כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    חברות גדולות בלי מנהלי שיווק

    11

    ניהול   שיווק

    32 תגובות יום שבת, 16/6/07, 15:50

    אחד הדברים המפתיעים שאני מגלה בשנה האחרונה מעצם היותי יועצת בנושאי שיווק ופיתוח עיסקי לחברות זה שקיימת חוסר הבנה אמיתית של מה זה שיווק ואיזה אנשים צריכים לעמוד בראש. מנכ"לים בכירים ממנים סמנ"כלים לשיווק שאין להם ניסיון בכלל שלא לדבר על הבנה בשיווק.

    יש נטייה חזקה להתבלבל בין מכירות וסחר לבין שיווק. מנהלים שחזקים במכירות ומסחר חושבים שהם מנהלי השיווק הטובים ביותר.

    אין מזהים חברה שאין לה שיווק?

    הדבר הראשון - הדבר נראה מיידית לעין כשמבקשים לראות את אסטרטגיית השיווק ומקבלים במקרה הטוב תוכנית עיסקית עם יעדים ותקציב שנתי. אלה שהצליחו קצת להתקדם גם מציגים תוכנית עבודה שנתית עם אינספור פעילויות מבצעיות ושיתופי פעולה, השקות איזוטריות של שרותים ומבצעים לא רלבנטים, שאינן קשורים אחד לשני, ובטח לא ישיגו את מטרות ויעדי החברה למובילות ורוחיות.

    דבר שני - חוסר מיקוד , פעילויות שונות ומשונות ללא מכנה משותף. שתופי פעולה שלא תורמים למותג ואפילו מזיקים לו. מחקרים נכסיות המותג מראים על ירידה בתפיסת המותג ובערכי החברה החשובים לצרכן  ובמיצוב שלה בעיני הצרכן. אין אסטרטגייה שיווקית ולכן אגף המכירות הוא זה שמוביל, על חשבון תכנון, מובילות, מיקוד ופיתוח.

    מקרים רעים עוד יותר , מנהלי השיווק לא יודעים מי קהל המטרה העיקרי של החברה ומאפייניו.

    הדבר השלישי- משרד פרסום שלא מבין את ההבדל בין קמפיין תדמית ומותג לבין קמפיינים שמשרתים את מיתוג מוצרי ושרותי החברה וקידום המכירות שלהם. לצערי לא רוצה לתת דוגמאות כי מדובר בחברים שלי אבל פשוט בא לבכות כשחברות, שחלקן אני הקמתי ובניתי את מותגיהם, איבדו כיוון עם השנים ואיבדו את הנכסים החשובים ביותר שלהם.

    דבר רביעי- מתחרה מוביל והחברה נאלצת לתגובתיות כל הזמן ולכיבוי שריפות. חברה לא יוזמת מהלכים שיובילו אותה לטריטוריות חדשות ומבדלות , למקומות שהמתחרה יהיה קשה להגיע. חברות מנסות לבדל את עצמם במרכיבים שאינם ברי הגנה מול מתחרים ומבזבזות מיליוני דולרים על קמפיינים שיזרקו לפח. כמעט בטווח המיידי.

    מנהל שיווק טוב מכיר את צרכי הלקוחות הפונטציאלים שלו, כולל את תחושותיו, חששותיו, הרגליו והעדפותיו. יודע לזהות את קהל המטרה העיקרי של החברה, יודע לייצר שירותים ומוצרים ומהלכים מבדלים, שחשובים ללקוח ושהוא יכול להגן עליהם בטווח הרחוק .

    למתחרים של מנהל שיווק טוב יקח זמן לחקות את החברה ועד שיצליחו היא תיהיה במהלך הבא.

    מנהל שיווק טוב יודע לשמור על ערכי החברה והמותג וליצור תחושה של רלונטיות מקסימלית לקהל המטרה. הוא מייצר שיתופי פעולה אסטרטגיים שתומכים בערכי המותג . מגדיל כל הזמן את הערכים הנוספים ללקוח ויודע לתת שרות דיפרנציאלי ללקוחות בהתאם לרווחיות החברה.

    מנהל שיווק טוב הוא זה שעומד מעבר ליעדי המכירות של החברה. ( הוא מספיק חכם להגדיר אותם, במדוייק ולא גבוה מידי ומספיק חכם להשיג מעבר למה שמצפים ממנו ).

    כיום אני נתקלת בקושי גדול של חברות לגייס מנהלי שיווק טובים, בעיקר בחברות הגדולות. לי זה מכניס עבודה.

     אבל אני רק יועצת וזה טוב, לתקופה קצרה, כדי לבנות את האסטרטגייה השיווקית של החברה וללמד את אנשי השיווק בחברה לעבוד נכון.

    החברות צריכות מנהלים בתוכם, שכירים בכירים.

    אז אנחנו מחפשים היום סמנכ"לי שיווק מעולים. אם יש לכם המלצות אנא שלחו אלי.

     

     

     

    addthis
    דרג את התוכן:
    11
    מומלץלא מומלץ

    תגובות

    ורד א לוי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    ורד א לוי ‏16/6/07 15:58:
    את כל כך צודקת! ישנן כל כך הרבה חברות אשר העומדים בראשן ובראש מערך השיווק, בלי כל מושג מהו שיווק והעסקתם בתפקיד זה היא בשל סיבות שונות לגמרי.
    גלית בן שמחון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גלית בן שמחון ‏16/6/07 16:09:
    אני גם מופתעת מזה. מאוד.
    רני שהם
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    רני שהם ‏16/6/07 16:48:

    כשיודעים להתבטא אז זה מתבלט גם בפוסטים אישיים וגם במקצועיים.

    לגזור ולשמור.

    the s.p
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    the s.p ‏16/6/07 17:01:

    סטיקר: מנכ"ל הוצא  את השווק לאאוטסורסינג

    "כי שווק צריך לדעת למכור"!!

    [ומה כפת לי אני בכלל מהמכירותקורץ]

    רצועה צולבת
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    רצועה צולבת ‏16/6/07 17:16:

    כל מילה בסלע.

    על זה אפשר להוסיף את הבעיה של חברות קטנות ובינוניות, אשר נוטות לתת ללחץ להחליף את האסטרטגיה. מכירות, מכירות, מכירות. בלי קשר לערכי המותג, התמונה הכוללת  או כוכב הצפון של החברה.

    בתור מי שבשלושת התפקידים האחרונים שלה התעסקה בשווק יצירתי, אני נתקלת כל הזמן בחוסר ההבנה או אולי בחוסר הרצון להשקיע בהבנה- של מהו שווק אמיתי.

    מבחינתם, הרבה יותר קל למכור היום. אחרי המבול....

    עינת מירון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עינת מירון ‏16/6/07 17:26:

    צודקת. באמת בעיה. אבל את צריכה גם להוסיף למשוואה את העלויות הגבוהות על משכורות לאנשי שיווק (טובים!). אני עובדת בשת"פ עם אקסטרא מייל שהבינה בדיוק את מה שאת אומרת כאן ופשוט מציעה את שירותי השיווק ב-OS. עובד נהדר.

    גלית בן שמחון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גלית בן שמחון ‏16/6/07 17:50:

     

    צטט: רני שהם 2007-06-16 16:48:31

    כשיודעים להתבטא אז זה מתבלט גם בפוסטים אישיים וגם במקצועיים.

    לגזור ולשמור.

    תודה. זה בהחלט משמח אותי שאומרים לי שאני יודעת להתבטא. יש לי תראומה מהילדות . בכיתה ט המורה שלי אמרה בפני כל הכיתה שזה החיבור הכי רע שהיא קראה בימי חייה. כנראה השתפרתי מאז.

    גלית בן שמחון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גלית בן שמחון ‏16/6/07 17:53:

     

    צטט: עינת מירון 2007-06-16 17:26:45

    צודקת. באמת בעיה. אבל את צריכה גם להוסיף למשוואה את העלויות הגבוהות על משכורות לאנשי שיווק (טובים!). אני עובדת בשת"פ עם אקסטרא מייל שהבינה בדיוק את מה שאת אומרת כאן ופשוט מציעה את שירותי השיווק ב-OS. עובד נהדר.

    פתרון טוב אולי לחברות קטנות, אבל מצריך מעכב מתמיד וחינוך של העובדים בתוך החברה לחשוב נכון ולתכנן .את לא יכולה להשאיר חברה רצינית בלי ניהול שיווק פנימי שוטף.

    עינת מירון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עינת מירון ‏16/6/07 17:57:

     

    צטט: גליאנה 2007-06-16 17:53:04

     

    צטט: עינת מירון 2007-06-16 17:26:45

    צודקת. באמת בעיה. אבל את צריכה גם להוסיף למשוואה את העלויות הגבוהות על משכורות לאנשי שיווק (טובים!). אני עובדת בשת"פ עם אקסטרא מייל שהבינה בדיוק את מה שאת אומרת כאן ופשוט מציעה את שירותי השיווק ב-OS. עובד נהדר.

    פתרון טוב אולי לחברות קטנות, אבל מצריך מעכב מתמיד וחינוך של העובדים בתוך החברה לחשוב נכון ולתכנן .את לא יכולה להשאיר חברה רצינית בלי ניהול שיווק פנימי שוטף.

     

    נכון ולא.. כי אם עובדים נכון אז אפשר.. אולי כתוספת, אולי כפעילות שנמצאת יותר בתוך הארגון.. בסך הכל מסכימה איתך שחייבים להשקיע יותר מחשבה בשיווק ולא לדחוף את זה תחת מכירות.. ויכול להיות שפעילות כזו היא טובה כדי להתניע תהליך..

    הפיה השחורה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    הפיה השחורה ‏16/6/07 19:46:
    כיכבתי.
    הנדלר
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    הנדלר ‏16/6/07 23:08:

    כמו בכל תחום ובכל מקצוע, יש אחוזים בודדים טובים ומצטיינים שמשכילים לייצר ערך מוסף וייחודיות, אחוזים רבים שמייצגים חוסר ברק,בינוניות ושבלוניות, והיתרה (גדולה אף היא) של אנשי מקצוע שפשוט אינם טובים או לחילופין אינם במקצוע הנכון או בתחום העיסוק הנכון.

     

    לכך יש להוסיף כמובן את סביבת העבודה, איכות ההנהלה, אורך הרוח והאיתנות הפיננסית של בעלי המניות ועוד - שאינן מאפשרים ולעיתים אף מסרסים את יכולת הביטוי של סמנכ"ל השיווק כמתווה אסטרטגיה.

    ינון לנדנברג
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    ינון לנדנברג ‏16/6/07 23:47:

    טוב נו אני מוכן להיות סמנכ"ל שיווק שיכנעת אותי

    תקחי אותי לעבודה?

    גלית בן שמחון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גלית בן שמחון ‏17/6/07 00:25:

     

    צטט: ינון לנדנברג 2007-06-16 23:47:53

    טוב נו אני מוכן להיות סמנכ"ל שיווק שיכנעת אותי

    תקחי אותי לעבודה?

    אותך אני לוקחת אתמול. רק תגיד כן.

    נטע וינריב
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    נטע וינריב ‏17/6/07 08:04:

    כל כך נכון.

    גם בתחום ההי-טק זה נכון, ואולי אף חמור יותר.

    moshe.s
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    moshe.s ‏17/6/07 10:15:

    קראתי בשקיקה את המאמר - מבריק !

     

    אשמח לשמוע ממך וללמוד מנסיונך

     

     http://www.linkedin.com/in/shamirmoshe

     

     

    irisnaor
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    irisnaor ‏17/6/07 10:38:
    מעניין ומלמד. תודה.
    גלית ליפשיץ מלמד
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גלית ליפשיץ מלמד ‏17/6/07 11:04:

    הצדק עימך. נקודה. אבל האם העובדה שאנשי השיווק שאת מתארת הם אלה המאיישים היום את המשרות הבכירות בשוק, אינה דווקא תוצר פרופיל המנכ"לים?

     

    רבים מהמנכ"לים של היום, מתמקדים בלהראות לדירקטוריון ולבעלים את שורת הרווח, להגדיל אותה משמעותית ובזמן הקצר ביותר שאפשר. ברוב המקרים על ידי קיצוץ מאסיבי בהוצאות (בראש ובראשונה הוצאות השיווק והפרסום). חשיבה לטווח ארוך, ראיית השירות כמנוף תדמיתי ומכירתי, טיפול מדוייק במותג ובתדמית לצורך השג יעדים -(הו, מותג ותדמית - מילים שמעוררות במנכ"לים לעיתים צמרמורת ודחייה עמוקה). כל אלה, בעיני רבים הם אלמנטים שניתן לדחות. כאלה שיטופלו בבוא הזמן ("עזוב אותך מקמפיין תדמיתי, תביא לי קמפיין שיגדיל את המכירות ב- 30% ובמיידי!").

     

    כל שאני רוצה לומר הוא, שברגע שהמנכ"לים מובילים את החברה ואת הצוות לתפיסה שכולה ראיית החברה דרך הרווחיות המיידית, האנשים שייבחרו למלא את תפקידי השיווק הם המוציאים לפועל, הבולדוזרים, המכירתיים, בעלי החוש העסקי הממולח. ומקומם של אנשי השיווק בעלי הראייה האסטרטגית, היצירתיים, אלה המאמינים בבידול, ביצירת שווקים חדשים, בפיתוח עסקי ובהעצמה - יישאר כיועצים...

     

    כשאנשי שיווק "אמיתיים" ייקלטו לתפקדים הללו, הם ימצאו את עצמם בבוא הזמן,

    נאלצים בסוף יום, לאחר שהגישו תוכנית שנתית מצויינת, להיכנס בחזרה לחדר, להוריד 50% מהתקציב, לקצץ את כל הפעילות התדמיתית, החשיבה המותגית והחזון (כולל הדרכים להשגתו). הם נתפסים לעיתים כנודניקים בשעה שהם מניפים  דגל אדום (כשהמנכ"ל סוגר בעצמו עוד שיתוף פעולה או מבצע שלא קשור ואפילו נוגד את הערכים התדמיתיים של המותג), ולעיתים מוגדרים כמייגעים, וכמי שלא מחוברים למציאות העכשווית, שאמורה לתת למנכ"ל את השקט והשלווה בישיבת הדרקטוריון הקרובה.

     

    בנסוף, יש לציין את מידת מעורבותם הרבה של המנכ"לים בעשייה השיווקית השוטפת (כמובן שמעורבות כזו חייבת להתקיים! השאלה היא עד איזו רמה) ועל כך שהם נוטים לקלוט לתפקיד בסופו של דבר, את הפרופיל המתאים לסמנכ"ל מכירות. ורצוי, yes man.

     

    אז נכון. לא בכל החברות המצב הוא כזה. וישנם מנכ"לים יוצאי דופן, בהבנתם את הגרעין השיווקי האמיתי ותרומתו לעסק, וייתכן שזוהי הביצה והתרנגולת - אנשי שיווק טובים פחות/מנכ"לים מעורבים יותר, אבל לא הייתי מגדירה את הבעיתיו רק ב- "הולך ופוחת הדור". 

    mis d
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    mis d ‏17/6/07 11:26:

    עצוב, אך כל מילה נכונה.

    ישנם הרבה אנשים, ובינהם מנכלים ומנהלי שיווק אשר אינם מבינים את ההבדל בין שיווק למכירות. 

    כוכב זוהר נשלח אלייך 

    גיא חיים
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גיא חיים ‏17/6/07 13:56:
    הי גליאנה. אנלא חושב שאנשי שיווק מצויינים הם זן נכחד ומכיר לא מעט שממצבים, ממתגים, מבדלים ומסגמנטים - לארוחת בוקר. גיא
    גלית בן שמחון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גלית בן שמחון ‏17/6/07 14:03:

     

    צטט: galit.lm 2007-06-17 11:04:15

    הצדק עימך. נקודה. אבל האם העובדה שאנשי השיווק שאת מתארת הם אלה המאיישים היום את המשרות הבכירות בשוק, אינה דווקא תוצר פרופיל המנכ"לים?

     

    רבים מהמנכ"לים של היום, מתמקדים בלהראות לדירקטוריון ולבעלים את שורת הרווח, להגדיל אותה משמעותית ובזמן הקצר ביותר שאפשר. ברוב המקרים על ידי קיצוץ מאסיבי בהוצאות (בראש ובראשונה הוצאות השיווק והפרסום). חשיבה לטווח ארוך, ראיית השירות כמנוף תדמיתי ומכירתי, טיפול מדוייק במותג ובתדמית לצורך השג יעדים -(הו, מותג ותדמית - מילים שמעוררות במנכ"לים לעיתים צמרמורת ודחייה עמוקה). כל אלה, בעיני רבים הם אלמנטים שניתן לדחות. כאלה שיטופלו בבוא הזמן ("עזוב אותך מקמפיין תדמיתי, תביא לי קמפיין שיגדיל את המכירות ב- 30% ובמיידי!").

     

    כל שאני רוצה לומר הוא, שברגע שהמנכ"לים מובילים את החברה ואת הצוות לתפיסה שכולה ראיית החברה דרך הרווחיות המיידית, האנשים שייבחרו למלא את תפקידי השיווק הם המוציאים לפועל, הבולדוזרים, המכירתיים, בעלי החוש העסקי הממולח. ומקומם של אנשי השיווק בעלי הראייה האסטרטגית, היצירתיים, אלה המאמינים בבידול, ביצירת שווקים חדשים, בפיתוח עסקי ובהעצמה - יישאר כיועצים...

     

    כשאנשי שיווק "אמיתיים" ייקלטו לתפקדים הללו, הם ימצאו את עצמם בבוא הזמן,

    נאלצים בסוף יום, לאחר שהגישו תוכנית שנתית מצויינת, להיכנס בחזרה לחדר, להוריד 50% מהתקציב, לקצץ את כל הפעילות התדמיתית, החשיבה המותגית והחזון (כולל הדרכים להשגתו). הם נתפסים לעיתים כנודניקים בשעה שהם מניפים  דגל אדום (כשהמנכ"ל סוגר בעצמו עוד שיתוף פעולה או מבצע שלא קשור ואפילו נוגד את הערכים התדמיתיים של המותג), ולעיתים מוגדרים כמייגעים, וכמי שלא מחוברים למציאות העכשווית, שאמורה לתת למנכ"ל את השקט והשלווה בישיבת הדרקטוריון הקרובה.

     

    בנסוף, יש לציין את מידת מעורבותם הרבה של המנכ"לים בעשייה השיווקית השוטפת (כמובן שמעורבות כזו חייבת להתקיים! השאלה היא עד איזו רמה) ועל כך שהם נוטים לקלוט לתפקיד בסופו של דבר, את הפרופיל המתאים לסמנכ"ל מכירות. ורצוי, yes man.

     

    אז נכון. לא בכל החברות המצב הוא כזה. וישנם מנכ"לים יוצאי דופן, בהבנתם את הגרעין השיווקי האמיתי ותרומתו לעסק, וייתכן שזוהי הביצה והתרנגולת - אנשי שיווק טובים פחות/מנכ"לים מעורבים יותר, אבל לא הייתי מגדירה את הבעיתיו רק ב- "הולך ופוחת הדור". 

    מסכימה איתך לגמרי בכל מה שתארת. הבעייה שההתנהלות שאת מתארת כן גורמת לזן הזה להכחד. ולכן התוצאה היא כן זה  זן הולך ונעלם.

    צחי רבאל
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    צחי רבאל ‏17/6/07 14:25:

    מילים כדורבנות (או במילים אחרות - דור הבנות בשיווק...)

    אז איך הגענו לזה? הרי חלק לא מבוטל מאותם מנכ"לים היו בעברם בצד השיווקי של המתרס?

    זה הכל עידן האינסטנט והציפייה לעוגת אסטרטגיה ב 5 דקות?

    זה הכל בגלל שהמונח "אסטרטגיית טווח ארוך" הפך להיות "עד ישיבת הדירקטוריון הבאה"?

    זה הכל בגלל מנהלים לטווח קצר עם מצנחי זהב לטווח ארוך?

    זה הכל אימת הדירקטורים, טראומת האנליסטים ופחד גרף המניה בבורסה?

    או שזה כרגיל שיטת ה"סמוך" שאנחנו כל כך טובים בה, אמונת ה "אני הייתי בצבא" ו "תן לי 5 דקות לבד בחדר עם המתחרים ואני עושה להם בית ספר כמו שעשינו ב 66"?

    מאיפה זה נובע?

    ושאלה נוספת ברשותך - נניח שמחר בבוקר יתייצבו כל תותחי השיווק לטווחים ארוכים ואלופי האסטרטגיה השיווקית באולם סגור, לימינו של ינון - מה יקרה אז?

    האם אז לא ידרשו מהם לעבוד 29 שעות ליממה, לספק תוצאות לאתמול, לתכנן, להפיק ולהעלות קמפיינים אסטרטגיים בדקה ה 99, ובתוך כל זה גם לעקוף את המתחרים, להגדיל את המכירות ב 20% (ליום, כמובן) ותוך כדי זה גם לגבש אסטרטגיה שיווקית, לשכנע את ההנהלה וליישם את הדברים (למחר בבוקר כמובן, ו...אה, שכחתי, יש מחר גם ישיבת דירקטוריון וצריך איזו מצגת קטנה, ולא לשכוח לכבות את האור כיוצאים....) צועק

    האם הפתרון הוא להביא תותחי שיווק, או שאולי צריך קודם תותחי ניהול שמבינים שיווק?

     

    נ.ב. - במקומך, הייתי שולח פרחים לאותה מורה גאונה. בחינוך הייתי נותן לה 0, באנושיות 0, בהעצמה 0, בגישה לבני נוער 0, בטקטיות 0, בהבנת אנשים 0 - אבל תראי לאן זה הביא אותך. (ובתור אחד שמבין בכתיבה לא פחות משיווק, אמנם קטונתי, אבל תאמיני לי שכישרון הכתיבה שלך לא נופל מכישרון השיווק...)

    גלית בן שמחון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גלית בן שמחון ‏17/6/07 14:37:

     

    צטט: צחי רבאל 2007-06-17 14:25:30

    מילים כדורבנות (או במילים אחרות - דור הבנות בשיווק...)

    אז איך הגענו לזה? הרי חלק לא מבוטל מאותם מנכ"לים היו בעברם בצד השיווקי של המתרס?

    זה הכל עידן האינסטנט והציפייה לעוגת אסטרטגיה ב 5 דקות?

    זה הכל בגלל שהמונח "אסטרטגיית טווח ארוך" הפך להיות "עד ישיבת הדירקטוריון הבאה"?

    זה הכל בגלל מנהלים לטווח קצר עם מצנחי זהב לטווח ארוך?

    זה הכל אימת הדירקטורים, טראומת האנליסטים ופחד גרף המניה בבורסה?

    או שזה כרגיל שיטת ה"סמוך" שאנחנו כל כך טובים בה, אמונת ה "אני הייתי בצבא" ו "תן לי 5 דקות לבד בחדר עם המתחרים ואני עושה להם בית ספר כמו שעשינו ב 66"?

    מאיפה זה נובע?

    ושאלה נוספת ברשותך - נניח שמחר בבוקר יתייצבו כל תותחי השיווק לטווחים ארוכים ואלופי האסטרטגיה השיווקית באולם סגור, לימינו של ינון - מה יקרה אז?

    האם אז לא ידרשו מהם לעבוד 29 שעות ליממה, לספק תוצאות לאתמול, לתכנן, להפיק ולהעלות קמפיינים אסטרטגיים בדקה ה 99, ובתוך כל זה גם לעקוף את המתחרים, להגדיל את המכירות ב 20% (ליום, כמובן) ותוך כדי זה גם לגבש אסטרטגיה שיווקית, לשכנע את ההנהלה וליישם את הדברים (למחר בבוקר כמובן, ו...אה, שכחתי, יש מחר גם ישיבת דירקטוריון וצריך איזו מצגת קטנה, ולא לשכוח לכבות את האור כיוצאים....) צועק

    האם הפתרון הוא להביא תותחי שיווק, או שאולי צריך קודם תותחי ניהול שמבינים שיווק?

     

    נ.ב. - במקומך, הייתי שולח פרחים לאותה מורה גאונה. בחינוך הייתי נותן לה 0, באנושיות 0, בהעצמה 0, בגישה לבני נוער 0, בטקטיות 0, בהבנת אנשים 0 - אבל תראי לאן זה הביא אותך. (ובתור אחד שמבין בכתיבה לא פחות משיווק, אמנם קטונתי, אבל תאמיני לי שכישרון הכתיבה שלך לא נופל מכישרון השיווק...)

    אתה פשוט מחמם לי את הלב. תודה תודה

    יעקב_ רוזן
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יעקב_ רוזן ‏17/6/07 14:54:
    נהנתי מאד לקרוא!
    נראה לי שהדבר רלוונטי לחברות קטנות-בנוניות ומעלה.
    מה ההמלצה שלך לגבי חברות צעירות שנמצאות בשלבים הראשונים של המסע (זוגתי ואני הקמנו את HRD יעוץ למשאבי אנוש ופיתוח ארגוני לפני כשנתיים)?
    the s.p
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    the s.p ‏17/6/07 15:15:

    עכשיו תשובה רצינית

    לוגית אני לא מבין על מה אתם מדברים

    תורת השווק כפי שהיא היום התפתחה רק ב 10-15

    השנים האחרונות ,גם אם נניח שאנשי שווק החלו את

    הקריירה שלהם בגיל 30 ,הם/ן כרגע בני 40+ בשיא

    תקופת הקריירה שלהם אלו לא אותם אנשים שמיצבו

    את המקצוע?אז ע"פ מה שנאמר פה  או שהם פוטרו והחברות הביאו אנשים בינוניים

    או שהם עצמם נעשו בינוניים [לא נשמע לי הגיוני].

    לפני 15 שנה השווק היה בשוליים ,מכירות ושווק הוגדרו באותה נשימה,מודעות דרושים של חברות גדולות חיפשו אנשי /נשות שווק ומכירות,

    ואז הגיעו מארה"ב התובנות[פריחת  ההיטק]שאת השווק צריך להפריד ולהגדירו מחדש

    אני זוכר שחברת תנובה הביאה לפני כ 12 שנה מנהלות תחום לחלב,לגבינות,למעדנים וכו

    וזה היה משהו חדשני לחלוטין בתעשייה, והתברר כמהלך נכון שאותו חיקו לאחר מכן הרבה מאד חברות מתחרות, אותה" מיכל המאירי "שהייתה מנהלת תחום חדשה הפכה לאחר מכן לסמנכלית השווק ,ואותה מנהלת שווק שהקימה את התחום בתנובה הפכה להיות מנכלית של

    משרד פרסום ענק, לפי דברייך ובלי כוונה לפגוע, הן שכחו את המקצוע,כנל לגבי מנהלי שווק אחרים שידעו לעבוד באסטרטגיות טווח רחוק ,יש לי גילוי מדהים,הם עדיין יודעים, אך ממה שלמדתי במעט שנותיי בתחום השווק וווהמכירותת ,הטרנדים מתחלפים מהר יותר מאשר אתה

    מקבל אישור תקציבי ואתה כבר מתמודד מול תחרות אחרת מזו שהתכוננת אליה ,נהפוך הוא מנהלי שווק נעשו תחרותיים ומתוחכמים יותר וכל הזמן מנסים להיות הרודפים ולא הנרדפים

    וזה דורש מהם המון התמקצעות,נסיון,ותעוזה וכמובן תקציבים כי ללא התקציבים הדרושים גם מנהלי השווק הכי מוצלחים בעולם לא יועילו.

    ובשורה התחתונה מה שאני מנסה לומר הוא שמנהלות[עליי להודות נשים הרבה יותר מוצלחות בתחום]מנהלי השווק של אתמול הם הסמנכלי שווק או המנכלים של היום

    והם לא נעשו פחות מקצועיים אלה שהמקצוע השתכלל ונעשה הרבה יותר מהיר ,תחרותי,ומקצועני

    ותחשבו על זה

    בידידות ובכבוד שלמה

     

    גלית בן שמחון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גלית בן שמחון ‏17/6/07 15:34:

     

    צטט: יעקב_ רוזן 2007-06-17 14:54:21

    נהנתי מאד לקרוא!
    נראה לי שהדבר רלוונטי לחברות קטנות-בנוניות ומעלה.
    מה ההמלצה שלך לגבי חברות צעירות שנמצאות בשלבים הראשונים של המסע (זוגתי ואני הקמנו את HRD יעוץ למשאבי אנוש ופיתוח ארגוני לפני כשנתיים)?

    אם יש כסף , אז בטח להשתמש בשלב ראשון ביועץ שיווק חיצוני שינהל את הפרוייקט עד להכשרה של מנהל שיווק.

    antonyo007
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    antonyo007 ‏17/6/07 17:56:

    גלית,

     

    זוהי תחילתה של ידידות מופלאה.

     

    פנטסטי

     

    צ'או

     

    רפי

    motima
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    motima ‏17/6/07 18:49:

    תרגיל מעניין שמועתק מבלוג בתחום השיווק

     

    כנסו לאתר של מיקרוסופט ותחפשו CMO Chief Marketing Officer

     

    מפתיע אבל אין חיה כזו

     

    כנסו לDELL

    אותו כנ"ל

    טוב אפל לא צריכה יש לה את סטיב גובס

     

    לאינטל יש

     

    מה המסקנה ?

     

    הבעיה באסטרטגיית שיווק לא נובעת מהשיווק אלא מהאסטרטגיה ...

    שיא העלבון, שבעוד שאנשי השיווק נאבקים על הגדרת מיקומם וחשיבותם במידרג הארגוני, האפורים מכולם, רואי החשבון יצרו את הCFO והשתלטו על הג'וב הכי טוב.  

     

     ובכל זאת אולי אנשי השיווק מפספסים בתפיסתם את העולם, אם שוב ושוב לא סופרים אותם בארגונים ...

     

     

    יאיר מהעיר
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יאיר מהעיר ‏19/6/07 02:24:

    הכתבה הזאת היא תמציתה של השיווק הזול והחובבני

    יועצי שיווק שבאים ל3 חודשים

    לחברה שהם לא מכירים ,לתחום חדש

    מדברים על בידול,מיתוג,ערכים ועיצוב...-

     הם הבזבוז משאבים הכי יקר ,מיותר ולא מקצועי

    חבל שזה חלק מתרבות הניהול שלנו בארץ

     

     

     

     

    adidi55
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    adidi55 ‏27/1/09 14:50:


    נכון בהחלט *

    יפעת פלד
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    יפעת פלד ‏27/1/09 15:07:


    לגזור ולשמור.

    ברשותך - שלחתי לינק לכמה אנשים..

     

    הבולגריה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    הבולגריה ‏5/2/09 19:18:


    מה שאת מתארת זה נכון וכואב.

    לראיה, את עובדת בתור יועצת חוץ. בקרוב מרבית החברות לא ירצו להעסיק בתוכם

    מנהלי שיווק אלא יקחו יועצים חיצוניים. מה שמקשה על למידה של הצרכן, המוצר, מגמות ועוד.

    מעניין מה דעתך, האם גם את רואה את מגמת מיקור חוץ בשיווק?

    elital9
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    elital9 ‏20/6/09 02:03:
    מנהלי שיווק בחברות גדולות לא מבינים בשיווק ומגיעים לעמדה זו עקב קשרים אישיים עם מנכ"לים של החברות

    פרופיל

    גליאנה

    גלית בן שמחון

    ניסיון עיסקי
    2006 ועד היום-בעלים של חברה לאסטרטגייה, ניהול שיווק ומכירות. מיתוג. פיתוח עיסקי. ליווי/יעוץ שיווקי/אאוטסורסינג( מיקור מבחוץ ) של השיווק בכל שלביו. ביצוע סדנאות בנושאי אסט...

    רסיסי מידע

    תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
    RSS בלוגRSS תגובות

    בלוג

    שיחות עם השכינה

    שיחות עם השכינה

    דיאלוגים פנימיים