף, אין בזה ספק.

    לחשוב אחרת זה כמו לחשוב שפייסבוק תעלם, אני כבר שומע לא מעט אנשים שאומרים, אה הפייסבוק הזה זה טרנד. ובכן טוב שאתה כותב את זה וחשוב שאנשים יבינו, פייסבוק לא תעלם כמו שגוגל לא תעלם. וכמו ....סליחה שהפרענו.... האינטרנט לא יעלם.

     ובינתיים יהיו עוד ועוד אפליקציות רק אני מקוה שהחזון שציינת אכן יתממש ולא נגיע למצב של זיהום נוסח הבאנרים שאנחנו מכירים פה בארץ.

     

     

     

    סיגל רוה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    סיגל רוה ‏1/12/07 23:22:

    הי יריב

    שלחתי לך כוכב

    גוגל הוא הקילר אפ האינטרנטי בתחום האנטיליגנציה קרה - איתור מידע.

    לדעתי האתגר הוא לפתח את הקילר אפ של האנטיליגנציה החמה שיאפשר לנו לאתר את המידע החברתי ואת האנשים הנכונים לנו וליצור עבורינו משמעות.

     

    אני מאמינה כי בתחום האינטלגנציה החמה מה שאנשים מחפשים באמת - זו חוויה של משמעות שורשית, משמעות לחיים, המעניקה להם תחושת העצמה. ואני חושבת שניתן ליצר פלטפורמה אינטרנטית שתעניק חווית מתמשכת של העצמה הן מישור האישי והן במישורים של הקבוצה, הקהילה והחברה.

    עוד על הכיוון הזה כתבתי בפוסט "ואולי זה הקילר אפ הבא"

     .

    סיגל רוה

    ניר רפואה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    ניר רפואה ‏2/12/07 02:38:

     

    והנה כבר עושים "אקזיטים" מאפליקציית פייסבוק.

     

    http://mashable.com/2007/11/28/buddy-media-acquires-crushes/

     

    velvet
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    velvet ‏2/12/07 07:09:
    כן, ואני מעידה שנסעתי ביגואר.
    עמית כנעני
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עמית כנעני ‏2/12/07 09:26:

    לא יכולה לחכות לאפליקציה שדיברנו עליה :-)

    היא תשבור את השוק :-P 

    למה לי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    למה לי ‏2/12/07 10:58:

    מרתק. ואין ספק שכסף יעשו. אבל, האם בסופו של דבר הכל לא מצטמצם לפרסום ? יש איזה מודל (עסקי) חוץ מפרסום/שיווק שהעולם החברתי החדש מציע ? ניסיתי להתעניין קצת בפער בין אותו עולם תוכן חדש, פתוח ואין סופי - לכאורה, לבין זה שבסופו של דבר זה מתנקז לעוד פרסומת. נכון, יותר מתוחכמת - ויש שקוראים לזה מידע, שיחה וכו', אבל תכלס הכסף מפרסום - לא ?

     

    הנה כמה מחשבות של חובבן שהעליתי בבלוג

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=227749

     

     

    היריב
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    היריב ‏2/12/07 11:49:

     

    צטט: velvet 2007-12-02 07:09:44

    כן, ואני מעידה שנסעתי ביגואר.

     

    אני שוקל להחליף אותו מאז שלא מצאתי לו חניה אצלך ברחוב.

    היריב
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    היריב ‏2/12/07 11:50:

     

    צטט: עמית כנעני 2007-12-02 09:26:44

    לא יכולה לחכות לאפליקציה שדיברנו עליה :-)

    היא תשבור את השוק :-P 

     

    אין לי ספק בכלל. דה ווילז אר אין מושן ואל תדאגי, חצי מהמניות כבר על שמך.

    גנאדי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גנאדי ‏2/12/07 13:31:

     

    צטט: למה לי 2007-12-02 10:58:14

    מרתק. ואין ספק שכסף יעשו. אבל, האם בסופו של דבר הכל לא מצטמצם לפרסום ? יש איזה מודל (עסקי) חוץ מפרסום/שיווק שהעולם החברתי החדש מציע ? ניסיתי להתעניין קצת בפער בין אותו עולם תוכן חדש, פתוח ואין סופי - לכאורה, לבין זה שבסופו של דבר זה מתנקז לעוד פרסומת. נכון, יותר מתוחכמת - ויש שקוראים לזה מידע, שיחה וכו', אבל תכלס הכסף מפרסום - לא ?

     

    הנה כמה מחשבות של חובבן שהעליתי בבלוג

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=227749

     

    צריך לראות גם כמה עוד כסף יכול להיכנס לשוק הפרסום הזה. הוא לא יכול לגדול בלי סוף, אחרת כולנו רק נפרסם, נפרסם עוד או נהיה פלטפורמות פרסום - ומישהו בסוף גם צריך למכור משהו מתוך כל הפרסום הזה. ובלי קשר לפרסום - אפשר לעשות עסק כמעט מכל דבר - עובדה אפשר למכור גם חלקות על הירח וכנראה שאפשר איכשהו לעשות כסף (לא פרסומי) גם מהפייסבוק. והכל כמובן עד שיתחילו למכור חלקות על מאדים.

    מר רשתות
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מר רשתות ‏3/12/07 13:34:
    יהיה הרבה מאד כסף בשוק הזה, ולא רק מפירסום.
    עופר ינאי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עופר ינאי ‏5/11/09 13:29:
    טוב מזל טוב לי, פעם ראשונה שכותב משהו ברשת הזו. מישהו מכיר מפתח אפליקציות לפייסבוק יש לי רעיון עם פילוסופיה טובה מאחוריו ואני צריך לבדוק עלות. 

    פרופיל

    רסיסי מידע

    תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
    RSS בלוגRSS תגובות

    rss DocTalk

      rss דע את היריב

      • הסלולרי כמקדם עלילה   ציטטתי פה פעם את דורון רוזנבלום: "כל הספרות הגדולה בעצם הייתה מבוססת על אי הבנה ואי תקשורת. אם היה...
      • יש לה מקום בכל מקום?   פיג'ו 107 עולה על שלטי החוצות כשהיא מוגשת לציבור כרכב התל אביבי האולטימטיבי. עם אורך של 3.43 מטרים,...
      • על שידור משחקי מכבי ת"א ביורוליג   ב-19 ביוני ישבתי עם חברים בקופי בר. בשולחן לידנו התיישב שמעון מזרחי, מבעלי מכבי ת"א. סיפרתי לחבר...
      • סלב ברקע   איזה קטע! טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL, פירסם תמונה ברוח הפרוייקט סלב ברקע של אהוד קינן:צילו...
      • 15 שניות של תהילה   מחוברות עולה לשידור יומי בהוט3 החל מיום ראשון ב-21:30. בקישור אפשר לראות את הפרק הראשון, נכ...
      • בדרכים   1. אתמול נסעתי מאחורי אוטובוס שפירסם את קופ"ח מכבי. הפרסומת התחילה סמוך לגג האוטובוס, סבי...
      • WC Rulz   המערכת של ’פז’ תאתר את התא הסלולרי שלך ותכוון אותך לתא השירותים שלה. זו כותרת מאוד לא ידידותית להדי...
      • איזו מכבי?   קשה לי עם כותרות הספורט של ווינט, הם לא טורחים לכתוב בכותרת לאיזה ענף ספורט הם מתייחסים. רק ...