כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    תגובות (4)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      23/3/14 19:08:
    אתה כוכב
    חזרתי לככב:)
    הספר של כרמלה טל ברון העוסק במלחמת יום כיפור הוא אחד הטובים בז'אנר.
    0

    דור מלחמת יום כיפור ייספר לילדיו את קלאסיקת הילדים של תקופתו

    4 תגובות   יום ראשון, 16/3/14, 11:57

    הספר "אל תפחדואני רק ילדמאת כרמלה טל ברון שיצא בשנות ה-70בהוצאת ספריית פועלים והשפיע על דורות של ילדים קוראים שהפכו למבוגרים,ייצא בקרוב במהדורה שניה אלקטרונית כך יזכו ההורים להעביר לילדים את הספר שכה אהבו בתור ילדים.

     

     

    ''


    יש וודאי כאלו הזוכרים את המשוררת והאמנית כרמלה טל קוראת מספר שיריה הראשוןשיצא לאור כשנה לפני פרוץ מלחמת אוקטובר- 1973, ושמו כשם השיר ״מיום כפורים זה עד יום הכפורים הבא״ אותו קראה בהופעתה המשותפת בטלוויזיה עם הפסנתרן מישה סגלשהלחין ושר את השיר אחריההיה זה באחד מאותם לילות אחרונים של ההאפלה בשל מלחמת יום כיפור שהתמשכה הרבה מעבר למצופהכן גם השפעתו של השיר שהודפסעם תום המלחמה,בעשרות עיתונים יהודיים בארה״ב ועד היום נקרא בקהילות רפורמיות ואחרות ביום הזיכרון.

     

    הספר "אל תפחדו אני רק ילדאו בממלכת המפלצות״ מאת כרמלה טל ברוןשראה אור כשנתיים לפני מלחמת יום כיפוראף הוא בספרית פועליםוהשפיע על דורות של ילדים קוראים שהפכו למבוגריםייצא בקרוב במהדורה אלקטרונית וכך יזכו צעירים ברוחם והורים להעביר לילדים את הספר שכה אהבו בתור ילדים.הספר היה בזמנו ראשון מסוגו בשל הסגנון הסוראליסטי-פנטסטי שפתח חלון צבעוני לרוח החיפוש של מהפיכת שנות השישיםאו אם לצטט את סופרת הילדים שלומית כהן אסיף״ממלכה פנטסטית שהראליה חוגגת בה.״

     

    "אל תפחדו אני רק ילד או בממלכת המפלצותמתאר "מסע השתאות של ילד במבוך בדיוני,אינסופי ,ברוח החיפוש של שלהי שנות השישיםסיפור מסעו של תום שהלך לאיבוד בגלל "שעונים רשעיםומצא את עצמו בבית קברות למכונות.שם,בין הגרוטאות גילה את ממלכת המפלצות,ואת דרכו בשאלה אל התשובה עשה ממדור למדור עד שהגיע לפגישה השביעית עם הפרחיתשבע היפה ריגשה את תוםנגהה עליו הארה,ובסוף המבוך,שם נחבא הזמן האבודמצא את "מלך המפלצותואת הדרך חזרה אל זמן אמת ואל עולם הזמן המתוקן לצלצל בזמןוכך ימצא גם הקורא את דרכו אל הזמן השבור שאין לו תיקון אך יש לו תקנה בעולם הדימויים עתיר התמורות של ממלכת המפלצות." משהו על הספר מפי הסופרת שספרה זה זכה לציון לשבח על-ידי משרד החינוך והתרבות כאחד מ-10 ספרי הילדים המומלצים לשנת 1972.

    בתחילת אפריל תופץ הוצאה מחודשת ודיגיטלית של הספר עקב ביקוש של הורים שקראו אותו בילדותם ורוצים להנחיל כעת את הדמיונות הקסומים שלו לילדיהם

    ההוצאה מחדש של הספר (שהפך לקלאסיקה ואזלבמהדורה אלקטרוניתהוצאת ״מראה הקול״ בהפקת "נוצהתימכר דרך האינטרנט באתר "מנדלי מוכר ספרים ברשת": http://mendele.co.il/

     

    שולמית לפיד על הספר: “אל תפחדו אני רק ילדשייך למשפחה מיוחסת ומיוחדת של ספרי ילדים,בהם מתוארת מציאות דמיוניתאלגורית המשקפת בהומור את המציאות הממשיתחוקים קפדניים שולטים גם במחוזות הדימיון והם מכתיבים לתושביהם את אופן התנהגותןחוקיות זו משפיעה על עיצוב העלילה והדמויות והיא מכתיבה את כלליה לסופרוכך קורה שימצאו קווי דימיון  בין "אל תפחדולבין "עליזה בארץ הפלאותשל לואיס קרול, “הנסיך הקטןשל סנט-אקזופרי או"לומפומפוסשל נורית ברצקי.

    חיים נגיד על הספר: “צירוף של דמיון-ילדות עשיר המצאות ומשעשע להפליא עם ראייה בוגרת ומתוחכמתראייתה של משוררת שהיא גם ציירת מקוריתהוליד ספר ילדים בלתי שגרתי".

    אוריאל אופק על הספר:  "השפעה חזקה של עליסה בארץ הפלאות  מוטבעת על סיפור עתיר דמיון זההמבנה והמסגרתהתעיהפגישתו של הילד עם יצורים מוזריםענקים או מפלצתיים,בעוד הוא הילד גובר עליהם וגם מצליח להשכין שלום ביניהםההגיון שבחוסר ההגיוןהרעיונות האנושיים הפזורים ללא סוף בסיפורואפילו הערות כגון "אייך אני אוכל להגיד לך מי אתה אם אתה עצמך אינך יודע מי אתה?"  אך בכל זאת דומה שׁזוהי השפעה חיוביתשתוצאתה ספר מקורי,מהנהמבדר ומעורר מחשבההציורים ה"מפלצתייםמעשה ידי המחברת חינניים ביותרעשויים בדמיון ובהומורהאסתטית של הספר ראויה בהחלט לצל"שהקורא הצעירגם אם לא יקלוט בקריאה ראשונה את הכוונות המסתתרות מאחורי הסיפורמוסר ההשכל יהיה  ברור לו בהחלט:כדבריה של הפרחית "עוד תפגושעוד תפגושאם רק תלמד להביט".

    כרמלה טל ברוןמשוררתמחברת תמליליםסופרת ואמנית רב-תחומיתבוגרת האקדמיה לאמנויות ״בצלאל״ (1962־1965).

    ב-,1974 בעקבות נשואיהעברה לניו יורק העיר בה המשיכה במעשה היצירה בתחום האומנות החזותיתבכתיבה ובתרגום וכן בכתיבת לחנים והקלטות מוסיקליות של שיריה ושירי אחרים.מאז היא מחלקת זמנה בין ניו-יורק וישראלהציגה תערוכות ואירועים סביבתיים בארץ ובחו"לשיריה פורסמו במוספים הספרותיים של 'הארץ', 'ידיעות אחרונותו'דבר', בכתבי-העת 'עכשיו', 'מאזנים'ו'עתון 77', בספר 'אנתולוגיה של שנות ה-70 לשירה עבריתובאנתולוגיה לשירת נשים בינלאומית ליפס (Lips).

    כרמלה טל-ברון זכתה בפרס קרן שרת לאמנות ובתמיכת קרן תל-אביב לתרבות ולאמנות וקרן ניו-יורק לאמנויות (New York Foundation for the Arts).

    מבין ספריה: -אור של פיל רצף רישומים (תל אביב הוצאת המאה ושלושים, 1967) עם איורים מילוליים מאת דוד אבידן.

    -מיום כיפורים זה עד יום כיפורים הבא (ספרית פועליםהקיבוץ הארצי השומר הצעירמרחביה ות״אתשל"ב 1972)

    -בוקר מתנה : 55 שירים (ירושלים כרמלתשנ"ח 1998)

    השיר הפותח והשיר המסיים את הספר הולחנו ושודרו ברדיו הצבורי של ניו יורק Wfuv בתוכנית הוותיקה לשירי עם בעריכת רוברט שרמן.

    כרמלה טל איירה את ספר הילדים ״מסיבה משפחתית״ של דליה ולוי רביקוביץ (עם עובד 1968),את ״גדא וביש גדא או חלב הלביאה״ של יצחק בשוויס זינגר (ספרית פועלים 1973) ואת ״צריך לדעת איפה ללחוץ״ מאת מרדכי אמיתי (ס פועלים 1971) 

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      אמיר איש אברהם
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין