כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    יומני כרמל

    ילדה טובה כרמל.
    בעצם, כבר לא כל כך ילדה,
    ואם חושבים על זה ברצינות - גם לא כזאת טובה.

    0

    אני? טקסט פוליטי?

    37 תגובות   יום חמישי, 1/1/09, 16:02

    עד כיתה י"ב (לפחות) חייתי תחת הרושם שכל ויכוח פוליטי - בכיתה, עם חברים, עם ההורים, או אחריםהוא גורלי.

    אף פעם לא נמנעתי או נסוגתי מדיון פוליטי, על אף שמעולם לא הייתי זאת שקראה את כל הספרים הנכונים, ידעה את כל העובדות ושלטה במאטריה כגנרל רומל במדבר האפריקני (אלא אם מתייחסים לסוף המערכה), אבל היו שני דברים שעמדו לזכותי:

    אמונה מלאה בצדקת הדרך, ויכולת עיבוד זריז של מידע חדש.

     

    עם הזמן נוכחתי להפתעתי שאני מוכנה לוותר על הויכוחים:

    גיליתי שהסיכוי שאני אצליח לשכנע מישהו בצדקת עמדתי, שווה לסיכוי שאשתכנע בצדקת עמדתו, ובשני המקרים מדובר בסיכוי נמוך ביותר.

    בנוסף, הבנתי שאני לא תמיד נהנית מהויכוח.

    אני יודעת, מוזר כשמדובר בעורכת דין - אבל זה אחרת כשהויכוח הוא עם חברים, כשמדובר בויכוח קבוע,סביב סוגייה ידועה, סבוכה וכאובה, ושאת תמיד מהווה דעת מיעוט. 

    אז הפסקתי.

     

     

     

     ומאז עברו עלי שנים שקטות לחלוטין, נטולות טקסטים פוליטיים (כמעט) שבהן מיעטתי לצפות בתוכניות אקטואליה כלשהן, או לקרוא עיתונים, והסתפקתי במידע שזרם אליי מדי פעם מרדיו פתוח, אתרי אינטרנט או הסביבה.

    ומה שלא קרה בגלל שכנועי הנמרצים, הצליחו הזמן והניסיון לעשות – ואפילו הדעתנית וההומאנית ביותר בין חברותי (שלא לומר השמאלנית ביותר בדעותיה) מצאה את עצמה מתמקמת במרכז נוטה ימינה, לאחר שנתיים בלבד של מגורים בצפון (שעקבו שנים רבות במרכז) ועבודה שכוללת גם את בני "המגזר".

    כמובן שאין בכך כדי להעיד על הדרך הנכונה יותר.

    אולי רק על יתרונות הזמן והניסיון, והקושי לראות את הדברים נכוחה כשלא נתקלים בבעיה פייס טו פייס.

    ובכל מקרה, דיונים פוליטיים הם, בגדול,  ממני והלאה.

    אבל לפעמים הטקסט הפוליטי הרדום שבי מתעורר בעצבים ורוצה להתפרץ החוצה.זה קורה במיוחד כשהוא נתקל במקרים קיצוניים של הלקאה עצמית, דרישות חד-צדדיות בלתי סבירות, ואמפתיה לזולת שאנחנו לא מסוגלים – או לא רוצים, לגייס עבור עצמנו ועמנו.

     

     

    וכן, כשקבוצה של אנשי שמאל מסוגלת להתיק את עצמה מנוחיות הכורסה המעוצבת בסלון האקלקטי שלה ולהפגין כנגד מבצע שנועד לשפר, ולו במעט, את איכות חייהם של מאות או אלפי אנשים ששגרת חייהם הופרעה לפני כשבע או שמונה שנים ומאז לא חזרה לסדרה, אז הטקסט בוער בי בצורה שכבר שנים לא בער.

    איפה היו אותם הומניסטים דגולים במהלך השנים האלה?

    ואיך זה יכול להיות שהם מצליחים בכזאת קלות לגייס אכפתיות, אהדה וכוח לעשייה עבור תושבי הרצועה – אבל לא מסוגלים לעשות זאת כשמדובר בתושבי שדרות, נתיבות, כפר עזה, או כל יישוב מוכה קסאמים אחר????

    בעיני זאת הומניסטיות סלקטיבית, צבועה, מתחסדת, והיא רק מחזקת בי את התחושה שהמרחק בין הקצוות של העם שלנו הוא עצום ואולי לא ניתן לגישור.

    וזה, עושה לי ממש עצוב.


     ואז מגיע ערב יום שלישי, ואני חושבת שאולי, רק אולי, אפשר יהיה לצחוק קצת מתוכנית הסאטירה הלאומית שלנו.

    אבל האשליה הזאת מתפוצצת כמו בועת סבון שהופרחה לחלל האוויר על ידי זאטוט מדושן עונג.

    ואני רואה אותנו מפולגים. אינטרסנטיים. טפשים לא רלבנטיים וסניליים, או ברברים צמאי דם.

    ובצורה גלויה למדי, על השולחן, אנחנו (כמעט) משווים לנאצים.

    ובא לי להקיא מההתייפיפות הלועגת הזאת שבכלל לא היתה מתאפשרת לולא הכוחות ה'מיליטנטיים' – הכובשים, הבלתי מוסריים,שמתעקשים להגן על עצם קיומה של המדינה הזאת.

     

     

    וזה לא מרגיש לי כמו סאטירה חריפה, חכמה או נוקבת – אלא יותר כמו כלב שוטה שבסכלותו נושך את יד בעליו, ואפילו לא מרגיש שהוא עשה מעשה פסול.


     

    שני דברים סמי פוליטיים, אבל לא קשורים:

     

     לאנשי יח"צ של ברק – אני לא יודעת, אולי זה נראה לכם שזה עובד, אבל בעיני – כמו שאומרת בשיר האהבה האינדיאני שלה עלמה זהר -  "או ש... או ש...".אם המסר השיווקי-מיתוגי שלכם הוא שמנהיג לא צריך להיות סימפטי או חברהמ'ן – שעלהכיפאק!

    אבל כשה"לא סימפטי" הזה מתארח אצל פילוס, דקלה ושימי (שאלוהים יעזור לי, אני הרגשתי נבוכה עבורו) זה אומר שהאסטרטגיה היא גם – וגם, וזה, לפי ההבנה הממש מצומצמת שלי בשיווק – מסר לא ממוקד, לא עקבי, ולא יעיל.

     

    ונקודה למחשבה לאנשי יח"צ של ליברמן – חבר'ה, אין וויכוח. אנחנו מאמינים לו. אמינות ווז נבר דה אישיו.

    להיפך. זה בדיוק מה שמפחיד אותנו בכל הסיפור.

     
    דרג את התוכן:

      תגובות (37)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        4/1/09 12:27:


      ***

      מילים כדרבנות !!!

      שלמה

        4/1/09 09:35:

      צטט: bronte 2009-01-04 09:34:39

      צטט: להטוט 2009-01-04 08:40:32

      צטט: bronte 2009-01-03 23:28:20

      צטט: להטוט 2009-01-03 23:04:41


      אז אנחנו כבר לא יודונאצים כמו שגרס הנביא ההוא?

      *

      נביאים עליך שמשון?

       

       

       

      שימשים עליך פלשתינון

      ואפרופו, נראה לך לגיטימי לפסול דייט על חוסר התמצאות גששית מינימלית?

      או שאני שוב קטנונית?

       

       

       

      זה מה זה בסיסי!
        4/1/09 09:34:

      צטט: להטוט 2009-01-04 08:40:32

      צטט: bronte 2009-01-03 23:28:20

      צטט: להטוט 2009-01-03 23:04:41


      אז אנחנו כבר לא יודונאצים כמו שגרס הנביא ההוא?

      *

      נביאים עליך שמשון?

       

       

       

      שימשים עליך פלשתינון

      ואפרופו, נראה לך לגיטימי לפסול דייט על חוסר התמצאות גששית מינימלית?

      או שאני שוב קטנונית?

       

        4/1/09 09:32:

      צטט: דירק דיגלר 2009-01-03 23:52:13

      צטט: bronte 2009-01-03 23:46:50

      צטט: דירק דיגלר 2009-01-03 23:35:27

      צטט: bronte 2009-01-03 23:26:30

      צטט: דירק דיגלר 2009-01-03 13:41:50

      הללויה, יא ברונטה. השמאל הקיצוני מסוכן בעיני היום לא פחות מהימין הקיצוני, וזה לא תמיד היה ככה.

      אני חולקת עליך.

      זה היה ככה תמיד, אבל אנשים מפוכחים (שלא לומר אינטילגנטים) ממש חששו להגיד את זה בקול רם,

      שמא יקטלגו אותם כיקירי שוק הכרמל.

       

      את לא יכולה לחלוק על ראיה סובייקטיבית אישית, יא עאמה קריצה

       

      מה שהתכוונתי לומר הוא שפעם התייחסתי לשמאל הקיצוני ביותר סלחנות (אולי בשל היותי מאמין בדרך השלום וכו' וכו'), והיום אני מסתכל עליו בדיוק כמו על הימין הקיצוני. לגבי הקיטלוג - אני חושב שהתשובה הפשוטה היא שהמלחמה הזו שיש עכשיו היא הרבה מעבר לשמאל וימין. בגלל זה ה"מפוכחים" כהגדרתך מסתכלים עליה פשוטו כמשמעו - צריך להפסיק את ירי הרקטות בדרום. נקודה.

       

      אה, איך ידעתי שזה כינוי החיבה שלי??

      ואם זה מה שהתכוונת לומר, מה לעזאזל מנע ממך לומר זאת?

       

      אבל אמרתי. בגלל זה רשמתי "בעיניי" בוכה

       

      טוב, טוב, לא צריך לבכות!

      ג'יזס כרייסט, איך זימברו אותנו עם כל הטמטומת הזאת של 'הגבר החדש'!

      מאמי, קניתי לך מייק אפ חדש. תתעודד.

       

        4/1/09 08:40:

      צטט: bronte 2009-01-03 23:28:20

      צטט: להטוט 2009-01-03 23:04:41


      אז אנחנו כבר לא יודונאצים כמו שגרס הנביא ההוא?

      *

      נביאים עליך שמשון?

       

       

       

      שימשים עליך פלשתינון
        3/1/09 23:52:

      צטט: bronte 2009-01-03 23:46:50

      צטט: דירק דיגלר 2009-01-03 23:35:27

      צטט: bronte 2009-01-03 23:26:30

      צטט: דירק דיגלר 2009-01-03 13:41:50

      הללויה, יא ברונטה. השמאל הקיצוני מסוכן בעיני היום לא פחות מהימין הקיצוני, וזה לא תמיד היה ככה.

      אני חולקת עליך.

      זה היה ככה תמיד, אבל אנשים מפוכחים (שלא לומר אינטילגנטים) ממש חששו להגיד את זה בקול רם,

      שמא יקטלגו אותם כיקירי שוק הכרמל.

       

      את לא יכולה לחלוק על ראיה סובייקטיבית אישית, יא עאמה קריצה

       

      מה שהתכוונתי לומר הוא שפעם התייחסתי לשמאל הקיצוני ביותר סלחנות (אולי בשל היותי מאמין בדרך השלום וכו' וכו'), והיום אני מסתכל עליו בדיוק כמו על הימין הקיצוני. לגבי הקיטלוג - אני חושב שהתשובה הפשוטה היא שהמלחמה הזו שיש עכשיו היא הרבה מעבר לשמאל וימין. בגלל זה ה"מפוכחים" כהגדרתך מסתכלים עליה פשוטו כמשמעו - צריך להפסיק את ירי הרקטות בדרום. נקודה.

       

      אה, איך ידעתי שזה כינוי החיבה שלי??

      ואם זה מה שהתכוונת לומר, מה לעזאזל מנע ממך לומר זאת?

       

      אבל אמרתי. בגלל זה רשמתי "בעיניי" בוכה

       

        3/1/09 23:46:

      צטט: דירק דיגלר 2009-01-03 23:35:27

      צטט: bronte 2009-01-03 23:26:30

      צטט: דירק דיגלר 2009-01-03 13:41:50

      הללויה, יא ברונטה. השמאל הקיצוני מסוכן בעיני היום לא פחות מהימין הקיצוני, וזה לא תמיד היה ככה.

      אני חולקת עליך.

      זה היה ככה תמיד, אבל אנשים מפוכחים (שלא לומר אינטילגנטים) ממש חששו להגיד את זה בקול רם,

      שמא יקטלגו אותם כיקירי שוק הכרמל.

       

      את לא יכולה לחלוק על ראיה סובייקטיבית אישית, יא עאמה קריצה

       

      מה שהתכוונתי לומר הוא שפעם התייחסתי לשמאל הקיצוני ביותר סלחנות (אולי בשל היותי מאמין בדרך השלום וכו' וכו'), והיום אני מסתכל עליו בדיוק כמו על הימין הקיצוני. לגבי הקיטלוג - אני חושב שהתשובה הפשוטה היא שהמלחמה הזו שיש עכשיו היא הרבה מעבר לשמאל וימין. בגלל זה ה"מפוכחים" כהגדרתך מסתכלים עליה פשוטו כמשמעו - צריך להפסיק את ירי הרקטות בדרום. נקודה.

       

      אה, איך ידעתי שזה כינוי החיבה שלי??

      ואם זה מה שהתכוונת לומר, מה לעזאזל מנע ממך לומר זאת?

       

        3/1/09 23:35:

      צטט: bronte 2009-01-03 23:26:30

      צטט: דירק דיגלר 2009-01-03 13:41:50

      הללויה, יא ברונטה. השמאל הקיצוני מסוכן בעיני היום לא פחות מהימין הקיצוני, וזה לא תמיד היה ככה.

      אני חולקת עליך.

      זה היה ככה תמיד, אבל אנשים מפוכחים (שלא לומר אינטילגנטים) ממש חששו להגיד את זה בקול רם,

      שמא יקטלגו אותם כיקירי שוק הכרמל.

       

      את לא יכולה לחלוק על ראיה סובייקטיבית אישית, יא עאמה קריצה

       

      מה שהתכוונתי לומר הוא שפעם התייחסתי לשמאל הקיצוני ביותר סלחנות (אולי בשל היותי מאמין בדרך השלום וכו' וכו'), והיום אני מסתכל עליו בדיוק כמו על הימין הקיצוני. לגבי הקיטלוג - אני חושב שהתשובה הפשוטה היא שהמלחמה הזו שיש עכשיו היא הרבה מעבר לשמאל וימין. בגלל זה ה"מפוכחים" כהגדרתך מסתכלים עליה פשוטו כמשמעו - צריך להפסיק את ירי הרקטות בדרום. נקודה.

       

        3/1/09 23:32:

      צטט: ננס אדום 2009-01-03 19:06:43

      פוסט חד ומלא בכל השאלות הנכונות.
      והשאלה החשובה מכולן: איפה היו אותם הומניסטים דגולים במהלך השנים האלה?

      באמת... יפה.

      תודה, רד!

      כמה כיף שקפצת לבקר!

        3/1/09 23:28:

      צטט: להטוט 2009-01-03 23:04:41


      אז אנחנו כבר לא יודונאצים כמו שגרס הנביא ההוא?

      *

      נביאים עליך שמשון?

       

        3/1/09 23:27:

      צטט: ירון צמח 2009-01-03 19:25:51


      אחותי החייכנית הנאורה ומלאת הנימוסים והצדק הגלאקטי

      את הופכת להיות יקירת הימין הקיצוני

      תסבירי להם

      שאת באה ממקום של אסרטביות השרדותית

      לא ממקום של לאומנות אספסופית

      ויפה שעה אחת קודם......

      דרלינג, אין לי כל בעיה להיות יקירת הימין (לא נראה לי שיש מי יודע מה ימין קיצוני בדה מארקר קפה).

       

       

        3/1/09 23:26:

      צטט: דירק דיגלר 2009-01-03 13:41:50

      הללויה, יא ברונטה. השמאל הקיצוני מסוכן בעיני היום לא פחות מהימין הקיצוני, וזה לא תמיד היה ככה.

      אני חולקת עליך.

      זה היה ככה תמיד, אבל אנשים מפוכחים (שלא לומר אינטילגנטים) ממש חששו להגיד את זה בקול רם,

      שמא יקטלגו אותם כיקירי שוק הכרמל.

       

        3/1/09 23:04:


      אז אנחנו כבר לא יודונאצים כמו שגרס הנביא ההוא?

      *

        3/1/09 19:25:


      אחותי החייכנית הנאורה ומלאת הנימוסים והצדק הגלאקטי

      את הופכת להיות יקירת הימין הקיצוני

      תסבירי להם

      שאת באה ממקום של אסרטביות השרדותית

      לא ממקום של לאומנות אספסופית

      ויפה שעה אחת קודם......

        3/1/09 19:15:

      צטט: ירון צמח 2009-01-03 13:38:56

      צטט: bronte 2009-01-03 08:18:08

      צטט: ירון צמח 2009-01-02 20:47:52


      שנים רבות מדברים כאן ושם ומעבר לים על פתרון הסכסוך בין היהודים הקורבניים לבין שאר העולם שרוצה לתת להם בראש

      האויב התורן הם המוסלמים והערבים והפליסטנאים הם חוד החנית

      אני בעוונותיי החלטתי לתת לרוח המחשבה שלי דרור לשים את האמביולנטיות שלי כיהודי קורבני לעצמי בצד

      ולנסות לראות את הדברים בנקיון אובייקטיבי ממעוף הציפור

      וממעוף הציפור

      נגלתה לה תמונה ברורה

      מקור הסיכסוך

      נובע ממעיין אחד פשוט

      מקור הסיכסוך נובע

      מהדיסוננס הפנימי הבסיסי בנפשו של

      נפש יהודי הומיה

      הדיסוננס מורכב

      מהסיכסוך שבין

      היהודי הרחמן

      לבין היהודי התחמן

      שם נמצא שורש הבעיה

      שגורם לנו להיות מעצבנים ומסוכסכים בעיני עצמנו

      מעצבנים ומסוכסכים ביננו כאחים

      ומעצבנים ומעוררי אנטגוניזים בנינו לבין שאר הגויים

      אזרחי הגלקסיה סוג ב

      כמו שאנחנו בגבהות הלב שלנו נוטים לראות אותם

      אז מי אמר אני ולא קיבל

      פתרון הסיכסוך היהודי

      צריך קודם כל להתחיל

      אצל הפסיכולוגים היהודים וצריך הרבה יותר כאלה

      ולא אצל עורכי הדין היהודים

      יש יותר מדיי כאלה

      וברק הוא סופגניה הרואית שמתעקשת לשווק את עצמה כלוחם שרמנטי מסיירת מטכל

      דיי מספיק שיתחיל להיות סתם זקן חרמן שמסתכל בערגה על כוסיות צעירות

      מה צריך יותר מזה הבן אדם???

      סורי, צמח, לא קונה את התיאוריה הזאת.

      לא שאני חושבת שאנחנו טובים מאחרים, אבל יש לי תחושה שגם אנחנו בחרנו (מסיבה לא ברורה) לשכוח ש"הסוחר מונציה" הוא טקסט רווי אנטישמיות, ושהסיבה לכך שיהודים הצטיירו כחמדנים ותחמנים היא כי נאסרו עליהם רוב תחומי העיסוק/מסחר ה"הגונים".

      ואנחנו, כמו יהודים טובים, מיהרנו להפנים את כל הסופרלטיבים המופלאים שקשרו עם המושג "יהודי" והיום, במקום להתמרד כנגד התדמית הזאת ויוצריה, אנחנו מצדיקים את הגויים על זה שהם לא סובלים אותנו.

      וזה אחרי שנים של מאמץ היישוב בארץ לבנות את תדמית ה"צבר" שכללה, כמובן, התעלמות ו/או גינוי לכל מה שמסמל את הגלותיות.

       

      עד מתי נמשיך עם ההתעללות העצמית הזאת?

      יחסית לעם סגולה, אנחנו הרבה פחות עם והרבה יותר אמות.

      ועצוב שכך.

       

       

       

      יקירתי המלומדת וענוגת החיוך ברונטה

      אני שמח ומברך על קינאת הסופרים הזאת

      כי רק קינאת סופרים מחוללת שינויים

      ומה שכתבתי זה לא תאוריה

      זה מצגת מציאותית

      אני פשוט העלתי אותה על הכתב לא המצאתי אותה

      ונגעת בדיוק בנקודה חשובה "הצבר"

      הצבר היה מיתוג קוסמטי ולא שינויי מהותי

      ובגלל זה הוא קרס

      ראי ערך ראי הצבריות המפעל הקיבוצי המפואר

      איך זקנתו מביישת את בחרותו

       

      אני לא מדבר על אופנה של הלקאה עצמית

      זה בעייה אישית של הדונסטים תל אביבים רקנים

      שזקוקים לליפסטיק של נאורות כדי לקשט בקוסמטיות ערכית

      את הריקנות הבהמית והבועתית שלהם

      הם סתם עלובי נפש

      הם לא הבעייה..... וגם לא שורש הבעיה

       

      לכולנו ובכולנו (כולל אני עם כל המודעות שלי) יש את בעיית

      דיסוננס היהודי התכמן והיהודי הרחמן

      זה לא קשור לשום גורם חיצוני

      זה קשור לבעיה קולקטיבית של כל האומה היהודית

      אחרי אלפי שנות השרדות

      שבהם היינו סדין אדום ומעצבן לכל אומות העולם

      עם מהות העם הנבחר והיינו העם הנבחר בזכות הייתנו ענקי רוח

      וזהו סוד השרדותנו רבת השנים כח הרוח

      ובגלל זה כולם ניסו לנגח בנו ופגעו בנו

      ואחרי כל כך הרבה פעמים שאתה מקבל בראש

      אין מה לעשות משהו נדפק..................

      והעם היהודי הפך מאומה של ענקי רוח לאומה של חולי רוח

      כל הסיפור

      זה להפסיק להיות מסוכסכים בנינו לבין עצמנו

      להפנים את הבעייה

      לא להתכחש לה

      לטפל בה ביסודיות

      ולחזור ולהוביל את העולם

      כמנהיגי הרוח הבילתי מעורערים שלו!!!!

      כיום מה שנשאר מהעם הנבחר

      זה רק מיתוג לא מהות

      ראי ערך הישראלי כפרסונה נו גרנטה

      ב90 אחוז מבתי המלון ביקום כולל על הירח...

       

      לא יודעת לגבי הפרסונה נון גרטה סטאף, נראה לי קצת עירוב מין שאינו במינו:

      הישראלי המכוער - זה תופעה אחת, והיא לא קשורה ליהדות אלא לחוצפה לבנטינית/צברית/

      העדר תרבותיות - יו ניים איט.

      באשר ליהודי התחמן - שוב, "רק על עצמי..." וכאלה, אבל אני לא מרגישה חלק מהאתוס הזה.

      אני בנאדם טוב - יהודיה, רחומת לב וכזאת שלא נדחפת בתור ו/או סוחבת מגבות מבתי מלון.

      ובלי קשר לזה, לא מוכנה להוריד את הראש שמכים אותי עם נבוט (כל סיפור הלחי השנייה, שייך

      לישו, וזה כבר נחלה של הנוצרים).

      וכל בני עמי שעדיין מסוכסכים עם עצמם - כן, רצוי ליישב את הסכסוך הזה וונס אנד פור אול,

      לפני שמרוב נקיפות מצפון פשוט נארגן התאבדות קולקטיבית.

      סה"כ, גם זה אתוס שמדבר אלינו...

       

        3/1/09 19:06:

      פוסט חד ומלא בכל השאלות הנכונות.
      והשאלה החשובה מכולן: איפה היו אותם הומניסטים דגולים במהלך השנים האלה?

      באמת... יפה.

        3/1/09 13:55:


      ואני כן חושב שהעם היהודי טוב יותר מאחרים

      בזכות כח הרוח

      אין מה לעשות זה משהו שלנו ואף אחד

      לא יכול לקחת את זה או לערער על זה

      וכח הרוח הוא כח אבולוציוני של העצמה ובגלל זה קיבלנו אותו

      קיבלנו את הכח הזה ישירות מאימא אבולוציה

      כדי שנסחוף את העולם קדימה להתפתחות

      וכרגע אנחנו משתמשים בכח הזה

      לתיכמונים של אנשים קטנים

      זה כמו שמישהו יעניק לך מתנה מחשב על עם קונפיגורציה של

      מהירות מעבד  100 גיגה עם 50 ליבות כפולות בלוח האם

      ואתה תשתמש בו רק כמעבד תמלילים......

        3/1/09 13:41:
      הללויה, יא ברונטה. השמאל הקיצוני מסוכן בעיני היום לא פחות מהימין הקיצוני, וזה לא תמיד היה ככה.
        3/1/09 13:38:

      צטט: bronte 2009-01-03 08:18:08

      צטט: ירון צמח 2009-01-02 20:47:52


      שנים רבות מדברים כאן ושם ומעבר לים על פתרון הסכסוך בין היהודים הקורבניים לבין שאר העולם שרוצה לתת להם בראש

      האויב התורן הם המוסלמים והערבים והפליסטנאים הם חוד החנית

      אני בעוונותיי החלטתי לתת לרוח המחשבה שלי דרור לשים את האמביולנטיות שלי כיהודי קורבני לעצמי בצד

      ולנסות לראות את הדברים בנקיון אובייקטיבי ממעוף הציפור

      וממעוף הציפור

      נגלתה לה תמונה ברורה

      מקור הסיכסוך

      נובע ממעיין אחד פשוט

      מקור הסיכסוך נובע

      מהדיסוננס הפנימי הבסיסי בנפשו של

      נפש יהודי הומיה

      הדיסוננס מורכב

      מהסיכסוך שבין

      היהודי הרחמן

      לבין היהודי התחמן

      שם נמצא שורש הבעיה

      שגורם לנו להיות מעצבנים ומסוכסכים בעיני עצמנו

      מעצבנים ומסוכסכים ביננו כאחים

      ומעצבנים ומעוררי אנטגוניזים בנינו לבין שאר הגויים

      אזרחי הגלקסיה סוג ב

      כמו שאנחנו בגבהות הלב שלנו נוטים לראות אותם

      אז מי אמר אני ולא קיבל

      פתרון הסיכסוך היהודי

      צריך קודם כל להתחיל

      אצל הפסיכולוגים היהודים וצריך הרבה יותר כאלה

      ולא אצל עורכי הדין היהודים

      יש יותר מדיי כאלה

      וברק הוא סופגניה הרואית שמתעקשת לשווק את עצמה כלוחם שרמנטי מסיירת מטכל

      דיי מספיק שיתחיל להיות סתם זקן חרמן שמסתכל בערגה על כוסיות צעירות

      מה צריך יותר מזה הבן אדם???

      סורי, צמח, לא קונה את התיאוריה הזאת.

      לא שאני חושבת שאנחנו טובים מאחרים, אבל יש לי תחושה שגם אנחנו בחרנו (מסיבה לא ברורה) לשכוח ש"הסוחר מונציה" הוא טקסט רווי אנטישמיות, ושהסיבה לכך שיהודים הצטיירו כחמדנים ותחמנים היא כי נאסרו עליהם רוב תחומי העיסוק/מסחר ה"הגונים".

      ואנחנו, כמו יהודים טובים, מיהרנו להפנים את כל הסופרלטיבים המופלאים שקשרו עם המושג "יהודי" והיום, במקום להתמרד כנגד התדמית הזאת ויוצריה, אנחנו מצדיקים את הגויים על זה שהם לא סובלים אותנו.

      וזה אחרי שנים של מאמץ היישוב בארץ לבנות את תדמית ה"צבר" שכללה, כמובן, התעלמות ו/או גינוי לכל מה שמסמל את הגלותיות.

       

      עד מתי נמשיך עם ההתעללות העצמית הזאת?

      יחסית לעם סגולה, אנחנו הרבה פחות עם והרבה יותר אמות.

      ועצוב שכך.

       

       

       

      יקירתי המלומדת וענוגת החיוך ברונטה

      אני שמח ומברך על קינאת הסופרים הזאת

      כי רק קינאת סופרים מחוללת שינויים

      ומה שכתבתי זה לא תאוריה

      זה מצגת מציאותית

      אני פשוט העלתי אותה על הכתב לא המצאתי אותה

      ונגעת בדיוק בנקודה חשובה "הצבר"

      הצבר היה מיתוג קוסמטי ולא שינויי מהותי

      ובגלל זה הוא קרס

      ראי ערך ראי הצבריות המפעל הקיבוצי המפואר

      איך זקנתו מביישת את בחרותו

       

      אני לא מדבר על אופנה של הלקאה עצמית

      זה בעייה אישית של הדונסטים תל אביבים רקנים

      שזקוקים לליפסטיק של נאורות כדי לקשט בקוסמטיות ערכית

      את הריקנות הבהמית והבועתית שלהם

      הם סתם עלובי נפש

      הם לא הבעייה..... וגם לא שורש הבעיה

       

      לכולנו ובכולנו (כולל אני עם כל המודעות שלי) יש את בעיית

      דיסוננס היהודי התכמן והיהודי הרחמן

      זה לא קשור לשום גורם חיצוני

      זה קשור לבעיה קולקטיבית של כל האומה היהודית

      אחרי אלפי שנות השרדות

      שבהם היינו סדין אדום ומעצבן לכל אומות העולם

      עם מהות העם הנבחר והיינו העם הנבחר בזכות הייתנו ענקי רוח

      וזהו סוד השרדותנו רבת השנים כח הרוח

      ובגלל זה כולם ניסו לנגח בנו ופגעו בנו

      ואחרי כל כך הרבה פעמים שאתה מקבל בראש

      אין מה לעשות משהו נדפק..................

      והעם היהודי הפך מאומה של ענקי רוח לאומה של חולי רוח

      כל הסיפור

      זה להפסיק להיות מסוכסכים בנינו לבין עצמנו

      להפנים את הבעייה

      לא להתכחש לה

      לטפל בה ביסודיות

      ולחזור ולהוביל את העולם

      כמנהיגי הרוח הבילתי מעורערים שלו!!!!

      כיום מה שנשאר מהעם הנבחר

      זה רק מיתוג לא מהות

      ראי ערך הישראלי כפרסונה נו גרנטה

      ב90 אחוז מבתי המלון ביקום כולל על הירח...

       

        3/1/09 08:18:

      צטט: ירון צמח 2009-01-02 20:47:52


      שנים רבות מדברים כאן ושם ומעבר לים על פתרון הסכסוך בין היהודים הקורבניים לבין שאר העולם שרוצה לתת להם בראש

      האויב התורן הם המוסלמים והערבים והפליסטנאים הם חוד החנית

      אני בעוונותיי החלטתי לתת לרוח המחשבה שלי דרור לשים את האמביולנטיות שלי כיהודי קורבני לעצמי בצד

      ולנסות לראות את הדברים בנקיון אובייקטיבי ממעוף הציפור

      וממעוף הציפור

      נגלתה לה תמונה ברורה

      מקור הסיכסוך

      נובע ממעיין אחד פשוט

      מקור הסיכסוך נובע

      מהדיסוננס הפנימי הבסיסי בנפשו של

      נפש יהודי הומיה

      הדיסוננס מורכב

      מהסיכסוך שבין

      היהודי הרחמן

      לבין היהודי התחמן

      שם נמצא שורש הבעיה

      שגורם לנו להיות מעצבנים ומסוכסכים בעיני עצמנו

      מעצבנים ומסוכסכים ביננו כאחים

      ומעצבנים ומעוררי אנטגוניזים בנינו לבין שאר הגויים

      אזרחי הגלקסיה סוג ב

      כמו שאנחנו בגבהות הלב שלנו נוטים לראות אותם

      אז מי אמר אני ולא קיבל

      פתרון הסיכסוך היהודי

      צריך קודם כל להתחיל

      אצל הפסיכולוגים היהודים וצריך הרבה יותר כאלה

      ולא אצל עורכי הדין היהודים

      יש יותר מדיי כאלה

      וברק הוא סופגניה הרואית שמתעקשת לשווק את עצמה כלוחם שרמנטי מסיירת מטכל

      דיי מספיק שיתחיל להיות סתם זקן חרמן שמסתכל בערגה על כוסיות צעירות

      מה צריך יותר מזה הבן אדם???

      סורי, צמח, לא קונה את התיאוריה הזאת.

      לא שאני חושבת שאנחנו טובים מאחרים, אבל יש לי תחושה שגם אנחנו בחרנו (מסיבה לא ברורה) לשכוח ש"הסוחר מונציה" הוא טקסט רווי אנטישמיות, ושהסיבה לכך שיהודים הצטיירו כחמדנים ותחמנים היא כי נאסרו עליהם רוב תחומי העיסוק/מסחר ה"הגונים".

      ואנחנו, כמו יהודים טובים, מיהרנו להפנים את כל הסופרלטיבים המופלאים שקשרו עם המושג "יהודי" והיום, במקום להתמרד כנגד התדמית הזאת ויוצריה, אנחנו מצדיקים את הגויים על זה שהם לא סובלים אותנו.

      וזה אחרי שנים של מאמץ היישוב בארץ לבנות את תדמית ה"צבר" שכללה, כמובן, התעלמות ו/או גינוי לכל מה שמסמל את הגלותיות.

       

      עד מתי נמשיך עם ההתעללות העצמית הזאת?

      יחסית לעם סגולה, אנחנו הרבה פחות עם והרבה יותר אמות.

      ועצוב שכך.

       

        3/1/09 08:13:

      צטט: schwartse chayea 2009-01-02 19:43:10

      צטט: bronte 2009-01-02 16:30:53

      צטט: schwartse chayea 2009-01-02 11:35:11

       

      מעריץ אותך על הטקסט הזה. חד וחלק. 

       

      ובעיניי זו לא הומניות - זו אנטישמיות. היהודי אשם, לא חשוב מה, מתי, ובאילו נסיבות. זו הנחת העבודה. אלה אנשים שכואב להם כשמתפוצץ אוטובוס - אבל לא בגלל הכובשים שמתפוצצים שם לחתיכות, אלא בגלל השפל המוסרי שכפינו על הערבים.

      כל מה שהאנשים השפויים צריכים לעשות זה להתעלם באופן קטגורי מהתת-תרבות של תתי-האדם האלה ולהעיף קיבינימט את מי שמסמפט אותם בתקשורת. ואז תראי איך החיים שלנו חוזרים לנורמליות. 

       

      אור יקרות, את (: 

      תודה.

      אין לנו התנגדות שמעריצים אותנו.

      ואני מסכימה איתך - כאילו יש לנו איזה סינדרום שטוקהולם או יצר אובדני,

      פשוט לקחנו את כל מה שאמרו עלינו ואמרנו אמן.

      רק לגבי ההתעלמות הקטגורית - נראה לי קצת בעייתי ליישום בהתחשב בזה שהם התקשורת....

       

      וגם אתה לא רע.

       

       

      ממתי את מדברות ברבים? הכצעקתכן?

      יה-אללה, איזו ג'ינג'יא מתוקיא.

       

      מתי שוורצע חייע תופס מושכות תקשורת נראית אחרת. מה לסדר לך? 

       

       

      לפחות מאז שנתגלו הפיצולים, וזה היה לפני שנים מספר.

       

      סבבה. אני, כמובן, לא רוצה דבר בשביל עצמי... שלום עולמי נראה לי קצת יומרני,

      אז קצת גאווה לאומית ושלווה אזורית, אם אפשר.

      ולצ'פס לחמס (בלי טחינה!)

        3/1/09 08:11:

      צטט: james woods 2009-01-02 11:54:32


      סיסמת הבחירות שלי:
      ברק - מנהיג שיורד אל העם*
      *סבלנות. המעליות במגדלי אקירוב לא משהו.

      בואנ'ה, אם היו כוכבים לתגובות - היית מקבל אחד עכשיו!

      גדול!

       

        3/1/09 08:10:

      צטט: מלכוד22 2009-01-02 11:50:16

      ראיתי את הפרק הראשון של ארץ נהדרת עם חברים. כולנו היינו בדיעה שאהוד ברק שיחק אותה כשהסכים לבוא בעצמו לשם. כל אדם שיודע לצחוק על עצמו זוכה להערכה אצלי, בטח קבל עם ופילוס.

      אנחנו תמימי דעים לחלוטין לגבי חשיבות ההומור העצמי. עם זאת, לי זה היה נראה כאילו מישהו (יועצים תדמיתיים) שתלו את ברק (ה"לא סימפטי") באמצע הסלון של פילוס והוא עצמו בעיקר לא ידע מה לעשות עם עצמו. וזה, היה הרבה יותר מביך מאשר מעורר הערכה. בעיקר היה נדמה לי שצוחקים עליו בנוכחותו, ולא שצוחקים אתו.

      כחלק מידיעת החוזקות והחולשות של אדם, דווקא הייתי מצפה ממנו להימנע מהקטע הזה - הומור עצמי או לא.

       

        2/1/09 20:47:


      שנים רבות מדברים כאן ושם ומעבר לים על פתרון הסכסוך בין היהודים הקורבניים לבין שאר העולם שרוצה לתת להם בראש

      האויב התורן הם המוסלמים והערבים והפליסטנאים הם חוד החנית

      אני בעוונותיי החלטתי לתת לרוח המחשבה שלי דרור לשים את האמביולנטיות שלי כיהודי קורבני לעצמי בצד

      ולנסות לראות את הדברים בנקיון אובייקטיבי ממעוף הציפור

      וממעוף הציפור

      נגלתה לה תמונה ברורה

      מקור הסיכסוך

      נובע ממעיין אחד פשוט

      מקור הסיכסוך נובע

      מהדיסוננס הפנימי הבסיסי בנפשו של

      נפש יהודי הומיה

      הדיסוננס מורכב

      מהסיכסוך שבין

      היהודי הרחמן

      לבין היהודי התחמן

      שם נמצא שורש הבעיה

      שגורם לנו להיות מעצבנים ומסוכסכים בעיני עצמנו

      מעצבנים ומסוכסכים ביננו כאחים

      ומעצבנים ומעוררי אנטגוניזים בנינו לבין שאר הגויים

      אזרחי הגלקסיה סוג ב

      כמו שאנחנו בגבהות הלב שלנו נוטים לראות אותם

      אז מי אמר אני ולא קיבל

      פתרון הסיכסוך היהודי

      צריך קודם כל להתחיל

      אצל הפסיכולוגים היהודים וצריך הרבה יותר כאלה

      ולא אצל עורכי הדין היהודים

      יש יותר מדיי כאלה

      וברק הוא סופגניה הרואית שמתעקשת לשווק את עצמה כלוחם שרמנטי מסיירת מטכל

      דיי מספיק שיתחיל להיות סתם זקן חרמן שמסתכל בערגה על כוסיות צעירות

      מה צריך יותר מזה הבן אדם???

        2/1/09 19:43:

      צטט: bronte 2009-01-02 16:30:53

      צטט: schwartse chayea 2009-01-02 11:35:11

       

      מעריץ אותך על הטקסט הזה. חד וחלק. 

       

      ובעיניי זו לא הומניות - זו אנטישמיות. היהודי אשם, לא חשוב מה, מתי, ובאילו נסיבות. זו הנחת העבודה. אלה אנשים שכואב להם כשמתפוצץ אוטובוס - אבל לא בגלל הכובשים שמתפוצצים שם לחתיכות, אלא בגלל השפל המוסרי שכפינו על הערבים.

      כל מה שהאנשים השפויים צריכים לעשות זה להתעלם באופן קטגורי מהתת-תרבות של תתי-האדם האלה ולהעיף קיבינימט את מי שמסמפט אותם בתקשורת. ואז תראי איך החיים שלנו חוזרים לנורמליות. 

       

      אור יקרות, את (: 

      תודה.

      אין לנו התנגדות שמעריצים אותנו.

      ואני מסכימה איתך - כאילו יש לנו איזה סינדרום שטוקהולם או יצר אובדני,

      פשוט לקחנו את כל מה שאמרו עלינו ואמרנו אמן.

      רק לגבי ההתעלמות הקטגורית - נראה לי קצת בעייתי ליישום בהתחשב בזה שהם התקשורת....

       

      וגם אתה לא רע.

       

       

      ממתי את מדברות ברבים? הכצעקתכן?

      יה-אללה, איזו ג'ינג'יא מתוקיא.

       

      מתי שוורצע חייע תופס מושכות תקשורת נראית אחרת. מה לסדר לך? 

       

       

        2/1/09 16:30:

      צטט: schwartse chayea 2009-01-02 11:35:11

       

      מעריץ אותך על הטקסט הזה. חד וחלק. 

       

      ובעיניי זו לא הומניות - זו אנטישמיות. היהודי אשם, לא חשוב מה, מתי, ובאילו נסיבות. זו הנחת העבודה. אלה אנשים שכואב להם כשמתפוצץ אוטובוס - אבל לא בגלל הכובשים שמתפוצצים שם לחתיכות, אלא בגלל השפל המוסרי שכפינו על הערבים.

      כל מה שהאנשים השפויים צריכים לעשות זה להתעלם באופן קטגורי מהתת-תרבות של תתי-האדם האלה ולהעיף קיבינימט את מי שמסמפט אותם בתקשורת. ואז תראי איך החיים שלנו חוזרים לנורמליות. 

       

      אור יקרות, את (: 

      תודה.

      אין לנו התנגדות שמעריצים אותנו.

      ואני מסכימה איתך - כאילו יש לנו איזה סינדרום שטוקהולם או יצר אובדני,

      פשוט לקחנו את כל מה שאמרו עלינו ואמרנו אמן.

      רק לגבי ההתעלמות הקטגורית - נראה לי קצת בעייתי ליישום בהתחשב בזה שהם התקשורת....

       

      וגם אתה לא רע.

       

        2/1/09 15:01:

      צטט: rangil 2009-01-02 01:35:48

      1. מעט חששתי כשהתחלתי לקרוא את הפוסט הזה - אני מחבב את ברונטה והנה מגיע פוסט שבו היא עלולה להרגיז אותי.

      זה לא קרה. מסכים עם כל מילה שהיא כתבה.

      2. האם את אומרת שעו"ד נהנים מכל ויכוח שהם מנהלים? אני בטוח שלא, ולא מתוך השערה. לצערי יש לי קצת פז"ם בתי משפט והייתי נוכח במקרים בהם עו"ד די נדהמו להתמודד עם מציאות שבה הצד השני (שופטת/תביעה) לא מקבלים את עמדתם שהיא כמובן וללא שום עוררין - הנכונה והצודקת.

       

      1. מאוד חששתי כשהתחלתי לכתוב את הפוסט הזה - סאם אוף מיי בסט פרנדז (אוי, נו, על מי אני עובדת - הרוב המכריע של חבריי, וודאי וודאי שאלה מהקפה) נוטים שמאלה חזק. כמי שדעתו חשובה לי, שמחה שלא הצלחתי להרגיז אותך ומבטיחה לנסות יותר בפעם הבאה.

      2. נו, באמת... מה אתה תופס אותי במילה! משפט סתמי לחלוטין...

       

        2/1/09 14:59:

      צטט: אורית-ב 2009-01-01 17:59:53


      מצד אחד, את צודקת בכך שהאמפתיה לתושבי עוטף עזה ושדרות צריכה להיות עבורנו במקום הראשון.

       

      מצד שני, האמפתיה לזולת וההצטערות על סבלו הן אחד המאפיינים החשובים ביותר של היהדות שלנו. אם לא נהיה מסוגלים לאמפתיה הזאת, אם נשמח בסבלם ולא ננסה להקל עליו, כי אז לשם מה התכנסנו כאן? כן, אני זוכרת: פרעות, פוגרומים, שואה ופרעות תרס"ט. ובכל זאת, אני לא רוצה לאבד את היכולת הנפשית לחוש אמפתיה כלפי סבלם, לראות אותם כבני אדם. אני לא רוצה שאנחנו, כעם, נאבד את היכולת הזאת.

      (מצטערת מראש על התגובה התוקפנית)

      אף אחד לא מדבר על חוסר אמפתיה לסבלם של אחרים.

      והיהדות תמיד תמיד היתה דת הומאנית.

      לקט פאה ושכחה.

      לא לשכוח שאנחנו היינו ה"גר" במצרים במשך הרבה זמן.

      אבל היא אף פעם לא היתה - ואין לי דרך טובה יותר להגדיר את זה,

      מתחסדת ובעלת נטיות אובדניות:

      על אף ההומניות - אתה חייב להרוג את הקם להורגך.

      זה אלף בית של קיום ושרידה, ואם מישהו רוצה אחרי זה לבכות את המתים - אין בעיה.

      הבעיה שלנו כעם היא שאנחנו מתחשבים באחרים יותר מאשר בעצמנו, וזה, זה הדבר שבעוכרנו.

      לא חוסר ההומניות.

      לא "טוהר הנשק".

      העובדה הפשוטה ששכחנו מרוב רצון טוב, פילוסופיה והומניסטיקה - שקודם כל, דואגים לעצמנו.

      כמו כל אורגניזם.

      לא בברוטליות, אבל בנחישות.

      כי זאת הדרך היחידה לשרוד.

       

        2/1/09 14:53:

      צטט: כבר לא אמביוולנטית 2009-01-01 17:42:18


      מילים כדורבנות!

       

      ולשמוע את זה ממך...

      חזון אחרית הימים!

       

        2/1/09 14:52:

      צטט: phoebe 2009-01-01 16:55:25

       

      אחרי שמונה שנים שתושבי שדרות חוטפים על הראש, אחרי מלחמת לבנון השניה שבה גם הצפון קיבל את שלו, לא נותר לי אלא לשאול: מתי יגמר כבר כל החרא הזה?

      וכן, גם פלסטינים חוטפים. אוקיי. חיי אדם הם חיי אדם. וזה מתחיל להרגיש לי כמו בגן ילדים, האמת: אבל הגננת! זה הוא התחיל! אני רק החזרתי לו!


      -על החתום: מלכת האסקפיסטים-

      מבינה אותך באסקפיסטיות, אבל לא מסוגלת להישאר בלה לה לנד שלי

       


      -וגם זה, כמו כל דבר אחר, בא והולך-

       

        2/1/09 11:54:

      סיסמת הבחירות שלי:
      ברק - מנהיג שיורד אל העם*
      *סבלנות. המעליות במגדלי אקירוב לא משהו.
        2/1/09 11:50:
      ראיתי את הפרק הראשון של ארץ נהדרת עם חברים. כולנו היינו בדיעה שאהוד ברק שיחק אותה כשהסכים לבוא בעצמו לשם. כל אדם שיודע לצחוק על עצמו זוכה להערכה אצלי, בטח קבל עם ופילוס.
        2/1/09 11:35:

       

      מעריץ אותך על הטקסט הזה. חד וחלק. 

       

      ובעיניי זו לא הומניות - זו אנטישמיות. היהודי אשם, לא חשוב מה, מתי, ובאילו נסיבות. זו הנחת העבודה. אלה אנשים שכואב להם כשמתפוצץ אוטובוס - אבל לא בגלל הכובשים שמתפוצצים שם לחתיכות, אלא בגלל השפל המוסרי שכפינו על הערבים.

      כל מה שהאנשים השפויים צריכים לעשות זה להתעלם באופן קטגורי מהתת-תרבות של תתי-האדם האלה ולהעיף קיבינימט את מי שמסמפט אותם בתקשורת. ואז תראי איך החיים שלנו חוזרים לנורמליות. 

       

      אור יקרות, את (: 

        2/1/09 01:35:

      1. מעט חששתי כשהתחלתי לקרוא את הפוסט הזה - אני מחבב את ברונטה והנה מגיע פוסט שבו היא עלולה להרגיז אותי.

      זה לא קרה. מסכים עם כל מילה שהיא כתבה.

      2. האם את אומרת שעו"ד נהנים מכל ויכוח שהם מנהלים? אני בטוח שלא, ולא מתוך השערה. לצערי יש לי קצת פז"ם בתי משפט והייתי נוכח במקרים בהם עו"ד די נדהמו להתמודד עם מציאות שבה הצד השני (שופטת/תביעה) לא מקבלים את עמדתם שהיא כמובן וללא שום עוררין - הנכונה והצודקת.

       

        1/1/09 17:59:


      מצד אחד, את צודקת בכך שהאמפתיה לתושבי עוטף עזה ושדרות צריכה להיות עבורנו במקום הראשון.

       

      מצד שני, האמפתיה לזולת וההצטערות על סבלו הן אחד המאפיינים החשובים ביותר של היהדות שלנו. אם לא נהיה מסוגלים לאמפתיה הזאת, אם נשמח בסבלם ולא ננסה להקל עליו, כי אז לשם מה התכנסנו כאן? כן, אני זוכרת: פרעות, פוגרומים, שואה ופרעות תרס"ט. ובכל זאת, אני לא רוצה לאבד את היכולת הנפשית לחוש אמפתיה כלפי סבלם, לראות אותם כבני אדם. אני לא רוצה שאנחנו, כעם, נאבד את היכולת הזאת.


      מילים כדורבנות!

       

        1/1/09 16:55:

       

      אחרי שמונה שנים שתושבי שדרות חוטפים על הראש, אחרי מלחמת לבנון השניה שבה גם הצפון קיבל את שלו, לא נותר לי אלא לשאול: מתי יגמר כבר כל החרא הזה?

      וכן, גם פלסטינים חוטפים. אוקיי. חיי אדם הם חיי אדם. וזה מתחיל להרגיש לי כמו בגן ילדים, האמת: אבל הגננת! זה הוא התחיל! אני רק החזרתי לו!


      -על החתום: מלכת האסקפיסטים-

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      bronte
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין