כותרות TheMarker >>

    ברוכים הבאים לרשת החברתית TheMarker Café

    כדי להגיב לתכנים המופיעים באתר או לפתוח בו עמוד אישי, נבקש ממך לעבור תהליך הרשמה קצר.

    ההצטרפות לאתר תחבר אותך לעשרות אלפי חברים שגולשים בו מדי יום. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להזמין לאתר חברים שלך ולפגוש אנשים חדשים מכל הארץ, בכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק.

    אנחנו מזמינים אותך להקים דף אישי ברשת האינטרנט. בדף זה ניתן לספר על עצמך, לכתוב בלוג (יומן רשת) ולהוסיף תמונות וסרטי וידאו. זו הדרך לבטא את עצמך, לקדם רעיונות עסקיים או חברתיים, ואפילו להיחשף למעסיקים פוטנציאליים.

    זה המקום לכתוב ולהשתתף בעשרות קהילות בנושאי כלכלה, אקטואליה, עסקים, תרבות ופנאי.

    ההרשמה לאתר לוקחת דקות בודדות, אם ברצונך להירשם לחץ כאן.

    בלוג

    אשליות ומה שמאחוריהן

    אשליות ומה שמאחוריהן

    יהיו פה המון דברים מגוונים ושונים...
    טריקים, סיפורים מעניינים, תיאוריות, חוויות ואני אשתדל למצוא את הסודות שמאחורי...

    קוסם. מה אפשר לצפות?

    שואף לחיות עם האמת

    25

    ניו אייג' ורוחניות  אל   אמת   האושר   הבארד   הדרך   זוית   ראייה   שקר

    62 תגובות יום שבת, 6/9/08, 15:19

     


     

    תרשו לי לצטט קודם כל דבר שאני הולך לאורו מזה זמן רב:

     

    שאף לחיות עם האמת

    נתונים כוזבים עלולים לגרום לאדם לעשות שגיאות מטופשות. בכוחם אף לחסום את יכולתו של האדם להטמיע נתונים שיש בהם אמת.

    אדם יכול לפתור את בעיות הקיום רק כאשר ברשותו נתונים שיש בהם אמת.

    אם הסובבים אותו משקרים לו, הם גורמים לו לעשות שגיאות, ופוטנציאל ההישרדות שלו פוחת.

    נתונים כוזבים יכולים לבוא ממקורות רבים: אקדמיים, חברתיים, מקצועיים.

    רבים רוצים שתאמין לדברים רק כדי לשרת את המטרות שלהם.

    מה שנכון הוא מה שנכון עבורך.

    אין לאיש כל זכות לכפות עליך נתונים ולפקוד עליך להאמין בהם "או ש...". אם זה לא נכון עבורך, זה לא נכון.

    חשוב על דברים בדרכך שלך, קבל את מה שנכון עבורך, פסול את כל היתר. אין אומללות גדולה יותר מן הניסיון לחיות בתוך תוהו ובוהו של שקרים.

     


    ועוד חלק מפרק אחר שנקרא "הייה מיומן" המסביר כיצד ניתן להגביר את יכולת השליטה בדברים:

     
    התבונן

    ראה את מה שאתה רואה, לא משהו שמישהו אומר לך שאתה רואה.

    מה שאתה מבחין בו הוא מה שאתה מבחין בו. התבונן בדברים, בחיים ובאנשים אחרים בצורה ישירה, לא מבעד לאיזשהו ערפל של דעות קדומות, לא מבעד למסך של פחד או דרך הפרשנות של מישהו אחר.

    במקום להתווכח עם אחרים, גרום להם להתבונן. ניתן לנפץ את השקרים הבוטים ביותר, ניתן לחשוף את העמדות הפנים הגדולות ביותר, ניתן לפתור את החידות המורכבות ביותר והתגליות הגדולות ביותר יכולות להתרחש אם פשוט תתעקש בעדינות שמישהו יתבונן.

    כשמישהו אחר מוצא שהדברים נעשו כמעט מבלבלים מכדי לסבול וכמעט קשים מנשוא, כשהוא מאבד את עשתונותיו, גרום לאותו אדם פשוט לקחת צעד לאחור ולהתבונן.

    מה שהוא מגלה הוא בדרך כלל ברור מאליו כאשר הוא רואה זאת. ואז הוא יוכל להמשיך ולטפל בדברים. אך אם הוא לא רואה זאת בעצמו, לא מבחין בכך בעצמו, הרי שהדבר יהיה מאוד לא ממשי עבורו, וכל ההנחיות וההוראות והענישה שבעולם לא יפתרו את העירפול שהוא חש.

    אף על פי שניתן להצביע על הכיוון שאליו הם יסתכלו ולהציע להם שאכן יסתכלו, הסקת המסקנות תלויה אך ורק בהם.

    ילד או מבוגר רואה מה שהוא עצמו רואה, וזוהי המציאות עבורו.

    מיומנות אמיתית מבוססת על יכולתו של אדם להתבונן. כאשר זוהי המציאות, רק אז יוכל אדם להיות מוכשר ובוטח.


     

    שני הקטעים האלה לקוחים מתוך ספר שנקרא "הדרך אל האושרשנכתב על ידי ל. רון האברד. אותו איש שיצר את הדבר שנקרא סיינטולוגיה*. הוא כתב את הספר הזה  "כמתנה למין האנושי".

    לטענת הספר (המוכר יותר כחוברת) הוא אינו שייך לדוקטרינה דתית כלשהי. כלומר - לא קשור לסיינטולוגיה, שמעידה על עצמה כעל דת. אין בחוברת גם כל איזכור לגבי המילה סיינטולוגיה.


     

    במשך למעלה משנתיים הייתי קשור לעמותה של הדרך אל האושר. עמותה שעושה הרצאות בכל רחבי הארץ, בבתי ספר, במתנסים, במקומות עבודה, בקייטנות. עמותה שמשימתה היא להפיץ את החוברת הזאת בכמה שיותר עותקים כדי להביא אנשים להפנים ערכים חשובים.

    במשך הזמן הזה העברתי מאות פעילויות, במיוחד לילדים בבתי ספר בכל הגילאים, בכל המגזרים והיישובים בארץ 

    במהלך הפעילויות הללו, שנעשו כולן בהתנדבות מלאה וגבו ממני מחיר כבד של זמן, דלק, אנרגיה ועוד... אני יכול להגיד שלמדתי המון . והרווחתי הרבה יותר משהשקעתי

    למדתי מהאנשים שפגשתי.

    למדתי מהילדים.

    למדתי מעצמי.

    התקרבתי קרבה אדירה לאמת.

    האמת שלי.

    אני לא בעמותה הזאת כבר כשלוש שנים. אבל את הדברים שלקחתי משם שנכונים לי אני משתדל ליישם.

    שני הציטוטים האלה עזרו לי להתקדם במקומות שחשבתי שאין לאן.

    כלים לחיים.

    מקווה שיעזרו גם לכם.

     


    * חשוב מאוד לציין שלצערי סיינטולוגיה עצמה, ואנשים רבים בתוכה, נוהגים באופן ששונה מהמוצע פה למעלה תחת הכותרת "שאף לחיות עם האמת". 

     

     


     

    © כל הזכויות שמורות לאורי אשכנזי www.orimagic.com
    addthis
    דרג את התוכן:
    25
    מומלץלא מומלץ

    טראקבקים

    רסיסים של אני - פוסט מדהים על החיים בראי האמת 22/12/08 00:06:
    זו הפעם הראשונה עבורי לצטט פוסט אחר כאן בבלוג. עבורי הפוסט הזה העלה דברים, החזיר, סידר אחרים (מי שבאמת חרוץ שילך למקור ויראה שם גם את התגובה שלי, אולם הדברים כאן מדברים בעד עצמם והייתי רוצה לתת להם במה נוספת. אורית.         צטט: אורי אשכנזי 2008-12-22 00:02:16 שואף לחיות עם האמת     תרשו לי לצטט קודם כל דבר שאני הולך לאורו מזה זמן רב:   שאף

    תגובות

    אוצרת נשימה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אוצרת נשימה ‏6/9/08 15:34:

    שמחה עבורך...
    די. (D)
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    די. (D) ‏6/9/08 17:51:

     

    אני בעד. יופי 

     

    גוףףףףףףףףףףףף1
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    גוףףףףףףףףףףףף1 ‏6/9/08 18:02:

    חיוך

    אין ריבוי אמיתות, אמת יש רק אחת שקרים יש הרבה, יש סיבה למה בלוק כתיבה יש בו שורות ולמה בלוק ציור

    חלק, אמת זה לא עניין של טעם וריח, ציור יכול להיות יפה בעני אחד ומכוער בעני שני, זה לא הופך אף אחד מהם לשקרנים רק בעלי טעם שונה, באומנות אין אמת ושקר, בכתבים יש, כמו שאתה לא יכול להמציא מילה והיא תחשב למילה אבל כן יכול להמציא איזה צורה בציור והיא תחשב לצורה,

    על האנשים להתבונן בלי לבחור, להתבונן לראות את האמת כמו שהיא, בלי טעם וריח, זה לא עוגה.

    מיכל גזית
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מיכל גזית ‏7/9/08 05:08:

    נתונים כוזבים יכולים לבוא גם מתוכנו,

     

    ממידע שנמצא בנו, ששירת אותנו פעם, והיום כבר לא, ואנחנו ממשיכים להחזיק בו.

     

    המילים שאתה מביא כאן כבר עשו בי הרבה הבדל, גרמו לי לחשוב למעמקים אחרים,

     

    יש בה חוכמה בחוברת הזו,

     

    ובכך יש הרבה יותר חוכמה,

     

    ביכולת להעביר את הדברים בדרכך המיוחדת,

     

    לסנן את הנפלא ולהעביר אותו הלאה, ולבקר את מה שלא,

     

    תודה על כל שאתה

     

    אני עוד אחזור הנה

    צליל-דורי קליין
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    צליל-דורי קליין ‏7/9/08 09:04:


    ''במהלך הפעילויות הללו, שנעשו כולן בהתנדבות מלאה וגבו ממני מחיר כבד של זמן, דלק, אנרגיה ועוד... אני יכול להגיד שלמדתי המון .'' והרווחתי הרבה יותר משהשקעתי

    איזה יופי אורי.

    נראה לי שהיופי אצל האדם זה כשהוא רואה את רווח הנתינה ...

    ולהפיץ כלים להשגת האושר, ובחינם :-) זה מופלא בעיני..

    הגיע לידי החוברת הזו..והתפלאתי באמת שמחלקים אותה בחינם..

    פית_אלון
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    פית_אלון ‏7/9/08 12:12:

    תודה על השרינג

    קבל כוכב במקום חיבוק.

     

    כן לחיוך
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    כן לחיוך ‏7/9/08 12:25:

    כמה קשה אנחנו עובדים

    בשביל לא ליפול ברשתות האלה

    שומעת אותך חזק וברור,

    מזדהה עם דבריך בשלמותם

    ואוהבת אותך שאתה מזכיר

    את הדברים הכי חשובים

    לחיים באושר!

    (שמאלצי עד כמה שישמע)

    דורית.

    איציק קידר (דאו)
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    איציק קידר (דאו) ‏7/9/08 14:12:

    תודה אורי שהפנית אותי לפוסט שלך צוחק

    שמח שאתה עם האמת שלך.

    ברצוני להוסיף שלדעתי אין נתונים כוזבים ולא כוזבים.

    כל הנתונים כוזבים.

    והדרך להתעלות מעליהם היא להתבונן בבמקום שאין בו נתונים בכלל

    ואז לחזור ולעשות את הדרך שלנו - אותה הדרך שבחרנו - אך מנקודת מוצא נקייה מנתונים.

    כך נוכל לברוא את האמת הנקייה שלנו והדרך שבה הלכנו קודם מתבהרת במלוא טהרטה.

    איציק.צוחק

    א י ל ה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    א י ל ה ‏7/9/08 16:07:


    זה מורכב, העניין הזה.

    זה כאילו שלב מתקדם יותר.

    יש שם משהו שצריך להיעשות לפני, משהו שקשור לאמון של אדם בעצמו, בטוב, באל אפילו; משהו שנותן לו כלים של התבוננות ממקומות רחבים ופתוחים, ולא מתוך מנגנוני הישרדות שצמחו לו מפגיעות או נזקים כאלה ואחרים.

    כי כמה שלא תתבונן, אם תתבונן דרך משקפיים מוכתמות, תראה כתמים.

     

    ואחרי שמנקים - האמת של אדם וההתבוננות של אדם, אלה הדברים הכי חשובים שיש לו מול החיים, אני חושבת.

     

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 16:39:

    צטט: אוצרת נשימה 2008-09-06 15:34:08


    שמחה עבורך...

     תודה. חיוך 

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 16:40:

    צטט: דפנ ה 2008-09-06 17:51:20

     

    אני בעד. יופי 

     

     רגוע  הוקל לי! 

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 16:44:

    צטט: אוףףףףףףףףףףףף2 2008-09-06 18:02:16

    חיוך

    אין ריבוי אמיתות, אמת יש רק אחת שקרים יש הרבה, יש סיבה למה בלוק כתיבה יש בו שורות ולמה בלוק ציור

    חלק, אמת זה לא עניין של טעם וריח, ציור יכול להיות יפה בעני אחד ומכוער בעני שני, זה לא הופך אף אחד מהם לשקרנים רק בעלי טעם שונה, באומנות אין אמת ושקר, בכתבים יש, כמו שאתה לא יכול להמציא מילה והיא תחשב למילה אבל כן יכול להמציא איזה צורה בציור והיא תחשב לצורה,

    על האנשים להתבונן בלי לבחור, להתבונן לראות את האמת כמו שהיא, בלי טעם וריח, זה לא עוגה.

     נכון. החיים זה לא עוגה. זה סלט פירות עם גלידה וקצפת וסירופ שוקולד. לשון בחוץ וגם לא.

    הרבה צער, הרבה סבל, הרבה מלחמות היו נחסכים אילו למדנו פשוט להתבונן.

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 16:49:

    צטט: מיכל גזית 2008-09-07 05:08:22

    נתונים כוזבים יכולים לבוא גם מתוכנו,

     

    ממידע שנמצא בנו, ששירת אותנו פעם, והיום כבר לא, ואנחנו ממשיכים להחזיק בו.

     

    המילים שאתה מביא כאן כבר עשו בי הרבה הבדל, גרמו לי לחשוב למעמקים אחרים,

     

    יש בה חוכמה בחוברת הזו,

     

    ובכך יש הרבה יותר חוכמה,

     

    ביכולת להעביר את הדברים בדרכך המיוחדת,

     

    לסנן את הנפלא ולהעביר אותו הלאה, ולבקר את מה שלא,

     

    תודה על כל שאתה

     

    אני עוד אחזור הנה

    לא רוצה לדקדק, אבל גם המידע שנובע מתוכנו הגיע מאיזשהו מקום.

    איזה כיף שאת! תודה.

    כן. תחזרי ותבואי, יש מסיבה.

     

     

    חלקת אהבה קטנה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    חלקת אהבה קטנה ‏7/9/08 16:56:


    חיוך

     

    *

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 16:56:

    צטט: צליל-דורי קליין 2008-09-07 09:04:47


    ''במהלך הפעילויות הללו, שנעשו כולן בהתנדבות מלאה וגבו ממני מחיר כבד של זמן, דלק, אנרגיה ועוד... אני יכול להגיד שלמדתי המון .'' והרווחתי הרבה יותר משהשקעתי

    איזה יופי אורי.

    נראה לי שהיופי אצל האדם זה כשהוא רואה את רווח הנתינה ...

    ולהפיץ כלים להשגת האושר, ובחינם :-) זה מופלא בעיני..

    הגיע לידי החוברת הזו..והתפלאתי באמת שמחלקים אותה בחינם..

    האגדה אומרת שבכל מקום שיש מהומה, צריך רק לחלק את החוברת והמהומה תעבור הלאה ותיעלם.

    אני פשוט חושב שיש שם כלים מופלאים בכל מיני מקומות ניסתרים, והיא כבר עזרה לי לפתור לא מעט מצבים בעבר. לעצמי ולאחרים.

    יפה שאת רואה את זה כפי שאת. קסם!

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 16:57:

    צטט: פית_אלון 2008-09-07 12:12:39

    תודה על השרינג

    קבל כוכב במקום חיבוק.

     

     אפשר גם את החיבוק? קריצה

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 16:58:

    צטט: כן לחיוך 2008-09-07 12:25:04

    כמה קשה אנחנו עובדים

    בשביל לא ליפול ברשתות האלה

    שומעת אותך חזק וברור,

    מזדהה עם דבריך בשלמותם

    ואוהבת אותך שאתה מזכיר

    את הדברים הכי חשובים

    לחיים באושר!

    (שמאלצי עד כמה שישמע)

    דורית.

     גמני שומע אותך. ועוד חיבוק. וכן... לחיוך חיוך

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 17:02:

    צטט: דאו דה צ'ינג 2008-09-07 14:12:48

    תודה אורי שהפנית אותי לפוסט שלך צוחק

    שמח שאתה עם האמת שלך.

    ברצוני להוסיף שלדעתי אין נתונים כוזבים ולא כוזבים.

    כל הנתונים כוזבים.

    והדרך להתעלות מעליהם היא להתבונן בבמקום שאין בו נתונים בכלל

    ואז לחזור ולעשות את הדרך שלנו - אותה הדרך שבחרנו - אך מנקודת מוצא נקייה מנתונים.

    כך נוכל לברוא את האמת הנקייה שלנו והדרך שבה הלכנו קודם מתבהרת במלוא טהרטה.

    איציק.צוחק

     איציק, מה שנכון זה מה שנכון בשבילך.

    אני רק יכול להזמין אותך לשוב ולקרוא מה שכבר נכתב למעלה.

    ואז ... לקחת צעד לאחור ולהתבונן. 

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 17:12:

    צטט: א י ל ה 2008-09-07 16:07:55


    זה מורכב, העניין הזה.

    זה כאילו שלב מתקדם יותר.

    יש שם משהו שצריך להיעשות לפני, משהו שקשור לאמון של אדם בעצמו, בטוב, באל אפילו; משהו שנותן לו כלים של התבוננות ממקומות רחבים ופתוחים, ולא מתוך מנגנוני הישרדות שצמחו לו מפגיעות או נזקים כאלה ואחרים.

    כי כמה שלא תתבונן, אם תתבונן דרך משקפיים מוכתמות, תראה כתמים.

     

    ואחרי שמנקים - האמת של אדם וההתבוננות של אדם, אלה הדברים הכי חשובים שיש לו מול החיים, אני חושבת.

     

     אילה, בכל מה שתנסי לעשות עם האדם תמיד תפגשי אותו במקום בו הוא נמצא עכשיו. לא בשום מקום אחר.

    גם אם הוא מורעל מכזב, גם אם הוא נגוע ברשע. זה מי שצריך להתמודד איתו.

    ואין דבר כזה לנקות למישהו אחר. זה רק ההתבוננות שלו עצמו שמנקה.

    אבל זו רק דעתי.  

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 17:12:

    צטט: חלקת אהבה קטנה 2008-09-07 16:56:20


    חיוך

     

    *

     וגם לך!

     

    da2008
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    da2008 ‏7/9/08 18:07:

    כוכב, חיוך וחיבוק נשיקה
    dovrat..
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    dovrat.. ‏7/9/08 20:13:

    אורי

    לכל אדם האמת שלו. אני יכולה לדבר אך ורק בשם עצמי.

    אני לא אדם שילך לשמוע הרצאות בנושאים של מה אמיתי ומה לא.

    יש לי את האמת שלי,את המוטו שלי,אני מאמינה בדרכי וכך אני חיה יום יום ושורדת.

    לפעמים יותר קשה ולפעמים יותר קל. ככה זה, צריך להתמודד. אני מנסה ללמוד מנסיון ומעצות

    של אנשים שאני סומכת עליהם.וכך גם נוהגת עם ילדי ועם קרובי,נותנת ומייעצת לפי נסיון חיי .

    אני מאמינה שמה שצריך לקרות יקרה ,ומה שלא - לא !!

    לא אלחם מלחמת חורמה בשום מוסד

    כי כזאת אני. יש יאמרו חלשה- אני אומרת בכוח האמונה שלי בעצמי אני אביא אלי את מה שאני רוצה.

    ככה זה עובד לדעתי.מה שנראה הכי חשוב להשיג היום-מחר יהיה בעל משמעות פחותה.

    הקטע מעניין, לי באופן אישי קצת קשה לקרוא קטעים כאלה..לא נכנס פנימה..בעיות קשב.

    אז קראתי בדילוגים

    תודה על השיתוף

    דברת:))

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 20:48:

    צטט: da2008 2008-09-07 18:07:57


    כוכב, חיוך וחיבוק נשיקה

     נשיקה אהבה.

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏7/9/08 21:00:

    צטט: nikuskus 2008-09-07 20:13:00

    אורי

    לכל אדם האמת שלו. אני יכולה לדבר אך ורק בשם עצמי.

    אני לא אדם שילך לשמוע הרצאות בנושאים של מה אמיתי ומה לא.

    יש לי את האמת שלי,את המוטו שלי,אני מאמינה בדרכי וכך אני חיה יום יום ושורדת.

    לפעמים יותר קשה ולפעמים יותר קל. ככה זה, צריך להתמודד. אני מנסה ללמוד מנסיון ומעצות

    של אנשים שאני סומכת עליהם.וכך גם נוהגת עם ילדי ועם קרובי,נותנת ומייעצת לפי נסיון חיי .

    אני מאמינה שמה שצריך לקרות יקרה ,ומה שלא - לא !!

    לא אלחם מלחמת חורמה בשום מוסד

    כי כזאת אני. יש יאמרו חלשה- אני אומרת בכוח האמונה שלי בעצמי אני אביא אלי את מה שאני רוצה.

    ככה זה עובד לדעתי.מה שנראה הכי חשוב להשיג היום-מחר יהיה בעל משמעות פחותה.

    הקטע מעניין, לי באופן אישי קצת קשה לקרוא קטעים כאלה..לא נכנס פנימה..בעיות קשב.

    אז קראתי בדילוגים

    תודה על השיתוף

    דברת:))

    את יודעת מה אמיתי לך ומה לא. לי אין מושג מה נכון בשבילך.

    זה נכון שסדרי העדיפויות משתנים בהתמדה, אבל זה לא מונע את העובדה שהקיום וההתנהלות שלך משפיעים על סביבתך. דברים קורים בגלל שגורמים להם לקרות, במעשה או בחוסר מעשה. את לא חלשה אלא דווקא ההיפך, חזקה מאוד.

    את יכולה להבין את מה שכתוב פה למעלה. את כבר מבינה את זה, מזה שנים רבות.

     

     

     

     

     

    dovrat..
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    dovrat.. ‏7/9/08 22:59:

    צטט: אורי אשכנזי 2008-09-07 21:00:11

    צטט: nikuskus 2008-09-07 20:13:00

    אורי

    לכל אדם האמת שלו. אני יכולה לדבר אך ורק בשם עצמי.

    אני לא אדם שילך לשמוע הרצאות בנושאים של מה אמיתי ומה לא.

    יש לי את האמת שלי,את המוטו שלי,אני מאמינה בדרכי וכך אני חיה יום יום ושורדת.

    לפעמים יותר קשה ולפעמים יותר קל. ככה זה, צריך להתמודד. אני מנסה ללמוד מנסיון ומעצות

    של אנשים שאני סומכת עליהם.וכך גם נוהגת עם ילדי ועם קרובי,נותנת ומייעצת לפי נסיון חיי .

    אני מאמינה שמה שצריך לקרות יקרה ,ומה שלא - לא !!

    לא אלחם מלחמת חורמה בשום מוסד

    כי כזאת אני. יש יאמרו חלשה- אני אומרת בכוח האמונה שלי בעצמי אני אביא אלי את מה שאני רוצה.

    ככה זה עובד לדעתי.מה שנראה הכי חשוב להשיג היום-מחר יהיה בעל משמעות פחותה.

    הקטע מעניין, לי באופן אישי קצת קשה לקרוא קטעים כאלה..לא נכנס פנימה..בעיות קשב.

    אז קראתי בדילוגים

    תודה על השיתוף

    דברת:))

    את יודעת מה אמיתי לך ומה לא. לי אין מושג מה נכון בשבילך.

    זה נכון שסדרי העדיפויות משתנים בהתמדה, אבל זה לא מונע את העובדה שהקיום וההתנהלות שלך משפיעים על סביבתך. דברים קורים בגלל שגורמים להם לקרות, במעשה או בחוסר מעשה. את לא חלשה אלא דווקא ההיפך, חזקה מאוד.

    את יכולה להבין את מה שכתוב פה למעלה. את כבר מבינה את זה, מזה שנים רבות.

    וואו אורי זה נשמע כאילו שאתה מכיר אותי במציאות...:))

     

     

     

     

     

     

    אינשאללה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אינשאללה ‏8/9/08 04:22:

    אהלן סתם בא לי להתווכח...ולהיות חלק משורת המעריציםצות שלך כאן-

    ואני מעריכה את החיפוש אחר האמת אבל לא מבינה, איך יודעים כשמוצאים את האמת שזו האמת?

    יש רק אמת אבסולטית אחת ? או שלכל אחד יש את האמת שלו? והאם מתקיימת כאן סתירה, או שתיתכן גם אמת אבסולוטית וגם אמת סוביקטיבית?

    אולי יש רק אמת אחת וכל אחד רואה רק חלק ממנה שהרי אין לנו יכולת לראות את כל נקודות המבט מאותו המקום ובאותו הזמן?

    אולי אין אמת אחת אבסולטית, אבל אז מהו החיפוש אחר האמת?

     נשיקות

    אינשאללה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אינשאללה ‏8/9/08 04:29:
    אה וגם - אני חושבת שזו ממש לא האמת שהחוברת הזו כשמחולקת באזורי לחימה ומשבר מצילה מישהו או משפרת את המצב- אבל זו כנראה האמת הקולקטיבית-סוביקטיבית של הקולקטיב- שמפיץ אותה, ...יחד עם זאת ברור שיש בה כלים שניתן להשתמש בהם.וזה שאתה מומחה אמיתי בלעבד דברים ולהפוך אותם לקסמים בחיים, בעיקר מלמד על תכונותיך הנפלאות...
    אינשאללה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אינשאללה ‏8/9/08 04:35:

    צטט: אורי אשכנזי 2008-09-07 17:02:24

    צטט: דאו דה צ'ינג 2008-09-07 14:12:48

    תודה אורי שהפנית אותי לפוסט שלך צוחק

    שמח שאתה עם האמת שלך.

    ברצוני להוסיף שלדעתי אין נתונים כוזבים ולא כוזבים.

    כל הנתונים כוזבים.

    והדרך להתעלות מעליהם היא להתבונן בבמקום שאין בו נתונים בכלל

    ואז לחזור ולעשות את הדרך שלנו - אותה הדרך שבחרנו - אך מנקודת מוצא נקייה מנתונים.

    כך נוכל לברוא את האמת הנקייה שלנו והדרך שבה הלכנו קודם מתבהרת במלוא טהרטה.

    איציק.צוחק

     איציק, מה שנכון זה מה שנכון בשבילך.

    אני רק יכול להזמין אותך לשוב ולקרוא מה שכבר נכתב למעלה.

    ואז ... לקחת צעד לאחור ולהתבונן. 

    איציק אני בעדך, מה שכתבת הוא לדעתי המקום-מצב אליו צריך לשאוף להגיע ללא שום נתונים, להסתכל על מה שיש - אין ולברוא מחדש את היש אין ואולי האמת כולה- היא להפטר מכל הנתונים כולם שאכן הם כוזבים כי התקיימו בעבר, שכלל אינו קיים כשאתה כאן- ולהסתכל נכוחה בכאן ועכשיו -נקי.ולברוא...

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏8/9/08 10:52:

    צטט: אינשאללה 2008-09-08 04:35:27

    צטט: אורי אשכנזי 2008-09-07 17:02:24

    צטט: דאו דה צ'ינג 2008-09-07 14:12:48

    תודה אורי שהפנית אותי לפוסט שלך צוחק

    שמח שאתה עם האמת שלך.

    ברצוני להוסיף שלדעתי אין נתונים כוזבים ולא כוזבים.

    כל הנתונים כוזבים.

    והדרך להתעלות מעליהם היא להתבונן בבמקום שאין בו נתונים בכלל

    ואז לחזור ולעשות את הדרך שלנו - אותה הדרך שבחרנו - אך מנקודת מוצא נקייה מנתונים.

    כך נוכל לברוא את האמת הנקייה שלנו והדרך שבה הלכנו קודם מתבהרת במלוא טהרטה.

    איציק.צוחק

     איציק, מה שנכון זה מה שנכון בשבילך.

    אני רק יכול להזמין אותך לשוב ולקרוא מה שכבר נכתב למעלה.

    ואז ... לקחת צעד לאחור ולהתבונן. 

    איציק אני בעדך, מה שכתבת הוא לדעתי המקום-מצב אליו צריך לשאוף להגיע ללא שום נתונים, להסתכל על מה שיש - אין ולברוא מחדש את היש אין ואולי האמת כולה- היא להפטר מכל הנתונים כולם שאכן הם כוזבים כי התקיימו בעבר, שכלל אינו קיים כשאתה כאן- ולהסתכל נכוחה בכאן ועכשיו -נקי.ולברוא...

     

    והכאן ועכשיו איננו נתון?

    כל מה שאת רואה, שומעת, חווה, נושמת, זה גלים של אנרגיה שנקלטים בסנסורים שלך. כל אלה הם נתונים.

    את מערבבת שני דברים שונים.

    איציק טוען ש "והדרך להתעלות מעליהם היא להתבונן בבמקום שאין בו נתונים בכלל ואז לחזור ולעשות את הדרך שלנו - אותה הדרך שבחרנו - אך מנקודת מוצא נקייה מנתונים."

    ואני לא יודע איך אפשר להתבונן במקום שאין בו נתונים. ברגע שיש מקום, יש נתונים. ברגע שיש דרך, יש נתונים. ברגע שיש רגע או נקודת מוצא, יש נתונים.

    קצת מזה וקצת מזה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    קצת מזה וקצת מזה ‏8/9/08 14:49:


    היי אודי

    מסכימה עם רון ואיתך בכך שאדם צריך להתבונן בדברים דרך עיניו בלבד

    ולעשות את ההחלטות הקשורות לחיו ולעשייתו רק דרך התבוננות שלו על הדברים

    בלי לתת למישהו להשפיע על ההחלטות והעשייה שלו.

     

    לצערי לא מקבלת חלק גדול מהדעות של הסינטולוגיה לפחות את מה שנוגע לרטלין

    המשך יום מקסים שיהיה

    נעמה 

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏8/9/08 15:20:

    צטט: קצת מזה וקצת מזה 2008-09-08 14:49:54


    היי אודי

    מסכימה עם רון ואיתך בכך שאדם צריך להתבונן בדברים דרך עיניו בלבד

    ולעשות את ההחלטות הקשורות לחיו ולעשייתו רק דרך התבוננות שלו על הדברים

    בלי לתת למישהו להשפיע על ההחלטות והעשייה שלו.

     

    לצערי לא מקבלת חלק גדול מהדעות של הסינטולוגיה לפחות את מה שנוגע לרטלין

    המשך יום מקסים שיהיה

    נעמה 

    ונפלא שאת הולכת עם האמת שלך.

    יום קסום גם לך!

     

    gentleman
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    gentleman ‏8/9/08 17:38:


    אין כמו האמת... (ואני לא משקר בעניין...) קריצה

    כמה נכון וכמה פשוט לו רק היינו מקשיבים, מפנימים, פועלים ומגשימים...לחיי האמת !

    ותודה לך אורי עבור פוסט כה אמיתי !

    נילימה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    נילימה ‏8/9/08 22:13:
    היי אורי,

     

    החתול קפץ על המקלדת ושלח את התגובה הקודמת לפניי שנכתבה במלואה..

     

     

    מהי האמת ???

    מהי המציאות ???

    האם האמת משתנה ??. האם היא הופעה הבאה והולכת ???

    האם אתה הופעה ???

     

    האמת עבורי היא נוכחות

    ההתבוננות היא להיות ללא שפיטה

    ללא אמירה כלשהי,

     ללא הגדרה של טוב ורע

    נכון ולא נכון

    היא ראיה

    כי הרואה  כבר הגדיר אובייקט

    ומאמין כי הוא סובייקט

     

    ? TELL ME WHO YOU ARE

     

     

    באהבה,

    נילימה

    עמיר פריימן
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עמיר פריימן ‏8/9/08 22:41:

    שאלה לי אליך, אורי.

    נראה לי שהקטעים שהבאת (במיוחד הראשון) יוצא מהנחה שאין מציאות מוחלטת או אמת מוחלטת, או שאין אפשרות לנו לדעת מהי.

    כך אני מבין את המשפטים "מה שנכון הוא מה שנכון עבורך. אין לאיש כל זכות לכפות עליך נתונים ולפקוד עליך להאמין בהם "או ש...". אם זה לא נכון עבורך, זה לא נכון.

    האם זו גם ההבנה שלך?

    הנחה כזו היא להבנתי שגוייה, ויתרה מכך -- מזיקה מבחינת ההשפעה שלה על נפש האדם ויכולתו להתפתח מצפונית-מוסרית. 

    אני הייתי אומר: מה שנכון הוא מה שנכון, ואם אתה רוצה להיות אדם ער, מואר, מודע, חופשי ושפוי, עליך לעשות הכל כדי לגלות ולדעת מעבר לכל ספק מה נכון ומה לא נכון.

    איש לא יוכל לגלות ולדעת זאת בשבילך, אבל אתה יכול לדעת את המציאות ולראות את הדברים כמו שהם, חופשי מעיוותים וסילופים.

    אולי לא בצורה מושלמת (יכול להיות שזה לא אפשרי לבן אנוש), אבל בקירוב מספיק כדי לחיות, לפעול ולהגיב בצורה שפוייה מאוד ובהתאמה גבוהה למציאות.

    מה אתה חושב?

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏9/9/08 00:04:

    צטט: gentleman 2008-09-08 17:38:18


    אין כמו האמת... (ואני לא משקר בעניין...) קריצה

    כמה נכון וכמה פשוט לו רק היינו מקשיבים, מפנימים, פועלים ומגשימים...לחיי האמת !

    ותודה לך אורי עבור פוסט כה אמיתי !

    תודה לך יקיר, יקירי!חיוך

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏9/9/08 01:06:

    צטט: נילימה 2008-09-08 22:13:24

    היי אורי,

     

    החתול קפץ על המקלדת ושלח את התגובה הקודמת לפניי שנכתבה במלואה..

     

    מהי האמת ???

    מהי המציאות ???

    האם האמת משתנה ??. האם היא הופעה הבאה והולכת ???

    האם אתה הופעה ???

     

    האמת עבורי היא נוכחות

    ההתבוננות היא להיות ללא שפיטה

    ללא אמירה כלשהי,

     ללא הגדרה של טוב ורע

    נכון ולא נכון

    היא ראיה

    כי הרואה  כבר הגדיר אובייקט

    ומאמין כי הוא סובייקט

     

    ? TELL ME WHO YOU ARE

     

     

    באהבה,

    נילימה

    אין בעיה, מחקתי אותה. ד"ש לחתול...

     

    ולשאלותייך...

    אמת מוגדרת במילון כ: הדבר כפי שהוא ללא תוספות או שינויים מהמקור. ההיפך משקר. הזמן, המקום, והאופן שבו דבר מה קרה.

    לדעתי האמת משתנה ללא הרף, אולם בכל רגע יש אמת.

    אני אינני הופעה אולם גופי כן.  וכך גם גופך.

    את חווה כרגע את האמת ומתרגמת אותה דרך פילטרים.

    האמת היא שאם אני, באופן אובייקטיבי לגמרי, אפיל מכת פטיש על ראשך את תסבלי מכאב והראש הלגמרי סובייקטיבי שלך יכאב.

     

    את מדברת על מצב אוטופי. אני מחזיר אותך לכאן ועכשיו. 

    עיקר ישותנו היא הכלום - האין חומר, האין אנרגיה, האין זמן, האין מרחב.

    אבל כבלנו עצמנו לעולם החומר הזה בהחלטות ושיקולים היסטוריים בני מיליוני שנה.

    וזה כלל לא משנה איך.

    אבל העובדה היא שכרגע אנו תוצאה של החלטות אלה ואנחנו כאן.

    וזה רעיון נפלא לשאוף לחזור למהותנו היסודית.

    אלא שלשם כך, זה לא מספיק לדמיין או ליצור מציאות חדשה.

    הכבלים שכרכנו סביב עצמנו לתוך היש המדומיין הזה הם חזקים מדי וגם המוות לא מספיק חזק כדי לנתק אותם.

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏9/9/08 01:19:

    צטט: עמיר פ. 2008-09-08 22:41:25

    שאלה לי אליך, אורי.

    נראה לי שהקטעים שהבאת (במיוחד הראשון) יוצא מהנחה שאין מציאות מוחלטת או אמת מוחלטת, או שאין אפשרות לנו לדעת מהי.

    כך אני מבין את המשפטים "מה שנכון הוא מה שנכון עבורך. אין לאיש כל זכות לכפות עליך נתונים ולפקוד עליך להאמין בהם "או ש...". אם זה לא נכון עבורך, זה לא נכון.

    האם זו גם ההבנה שלך?

    הנחה כזו היא להבנתי שגוייה, ויתרה מכך -- מזיקה מבחינת ההשפעה שלה על נפש האדם ויכולתו להתפתח מצפונית-מוסרית. 

    אני הייתי אומר: מה שנכון הוא מה שנכון, ואם אתה רוצה להיות אדם ער, מואר, מודע, חופשי ושפוי, עליך לעשות הכל כדי לגלות ולדעת מעבר לכל ספק מה נכון ומה לא נכון.

    איש לא יוכל לגלות ולדעת זאת בשבילך, אבל אתה יכול לדעת את המציאות ולראות את הדברים כמו שהם, חופשי מעיוותים וסילופים.

    אולי לא בצורה מושלמת (יכול להיות שזה לא אפשרי לבן אנוש), אבל בקירוב מספיק כדי לחיות, לפעול ולהגיב בצורה שפוייה מאוד ובהתאמה גבוהה למציאות.

    מה אתה חושב?

     

     הקטע הראשון מתייחס לראיית המציאות של אדם ושאיפתו.

    המילה אמת, כפי שהגדרתי בתגובה הקודמת, היא הדבר כפי שהוא ללא שינויים. ההיפך משקר. הזמן, המקום והאופן שבו קרה דבר מה.

    "מה שנכון הוא מה שנכון בשבילך"  בשבילי מביע שלמות אישית. להיות נאמן להתבוננות שלי עצמי. לא לאכול שטויות של אנשים שמנסים לעשות לי מניפולציות. בהחלט יכול להיות שאני אשנה את דעתי לאחר שאראה את נכונותן של עובדות אחרות, אבל זה יהיה בגלל שאני ראיתי את הטוב שבשינוי העמדה. אני חושב שזה מדבר על עדריות ואיך לא להיגרר כסומים אחרי מנהיגים כאלה ואחרים מבלי לראות גם את הצדדים השליליים שבמעשיהם.

    מה זה נכון? למה שאתה תחליט בשבילי מה נכון או מה מוסרי? איך קבעת שאתה מואר והאחר איננו? בגלל ההסכמה הקבוצתית הרחבה? 

    איך אתה יכול לראות את המציאות חופשי מעיוותים וסילופים? אין אדם שיכול לראות מבעד לאשלייה שבעולם. כולם נתונים לאשליות. תאמין לי, חקרתי את נושא האשלייה לעומק. בעצם, אל תאמין לי. תבדוק. מה שנכון הוא מה שנכון בשבילך.

    תודה על תגובתך ומקווה שעניתי על שאלתך.
    עמיר פריימן
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    עמיר פריימן ‏9/9/08 04:42:

    צטט: אורי אשכנזי 2008-09-09 01:19:33

    מה זה נכון? למה שאתה תחליט בשבילי מה נכון או מה מוסרי? איך קבעת שאתה מואר והאחר איננו? בגלל ההסכמה הקבוצתית הרחבה? 

    איך אתה יכול לראות את המציאות חופשי מעיוותים וסילופים? אין אדם שיכול לראות מבעד לאשלייה שבעולם. כולם נתונים לאשליות. תאמין לי, חקרתי את נושא האשלייה לעומק. בעצם, אל תאמין לי. תבדוק. מה שנכון הוא מה שנכון בשבילך.

     אורי, מה בדברים שכתבתי גרם לך לחשוב שאני מנסה להחליט בשביל מישהו אחר מה נכון או מה מוסרי, או שמישהו מואר והאחר איננו?

    אני קורא שוב את מה שכתבתי בענין, ונראה לי ששמתי דגש חזק וברור (כולל עיבוי הפונט) על כך שהכל תלוי באדם בלבד וברצונו לדעת את האמת לעצמו ומעצמו.

    הנה מה שכתבתי:

     

    מה שנכון הוא מה שנכון, ואם אתה רוצה להיות אדם ער, מואר, מודע, חופשי ושפוי, עליך לעשות הכל כדי לגלות ולדעת מעבר לכל ספק מה נכון ומה לא נכון.

    איש לא יוכל לגלות ולדעת זאת בשבילך, אבל אתה יכול לדעת את המציאות ולראות את הדברים כמו שהם, חופשי מעיוותים וסילופים.

     

    מה שבטוח הוא שאנחנו חלוקים לגמרי בדבר היכולת האנושית לראות מבעד לאשלייה.

    כמו שלך אין ספק שהדבר אינו אפשרי, לי אין ספק שאתה טועה ושהדבר אפשרי, ושכאן תקפה האימרה "יגעת ולא מצאת -- אל תאמין".

     

     

     

    נילימה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    נילימה ‏9/9/08 07:49:

    צטט: אורי אשכנזי 2008-09-09 01:06:44

    ולשאלותייך...

    אמת מוגדרת במילון כ: הדבר כפי שהוא ללא תוספות או שינויים מהמקור. ההיפך משקר. הזמן, המקום, והאופן שבו דבר מה קרה.

    לדעתי האמת משתנה ללא הרף, אולם בכל רגע יש אמת.

    אני אינני הופעה אולם גופי כן.  וכך גם גופך.

    את חווה כרגע את האמת ומתרגמת אותה דרך פילטרים.

    האמת היא שאם אני, באופן אובייקטיבי לגמרי, אפיל מכת פטיש על ראשך את תסבלי מכאב והראש הלגמרי סובייקטיבי שלך יכאב.

     

    את מדברת על מצב אוטופי. אני מחזיר אותך לכאן ועכשיו. 

    עיקר ישותנו היא הכלום - האין חומר, האין אנרגיה, האין זמן, האין מרחב.

    אבל כבלנו עצמנו לעולם החומר הזה בהחלטות ושיקולים היסטוריים בני מיליוני שנה.

    וזה כלל לא משנה איך.

    אבל העובדה היא שכרגע אנו תוצאה של החלטות אלה ואנחנו כאן.

    וזה רעיון נפלא לשאוף לחזור למהותנו היסודית.

    אלא שלשם כך, זה לא מספיק לדמיין או ליצור מציאות חדשה.

    הכבלים שכרכנו סביב עצמנו לתוך היש המדומיין הזה הם חזקים מדי וגם המוות לא מספיק חזק כדי לנתק אותם.

     

    אתה אינך הגוף.

    וכמוני כמוך....

    אינך נעלם ביודעך זאת ,רק זווית הראיה שלך משתנה,

    ההתמקדות....

    אינך מפסיק להתקיים ,

    להיפך אתה נוכח כי קיומך ניצחי ועל זמני

    ומכך לעולם לא היית כבול ואתה חופשי

    ברור שאם הגוף ייקבל מכה היא עלולה לכאוב עד מאוד

    אך האם זה עדות מספקת לזהות שזה מי שהינך

    מי הוא העד לכאב ,למכה ? 

    אתה היחיד היכול להיות בכאן ובעכשיו

    המיינד נגזר עליו להיות מפוצל

    נודד כמו סוכן נסיעות

    בעבר ובעתיד קשה לו להיות בהווה במלואו

    להיות בחוויה זו נוכחות

    אינך יכול להגיד שאינך כי אתה הקיום

    המיינד יכול לתאר את הריק שבהופעה על מנת לנסות להבין את מהותו

    המילים אינן יכולות לתאר נוכחות

    הן יכולות לנסות ולבטא את החוויה..

    בנוכחות הדימיון נפסק ואין יצירת מציאות

    כי המציאות היחידה

     היא, 

    אותה המודעות שהינך .

    יום קסום,

    נילימה

     

     

     

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏9/9/08 08:34:

    צטט: עמיר פ. 2008-09-09 04:42:52

     אורי, מה בדברים שכתבתי גרם לך לחשוב שאני מנסה להחליט בשביל מישהו אחר מה נכון או מה מוסרי, או שמישהו מואר והאחר איננו?

    אני קורא שוב את מה שכתבתי בענין, ונראה לי ששמתי דגש חזק וברור (כולל עיבוי הפונט) על כך שהכל תלוי באדם בלבד וברצונו לדעת את האמת לעצמו ומעצמו.

    הנה מה שכתבתי:

     

    מה שנכון הוא מה שנכון, ואם אתה רוצה להיות אדם ער, מואר, מודע, חופשי ושפוי, עליך לעשות הכל כדי לגלות ולדעת מעבר לכל ספק מה נכון ומה לא נכון.

    איש לא יוכל לגלות ולדעת זאת בשבילך, אבל אתה יכול לדעת את המציאות ולראות את הדברים כמו שהם, חופשי מעיוותים וסילופים.

     

    מה שבטוח הוא שאנחנו חלוקים לגמרי בדבר היכולת האנושית לראות מבעד לאשלייה.

    כמו שלך אין ספק שהדבר אינו אפשרי, לי אין ספק שאתה טועה ושהדבר אפשרי, ושכאן תקפה האימרה "יגעת ולא מצאת -- אל תאמין".

     

    אתה צודק שצריך לעשות הכל כדי לגלות מה נכון ומה לא, וזו השאיפה לחיות עם האמת. חוסר ההסכמה הוא ב"איך מגלים אותה". לי נראה שכאשר נגיע לרמה הפרקטית של זה, הדרכים שלנו לא תהיינה שונות.

     

    תמר קפואנו
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    תמר קפואנו ‏10/9/08 09:41:


    איזה חגיגה הפוסט שלך עשה לי.

    אני מחבקת את המילים ואת המשמעות שלהן.

     

    ואני אומרת לחיות את האמת שלנו. כן.

    וגם להבין שהיא רגעית ומשתנה ככל שאנו משתנים.

    והיא זמינה לנו כמו הדמעות בקצה העין או החיוך בשובל הפה.

     

     

    yaaali
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    yaaali ‏10/9/08 19:01:

    לא מאמינה בסיינטולוגיה ובדרכה, אבל בהחלט הולכת עם האמת , העניין הוא שאין אמת אחת .
    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏11/9/08 01:03:

    צטט: תמר קפואנו 2008-09-10 09:41:21


    איזה חגיגה הפוסט שלך עשה לי.

    אני מחבקת את המילים ואת המשמעות שלהן.

     

    ואני אומרת לחיות את האמת שלנו. כן.

    וגם להבין שהיא רגעית ומשתנה ככל שאנו משתנים.

    והיא זמינה לנו כמו הדמעות בקצה העין או החיוך בשובל הפה.

     

    איזה כיף! חגיגות זה העבודה וגם ההנאה שלי.

    והאמת... אני ממש אשמח אם תקראי את זה.

    וגם את, אני חושב.

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏11/9/08 15:53:

    צטט: yaaali 2008-09-10 19:01:10


    לא מאמינה בסיינטולוגיה ובדרכה, אבל בהחלט הולכת עם האמת , העניין הוא שאין אמת אחת .

     

    גם אני מסוייג מדברים מסויימים שם ודברים אחרים לדעתי מאוד חכמים בה. (אחרת היא לעולם לא היתה זוכה לחסידים) אבל בכל מקרה, מתוך מה שאני למדתי שם, אין שם שום דבר שאמור להיות קשור לאמונה. רק לידיעה.

    ופה בדיוק הבעיה,- אנשים שלא בודקים את מה שהם לומדים... רק מאמינים.

    אילו בדקו, היו מגלים שיש שם חכמה ושטות זה לצד זה, וחשוב לברור את הטוב במסננת.

    וביחס לאמת אחת... אני חושב שזה תלוי בדרך שבה את מגדירה מהי אמת.

     

    מביטה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מביטה ‏14/9/08 22:47:


    ראה את מה שאתה רואה, לא משהו שמישהו אומר לך שאתה רואה.

    האמת, האמת שלך, לא משנה כמה זה קשה לסנן את רעשי הרקע.

    לא משנה כמה קל לשכוח להקשיב לעצמנו.

    האמת. האמת שלך. רק שלך.

    אני לא ניק
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אני לא ניק ‏15/9/08 16:56:

    תודה.פשוט ככה.

    פשוט זה תמיד פשוט? 

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏16/9/08 01:32:

    צטט: מביטה 2008-09-14 22:47:11


    ראה את מה שאתה רואה, לא משהו שמישהו אומר לך שאתה רואה.

    האמת, האמת שלך, לא משנה כמה זה קשה לסנן את רעשי הרקע.

    לא משנה כמה קל לשכוח להקשיב לעצמנו.

    האמת. האמת שלך. רק שלך.

     צודקת. לפעמים זה קשה. אבל זכית הרגע בעוד ציטוט מהספר המופלא הזה:

    " אדם יכול להרגיש כמו עלה נידף הנישא לאורך רחוב מלוכלך, אדם יכול להרגיש כמו גרגר חול, תקוע במקום אחד. אך איש לא אמר שהחיים מתנהלים באופן מסודר ועל מי מנוחות. אין הם מתנהלים כך. אבל אדם אינו עלה שחוק ואף לא גרגר חול. אדם יכול, במידה כזו או אחרת, לשרטט את מפת הדרכים שלו וללכת לפיה."

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏16/9/08 01:33:

    צטט: לא רוצה ניק 2008-09-15 16:56:20

    תודה.פשוט ככה.

    פשוט זה תמיד פשוט? 

     הרבה יותר. נשיקה

     

    אורית ע.
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורית ע. ‏22/12/08 00:02:


    פוסט מרתק.

    הדברים שבחרת לצטט,

    שוב אורי אני עם הבחירותש לך שהן מצויינות בעיני...

     

    דברים חכמים אנו מוצאים בהמון מקורות ומה שחשוב הוא מה אנחנו בוחרים לראות בהם ומה לקחת לעצמינו ומה לעשות אתם.

     

    אני מאוד מזדהה עם הקטע וברשותך גם אשתמש בו בעתיד.

     

     הזכרת לי פתאום (ווא כמה זמן לא חשבתי על כך) שבעבר הרחוק שלי כעוזרת דוקטורט, סייעתי למחקר המדבר על תפיסות אמת וצדק.

    המסר הכללי בסיכומה של עבודת הדוקטורט של ד"ר מירי לוין רוזליס, אם אתמצת (מקווה לא לחטוא לאמת " תרתי :-)... היא שאין אמת אחת ואין צדק אחד,

    הם סובייקטיביים ונתונים לפרשנות האישית שלנו.

     

    לפני כמה שנים עברתי שינוי גדול בחיי.  שינויע ם עצמי.  אחד מהם היה שאיני מכונה לחיות עם שקרים ועם זיופים.  זה לא מוחלט כי לעתים, בעיקר בעבודה ולפעמים במשפחה יש מקומות בהם אני נאלצת לסבול רגעים או אנשים מזוייפים ודברים שברור לי כי הם שקריים לחלוטין.  זה מחיר חיים בחברה.  אולם בקרב החברה שאני בוחרת לעצמי עברתי סינון קשה ונותרו רק ההמה שאני יכולה להיות אמיתית לגמרי איתם ושאני מזהה שהם לגמרי אמיתיים איתי.

    איני יכולה להיות חברה שלמ י שמשקר לי או שאינו מסוגל לשאת את האמת הישירה שלי, פשוט לא יכולה.

     

    ומה עוד קרה בזמן הזה?

    הבנתי כי על מנת לראות נכוחה יש צורך באומץ, להתגבר על הפחד

    ולדעת שמה שלא אראה שם

    אתמודד עמו כשיגיע....

     

    כשמנטרלים את הפחד ולא מאפשרים לו לנהל את החיים, אפשר לראות את כל העולם אחרת.

     

    תודה שוב, זה מאפשר לגבש טוב יותר את מה שידעתי, להיזכר בתקופות נשכחות ויפות ולחייך עוד קצת לפני השינה :-).

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏22/12/08 00:25:

    צטט: אורית ע. 2008-12-22 00:02:16


    פוסט מרתק.

    הדברים שבחרת לצטט,

    שוב אורי אני עם הבחירותש לך שהן מצויינות בעיני...

     

    דברים חכמים אנו מוצאים בהמון מקורות ומה שחשוב הוא מה אנחנו בוחרים לראות בהם ומה לקחת לעצמינו ומה לעשות אתם.

     

    אני מאוד מזדהה עם הקטע וברשותך גם אשתמש בו בעתיד.

     

     הזכרת לי פתאום (ווא כמה זמן לא חשבתי על כך) שבעבר הרחוק שלי כעוזרת דוקטורט, סייעתי למחקר המדבר על תפיסות אמת וצדק.

    המסר הכללי בסיכומה של עבודת הדוקטורט של ד"ר מירי לוין רוזליס, אם אתמצת (מקווה לא לחטוא לאמת " תרתי :-)... היא שאין אמת אחת ואין צדק אחד,

    הם סובייקטיביים ונתונים לפרשנות האישית שלנו.

     

    לפני כמה שנים עברתי שינוי גדול בחיי.  שינויע ם עצמי.  אחד מהם היה שאיני מכונה לחיות עם שקרים ועם זיופים.  זה לא מוחלט כי לעתים, בעיקר בעבודה ולפעמים במשפחה יש מקומות בהם אני נאלצת לסבול רגעים או אנשים מזוייפים ודברים שברור לי כי הם שקריים לחלוטין.  זה מחיר חיים בחברה.  אולם בקרב החברה שאני בוחרת לעצמי עברתי סינון קשה ונותרו רק ההמה שאני יכולה להיות אמיתית לגמרי איתם ושאני מזהה שהם לגמרי אמיתיים איתי.

    איני יכולה להיות חברה שלמ י שמשקר לי או שאינו מסוגל לשאת את האמת הישירה שלי, פשוט לא יכולה.

     

    ומה עוד קרה בזמן הזה?

    הבנתי כי על מנת לראות נכוחה יש צורך באומץ, להתגבר על הפחד

    ולדעת שמה שלא אראה שם

    אתמודד עמו כשיגיע....

     

    כשמנטרלים את הפחד ולא מאפשרים לו לנהל את החיים, אפשר לראות את כל העולם אחרת.

     

    תודה שוב, זה מאפשר לגבש טוב יותר את מה שידעתי, להיזכר בתקופות נשכחות ויפות ולחייך עוד קצת לפני השינה :-).

     

     שוב תודה על הפירגון שלך.

    האמת, קשה ככל שתהיה, היא טובה יותר לעיכול מכל שקר.

    החיים בשקר מביאים להרבה תסבוכות, תיסכולים ואומללות.

    הבחירה להתבונן לאמת בעיניים היא חשובה ביותר, ולמרות שלפעמים אני קצת ממצמץ, אני משתדל מהר למצוא אותה שוב. 

    הרבה חיוכים וחג שמח מאוד!

    בלה פלורה
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    בלה פלורה ‏15/6/09 07:38:


    לא יודעת!!

    אני יודעת שאני מגיבה בשנה של איחור אחרי כולם, אבל באמת, באמת, באמת שאני לא יודעת כלום.

    לא יודעת כלום על מה נכון, לא יודעת כלום על ההגדרה האמיתית והנכונה והיחידה לאושר, לא יודעת כלום על למה במשך חמש שנים החוברת הקטנה הזאת היתה צריכה להיות התנ"ך שלי אבל לא באמת הצליחה לתפקד ככה.

    לא יודעת.

    אני רק יודעת שמרגע שבו בעטתי ממני והלאה את העולם שהכתיב לי איך לחיות, איך להרגיש, איך להגיד, מה להגיד, איך לאכול, מה לא לאכול, עם מי לדבר, עם מי אסור לדבר, באמא שלי. די!

    אני רק יודעת שמהשניה שבה אמרתי די אחד גדול - התחלתי להיות מאושרת.

    אז זאת הדרך שלי אל האושר, וזה האסימון היחיד שנפל לי מהחוברת הקטנה והמרופטת הזאת, שמחלקים חינם. כי באמת, בלי החוברת הזאת לא היינו יודעים שום דבר על החיים. ממש כלום.

    סליחה על הציניות. זה בטח יעבור כשהכעס יעבור :)

    דניאלה סגל
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    דניאלה סגל ‏15/6/09 20:51:

    כל פעם אני מגיעה לאיזה מקום מרתק אחר. הפעם לכאן. נהניתי מהפוסט והתגובות.

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏16/6/09 16:33:

    צטט: בלה פלורה 2009-06-15 07:38:26


    לא יודעת!!

    אני יודעת שאני מגיבה בשנה של איחור אחרי כולם, אבל באמת, באמת, באמת שאני לא יודעת כלום.

    לא יודעת כלום על מה נכון, לא יודעת כלום על ההגדרה האמיתית והנכונה והיחידה לאושר, לא יודעת כלום על למה במשך חמש שנים החוברת הקטנה הזאת היתה צריכה להיות התנ"ך שלי אבל לא באמת הצליחה לתפקד ככה.

    לא יודעת.

    אני רק יודעת שמרגע שבו בעטתי ממני והלאה את העולם שהכתיב לי איך לחיות, איך להרגיש, איך להגיד, מה להגיד, איך לאכול, מה לא לאכול, עם מי לדבר, עם מי אסור לדבר, באמא שלי. די!

    אני רק יודעת שמהשניה שבה אמרתי די אחד גדול - התחלתי להיות מאושרת.

    אז זאת הדרך שלי אל האושר, וזה האסימון היחיד שנפל לי מהחוברת הקטנה והמרופטת הזאת, שמחלקים חינם. כי באמת, בלי החוברת הזאת לא היינו יודעים שום דבר על החיים. ממש כלום.

    סליחה על הציניות. זה בטח יעבור כשהכעס יעבור :)

     

    אני מבין לגמרי את מה שאת אומרת.

    וזה בדיוק מה שכתבתי שם בכוכבית.

    חבל לי על כל כך הרבה חכמה ורצון טוב שמתבזבזים בגלל יהירות, ו...טימטום.

    הכעס אינו כלפי אף אחד פרט לעצמך, על כך שלא נהגת לפי הכלל הזה.

    ואמנם אני מאחל לך את כל האושר שבעולם... וזה יכול לבוא רק מתוך מי שאת ומה שנכון לך.

     

    אורי אשכנזי
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    אורי אשכנזי ‏16/6/09 16:34:

    צטט: דניאלה סגל 2009-06-15 20:51:18

    כל פעם אני מגיעה לאיזה מקום מרתק אחר. הפעם לכאן. נהניתי מהפוסט והתגובות.

     

     חיוך שמחתי שאהבת.

    יומגניב

     

    manhigut
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    manhigut ‏25/6/09 17:37:

    מדהים, מדהים, מדהים, אני יכולה  להמשיך, מכיוון שהדברים שאתה כותב  הם כל  כך נכונים  וכל כך אמיתיים. להיות  נאמנים לראיה שלנו  ולא להיות ניזונים מאיך שאנשים רואים את הדברים. זו משימת חיים מרתקת ומאתגרת.

     

    תודה,  תודה,  תודה,  כן גם את זה אני יכולה להמשיך...

     

    ערב טוב!

    לכלילדמגיע
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    לכלילדמגיע ‏5/10/09 07:07:


     

     אהבתי ואשוב עם כוכב *

    מה שנכון הוא מה שנכון עבורך     עם

    מ.י.כ.ל.
    דרג את התוכן:
    0
    מומלץלא מומלץ
    מ.י.כ.ל. ‏7/10/09 22:47:

    הגעתי לכאן ב"מקרה" וזה מתאים לי מאוד.

    להקשיב לעצמי ולהתבונן באחר.

    מילים שמעצימות.

    תודה! 

    פרופיל

    אורי אשכנזי

    אורי אשכנזי

    www.orimagic.com בואו לבקר.

    קד"מ והנחיית כנסים עסקיים תוך שילוב של בידור ותדהמה בתכנים המקצועיים.
    מופעים מגניבים בערבי חברה וסדנאות גיבוש.
    מופעי קסמים לאירועים פרטיים.
    ...

    רסיסי מידע

    תכנים שיתווספו לעמוד זה יופיעו ישירות כהודעות דואר, בעמוד האישי שלך או בקורא RSS חיצוני, על פי בחירתך.
    RSS בלוגRSS תגובות